[tek] Paard

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

[tek] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 12:16

Ik teken de laatste tijd weer wat meer dan eerst, en ik ben bezig om de beste manier van paarden tekenen te vinden. Ik heb deze keer met een schets gewerkt, wat ik normaal niet zo vaak doe. (Eerst cirkels en lijnen tekenen)

Het resultaat:
Afbeelding

Wat vinden jullie? Wees maar eerlijk en hard, daar heb ik meer aan dan subtiele hints en kleine toespelingen

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:17

waauw..!! wat een mooierd.. echt heel goed gelukt..

StOoRzEnDeR
Berichten: 616
Geregistreerd: 01-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:19

het hoofd staat een beetje raar op de nek verder erg mooi

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:23

Mijn tip: doorgaan met tekenen en hier regelmatig posten. Dan hebben we er hier weer een vaste tekenaar bij.
Als je met circels en lijnen werkt moet je dat heel precies doen en ook op het voorbeeld diezelfde lijnen tekenen. Als je het op gevoel doet corrigeer je makkelijker en die lijnen werken dat een beetje tegen.
Op deze tekening vind ik oren, ogen en manen het mooist.

Mandy92
Berichten: 1564
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:26

Ik vind het hoofd raar op de hals staan, maar ik doe het je zeker niet na!!

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 12:28

manniejJ schreef:
Ik vind het hoofd raar op de hals staan, maar ik doe het je zeker niet na!!


Nu je het zegt hoe zou ik het kunnen verbeteren?

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:33

Mooie tekenstijl heb je!!
Hoofd/nek aanhechting klopt idd niet helemaal, en ik vind de 'vlekken' op een of andere manier ook een beetje getekend eruitzien, niet heel echt. Maar dat stoort eigenlijk niet eens en ik vind het hoofd echt heel erg knap gedaan, vooral het linkeroog
Het rechteroog klopt naar mijn idee ook niet helemaal maar ik weet ook niet hoe het anders moet
ik doe het je niet na!

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:37

LauraMc schreef:
manniejJ schreef:
Ik vind het hoofd raar op de hals staan, maar ik doe het je zeker niet na!!


Nu je het zegt hoe zou ik het kunnen verbeteren?


Je kunt de manenbos wat eerder laten beginnen/iets weelderiger maken. Laat wat manen opwaaien en richt die omhoog ofzo.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 12:38

Ik zit hier met mn tekening voor me en met mn potlood in mn hand dus al jullie commentaar wordt rechtstreeks verwerkt

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:42

Hij is leuk Laura! Wat de anderen ook al zeggen, die hals is een beetje vreemd. Je gaat wel echt vooruit meid!

paardjes___l

Berichten: 1070
Geregistreerd: 02-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:25

ik vind dat het hoofd iets te 'recht' op de nek staat.
maar dat is wat andere ook al zeggen
verder; echt super gedaan, ik doe het je niet na !

Linge
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:17

Super mooi!! Je kan mooi tekenen

Vladeli

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:41

Wow! Gaaf joh! Ik teken de laatste tijd ook best veel, dus ik ben even hier aan het kijken voor tips enzo. Maar hij is echt mooi gelukt!

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:12

wauw! mooi joh! Ik kan geen tips geven want ik zie geen minpuntjes

Butterfly14

Berichten: 1065
Geregistreerd: 30-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:11

moooooi!

ik vind dat de oren net te donker zijn in verhouding met de rest...

heb nog eens even gekeken, en denk dat de oren niet te donker zijn, maar de rest net te licht...

ben ook benieuwd naar de versie waarin je de tips verwerkt hebt!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Re: [tek] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:45

Wouw mooi getekent Laura! Dat doe ik je niet na

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: [tek] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:42

Grootste tip: veel blijven tekenen en plaatsen
Mooie, lieve tekening! Zitten erg mooie stukken in, maar de anatomie klopt nog niet helemaal. Ga goed kijken naar paarden; hoe zit het hoofd aan de hals vast, hoe staan de oren ten opzichte van het hoofd etc etc... De enige manier om dat te leren is veel doen en veel kijken.
Je manier van tekenen spreekt mij erg aan, ben benieuwd wat we nog meer gaan zien!

balli

Berichten: 1491
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:27

he laura!
ik vind heel veel delen erin mooi (mooie oren, mooie ogen, mooi neusje) maar de verhoudingen kloppen niet helemaal (aanhechting hals, afstand van de ogen tot de oren, het neusje is wat "kort")... en hij kijkt "over zijn schouder" maar er is geen schouder waar hij overheen kijkt... dat is een beetje raar... miss als je de rest van het paard e.d. ook tekend dat 't beter wordt?
kwestie van oefenen!

klunsmuts

Berichten: 772
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [tek] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:21

Mijn eerste indruk was 'wauw, mooi!' maar als ik beter ga kijken vind ik hem ietwat tegenvallen. Hij komt me onnatuurlijk over en ik denk dat dat komt door de volgende punten:

- De hals aan de voor/rechterkant lijkt plat. Misschien dat je daar iets meer meet schaduw/lijnen of iets dergelijks kan werken, zodat er meer een 3D effect in komt.
- De hoek. Als je naar de wang kijkt lijkt het alsof je dit paard enigzins vanaf de zijkant bekijkt, maar kijk je naar de neus dan is het meer alsof je het paard van voren ziet. Dat wordt nog eens versterkte door dat oog, als je de neuslijn lang het oog had doorgetrokken, zou het denk ik meer geleken hebben alsof het oog naar 'achteren' zat.
- De oren. Ik vind het oor enigzins onnatuurlijk overkomen, vooral door de vorm, en dan met name het linkeroor.
- De vlekken op de hals vind ik wat precies, dit zal misschien bij een enkel paard voorkomen, maar als je het al wat onnatuurlijk vind lijken, versterken die gedetailleerde vlekjes het idee.

Dit komt misschien over als een boel commentaar, maar ik probeer uit te leggen waarom ik wat vind. Ik dnek ook dat als je veel oefent je nog erg ver zult kunnen komen, goed kijken naar paarden, veel schetsen en hier lekker posten zullen je op de goede weg helpen. Wat ik trouwens werg mooi gelukt vind is het oog, echt, super! Zeer aansprekend en trekt de aandacht echt naar zich toe.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [tek] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:44

De hals is te plat in verhouding tot het hoofd. Het hoofd is mooi 'rond' en in 3D getekend, de hals daar en tegen niet. Daardoor komt ook de rare hoofd/halsverbinding. De hals wat meer 3D tekenen en de 'deuk' in de hals onderaan wat duidelijker maken (weet niet hoe je het noemt, hoop dat je snapt wat ik bedoel?) en dan heb je nog een stukje wat uitsteekt bij het paard vlak achter de kaak.

Wacht: *Zoekt even iets om het duidelijker uit te leggen Tong uitsteken *

*Gevonden

Afbeelding

De deuk onderaan de hals bedoel ik met wat ik op het plaatje paars gemaakt heb. Dat is op je tekening niet of slecht te zien. Als je dat wat duidelijker kan maken zal het al een heel stuk meer realistisch lijken!
Het stukje wat ik bedoel wat itsteekt vlak achter de kaak heb ik rood gemaakt, dat stukje is ook veel minder goed te zien dan eigenlijk zou moeten, vooral omdat die omkijkt.
Wat ik groen heb gemaakt kan je iets duidelijker maken, dat is de spier die opbolt als het paard omkijkt, maar ik denk dat die het minst belangrijke zal zijn.

Owja let vooral niet op het plaatje, het eerste de beste geschikte foto bij google had ik gepakt en bij paint geplakt, tekenen op de computer is dan ook niet mijn beste kant! Haha!

Ik hoop dat je er iets mee kan. Ik denk zelf dat dat de reden is waarom de hoofd/hals verbinding zo 'nep' lijkt.

Ik vind het in ieder geval verder echt een hele mooie tekening! en Bonte paarden zijn niet makkelijk om te tekenen, maar heel knap gedaan! Haha!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: [tek] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:31

Gaaf Laura! Haha!
Doe je echt goed! Ja Qua commentaar kan ik wel met QuirA meegaan denk ik Lachen

StOoRzEnDeR
Berichten: 616
Geregistreerd: 01-05-05

Re: [tek] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:46

heb je de tekening nog verder bewerkt ? anders wil ik de bewerkte versie wel eens zien hoor

marjoke

Berichten: 3559
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: OUD-TURNHOUT

Re: [tek] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:30

Inderdaad moet er meer schaduw in de nek zodat die ronder wordt. En ook vind ik het (voor mij) rechter oog niet zo mooi. Het oog zelf klopt wel, maar de neus vlak onder het oog moet veel breder en hoger komen. Verder ziet het er erg goed uit. Lachen