Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 263 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

Nee geen stalnaam, wellicht google/telefoonboek?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 12:19 



 
Profiel   

Al een tijd stil hier!

Hoe gaat het met jullie dravers? Woody gaat goed. Vandaag geschoren. We zijn lekker aan het trainen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 19:08 



 
Profiel   

Hier gaat het lekker, zijn lekker aan het trainen om de spekkies kwijt te raken en spieren erop te zetten :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 19:38 



 
Profiel   

Ook hier gaat het goed, we zijn bezig met het trainen aan de dubbele lijnen. Pakt hij goed op. Zadel ligt bij de zadelmaker, die moet breder worden gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 20:48 



 
Profiel   

Mijne zit super goed in haar velletje! Zijn nu ook begonnen met aquatraining 1x per week! Voor de rest nog steeds onze wandelingetjes doen en wat vrijheidsdressuur en grondwerk! En ook ons eerste lesje rechtrichten gehad, waar ik wel in de toekomst nog wat lessen van wil nemen!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 21:15 



 
Profiel   

Wow ik ben echt super lang niet online geweest :( Snel even iedereen bijlezen.
Super leuk bij iedereen! Bij ons gaat het ook super goed! Ik ging me eerst heel erg focussen op de dressuur, springen, weer dressuur en weer springen. Maar ik heb nu mijn nieuwe passie gevonden. *\o/*
Wij zijn aan het oefenen voor de endurance!

[ img ]

We waren van plan nog dit jaar te starten. Maar helaas is alles weer geannuleerd. ;(
Volgend jaar dan maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 22:17 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's en updates weer. :) Dit topic komt en gaat met vlagen haha.
Mattie gaat goed! Gisteren na een weekje pauze weer gaan rijden. Hij is sinds een paar dagen echt mega druk, met longeren ook echt een bommetje. Maar tijdens het rijden is ie dan weer super braaf. Wel even een keiharde galop eruit geknalt waar het kon, vond 'ie heerlijk! :D

[ img ]

[ img ]

De zon in onze ogen was soms een beetje vervelend, maar het is het dan ook wel weer waard... <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 05:50 



 
Profiel   

Leuke berichten allemaal. Ik wil ook wel mee kletsen over mijn 5 jarige draver! Heerlijke buitenrij fotos zie ik ook voorbij komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 07:27 



 
Profiel   

Hier gaat het even wat minder helaas. Doordat ze dit jaar voor het eerst weer volledig op gras staan en daar niet veel meer in zit waren beide paarden enorm afgevallen. Daarnaast heeft de lagere voedselinname bij hem helaas ook zijn maag weer getriggerd. (Gevoelig bij maagstreek, niet willen blijven draven, gapen, voer morsen, touwtje kauwen zijn hierbij voor ons bekende symptomen inmiddels)
Dus hij krijgt nu extra bijgevoerd om aan te komen, zowel speciale brok als hooi, en weer een supplement voor zijn maag.
Mocht dit onvoldoende aanslaan, dan zal er echt een kuur tegen maagzweren ingezet moeten worden, maar vooralsnog altijd hiermee kunnen oplossen.

Daarnaast komt komende week de smid en tandarts ook weer dus dan is dat ook meteen weer gedaan. Verder is hij gelukkig wel happy en glimmend nog en hebben we het werk voor nu opgepakt aan de dubbele lijnen in menpositie in stap.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 10:01 



 
Profiel   

darkadia schreef
Hier gaat het even wat minder helaas. Doordat ze dit jaar voor het eerst weer volledig op gras staan en daar niet veel meer in zit waren beide paarden enorm afgevallen. Daarnaast heeft de lagere voedselinname bij hem helaas ook zijn maag weer getriggerd. (Gevoelig bij maagstreek, niet willen blijven draven, gapen, voer morsen, touwtje kauwen zijn hierbij voor ons bekende symptomen inmiddels)
Dus hij krijgt nu extra bijgevoerd om aan te komen, zowel speciale brok als hooi, en weer een supplement voor zijn maag.
Mocht dit onvoldoende aanslaan, dan zal er echt een kuur tegen maagzweren ingezet moeten worden, maar vooralsnog altijd hiermee kunnen oplossen.

Daarnaast komt komende week de smid en tandarts ook weer dus dan is dat ook meteen weer gedaan. Verder is hij gelukkig wel happy en glimmend nog en hebben we het werk voor nu opgepakt aan de dubbele lijnen in menpositie in stap.

[ [url=m/5mv0ND.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xBSoDs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/p1b0bN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah, wat stom! Hopelijk gaat het snel weer allemaal goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 18:18 



 
Profiel   

Balen Darkadia, ik hoop dat ze je kunnen helpen.

Hier weer veel moeite om Woody op gewucht te houden.

Elk najaar weer een uitdaging. Ik kan geen grote hoeveelheden krachtvoer geven ivm gevoelige buik.

Hij krijgt onbeperkt voordroog hooi. Veel olie etc.

Een ander paard zou moddervet moeten zijn, maar Woody is nu echt weer schraal aan het worden.

Bovenlijn begint hij nu spier in te leveren.

Hoe houden jullie ze op gewicht. Ook bijv de dravers die nog in training staan voor de koersen?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 18:45 



 
Profiel   

Die van mij krijgt: 2x per dag vitalbix en luzerne, onbeperkt hooi en op de dagen dat hij werkt kruidenslobber en hippalgo bodybuilder. Dat laatste werkt heel goed, hij zit nu mooi in de bespiering. Wordt er niet heet van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 19:05 



 
Profiel   

Woody krijgt nu naast onbeperkt voordroog hooi

O: 500 gram pavo ease excell
M: 500 gram pavo ease excell
A: 500 gram pavo ease excell

Late avond
Volle emmer hartog grasmix
250 granenmix
500 pave sportfitt muesli
150 ml omega 369 olie
Wat Wortelen.

In de zomer red ik het op gras, voordroog en gwn een vitamine brokje..probleem is echt najaar winter.

Hij staat gwn onder deken.

Uiteraard loopt hij wel veel kmters.

Ik heb fibrebeet, nuggets etc allemaal geprobeerd maar het is ook nog eens een kieskeurige eter.

Ik heb er iemand bij gehaald en due gaf aan dat hij meer energie verbruikt dan eet, daarom dus ook meer krachtvoer gaan geven (ipv vitamine brokje) echter merk ik gewoon dat hij meer last van zn buuk krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 19:25 



 
Profiel   

Olímpio is een beete ingevallen. Ik heb laatst een kies gevonden en ik denk dat die van hem is geweest. Hij heeft een tijdje wat moeilijker gegeten, maar het is vanzelf weer verbetert, hij eet nu weer normaal. Er is ook al tijden geen gras meer, dus ik ben druk aan het bijvoeren met hooi. Ze krijgen ook ´savonds nog extra zemelen als buikvulling.
Hooi bijvoeren heb ik lang niet hoeven doen zomers, maar de regen liet zich dit jaar te lang op zich wachten. Gelukkig heeft het een paar dagen geleden eindelijk goed geregend en begint het gras nu weer te groeien.
Ook is het eikeltjes tijd. De eikels van de kurkeik zijn gewoon eetbaar en een goede dikmaker.
Ik heb zijn deken al uit de kist gehaald, maar de nachten zijn nog warm genoeg om zonder te kunnen(15ºC).

Ik heb vanavond kort op hem gereden. Ik rijdt hem nu met een hackamore en hoewel hij niet van neusriemen houdt (reden waarom ik hem met bit, zonder neusriem reed), gaat het eigenlijk wel goed omdat ik hem gewoon met een losse teugel kan rijden en de neusriem niet echt strak om zijn neus zit.

Gewoon achter de stal op eigen land. In het topic van Vincent heb ik de lichter uitgevallen foto´s gezet, maar ik vind deze mooi sfeervol.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 20:22 



 
Profiel   

Mijn Draver - koerst weliswaar niet meer - is goed bijgetrokken met Equifyt Zupa, brokken voor z'n gevoelige maag en kruiden (en een wormenkuur). Na vorige winter was ie ook best wel ingevallen en lang mee bezig geweest maar uiteindelijk heeft dit hem er bovenop geholpen, en nu gaat hij een klein beetje te dik de winter in zodat ie reserves heeft die hij kan verliezen. Hij staat nu al een tijd op Hoveler Pur Gastro met daarnaast een vitaminebrok en een eiwitproduct (eerst luzerne, momenteel Agrobs Myo Protein Flakes) en uitgemeten kruiden. Daar doet hij het nu eigenlijk wel heel goed op, naast kwalitatief goed hooi.

Ik heb het niet nagekeken maar mogelijk zit er veel zetmeel en suiker in zijn voeding wat juist weer voor problemen in zijn spijsvertering kan zorgen waardoor voedingsstoffen niet goed opgenomen worden. Ik zou daar als je meer krachtvoer wil gaan geven wel opletten want dat kan inderdaad last van zijn buik veroorzaken. Anders kijken naar energie uit olie/vet of ruwvoer. En zelf geef ik liever hooi dan voordroog, maar daar zijn de meningen over verdeeld en dat is niet altijd een optie. Wormen en zand ook uitgesloten? Maagzweren een mogelijkheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 03:41 



 
Profiel   

Ja geen wormen of maagzweer.

Ik geef nu inderdaad voer met laag suiker en zetmeel en hoog in vet en eiwit.

Kwa buik is hij het best op alleen een vitaminebrokje mja daar heeft hij dus niet genoeg aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 05:47 



 
Profiel   

Ik ken de precieze verhoudingen suiker en zetmeel niet meer, maar is een beetje Seniores Priores niet een optie?
Dat hielp mijn oudje destijds heel goed om aan te komen en op gewicht te blijven zonder dik te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 06:03 



 
Profiel   

marley93 schreef
Ik ken de precieze verhoudingen suiker en zetmeel niet meer, maar is een beetje Seniores Priores niet een optie?
Dat hielp mijn oudje destijds heel goed om aan te komen en op gewicht te blijven zonder dik te worden.



Yoevallig ook naar zitten kijken, dat zou ik inderdaad nog kunnen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 06:25 



 
Profiel   

Je zou ook fibrebeet kunnen overwegen. Daar is de weektijd wat korter van en mijn draver doet het daar in de winter erg fijn op

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 06:37 



 
Profiel   

freetorun schreef
Je zou ook fibrebeet kunnen overwegen. Daar is de weektijd wat korter van en mijn draver doet het daar in de winter erg fijn op


Eet hij 2x en daarna laat hij h ert staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 06:46 



 
Profiel   

Wat voor werk doet Woody? En overdag heeft ie de hele dag toegang tot ruwvoer?
Zijn de gewichten afgewogen of is het een halve schep?

Ik voer mijn oudje tegenwoordig Pavo InShape wat erg goed bevalt (en met veel smaak wordt gegeten). Hoog eiwit, laag koolhydraten. Senior Priores heeft nooit echt lekker aangezet, voldoende maar vond het altijd net niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 09:50 



 
Profiel   

RianneH schreef
Wat voor werk doet Woody? En overdag heeft ie de hele dag toegang tot ruwvoer?
Zijn de gewichten afgewogen of is het een halve schep?

Ik voer mijn oudje tegenwoordig Pavo InShape wat erg goed bevalt (en met veel smaak wordt gegeten). Hoog eiwit, laag koolhydraten. Senior Priores heeft nooit echt lekker aangezet, voldoende maar vond het altijd net niet.


Ik rijd heel veel buiten. Gericht op de endurance met zo af en toe galoptraining. Ala ong een uur galoperen wat hij met 2 vingers in de neus doet.

Hij krijgt 3 x per dag ruwvoer. Er ligt altijd wel wat i zn stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 11:24 



 
Profiel   

En het krachtvoer is afgewogen of zijn het schattingen van de schep? Meestal is een volle schep brok net geen kilo en muesli blijft vaak hangen op 800gram.

Hoeveel komt ie los buiten? Als in, zodra ze van de weide af gaan gaat ie ook van hapje stapje bewegen naar stil op de paddock en eten op stal? Of hoeveel uur komt ie buiten?

Ik heb gister nog toffe foto's gemaakt van de draver van mijn zusje, het is zo'n leuke grapjes :D of zit hier iedereen ook al op de FB pagina van dravers als recreatiepaard? :P


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 11:54 



 
Profiel   

RianneH schreef
En het krachtvoer is afgewogen of zijn het schattingen van de schep? Meestal is een volle schep brok net geen kilo en muesli blijft vaak hangen op 800gram.

Hoeveel komt ie los buiten? Als in, zodra ze van de weide af gaan gaat ie ook van hapje stapje bewegen naar stil op de paddock en eten op stal? Of hoeveel uur komt ie buiten?


Het is echt 500 gram afgewogen.

Nu hij van het land af is.

In de ochtend 30 min molen. Smiddags 2u paddock savond 2 tot 3u uit zn stal voor werk/molen of paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 12:00 



 
Profiel   

Misschien dat je daar wel de winst kan halen. Hij is dus van de hele dag gedoseerd bewegen gegaan naar een paar keer per dag bewegen en dan weer stil staan. Ik denk dat ie daar in combinatie met de training niet goed op doet, misschien dat juist die piekbelasting en dan op stal 'stil' staan voor te snelle afbraak zorgt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 12:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 263 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen