Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 281 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

@marley93 Vitalbix staat er ook om bekend dat paarden er jeuk van krijgen. Ik denk tenminste dat het om de Daily Complete gaat? Heb je al eens geprobeerd om dit te vervangen door ander voer?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 22:22 



 
Profiel   

Bij mij is het juist andersom; ik ben toen de jeuk al begonnen was, gewisseld naar de vitalbix omdat daar minder suiker en zetmeel in zat. Hij is nu ook minder jeukerig dan daarvoor. Dus bij de mijne lijkt het juist goed te helpen. Zeker nu hij ook onder een eczeemdeken staat.
Het gaat om Daily Complete inderdaad. :j

Er kwam uit zijn bloedwaarden trouwens niets bijzonders, die zijn gelukkig helemaal goed. Voor nu behandelen we het als zomereczeem, omdat het daar toch het meeste van wegheeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 06:54 



 
Profiel   

Het ligt er natuurlijk vooral aan waardoor hij jeuk heeft,
Eureka reageert op luzerne dus ik heb voer zonder luzerne.

Vitalbix heeft dit sinds kort ook dus misschien dat dat een optie is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 07:00 



 
Profiel   

Het is altijd zoeken naar wat werkt inderdaad. Nu met de deken op is het schuren afgenomen, dus ik vermoed dat hij vooral last heeft van insectenbeten. En op de vitalbix vind ik het hem beter doen dan op het vorige voer (dieetmix van subli), dus dat houd ik voorlopig even in zijn dieet. Hij gaat wat meer glanzen en lijkt ook stabieler in zijn doen en laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 08:47 



 
Profiel   

Jeuk kan inderdaad door luzerne komen en dat zit in zowel de Daily Complete als de DieetMix. Vitalbix komt nu ook met een luzernevrije Daily Complete, misschien dat dat anders iets is om te proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:44 



 
Profiel   

Ga het in de gaten houden! Wist niet dat ze ook de Daily Complete zonder lucerne aan het ontwikkelen waren. Had wel gezien dat ze die fiber mix hebben zonder lucerne, dat vind ik ook wel een interessant product.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:15 



 
Profiel   

Hij is al te koop zelfs :) https://vitalbix.com/webshop/complete-v ... thy-14-kg/

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 13:22 



 
Profiel   

Oh cool! Dankjewel, dan bestel ik die de volgende keer. :D Hoop dat ze m bij de paardendrogist ook hebben of krijgen, daar bestel ik eigenlijk al mijn supplementen/dekens/etc.
Maar anders doe ik het gewoon via de site van Vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 14:22 



 
Profiel   

Gisteren voor het eerst de paarden weer op het land gehad, eindelijk! :D
Mattie was maar wat blij. Zijn jeuk gaat ook prima, hij heeft al een paar dagen de deken niet meer om en hij schuurt niet meer. *\o/*

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 06:33 



 
Profiel   

Heerlijk!
Wat fijn dat hij niet meer schuurt ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 06:57 



 
Profiel   

Mijn draver is vanaf vandaag officieel M2 geklasseerd, vandaag na 8 maand weer op wedstrijd geweest, voor de 1e keer M2 en gelijk een dikke winstpunt.

Sinds een week staan ze bij ons ook weer op het land, nu nog opbouwen. Maar blij dat ze zijn. Heerlijk om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 21:52 



 
Profiel   

Wat goed, gefeliciteerd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 05:54 



 
Profiel   

Knap! Hier zijn we na wat verhuizingen eindelijk weer aan t trainen en ook fijne instructie in de buurt gevonden. Dus hopelijk gaan we dan ergens vanaf komend jaar officieel starten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 07:22 



 
Profiel   

darkadia, fijn dat je fijne instructie in de buurt hebt gevonden.
Sharonaa_ gefeliciteerd met de promotie
marley93 Fijn dat de jeuk weg is en dat de paaden weer op het land kunnen. En wat is het groen! Hier begint alles al uit te drogen. Ze vinden gelukkig nog wel genoeg voedsel, ik hoef nog niet bij te voeren. Ze zijn moddervet, dus het kan ook nog wel even aan.
Ik heb vandaag even foto´s genomen van het Portugese zadel op Olímpio.
Naar een plek achter het huis waar nog zon was en een witte muur, maar hij wilde helemaal niet poseren! Hij liep om me heen en uiteindelijk naar stal, wel wat foto´s en nog een filmpje geschoten, maar toch niet wat ik wilde en met tegenlicht. Maar goed, voor een idee:
[ img ]

[ img ]

Hij vindt poseren toch zo NIET leuk
[ img ]

En naar stal, ik kon de pot op met de camera.
[ img ]

https://www.youtube.com/watch?v=H4KPlFp ... e=youtu.be

Moet er wel een recht dekje onder doen, zie ik, dit is geen gezicht.

Daarna ben ik er opgeklommen. Dat ging met de nodige moeite maar Olímpio had veel geduld gelukkig. Dat is wel eens anders geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 21:47 



 
Profiel   

Fijn om te zien dat het zo goed gaat met iedereen!
Hier is het een beetje spannend! Ik heb me voor de aankomende weken ingeschreven voor verschillende dressuur wedstrijden! Ik had laatst al online gestart. Maar was helaas afgekeurd omdat een Nalanta hoofdstel niet gebruikt mag worden. :( Ik weet niet meer door wie of waar maar ik wist echt ZEKER dat je daarmee wedstrijden mocht starten, maar toch niet. Dus laatst een nieuwe bitloze hoofdstel gekocht. Waar ik wel officieel mee mag starten, getraind met trailer laden, dressuurlessen... Super spannend nu. Aankomende zondag, de zondag daarop en waarschijnlijk ook de zondag daarop ga ik starten!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 08:55 



 
Profiel   

Nou ja, suf zo'n afkeuring op harnachement, zeker @home... ik snap daar weinig van, ik geloof dat de gemiddelde bitloos rijdende ruiter vaak meer controle heeft dan die met bit. Maar goed.


Ik ben vandaag naar buiten geweest met de vrouw waar ik op stal sta.
Heja deed het super, ben 3 keer af gestapt (2x grote trekker, 1 keer de sproeier) voor het ellende zou worden en dat vond ze duidelijk fijn (mijn knieën ook :+ ).
Op sommige stukken was ze bijna dapperder dan de bomproof Fries, haha.
Op het eind was ze doodmoe en dat van voornamelijk stappen, goede oefening voor haar :)
Zo trots op mijn puppy. Ze wordt steeds braver :)[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 11:15 



 
Profiel   

corine1981 schreef
Nou ja, suf zo'n afkeuring op harnachement, zeker @home... ik snap daar weinig van, ik geloof dat de gemiddelde bitloos rijdende ruiter vaak meer controle heeft dan die met bit. Maar goed.


Ik ben vandaag naar buiten geweest met de vrouw waar ik op stal sta.
Heja deed het super, ben 3 keer af gestapt (2x grote trekker, 1 keer de sproeier) voor het ellende zou worden en dat vond ze duidelijk fijn (mijn knieën ook :+ ).
Op sommige stukken was ze bijna dapperder dan de bomproof Fries, haha.
Op het eind was ze doodmoe en dat van voornamelijk stappen, goede oefening voor haar :)
Zo trots op mijn puppy. Ze wordt steeds braver :)[ [url=m/cdftxJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jaa ik vond de afkeuring ook nergens op slaan. Maar ja, niks aan te doen helaas.
Ah super fijn dat het buitenrijden zo goed gaat! Ziet er ook als een fijne plek uit om lekker buiten te rijden! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 09:01 



 
Profiel   

Wat gek dat je daarop bent afgekeurd, Manuela. :( Terwijl het Nalanta hoofdstel volgens mij juist een hele fijne werking heeft. Hij is wat minder scherp dan de gemiddelde hackamore, dacht ik? Sowieso las ik dat er op het moment veel onduidelijkheden zijn mbt de richtlijnen voor het harnachement...

Corine, wat leuk dat jullie zo lekker hebben buitengereden! Mattie heeft dat soms ook, dat ie van een stapritje echt moeier of meer bezweet is dan na een rondje draven. Maar goed, wandelen zou beter voor je zijn dan hardlopen toch? :')

Zijn hier ook mensen waarvan hun draver lol heeft in springen?
Gisteren hebben we de paarden weer terug op hun 'eigen' land gezet nadat de boer klaar was met maaien en andere werkzaamheden waarvoor hij het paardenstuk ook vrij moest hebben.
Mattie was zo blij dat ze weer op het ruime land staan, hij heeft ondanks de hitte mega harde sprints getrokken, en hij sprong over de greppels alsof het hindernissen van 1,20 waren ofzo. Niet normaal, ik heb zo hard om hem gelachen. Zijn oortjes constant strak naar voren, en maar springen.
Ik ben meer zo'n dressuur tut, maar als hij er zo'n lol in zou hebben zal ik er maar aan moeten geloven, ben ik bang... _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 09:46 



 
Profiel   

marley93 schreef
Wat gek dat je daarop bent afgekeurd, Manuela. :( Terwijl het Nalanta hoofdstel volgens mij juist een hele fijne werking heeft. Hij is wat minder scherp dan de gemiddelde hackamore, dacht ik? Sowieso las ik dat er op het moment veel onduidelijkheden zijn mbt de richtlijnen voor het harnachement...

