[sch] paard in training

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

[sch] paard in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 09:59

Mijn nieuwste projectje die met paarden te maken heeft, die vooralsnog gaat zoals ik hem hebben wil Knipoog en dat zegt toch heel wat * zucht*

Verder eindelijk weer begonnen aan een portret dat al heel lang af had moeten zijn, en wat andere schilderijen die niet écht bokt achtig zijn Knipoog

Nou goed: geen commentaar om mijn rijstijl, of dat paardlief achter de loodlijn loopt, het is mijn manier van trainen Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Afbeelding

detail Vork
Afbeelding

inmiddels heeft hij een goudkleurig bit, maar dat bevalt niet helemaal. En twijfel ik, of ik zijn inmiddels aangebrachte hoofdstel, wel of geen wit onderleg moet geven Haha!

Anouk13
Berichten: 130
Geregistreerd: 08-05-06

Re: [sch] paard in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:04

whow dat doe je goed!!:) echt knap!!:D

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: [sch] paard in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:32

Nog meer foto's *LOL*
Vind hem mooi!!

Natascha13

Berichten: 1900
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Slagharen

Re: [sch] paard in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:33

Wow, wat gaaf. Je hebt echt talent!!! Ga zo door!!! OK dan!

N_fotografie

Berichten: 2830
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: Apeldoorn/Elburg

Re: [sch] paard in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:46

Wat wou je met die lichtblauwe accenten doen? De lichtere delen aangeven? Schilder je hem van een foto af, zo jah, zou je die erbij kunnen zetten? Misschien dat je die lichtblauwe accenten in de rest van de vacht terug zou laten komen, of in de ogen o.i.d. Het geeft een leuk effect. Ik zou het bit niet goudkleurig maken, aangezien de broek ookal richting goud gaat, laat het teveel eruit springen, hou het simpel werk met lichtblauw/wit/grijs. Knipoog Heel veel succes en kijk uit naar meer foto's

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Re: [sch] paard in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 22:54

het grijze (ja het is grijs Knipoog ) gedeelte had ik als iets nauwkeurigere "afzetting" gemaakt. Ik heb eerst met potlood een lichte opzet gemaakt. Dan de achtergrond een basiskleur en vervolgens het hele paard grijs. Zodat het paard overal in elk geval de zelfde grondlaag heeft en het bruin gelijkmatiger is/wordt. Misschien onzin hoor, maar ik ben ook geen schilderwonder. Lachen

verder bedankt voor de comlimenten Bloos

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: [sch] paard in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:08

Zou wel flauw zijn, rijtechnisch commentaar geven op zo`n schilderij! Het ziet er ook niet verkeerd of fout uit ofzo...
Als je het bit goud laat moet je niet vergeten om ook de gespjes in het hoofdstel goudkleurig te maken. Ik ben benieuwd naar updates!

_Lady_lover_

Berichten: 663
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: o33.Amera

Re: [sch] paard in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:14

Wouw ik vindt hem echt super, ik ben benieuwt naar het volgende deel ervan Ja

Ayasha
Blogger

Berichten: 58077
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [sch] paard in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:18

ook ik ben benieuwt naar het verdere verloop van dit schilderij, vind de grijze grondlaag eigenlijk nog niet eens zon slecht ide! Lachen De gedachte er achter is in elk geval erg goed.

N_fotografie

Berichten: 2830
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: Apeldoorn/Elburg

Re: [sch] paard in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:42

Oké, ik dacht dat je het alleen op die stukken grijs had gelaten, misschien om verschillende huidtinten mooier door te laten komen.. Maar een grondlaag is idd handig:-)