Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 283 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

Hier hangt het af van merk en pasvorm, soms cob, maar meestal maat full qua hoofdstel. Halsters wel maat cob
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 14:47 



 
Profiel   

NienkeV1994 schreef
Ja, heeft de mijne ook. Mijn hoofdstel is full omdat cob echt te kort is voor zijn hoofd, daar kon geen bit aan. Maar zijn halsters zijn wel cob bijvoorbeeld. Ben lang bezig geweest om een goed hoofdstel te vinden


darkadia schreef
Hier hangt het af van merk en pasvorm, soms cob, maar meestal maat full qua hoofdstel. Halsters wel maat cob


Ja cob is inderdaad ook nog eens te kort bij hoofdstellen. Bij halsters vaak juist niet, dan hangt de neusriem te laag. Zeker bij HV Polo, Anky, Eskadron etc.
Welk hoofdstel zijn jullie uiteindelijk op uitgekomen, NienkeV?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 15:06 



 
Profiel   

De mijne heeft alles cob.
Van hoofdstellen, tot halsters, tot peeskappen e.d.
Qua kaak eigenlijk geen probleem. Hij heeft een klein fijn hoofdje

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 15:18 



 
Profiel   

Ik heb uiteindelijk een hoofdstel van Hooks gekocht, een soort Micklem maar dan met losse bakstukken (want de Micklem die ik voor hem gekocht had paste niet met een bit eraan). Ligt nog steeds niet pérfect maar toen had ik al zo'n 5 hoofdstellen voor hem gehad dus het geld was een keer op. Misschien dat ik ooit nog een hoofdstel aan laat meten.

Ik zie die die ik heb niet meer op de site van Hooks staan en kan er zo ook geen foto van vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 15:49 



 
Profiel   

Lang hoofd, smalle neus :j Halsters heb ik het liefst van het merk Finntack, is een draversmerk en die passen altijd :D Als hoofdstel gebruik ik een Micklem full en die kan ik gelukkig redelijk verstellen. Verder is het altijd een beetje proberen. Ik heb dan liever full dat ik liever wat losser kan doen, dan cob wat altijd net te strak zit. Maar wel vaak keelriemen die echt veeeeeel te lang zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 15:56 



 
Profiel   

Ik lees nog altijd mee en zag een vraag over bitten voorbij komen. Ik kan een bitfitter erg aanraden. Meerdere bitten geprobeerd daarvoor, maar het was het allemaal net niet. Niet inbuigen, op de rem of juist te snel. Tijdens de bitfit sessie meerdere bitten geprobeerd en uiteindelijk 2 weken mogen rijden met eentje. Heel fijn om nu een geschikt bitje te hebben gevonden waar hij zowel in de bak als buiten goed op loopt. Ik heb nu een dubbel gebroken sweet iron met een beweegbaar balletje als middenstuk.

Qua hoofdstel vind ik dat ook altijd moeilijk. Eerst had ik een full bakstuk met cob neusriem, zegmaar zelf samengesteld. Inmiddels een hoofdstel van QHP. Een maat full, maar ruim verstelbaar.

Wij zijn de laatste tijd wat meer aan het springen. Zaterdag onze eerste crossles. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Zijn er hier mensen die crossen met hun draver?
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 16:10 



 
Profiel   

Full maar wel alles op de kortste/1 na kortste gaatje. Heb een anatomisch hoofdstel van Nika horseproducts. Peesbeschermers full, anders zijn ze echt te klein. Halster zou cob kunnen maar dan zitten ze zo hoog dus heb full op kortste maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 16:38 



 
Profiel   

Over de maat hoofdstel; geloof het of niet maar ik zit meestal bij de extra full :=
Super onhandig want meestal zijn er geen mooie extra full hoofdstellen te koop. De reden van extra full is omdat haar hoofd groot is en daarnaast is haar hoofd bij haar neus enorm breed van achter uit het niets. Het is heel vreemd en super vervelend met passen altijd :') Full past ze bij sommige hoofdstellen wel, maar bij bijv. de micklem had ik een extra full.

bitfitter lijkt mij ook een goed idee Dandy! Alleen heb er letterlijk geen tijd voor. Zadelmakers zijn al moeilijk in te plannen. (Die mensen kunnen nooit zeg :') ) laat staan bitfitters. :') Ik ga ooit eentje zoeken, maar tot die tijd kan ik nog lekker bitloos rijden _O-
En super leuk dat jullie meer springen! Laat ook gelijk foto's zien van het crossen! Lijkt mij ook zo gaaf om dat ook ooit te doen! Maar we willen eerst gewoon beter springen en ik heb daarom besloten me lekker te focussen om het dressuur!

Oeeh ik heb ons trouwens opgegeven voor nog een dressuurwedstrijd in Tolbert wat er zo gaaf uit ziet *\%/*
Zondag gaan we weer een online proefje opnemen. (Want ik moet er nog eentje rijden, aangezien ik er al voor betaald had. :) ) Dus spannenddd

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 12:10 



 
Profiel   

immanuela29 schreef
Over de maat hoofdstel; geloof het of niet maar ik zit meestal bij de extra full :=
Super onhandig want meestal zijn er geen mooie extra full hoofdstellen te koop. De reden van extra full is omdat haar hoofd groot is en daarnaast is haar hoofd bij haar neus enorm breed van achter uit het niets. Het is heel vreemd en super vervelend met passen altijd :') Full past ze bij sommige hoofdstellen wel, maar bij bijv. de micklem had ik een extra full.

bitfitter lijkt mij ook een goed idee Dandy! Alleen heb er letterlijk geen tijd voor. Zadelmakers zijn al moeilijk in te plannen. (Die mensen kunnen nooit zeg :') ) laat staan bitfitters. :') Ik ga ooit eentje zoeken, maar tot die tijd kan ik nog lekker bitloos rijden _O-
En super leuk dat jullie meer springen! Laat ook gelijk foto's zien van het crossen! Lijkt mij ook zo gaaf om dat ook ooit te doen! Maar we willen eerst gewoon beter springen en ik heb daarom besloten me lekker te focussen om het dressuur!

Oeeh ik heb ons trouwens opgegeven voor nog een dressuurwedstrijd in Tolbert wat er zo gaaf uit ziet *\%/*
Zondag gaan we weer een online proefje opnemen. (Want ik moet er nog eentje rijden, aangezien ik er al voor betaald had. :) ) Dus spannenddd


Ik weet niet in welke regio je woont? Maar bij ons op stal is Ymke van de Bitfitter (http://debitfitter.nl/) langs geweest op een zaterdag, zondag was eventueel ook mogelijk. Ze moet bijna 2 uur rijden om bij ons op stal te komen, maar omdat we met veel paarden waren, waren de reiskosten prima te doen.

Zodra er foto's van de cross zijn zal ik die zeker delen. Ben heel benieuwd, wordt onze eerste cross les. Alleen in het bos hebben we wel eens wat kleine boomstammen gesprongen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 12:25 



 
Profiel   

Wij zitten in Flevoland. We hadden vroeger eentje in de buurt in Lelystad. Maar die is helaas verkocht en nu platteland geworden :(
Hoe is jullie crossles gegaan? :)

Wij zijn vandaag lekker buiten geweest en hebben heerlijk ander half uur buiten gereden! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 12:26 



 
Profiel   

Wij mochten vandaag weer op wedstrijd.
Dezelfde locatie als vorige maand. Losrijden al veel fijner en kon er ook fijner aan rijden.
Maar op een of andere manier was ik zelf of zenuwachtig of gestresst, naarmate er dingen fout gingen uiteraard door mijzelf werd t erger.
Helaas dus die proef net geen winst met 178,5. 2e proef goed herpakt, wat fijner er door en echt mezelf op men donder gegeven, de oefeningen per oefening te rijden. Dit ging goed en weer een winstpunt mee mogen nemen. Wel een kleintje 183. Maar het blijft winst.
Een paar 4en, maar ook heel veel 7ens en dat verschil vind ik echt overkomen met mijn gevoel. Galop stukken en contra stukken 7ens beide proeven. Erg blij mee.
Nu M2+2 *\o/*
En weer lekker verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 17:09 



 
Profiel   

Knap gedaan hoor! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 17:29 



 
Profiel   

Supergoed, Sharonaa, gefeliciteerd! :D Fijn ook dat de cijfers overeenkwamen met je gevoel, dat is altijd prettig.

Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden, Immanuela! Moet je veel verkeer door, of valt dat mee? (De enige keer dat ik in Flevoland ben geweest, was Bataviastad, dus ik heb er totaal geen beeld bij. :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 17:40 



 
Profiel   

Vandaag voor het eerst met de trust inno sense gereden, en hij is (voorzichtig) goedgekeurd! Ze loopt net zo rustig als met het bitloze hoofdstel. Moet alleen nog even kijken of ze er wel op durft te kauwen, want het stiekeme plukje gras wat ze had genomen bleef erg lang in haar mond zitten. Heb dinsdag voor het eerst een clubles, dus ben benieuwd hoe ze in de bak loopt met dit bit

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 00:17 



 
Profiel   

Net een enorm fijne longeerles gehad met Mattie. <3 Ik heb hem intussen al tweeëneenhalf jaar, en echt lekker longeerwerk is er nog niet zo van gekomen. Hij kan behoorlijk heftig reageren op hele kleine dingetjes (denk aan een hand vijf centimeter teveel richting zijn hoofd terwijl hij op de cirkel loopt), waardoor ik weer aan mezelf ging twijfelen, en hij vervolgens boos/gefrustreerd raakte.
Dus mijn 'oude' instructrice is geweest, ook voor een stalgenootje, en het ging zo mega goed! Paar van haar aanwijzingen en we gingen als een tierelier, echt super blij mee. Mattie werd op een gegeven moment ook echt een beetje jolig omdat hij zo lekker liep. En mijn instructrice was ook super tevreden. Ik had al een jaar of vier geen les meer van haar gehad (ze kwam wel regelmatig dat ik mijn oude paardje nog had, maar sindsdien kwam het er steeds niet van), en ze was heel erg te spreken over het feit dat ik eigenlijk niets was verleerd. En ze vond Mattie ook ontzettend leuk, dat is natuurlijk altijd heel leuk om te horen. :o
Volgende week weer een lesje. Lekker blijven verfijnen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 14:53 



 
Profiel   

Super fijn hoe het met iedereen gaat! *\o/*
Marley93 oh valt wel mee met het verkeer. :)
Ik heb trouwens toch besloten nog geen bitfitter langs te laten komen. Ik heb net wel een bit besteld waarvan ik van een vriendin van mij hoorde dat het bij haar draver goed werkte. Dus we proberen die eens.
En nog iets leuks...! Wij gaan zondag onze eerste hunters rijden *\o/* Echt mega veel zin in! Stiekem wel een droom die uitkomt. Ben benieuwd hoe het zal gaan maar ik heb er vertrouwen in. De locatie ziet er al stukken beter uit dan de laatste keer bij een springwedstrijd.
(Ik ga geen stalnamen noemen, maar de organisatie was vreselijk en de bak echt niet fijn. :o )
Maar moet goedkomen, we hebben er in ieder geval al veel zin in. Hopelijk komt mijn nieuwe bit vrijdag aan en kunnen we hem testen en dan wil ik met een mexicaans hoofdstel en dat nieuwe bit gaan rijden! Maar we testen morgen hoe ze reageert op het mexicaanse hoofdstel. Dus dat wordt ook weer leuk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 22:14 



 
Profiel   

Bah, Mattie heeft vanmiddag een koliekaanval gehad. Hij had zijn eten nog niet op en ineens begon hij te flehmen van pijn. Ik dacht dat er misschien weer een biksje was blijven steken in zijn keel, dan wil hij nog wel eens zo doen. Meestal gaat hij dan zelf een slok water nemen, maar toen hij dat niet deed en maar doorging en verder geen andere symptomen van een slokdarmverstopping liet zien, ben ik toch maar even gaan voelen. Geen harde slokdarm, maar hij ging wel ineens liggen.
Ja oliebol, dat is niet goed. En aangezien ik met hem nog nooit eerder een koliekaanval heb meegemaakt en het mijn vorige paardje fataal is geworden, heb ik toch maar direct de dierenarts gebeld. Die nam mijn zorg gelukkig wel serieus, al had ik nog niet met hem gelopen of wat dan ook, en is gekomen.
Mattie had het intussen best zwaar. Staan, lopen, liggen, rollen, liggen, opstaan, lopen, stilstaan, liggen, rollen... etc. etc. Tot hij het echt steeds uitkreunde en piepte van de pijn. Wat sta je dan machteloos te zijn, verschrikkelijk. En ik kon niet zoveel anders dan wachten op de DA op dat moment. Ja, met Mattie meelopen en bij hem zijn. Af en toe als hij stilstond kwam hij ook echt even met zijn hoofd bij me en drukte hij het tegen me aan, net een klein kindje wat niet lekker is. :knuffel:
Gelukkig ging het langzaam wel wat beter, en tegen de tijd dat de dierenarts aankwam, leek hij best opgeknapt. Nog wat strakke neusgaten, maar hij wilde niet meer liggen en liep met zijn oortjes naar voren mee naar stal. Eenmaal daar aangekomen heeft de DA hem opgevoeld (dat deed hij echt mega braaf trouwens, echt stoer van hem), wat mest eruit gehaald, geluisterd en getemperatuurd, en voor de zekerheid (en een beetje op mijn verzoek ter geruststelling) buscopan gespoten. Hij was wel alweer zo goed dat ze aanraadde om het nog 10 minuten aan te kijken, eventueel even te gaan wandelen, en dan mocht hij het land weer op. Ze gokt op krampkoliek, omdat een snel mestonderzoek geen zand aantoonde en ze geen obstructies kon vinden.
Dus dat hebben we gedaan. Kwartiertje met hem gelopen, en hij was echt weer helemaal de oude, dus ik heb hem weer teruggezet. Ook toen nog even in de gaten gehouden, en dat ging goed. Ongeveer twee uur later ben ik nog even teruggegaan en toen hij me zag, kwam hij keihard aangalloperen om even te kroelen. Weer helemaal de oude, dus. <3

Morgen ga ik wel extra vroeg heen. Het zou kunnen dat hij nu zo goed is door de buscopan, maar ik heb er een goed gevoel over. Hij was immers voor die spuit alweer zichzelf en probeerde toen alweer grasjes mee te pikken onderweg naar stal. :') Mijn onderbuikgevoel zegt echter dat het wel goed zit met hem, en in de afgelopen 6 jaar eigen paarden heb ik wel geleerd dat ik dat kan vertrouwen.

Maar jeetje, dat was wel weer 5 jaar van mijn leven. Leuke hobby hoor, paarden. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:36 



 
Profiel   

Pfoe altijd schrikken, koliek. Gelukkig snel erbij en goed afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:33 



 
Profiel   

Wat naar een koliek aanval. Gelukkig ging het snel weer beter.
Hier 2 jaar geleden een gaskoliek, gelukkig kwam ik op dat moment op stal, anders weet je maar nooit hoe het anders was afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:01 



 
Profiel   

Gaskoliek is ook heel naar inderdaad, daar heeft mijn vorige merrie een week van in Utrecht gestaan. Ik blijf koliek sowieso een grillig iets vinden. Het kan zo snel omslaan.

Vandaag leek Mattie nog een klein beetje moe of duf, maar we zijn een stukje gaan wandelen en daar had hij schik in, dus hij is er gelukkig echt weer bovenop. :) hopen dat dit een eenmalige stunt was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:46 



 
Profiel   

Het gaat hier helaas niet heel geweldig. Na het bezoekje van de dierenarts voor de koliekaanval van vorige week, is ze vandaag weer geweest. Dit keer voor een dikte onder het voorste gedeelte van Mattie zijn kaak, achter zijn kin zeg maar.
Hij had daar al een bultje zitten zo lang als ik hem heb (bijna drie jaar al), dus het viel me eigenlijk nooit echt op. Met de warmte van de afgelopen weken leek het echter groter te worden, en nu heeft het het formaat van een fikse spruit. Geen koorts of andere klachten, dus droes of een andere infectie lijkt uitgesloten.

De dierenarts heeft een biopt genomen, en vermoedt dat de dikte iets met de lymfeklieren te maken heeft, of tumorweefsel is. Ik hoop ontzettend dat het meevalt, de uitslag zou binnen een week bekend moeten zijn. Ik ben normaal best nuchter wanneer het om dit soort dingen gaat, maar op dit moment staan de tranen me echt nader dan het lachen. Niks is natuurlijk zeker, maar er komen nu alleen maar doemscenario's in mijn hoofd op en ik wil mijn vriendje nog lang niet kwijt.
Wat de uitslag ook is, als er een paardwaardige oplossing is met reëele kans van slagen dan ga ik ervoor. Hij heeft mij door een ontzettend zware periode heen gesleept, reken maar dat ik het gevecht voor hem aanga. Want 13 jaar is in mijn ogen ook best een leeftijd waarop je dat nog gaat proberen.
Maar verdorie, ik hoop gewoon dat het niet hoeft en het iets heel simpels blijkt te zijn waar hij snel vanaf is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 19:51 



 
Profiel   

:knuffel: Onee ik duim ook dat het mee valt en goed te behandelen is. Sterkte daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 07:59 



 
Profiel   

sjeetje marley! Hopelijk valt het allemaal wel mee idd en is hij snel weer de oude! We duimen allemaal met je mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 22:06 



 
Profiel   

Thanks. Mattie is zelf wel gewoon lekker vrolijk enzo, ik heb niet het idee dat hij er erg last van heeft. De zwelling blijft ook even groot, dus het lijkt erop dat het niet reageert op het biopt, daar ben ik wel blij mee. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 10:36 



 
Profiel   

Sterkte Marley!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 07:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 283 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen