Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 282 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

Nee totaal geen last van. Zo flexibel als een rietje.
Wel in het begin dat die steeds een kant als moeilijk buigende kant had, maar dat was puur scheefheid en onbalans.
Maar die balans is zo goed geworden, en hij heeft steeds minder last van de scheefheid, geen moeite met buigen en nageeflijk lopen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 22:41 



 
Profiel   

Sharonaa_ schreef
Hoe zijn je proefjes gegaan immanuela29?


Ohh das nog een verhaal :') Mijn starttijd was 16:24. Dus ik besloot er een half uur van tevoren op te gaan. Om vervolgens wanneer ik er 1 minuut op zat te horen dat ik als volgende aan de beurt was. Echt super vervelend want er was daarvoor niks doorgegeven dat ze de pauze hadden overgeslagen en zo erg inliepen... Toch maar doen dan maar. En de eerste jury was gigantisch streng. En mijn paard was nog helemaal niet klaar ervoor. Dan ben ik nog 'blij' met 165 punten :')

[ img ]

Tweede proef ging het al wat beter. Maar ik had ook gewoon het idee dat we opeens de balans helemaal kwijt waren. Dus met 180 punten neem ik genoegen _/-\o_


[ img ]

Al met al toch blij met hoe zij gepresteerd heeft zonder ingereden te hebben. Tis ook echt zo dubbel. De laatste keer ging ik zelfs 20 minuten van tevoren er pas op. En toen moest ik een uur wachten. En nu gelijk aan de beurt. Toch weer altijd moeilijk met die starttijden :=

Nu maar weer concentreren op de volgende wedstrijd/meetmoment aankomende zondag. Weer eens even fijn de springring in. Worden we allebei weer blij van *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 08:20 



 
Profiel   

Molfre schreef
Hebben jullie ook ervaring met Dravers met een enorme ''stijve'' nek? Hij begint eindelijk los te laten in de vorm van een lager gedragen hoofd, maar inbuigen met zijn nek is er nog absoluut niet bij. We gaan vaak binnenstebuiten de bocht door in de bak. Het wordt langzaam beter, maar hij vindt het zo moeilijk.

Wat ik nu doe is dat ''binnenstebuiten'' gevoel gebruiken en hem vervolgens de kant op sturen waar hij naartoe kijken, maar dit moet toch op een andere manier kunnen? Hebben jullie hier tips voor of ervaring mee?


Ja zeker ervaring mee! Mijn paard vind het enorm moeilijk om haar hoofd naar links te buigen. Ze loopt dan wel zogenaamd 'mooi' met haar hoofd omlaag. Maar dan buigt ze haar hoofd het liefste naar rechts toe ookal rijden we de andere kant :') Wat ik vroeger verkeerd deed was proberen het lichaam helemaal recht te laten lopen door de achterhand juist weg te sturen. Maar toen leerde ze me dat ik juist aan de voorkant de schouders beter moest sturen, waardoor alles veel rechter is en makkelijker om hun hoofd de goede kant op te buigen. Het is gewoon idd onbalans. Maar met veel tijd komt het wel goed! Neem gewoon jullie tijd en dan komen jullie er wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 08:26 



 
Profiel   

Wat vervelend dat er zo slecht werd gecommuniceerd, Immanuela! Maar wel fijn dat je toch 165 en 180 hebt kunnen rijden. :) Heel veel plezier met de springwedstrijd van zondag, ik ben erg benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 09:46 



 
Profiel   

Ik meen me te herinneren dat je je eigen starttijd mag eisen, maar kan zijn dat ik het verkeerd onthouden heb hoor.. 180 is wel heel netjes, en winstpunt toch? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 10:11 



 
Profiel   

Ooh wat vervelend van je starttijd. Maar naar mijn weten mag je officieel gezien gewoon op je eigen starttijd rijden tenzij er anders is aangegeven.
Maar iig wel gefeliciteerd met je winstpunt! Die heb je maar mooi binnen!

Wij gaan 4 juli weer een poging wagen, 2e keer M2. Maar andere proefjes dus ook wel weer spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:03 



 
Profiel   

Hier gaat het rijden niet zo best, nog steeds opzoek naar een goed bit ook. Buiten gaat alles prima, maar in de bak is ze heel onrustig. Ze probeert wel mijn hand te zoeken, maar vervolgens zet ze het op het rennen en gaat ze met haar hoofd gooien. Had hoop dat er iets mis was met de tanden, maar de tandarts is geweest en daar was niks mee. Zadel ligt prima.

Iemand tips om dit op te lossen? Of tips voor een fijn bit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:49 



 
Profiel   

Waar rij je nu mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:17 



 
Profiel   

JackieT schreef
Hier gaat het rijden niet zo best, nog steeds opzoek naar een goed bit ook. Buiten gaat alles prima, maar in de bak is ze heel onrustig. Ze probeert wel mijn hand te zoeken, maar vervolgens zet ze het op het rennen en gaat ze met haar hoofd gooien. Had hoop dat er iets mis was met de tanden, maar de tandarts is geweest en daar was niks mee. Zadel ligt prima.

Iemand tips om dit op te lossen? Of tips voor een fijn bit?


Ik merkte dat Mattie heel onrustig was met een dubbelgebroken trens, heb er nu een ongebroken bustrens van Trust in. Zo'n flexibel ding, kan even niet op de naam komen. Daar loopt hij in ieder geval een stuk rustiger mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:10 



 
Profiel   

Echt waar? Nooit geweten of je je eigen starttijd mag eisen. :o Als ik dat had geweten. Maarja, tis nu al te laat. Voor de volgende keer zal ik het weten. :')
Oeh succes sharona! Moet wel goedkomen en jullie hebben nog alle tijd voor het 4 juli is! :D

JackieT hmm moeilijk. Ik heb wel hetzelfde probleem gemerkt bij mijn paard. Vind bitten echt niet fijn. Das ook de reden dat we voornamelijk bitloos rijden. Maar ik lees even mee met dit. Wie weet helpt het ons ook! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:17 



 
Profiel   

Ik rijd ook op een ongebroken bustrens, fijn bit ligt stil in de mond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:19 



 
Profiel   

Rij nu met een dubbelgebroken watertrens,
Naar die flexi soft van sprenger zat ik ook al te kijken, maar zijn zo duur en als het dan niks is dan is het zonde. Maar misschien toch eens proberen.

Fjordjes is die van jou van rvs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:57 



 
Profiel   

Ja rvs

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 22:05 



 
Profiel   

Is het dan zo'n elastische van kunststof? Of gewoon zo'n normale? Ik weet niet waarom maar ik heb het idee dat ze een normale bit die ongebroken is bij mij echt zou haten. Maar ik wil niet zomaar wat kopen als ze het weer niks vind. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 07:20 



 
Profiel   

De flexisoft is een fijne :j Je zou ook kunnen combineren om een beetje te laten wennen, wel een bit erin maar de teugel aan de neusriem, of een teugel aan beide bevestigen. Maar een goede instructeur kan je hier ook bij helpen. Heb je wel les?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 08:04 



 
Profiel   

Ik heb een Myler, level 1. Daar loopt ze lekker op te kauwen, het spelen wordt steeds minder.
Met proefrijden weet ik nog wel dat ik haar heel erg met het bit bezig vond, dat heeft ze nu vrijwel niet meer.
Maar dat is wel de reden dat ik ook voor bitloos ging in eerst instantie.
Nu is echter mijn doel om haar eerst rijtechnisch wat beter voor elkaar te hebben voor ik weer terug ga naar bitloos (in de bak dan).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:10 



 
Profiel   

corine1981 schreef
Ik heb een Myler, level 1. Daar loopt ze lekker op te kauwen, het spelen wordt steeds minder.
Met proefrijden weet ik nog wel dat ik haar heel erg met het bit bezig vond, dat heeft ze nu vrijwel niet meer.
Maar dat is wel de reden dat ik ook voor bitloos ging in eerst instantie.
Nu is echter mijn doel om haar eerst rijtechnisch wat beter voor elkaar te hebben voor ik weer terug ga naar bitloos (in de bak dan).


Dat heb ik inderdaad ook, buiten rij ik ook bitloos, maar in de bak wil ik toch met bit.

Denk dat ik toch een flexi sense ga proberen, hoor veel goede reacties daarover

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 14:47 



 
Profiel   

Mijne ging ook veel prettige lopen op de Myler lv1 dan op een dubbelgebroken. Ik denk toch omdat er minder ruis is, de myler kan beide kanten los van elkaar draaien maar ligt in de mond als een ongebroken.

Wendy misschien weet jij dat, met wat voor bitten worden de meeste dravers gestart tijdens de training voor de sport?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 16:04 



 
Profiel   

Hier vind draverlief dubbel gebroken ook drama. De kunststof van Trust vond hij ook vreselijk (ongebroken variant). Tijd met Myler level 1, wat op zich goed ging maar hij durfde niet zo goed contact te nemen. Appel bitje enkel gebroken ging hij heerlijk op, maar gaat vrij snel stuk bij hem. Heb nu een sprenger novo contact en een simper d trensje beiden enkel gebroken waar hij dus fijn op loopt (uitgevonden in bitfit sessie, zou zelf namelijk niet snel enkel gebroken gekozen hebben ivm asymmetrie en het evt prikken in gehemelte).


Verder heeft draverlief door verhuizing en stuk gaan van dekens(nieuwe kudde) hier ook even zonder deken gestaan, dus nu helaas best wel geschuurde plekken ivm eczeem. Sinds gisteren weer helemaal ingepakt en daar was ie wel blij mee geloof ik.
Ook rijden we heerlijk buiten samen! Dat doen we trouwens op dit moment op een kimblewick ongebroken met tongboog, ivm zijn enthousiasme met andere paarden erbij. Loopt hij ook fijn mee.

Lekker gedoucht na een lange rit
[ img ]

Op pad!
[ img ]

Weer ingepakt op de weide
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:39 



 
Profiel   

Zo Darkadia, die zit lekker in zijn spieren achterop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 18:37 



 
Profiel   

RianneH schreef
Wendy misschien weet jij dat, met wat voor bitten worden de meeste dravers gestart tijdens de training voor de sport?


Veel dubbelgebroken trens met halve knevel. Soms met leer bekleed, wel vaak met speelketting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:42 



 
Profiel   

corine1981 schreef
Zo Darkadia, die zit lekker in zijn spieren achterop!


Dank je wel, ik ben zelf nog niet helemaal tevreden over de bespiering, maar hebben een tijdje niet veel getraind ivm winter en verhuizingen, dus ben benieuwd hoe hij er einde zomer uit ziet. Maak regelmatig foto’s om het bij te kunnen houden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:53 



 
Profiel   

Nou, ik ga van de week rond kijken tussen alle aanbevolen bitten! :j
Morgen is het dan zover, we hebben onze eerste officiële springwedstrijd! Naja, ik zie het zelf nog meer als een oefen wedstrijd. Ik wil er absoluut geen druk op zetten. We zijn er voor de ervaring! :j

Vandaag nog even kort gesprongen op de hoogte voor morgen!
Negeer mijn vreselijke gezicht :o
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 21:22 



 
Profiel   

Even uit nieuwsgierigheid: welke maat hoofdstel gebruiken jullie voor jullie draver?
Met Mattie loop ik namelijk best wel tegen de paal qua kaak vs neus. Hij heeft best een fijn neusje waar cob overheen past, maar wat betreft kaak moet hij echt full hebben. Is dat iets waar meer dravers (of liever gezegd hun eigenaren :Y) ) last van hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 14:12 



 
Profiel   

Ja, heeft de mijne ook. Mijn hoofdstel is full omdat cob echt te kort is voor zijn hoofd, daar kon geen bit aan. Maar zijn halsters zijn wel cob bijvoorbeeld. Ben lang bezig geweest om een goed hoofdstel te vinden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 14:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 282 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen