Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 272 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

Ik train/les volgens het 4dimensiondressage systeem.
Nu nog aan de longe en zometeen ook o der het zadel.
Met momenten vind ze het nog moeilijk maar als ze het dan te pakken heeft <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 22:57 



 
Profiel   

Hier ook veel grondwerk (vaak met mikado balkjes erin voor de bewustwording dat ze 4 benen heeft) en lange lijnen.

Rijden doen we nog niet echt, heb alleen de barebackpad, dus daar kom ik niet veel verder dan de knopjes erop zetten en haar ontspannen op zichzelf laten lopen, niet leunend op mijn hand o.i.d. dit vindt ze de eerste minuten standaard heel ingewikkeld, maar het kwartje valt steeds sneller. Ze komt dan echt mooi laag lopen en onder de bbp voel je extra mooi dat ze begint te dragen.

Normaal zou ik ook paar keer per week wel in het bos komen, maar de kinderen zijn nu thuis en manlief moet gewoon werken dus dat schiet niet op :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 08:34 



 
Profiel   

[ img ]

Hi Bokkers,
Sinds begin oktober ben ik in het bezit van mijn eigen Draver Varya (oorspronkelijk Classic Lady).
Ik ben begonnen met haar te longeren
(dit kende ze nog niet). Sinds twee weken ben ik ook gaan rijden met een Barebackpad. Stelt nog niet zoveel voor, we zijn nu bezig met rechte lijnen rijden etc. Ze was al zadelmak maar nog niet ingereden dus dit is nog wel een project. Gelukkig krijg ik goede begeleiding van Miranda van Dravend Succes.
Ik probeer ook af en toe buiten te wandelen, hier kan ze nog wat schrikkerig op reageren maar dit gaat wel steeds beter.

Mocht iemand nog tips/adviezen hebben voor het rechtrichten, dan hoor ik het graag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 11:45 



 
Profiel   

Leuk, welkom in dit topic! Leuke foto ook.
En met hulp van Miranda gaat het zeker goed komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 20:54 



 
Profiel   

Wat een knappe dame! Veel plezier met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 22:42 



 
Profiel   

Thanks!
Het verbaast me nu vooral hoe werkwillig ze is. Had al gehoord dat dat een typische Draver eigenschap is, maar ik vond het leuk om dit bevestigd te zien :)

Na haar carrière op de drafbaan heeft ze twee veulens gekregen en heeft ze naar mijn weten 24/7 buiten gestaan. Volgens mij is er daarnaar niks meer met haar gedaan.
Ik merk dat ze hierdoor nu nog erg weinig bespiering heeft, ik probeer haar naast het ruwvoer bij te voeren met basisbrok van Subli zodat ze hopelijk wat sneller spieren opbouwt.
Daarnaast natuurlijk longeren, rijden en wandelen aan de hand. Ik probeer niks te overhaasten.
Hoe lang duurde het bij jullie voordat er jullie Draver wat spieren kreeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 23:54 



 

Welkom, wat een prachtige dame heb je gekocht. Mooie aftekening en wat een lief hoofdje zeg!

Mijn draver is eerst alle (ja alle) spieren kwijtgeraakt voordat hij weer bij begon te komen. Hij stond op een stal die niet geschikt was voor hem qua huisvesting en het was een enorme overgang om zo bij mij te komen. Toen alles juist was en ik hem heb verhuisd, zijn de spieren er echt wel snel bij gekomen. De zadelmaker is 3 mnd geleden geweest en heb het idee alsof hij er nu alweer uit gegroeid is. Super positief natuurlijk. Dus die komt binnenkort weer langs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 00:01 



 
Profiel   

Wij hebben haar nu 6 weken en ze is al meer ontwikkeld, zonder overmatig trainen ofzo.
Volgens mijn instructrice is ze afgelopen 2 weken zelfs weer gegroeid, dus het kan snel gaan denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 08:27 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Welkom, wat een prachtige dame heb je gekocht. Mooie aftekening en wat een lief hoofdje zeg!

Mijn draver is eerst alle (ja alle) spieren kwijtgeraakt voordat hij weer bij begon te komen. Hij stond op een stal die niet geschikt was voor hem qua huisvesting en het was een enorme overgang om zo bij mij te komen. Toen alles juist was en ik hem heb verhuisd, zijn de spieren er echt wel snel bij gekomen. De zadelmaker is 3 mnd geleden geweest en heb het idee alsof hij er nu alweer uit gegroeid is. Super positief natuurlijk. Dus die komt binnenkort weer langs.


Dankjewel! Ik vind haar qua bouw ook erg mooi. Ze is een dochter van Castleton Bass, dat zie ik wel een beetje in haar terug.

Oh dat is inderdaad heel fijn, wat goed! Ik train nu maar met een Barebackpad omdat ik denk dat haar zadel anders snel niet meer past. Maar ik vind het toch wel lastig soms met de Barebackpad. Ik vraag me af na hoe lang ik opzoek kan gaan naar een meer standaard zadel. Ik voordat ik haar kocht al een tijdje niet meer gereden en ik moet soms nog even zoeken naar de juiste hulpen af en toe. Zonder beugels wil ik nog wel eens mijn balans verliezen :+

@Corine1981 Oh dat is zeker snel, ik hoop dat ik na zes weken ook al wat meer bespiering kan zien. Wat voor oefeningen heb jij in het begin ohz gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 20:44 



 
Profiel   

Leuk paard,Mona!

Ik heb al een tijd niet gereden, kwakkel met mijn gezondheid, maar heb wel foto´s van vandaag van mijn Franse draver Olímpio.


Met Gandhi:

[ img ]

Met Chico:
[ img ]

Hij heeft een vrjj grote brede kras op zijn voorhoofd, zo net naast de bovenkant van de bles (zijn rechterkant, op de foto links) geen idee hoe hij daar nou weer aan gekomen is, maar het land staat natuurlijk vol bomen en bosjes, hij zal zijn hoofd wel ergens langs gehaald of ingestoken hebben. Het is alleen kaal, verder geen wond.

Hij is wat ingevallen in de zomer en nog niet goed bijgekomen,dus deze winter weer een dek op ´snachts. De temperaturen zijn ook record laag deze winter hier in Portugal. Bij jullie ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 22:00 



 
Profiel   

Hier is het even wat kouder geweest naar u al weer warmer en nat helaas.

Even wat aan het klooien geweest met foto's maken tijdens het sneeuwen. Stalgenootje camera in de handen gedrukt en steeds hardere sneeuwbui maar vind de sfeer wel geslaagd <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 17:54 



 
Profiel   

Zeer apart!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 12:52 



 
Profiel   

Zo weer even een update. Omdat ik echt een mooi weer paard heb hebben we de laatste tijd niet veel gedaan. Wel heb ik besloten dat we echt wat meer aan balans en lengtebuiging moeten doen, dit was de derde keer. In stap pakt hij het al heel erg goed op, in draf vindt hij het nog steeds heel erg moeilijk. Ik zie nu ik het op film zie dat ik de buiging wel een beetje overvraag, hier gaan we dus aan werken.


Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 19:24 



 
Profiel   

Leuk iemand aan de hand te zien werken :D

Ik vond zelf altijd ernaast draven lastig, deed dat stukje liever op iets meer afstand met langere lijn, dan kan het paard ook een prettiger tempo voor hunzelf behouden. Zie je hier ook een beetje, waardoor je lijkt te remmen door hem naar je toe te buigen (of buiging vraagt waardoor hij remt?) en dan krijg je de valse buiging of knik in de hals, en verlies je je mooie buiging en het achterbeen dat in stap wel de ruimte had eronder te komen. Je ziet hem ook korter worden achter.

Maar ik heb makkelijk praten hoor, zo vanaf de bank, vind het tof dat je aan de hand werkt én een filmpje plaatst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 19:46 



 
Profiel   

Nee ik ben het 100% met je eens! Ik krijg hem in draf op iets meer afstand alleen niet in buiging (hij blijft binnenste buiten draven). Ik doe dit twee rondjes de ene kant om (in draf) en twee rondjes de andere kant op en dan geef ik hem daarna 1m meer ruimte en dan lukt het aardig. Is ook een kwestie van wennen voor hem. In stap gaat het nu echt heel goed, maar dat was een week geleden ook drama :+ Het is echt nog een kwestie van zoeken, wat werkt voor mij en voor hem. Dit is al een aardig beginnetje, maar we zijn er nog lang niet.

En gezien ik grondwerk erg leuk vind en echt nog aardig moet afvallen voordat ik actief ga rijden is dit een mooie opstap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 19:52 



 
Profiel   

Ik vind het ook altijd erg leuk, als ik later weer een paard heb die aan het werk gaat dan pak ik het ook zeker op!

Longeer je ook op een meer klassieke manier? Dan kan je met de zweep in de vrije hand de ondersteuning geven die normaal je binnenbeen doet om hem om je been te buigen. Maar ook vaak even een paar passen rechtdoor zodat ie weer kan bijkomen van de buiging, lastige oefening hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 20:11 



 
Profiel   

Ik werk ook veel aan de hand, maar draven hou ik niet bij, haha.
Aan de lange lijnen zet ik haar meestal even op de volte en soms een keer van hand wisselen. Dan ben ik uitgeput :lol: .

Zaterdag gaan we haar verhuizen.
Zo blij dat we een andere stal hebben gevonden :)

Manlief heeft een mooie kast voor me gemaakt (en die ernaast heeft hij voor de nieuwe buurvrouw op stal gemaakt), nu nog een zadel :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 21:49 



 
Profiel   

Mooie kast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 21:50 



 
Profiel   

Mooie vrije dag vandaag!!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 18:58 



 
Profiel   

Heerlijk! Beter dan die zeikende regen hier....

[ img ]

Man man man, wat een water |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 21:37 



 
Profiel   

Wij hebben Heja vandaag verhuisd.
Zo blij met haar nieuwe stekje.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 00:10 



 
Profiel   

corine1981 schreef
Wij hebben Heja vandaag verhuisd.
Zo blij met haar nieuwe stekje.
[ [url=m/lvj2GJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9wZXQE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6nqbsq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet er goed uit voor Heja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 00:17 



 
Profiel   

Zo dat ziet er goed uit! Ik zou ook graag een verhard stuk in de paddock hebben, maar dat kan bij ons op stal niet. En superleuk die wortel aan de stal. :D Heeft de staleigenaar dat gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 16:26 



 
Profiel   

Netjes @Corine!
Wat een mooie stalling. Het paard staat ook te kijken van ‘ja dat mag wel zo’. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 19:45 



 
Profiel   

marley93 schreef
Zo dat ziet er goed uit! Ik zou ook graag een verhard stuk in de paddock hebben, maar dat kan bij ons op stal niet. En superleuk die wortel aan de stal. :D Heeft de staleigenaar dat gedaan?


Ja, ik ben ook zo blij.
Prachtig plekje en alles goed geregeld.
Vandaag heeft ze lekker met het paard van de staleigenaar samen gestaan (samen overlegd of we dat al gingen proberen), dat ging gelijk goed.

Toen kreeg ik deze foto vandaag <3

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 20:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 272 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen