[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:51

Ik heb wel peesbeschermers en sinds weekje ook kootbeschermers.
Woody tikt zich flink aan.

Afbeelding

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:05

Dankjewel voor al die lieve reacties! Of ik er blijvend last van zal hebben weet ik niet, hoop van niet.. maar eigenlijk heb ik praktisch geen pijn.. is nu 2 dagen uit de gips maar heb echt geen pijn, oke soms voel ik het wel eens als ik hem anders leg, maar voor de rest! Hopen dus dat ik geen last ga blijven hebben want ik wil rijden :D

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:06

Gelukkig zie ik men paardje elke dag en ze is blij om mij te zien haha! Een poetsbeurtje kan ik ze wel al geven af en toe, haar manen heb ik ook donderdag ingevlochten dus ben blij dat ik iets kan doen!
Afbeelding

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:22

Pfff, gisteravond stond de dierenarts weer op de stoep hier. Mattie was een beetje (behoorlijk) in de stress geschoten omdat zijn buurvrouw een keet momentje buiten haar stal had, maar had zijn eten al.
En een Mattie met stress + eten = slokdarmverstopping.
Het zag er een stuk heftiger uit dan de vorige keer, maar het was wel sneller weer over. Na een paar flinke proesten op het eind is het via zijn neus naar buiten gekomen. Maar ja, de da was al onderweg, en ik wilde voor de zekerheid toch die sonde er even door hebben zodat je echt zeker weet dat er geen 'valse opluchting' is, zeg maar.
Vond Mattie niet zo'n strak plan, dus hij heeft uiteindelijk een roesje gehad, en toen lukte het. Geen achterblijfselen gelukkig. Hij moest natuurlijk wel een nacht op een kale stal zonder eten, en van de sonde had hij nog even een bloedneus.
Afbeelding
Hier stond ie wakker te worden. :')

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:33

Ah een slokdarm verstopping is zo vervelend. Gelukkig was het bij jou snel over.

Woody heeft er dit najaar ook 1 gehad. Ik had het nog nooit gezien, maar het is echt verschrikkelijk om te zien. Gelukkig was deze ook snel over.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:34

Oef dat is schrikken Marley!
Hopelijk snel weer opgeknapt :(:)

Kootbeschermers, die heb ik niet eerder gezien. Beweegt dat wel fijn? Lijkt juist precies in de beweging te zitten terwijl kappen maar tot aan dat punt komen?

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:11

Duplo schreef:
Oef dat is schrikken Marley!
Hopelijk snel weer opgeknapt :(:)

Kootbeschermers, die heb ik niet eerder gezien. Beweegt dat wel fijn? Lijkt juist precies in de beweging te zitten terwijl kappen maar tot aan dat punt komen?



Ja deze zijn van Kentucky en heel zacht. Ik heb zelf ook Veredus achter beschermers, maar die beschermen dus niet voldoende.
Hij tikt zich zelf aan precies aan de voorkant van zijn voet. ( geen idee hoe hij dit doet )

Ik heb dus deze om en hij tikt zich niet meer open.
Ik merk geen verschil in beweging.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:17

Ik had zelf voor joy peeskappen en springschoenen. Heeft dat een beetje hetzelfde effect?

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:20

Bah, slokdarm verstopping is heel sneu om te zien. Een keer meegemaakt met een paard op stal. Dacht dat ze zou stikken :=

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:33

Sterre98 schreef:
Ik had zelf voor joy peeskappen en springschoenen. Heeft dat een beetje hetzelfde effect?


Springschoen zit weer net te laag.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:18

Oei marley!! Slokdarmverstopping is echt niet tof! Fleur moet nu een dikke steen in de voerbak van de dierenarts zodat ze niet kan schrokken. Dat helpt prima.
Houd wel de temperatuur van je paard in de gaten. Een longontsteking hebben ze zomaar.
Is dat een boomloos zadel wat je nieuw hebt?

Duplo, jij hebt ook een ghost? Licht die van jou ook voorover gekiept? Ik krijg het niet goed. Ik voel het vooral aan mijn rug dat mijn bekken naar voren gekanteld word.

Dylan, ik ben bang geworden nadat ik er vorig jaar afgevallen ben. Toch geprobeerd wat te rijden maar fleur had ook last van haar rug. Doordat ze verzet vertoonde ben ik toen steeds afgestapt omdat ik niet op een paard wil rijden wat pijn heeft. Daardoor heeft fleur de "ik zeg nee" knop geactiveerd en dat doet ze door te bokken.
Samen met een ander (paard) gaat best aardig maar die mogelijkheid heb ik niet vaak. Als fleur de weg ook weet dan wil zij ook heel graag bepalen welke route we nemen, ook met de "ik zeg nee" knop en ik loop gewoon achteruit weer terug met of zonder sloot/stroomdraad/prikkwldraad/verkeer

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:03

Ik moet nog echt gaan rijden met het zadel maar heb idd een ghost
Wat Suzanne van Buitenzinnig mij uitlegde is als hij voor wat wegzakt dan mogen de kussens voor juist wat breder gezet worden
En goed opletten dat je zelf niet te ver naar voren gaat zitten, dat deed ik in eerste instantie met het passen
Welk model heb jij? Ik heb de quevis, wrongen zitten dan als een veelzijdigheidszadel

Evt is Suzanne echt een aanrader om langs te laten komen dan kan ze de kussens controleren en goed plaatsen

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:53

Ja, ik kreeg het er zelf benauwd van zoals hij stond te hijgen en piepen. Zijn temperatuur houd ik goed in de gaten, inderdaad. Vanmorgen had hij keurig 37,1 dus dat was goed. Hij is vanmorgen weer aan zijn hooi gegaan, dat mocht van de DA wel, en deed dat gelukkig rustig.
Ik zit er ook aan te denken om de dual feeder aan te schaffen, maar dan wacht ik even een mooie kortingsactie af. :') https://www.ej.nl/stal-meer/stal/dual-feeder_16544.html

Het zadel wat ik nu heb is semi-boomloos. Er zit een leren boom in, dus dat maakt het wel flexibeler dan het gemiddelde boomzadel, maar is iets steviger dan een volledig boomloos zadel. Het is een Heather Moffett Flexee Finale VSD.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:54

Duplo schreef:
Ik moet nog echt gaan rijden met het zadel maar heb idd een ghost
Wat Suzanne van Buitenzinnig mij uitlegde is als hij voor wat wegzakt dan mogen de kussens voor juist wat breder gezet worden
En goed opletten dat je zelf niet te ver naar voren gaat zitten, dat deed ik in eerste instantie met het passen
Welk model heb jij? Ik heb de quevis, wrongen zitten dan als

Evt is Suzanne echt een aanrader om langs te laten komen dan kan ze de kussens controleren en goed plaatsen


Ik heb de roma picallo. Als ik de kussens wijder doe dan komt het te dicht op de schoft te liggen. Het is even puzzelen dus. Ik zit inderdaad vanzelf al voorover maar door zoals de ghost nu ligt kan ik niet recht op omdat mijn rug dan zeer doet.

Marley, zoiets dacht ik al. Ik vind het een mooi zadel! Ik ben benieuwd hoe het bevalt!

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:00

Je hebt ook een frontriser misschien dat dat kan helpen?

@marley, wat fijn dat hij weer mag eten en die hm ziet er ook echt mooi uit!

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 01:30

No-no, ai dat is echt heel vervelend gedrag :=

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:12

Slokdarmverstopping, met mijn draver in het begin ook een paar keer gehad. Ze kreeg bij mij muesli (pavo cerevit) en dat at ze te gulzig. Zelfs met lucerne erdoor.

Toen brok gaan voeren met schep lucerne erdoor en nooit geen last meer van gehad.

Het is wel lastig als je dan zoals nu aan het puzzelen bent voor een brok waar ze minder druk op is.

Heb nu een vitamine brok van horsefood en fibra.
Maar op de 1 of andere manier wordt ze heel heet van de fibra. En de brok vind ik ook nog aardig hoog in suiker&zetmeel (27%)

Subli omnia en dieetmix zitten mooi laag in s&z <15% maar is weer een muesli. Die kan ik wel combineren met brok (1/4 verhouding) maar durf die niet zo te geven.

Nu zat ik te denken aan de ponybrok, zit rond de 20% maar zijn weer kleine brokjes, evt risico?
Of dan voermeesters efficiƫnt, zelfde aantal aan s&z maar dan grote brokken.
Lastig..

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:29

Mattie kan muesli (hij krijgt dieetmix van subli idd) negen van de tien keer wel eten, maar alleen als hij rustig is. Zodra hij onrustig is, moet het slobber zijn. Of hjj krijgt het gewoon een keertje niet. Het enige wat hij krijgt dat van belang is, is vitalbix, maar dat een dag overslaan maakt niet direct een wereld van verschil.

Werkt ponybrok met lucerne dan niet eventueel? Ik weet niet precies hoe het dan zit met de voedingsstoffen?

Ik was dus van plan om vanmiddag te gaan rijden, maar lig nu op bed met zware menstruatiekrampen. Hopelijk zijn ze met een paar uurtjes over en kan het alsnog. *fingers crossed*

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:44

Hier heeft paardlief ook 2x slokdarmverstopping gehad. Stond toen op schrale wei en was te fanatiek met zijn hooi erna. Gelukkig beide keren binnen 10 min weg, maar heel naar om te zien.

Qua 'brok' krijg hij nu agrobs naturmuesli (graan en melassevrij) en vitalbix, omega gold olie en maagsupport. Daar gooi ik water bij, waardoor het slobberachtig wordt. Hij vindt het heerlijk (en hij is een miep met voer).

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 18:13

Nou, net gereden met mijn moeder op de fiets ernaast. Mattie deed het super, super braaf, maar... Het zadel zakt naar rechts.
Mijn vermoeden is dat de singel wat te lang is en ongelijk is aangesingeld waardoor het zadel naar rechts wordt getrokken. Aan de ene kant hoop ik dat dat het is, want dan is het makkelijk opgelost, maar ik baal hier wel ontzettend van.
Eerst singel ruilen, en dan zien hoe het met een goed passende gaat.
(Kan natuurlijk ook dat Mattie niet recht in zijn bespiering zit. Ik denk niet dat het echt aan mij ligt, want ik ben juist op links een beetje scheef.)

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:38

Woody is afgelopen dinsdag verhuist. Hij voelt zich gelukkig gelijk thuis.
We zijn al lekker ons nieuwe buitenrij gebied aan het onderzoeken

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:40

Wat fijn! :D

En nieuwe plekjes ontdekken om te rijden is altijd leuk :j

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:46

Hier al bijna een week niks gedaan door de nattigheid en sneeuw. Baal er best wel van. Hopelijk volgende week beter weer.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:33

Fijne taak kelly!
Geniet er van!

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:15

Wat leuk Kelly! Ziet eruit als een prachtig gebied. :j

Hier worden we ook een beetje gek van dit weer. Vooral de gladheid vergalt het steeds.