Corine, wat leuk dat jullie zo lekker hebben buitengereden! Mattie heeft dat soms ook, dat ie van een stapritje echt moeier of meer bezweet is dan na een rondje draven. Maar goed, wandelen zou beter voor je zijn dan hardlopen toch? :')

Zijn hier ook mensen waarvan hun draver lol heeft in springen?
Gisteren hebben we de paarden weer terug op hun 'eigen' land gezet nadat de boer klaar was met maaien en andere werkzaamheden waarvoor hij het paardenstuk ook vrij moest hebben.
Mattie was zo blij dat ze weer op het ruime land staan, hij heeft ondanks de hitte mega harde sprints getrokken, en hij sprong over de greppels alsof het hindernissen van 1,20 waren ofzo. Niet normaal, ik heb zo hard om hem gelachen. Zijn oortjes constant strak naar voren, en maar springen.
Ik ben meer zo'n dressuur tut, maar als hij er zo'n lol in zou hebben zal ik er maar aan moeten geloven, ben ik bang... _O-


Jaa het hele harnachement richtlijn document is sowieso een drama. Maarja er is helaas niks aan te doen. Ik heb maar een ander bitloos hoofdstel gekocht wat volgens de richtlijnen wel gebruikt mag worden. (kaakgekruisd!)

En super leuk van het springen! Mijne springt ook altijd enorm hoog over hindernissen! *\o/*

[ img ]

Foto is al van een tijdje terug. Ze vind het echt geweldig. Maar alleen 1 hindernis. Als er meer zijn vind ze het wat minder :') Daarom toch maar lekker besloten om weer dressuur te gaan rijden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 20:21 



 
Profiel   

5 maanden ohz, net 2.5 week stilgestaan, en gisterenavond zo'n heerlijke rit gemaakt!! Trots als een pauw elke keer weer!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 07:46 



 
Profiel   

Heerlijk Molfre!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 20:47 



 
Profiel   

Hoe zijn je proefjes gegaan immanuela29?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:04 



 
Profiel   

Hebben jullie ook ervaring met Dravers met een enorme ''stijve'' nek? Hij begint eindelijk los te laten in de vorm van een lager gedragen hoofd, maar inbuigen met zijn nek is er nog absoluut niet bij. We gaan vaak binnenstebuiten de bocht door in de bak. Het wordt langzaam beter, maar hij vindt het zo moeilijk.

Wat ik nu doe is dat ''binnenstebuiten'' gevoel gebruiken en hem vervolgens de kant op sturen waar hij naartoe kijken, maar dit moet toch op een andere manier kunnen? Hebben jullie hier tips voor of ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:30 



 
Profiel   

Ik herken het een beetje, Molfre, maar kan je er zelf niet mee verder helpen. Heb daar ook hulp van een instructeur bij nodig.

Vandaag is de tandarts voor Mattie weer geweest. Hij had wat haken, en zijn snijtanden waren wat scheef doordat zijn boven- en ondertanden niet helemaal recht op elkaar staan. Verder was ze erg tevreden, en ik ook! Mattie was echt mega braaf, terwijl het de vorige keer echt drama was qua gedrag. Ik schaamde me toen echt dood. :=

Vanmorgen voordat de tandarts kwam hebben we weer een stukje gereden. Afgelopen zaterdag met zijn boomzadel, waar hij niet eens mee wil aandraven, en vandaag met zijn boomloze zadel waarmee hij super lekker loopt. Wel fijn, een paard met een duidelijke mening. :') Maar ik was weer ontzettend trots op m'n mannetje. We moeten het allemaal weer helemaal opnieuw opbouwen na mijn eigen 'blessure', en hij doet het zo braaf en stoer. Wat kan je dan verliefd zijn op je paard. Hij had er ook echt lol in! <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 18:18 



 
Profiel   

Molfre schreef
Hebben jullie ook ervaring met Dravers met een enorme ''stijve'' nek? Hij begint eindelijk los te laten in de vorm van een lager gedragen hoofd, maar inbuigen met zijn nek is er nog absoluut niet bij. We gaan vaak binnenstebuiten de bocht door in de bak. Het wordt langzaam beter, maar hij vindt het zo moeilijk.

Wat ik nu doe is dat ''binnenstebuiten'' gevoel gebruiken en hem vervolgens de kant op sturen waar hij naartoe kijken, maar dit moet toch op een andere manier kunnen? Hebben jullie hier tips voor of ervaring mee?


Wat doet ie met de rest van zijn lijf als ie binnenstebuiten loopt? Meestal is het niet enkel de nek, komt het ook uit het lijf. Dus zorg dat ie gaat buigen om het binnenbeen en het binnen achterbeen onder zijn lichaam plaatst. Voor niet los gooien, maar ook niet gaan trekken oid voor, je bereikt meer als je vanuit zijn lichaam werkt ipv zijn nek.

Wat soms ook helpt is juist de kant op sturen waar ze op gebogen zijn. Dus als de volte niet wil omdat ie naar binnen valt en daarom naar binnen gebogen loopt kan het helpen niet naar buiten te sturen maar juist eens nog meer naar binnen te sturen totdat je voelt dat het gewicht om gaat op de buitenkant. Snap je wat ik bedoel?

Knap paard Marley, doet ie braaf voor je!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 22:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 281 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen