[Foto] Noorwegen, schitterend land!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

[Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 19:25

1Afbeelding
De kerk van het plaatsje Flåm.

2Afbeelding
Trollstigveien

3Afbeelding
4Afbeelding
Zonsondergangen Trondheimfjord

5Afbeelding
Sognefjord bij Olden

6Afbeelding
Sognefjord vanaf Panoramaveien

7Afbeelding
Sognefjord

8Afbeelding
Waterval bij Briksdalbreen

9Afbeelding
Lekker weertje (midden op de dag) op de Hardangervidda

10Afbeelding
Lekker weertje (midden op de dag) op de Hardangervidda

saan87
Berichten: 41
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: alkmaar

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:30

mooie fotos;)
egt een mooie omgeving:D,
die weg pff egt een kronkelweg haha:P

lotttttttt

Berichten: 1630
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:34

Wauw , echt hele mooie foto's
Prachtig land Bloos

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:35

Woow, die met die weg, en waterval, erg gaaf! Heb je die bewerkt of heb je dat bereikt via instellingen? (Zo ja, mag je me wel een spoedcusus ''watervallen fotograveren'' geven Haha! )

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:36

zeer mooi land zo te zien. 1 ding scheeld verwadelen lukt niet aangezien ik maar 1 weg zie daar in de bergjes Tong uitsteken

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 19:47

tnx!
loeckie
Waterval is niet bewerkt (behalve de kleuren wat verbeterd via curves (zoals elke foto), verkleind en iets verscherpt)
Heb er ook geen bijzondere instellingen voor gebruikt. Geen extreem lange sluitertijd oid. Een tikkeltje langer dan anders, maar niet van statief, gewoon uit de hand.

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:48

Super foto's Sjimmy!
Ik had er al een paar gezien in je andere topic.
Niets heb ik afgelopen zomer gezien, alleen zag ik in je andere topic een foto uit het Vigelands park, daar ben ik wel ook geweest 1,5 week terug, tijdens een dagje Oslo (maar we hadden veels te kort aan een dag, mede omdat we 3,5 uur met de trein heen moesten en ook weer 3,5 uur met de trein terug, en dan Oslo doen, dat ging te snel!) Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 19:51

Dank je!
1 dag is idd veel te kort. Wij hebben er ruim 2 dagen voor gehad, en nog lang niet alles gezien.
Wel:
-Bygdoy
-Norsk Folkemuseet
-Paleis
-Karl Johannsgata
-Holmenkollen (springschans)
-Station
-Akershus Festning
-Stadhuis
-Parlement
-Vigelands/Frognerpark.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:55

dat doe je dan netjes vanuit de blote hand, ik ga het in gedachten houde (maarja, de kans dat ik hier in Nederland zo'n waterval tegen komt, maar je weet het nooooooit Haha! )

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:58

Wij zijn met de trein aangekomen op het station, met de tram naar het Vigelands/Frognerpark en vanaf daar via de haven (even bij het Nobelgebouw geweest en de oude stadsmuren die in de haven stonden) naar het centrum gelopen en daar rondgelopen en rondgekeken. Veel gezien, maar ik zou geen namen ofzo weten Lachen
Ik vond/vind het wel een hele mooie, leuke stad. Van te voren had ik berichten gehoord van mn oom die in Noorwegen woont, dat Oslo zo gevaarlijk is, maar niets van gemerkt, voel me hier in Rotterdam bij wijze van spreken onveiliger. Ik vond het een leuke, mooie stad! Zeker de moeite waard om nog een keer naar terug te gaan.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:00

Wauw schitterende foto's! Haha!
Prachtig land! Ja

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:01

erg mooie foto's! Met wat voor camera is dit genomen?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 20:09

Canon EOS 350D. En de kitlens.

Ik vond oslo he_le_maal niet onveilig, zeker niet vergeleken bij NL steden. Je oom heeft een ander 'referentiekader' denk ik Knipoog

Ik hou helemaal niet van steden ,maar Oslo sprak me zeker wel aan! Niet achterlijk veel hoogbouw. Schoon en ruim opgezet.

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:39

Sjimmy schreef:
Canon EOS 350D. En de kitlens.

Ik vond oslo he_le_maal niet onveilig, zeker niet vergeleken bij NL steden. Je oom heeft een ander 'referentiekader' denk ik Knipoog

Ik hou helemaal niet van steden ,maar Oslo sprak me zeker wel aan! Niet achterlijk veel hoogbouw. Schoon en ruim opgezet.


Hij zei dat mn zusje en ik op moesten passen, want er waren mannen en die namen zomaar meisjes mee, zelfs in auto's. En er waren heel veel zakkenrollers. Dus wij zeiden nog, we zijn wel wat gewend met Rotterdam om de hoek. Nee zegt ie, niet te vergelijken.. (hij heeft ook een tijdje hier gewoond) Nou oke, fijn idee Clown !
Maar vond het echt zoo veilig, netjes en een soort van gezellig, ondanks dat het echt wel heel erg groot is! Het was superdruk, onwijs veel mensen, maar had totaal geen onveilig gevoel.

Ik hou normaal ook niet echt van steden, zeker niet van die grote, maar Oslo vond ik zeker wel leuk idd! Maarja, Noorwegen he, zegt genoeg Knipoog !

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:16

Mooie foto's, al vind ik velen er niet echt uitspringen.

De foto's die mij het meeste trekken zijn foto 2,4,7,8, deze pik ik er dan ook even uit voor commentaar Lachen

2 is fototechnisch misschien niet heel bijzonder, maar die weg blijft me boeien, ik blijf kijken hoe deze zich een weg door het landschap baant Ja

4 is erg mooi door die zonnestralen en het sfeertje dat geschapen wordt.

7 vind ik een fijne foto, veel op te zien, sprekender ook qua kleuren dan de andere foto's (heeft uiteraard ook met het weer te maken).
Wel had ik liever gezien dat je meer met die hekjes op de voorgrond had gedaan, bijv een lager standpunt innemen waardoor je als het ware óver de hekjes naar het achterliggende landschap kijkt.
Nu tonen die hekjes erg rommelig en leidt het de aandacht af van het mooie gebied erachter Ja

8 vind ik erg gaaf met die waterval, misschien iets te krappe compositie, ik had liever nog iets van de loop van de waterval beneden gezien, evenals van de bovenloop, daar waar 'ie ontspringt. Ik weet niet of je hier ingezoomd hebt of dat je er echt zo dicht opstond? In dat laatste geval kon je dan weinig aandoen natuurlijk Tong uitsteken

En als ik nog niet overtuigd was, dan ben ik het nu wel: Ik móet een keer naar Noorwegen Lovers

_Tarzan

Berichten: 11218
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [Foto] Noorwegen, schitterend land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:31

* Droomt weer even helemaal weg bij het zien van deze foto's
Wat is het toch een prachtig land he!
En ook erg mooie foto's Ja