Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 284 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

Nou nou, morgen gaan we er weer voor. We gaan weer eens een proefje rijden! *\o/*
Ik twijfelde heel erg omdat het twee weken terug met het rijden we gewoon in een dipje zaten. Nu deze week gaat het weer goed dus we proberen het gewoon. Niet geschoten is altijd mis :')
Wat gaan jullie dit weekend doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:52 



 
Profiel   

Het biopt was helaas toch onbruikbaar: er zaten alsnog teveel rode bloedcellen in het 'uitstrijkje'. Daarom voor volgende week woensdag een afspraak gemaakt voor een echo. Ik hoop echt dat we dan duidelijkheid hebben over wat het is, want ik begin mezelf nu best wel op te vreten. Zondag ga ik met een vriend/stalgenoot de gehuurde trailer ophalen om te kunnen oefenen, want dat is toch al een hele tijd terug en toen ging het niet heel soepel. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 12:27 



 
Profiel   

Het zit niet mee :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 14:32 



 
Profiel   

Hoe is het nu met Mattie?

Ik ben sinds gisteren officieel ook weer Dravereigenaar :+ <3 Ik heb een oud-fokmerrie overgenomen waar ik al een aantal maanden mee aan het omklooien was. Ze is nu 17 en compleet uit vorm :D en we gaan lekker door met waar we al mee bezig waren. Grondwerken en een beetje aanprutsen. De eerste baantjes onder het zadel zitten er inmiddels op, en ik denk dat ik haar morgen eens aan de hand mee naar buiten neem.
Meet Lorenzana:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 19:39 



 
Profiel   

Wat een leuke merrie! Groot ook of lijkt dat zo? Mooi oog heeft ze, lijkt me een heel fijn paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 20:05 



 
Profiel   

:j het is een buffel := Ik ben 1.70, zij is qua schofthoogte wel 1.65 volgens mij, maar ook gewoon heel massief. Maar zó gevoelig, echt heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 20:14 



 
Profiel   

Wat een knappe dame! Gefeliciteerd!

Hier heeft manlief gister Heja gereden.
Ik had een trail proefje neergelegd.
Dat vindt ze zo leuk, ze wordt iets te vlot en enthousiast, moet echt nog leren afwachten. Maar ik heb nog nooit een paard zo hard en lang horen briesen tijdens het werk, haha.
En ze is, zeker voor zo'n jong dier, zo lekker bomproof, al staat ze bovenop de balken en pionnen, ze vertrekt geen spier.
Ook dingen oppakken vanuit het zadel en meeslepen vindt ze allemaal prima.
Zo trots en blij met haar.
Oh ja. En ze hebben even linksom gegallopeerd (dat pakt hij af en toe mee). Dat kwartje valt ook steeds beter.

Zaterdag heeft ze dan weer een prachtige coach sessie gegeven, ze kan het gewoon allemaal <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 08:10 



 
Profiel   

Wendy, gefeliciteerd! Wat een knappe merrie zeg. <3

Corine, leuk dat ze al zo lekker bombproof is. En dat je man even met haar heeft gereden. Heeft hij dat wel eens vaker gedaan, of was dit zijn eerste keer?

Vandaag ben ik met Mattie op de kliniek geweest. Het was goed dat we een afspraak hebben gemaakt, want intussen is er op zijn borst een dikte bijgekomen, en in zijn theezakje (zijn lege scrotum dus, maar ik noem het altijd zijn theezakje :Y) ). Die laatste is ook echt enorm groot en bestaat uit meerdere diktes. De ogen van de dierenarts werden ineens heel groot toen ze tussen Mattie z'n benen voelde. :wow: Ze heeft een echo van de diktes gemaakt, en vanuit die op de borst een nieuw biopt genomen. Die is weer opgestuurd naar het lab voor onderzoek.
Ook heeft ze nog opgevoeld, maar kon inwendig gelukkig niets afwijkends vinden (voor zover ze kwam dan natuurlijk).
Vanaf de echo kon de DA ook niet echt wijzer worden of het nu vocht was of iets anders, maar het zijn waarschijnlijk geen sarcoïden omdat het echt los zit van de huid. Daar ben ik dus wel blij mee. Ze vond het ook te snel gegroeid voor tumoren, en zat meer een beetje richting hematomen of cystes te denken.
Ze heeft ook een paar andere collega's laten kijken en voelen, die dachten ook wel aan dat soort dingen. Ze waren vooral onder de indruk van de grootte van de 'eieren' in/bij zijn theezakje. :') Mattie had al voor binnenkomst de bijnaam "bultenpaard" van ze gekregen, dus ik wist direct dat de DA goed was ingelezen. _O-

Mattie zelf was echt verschrikkelijk koel en braaf. Ik ben zo trots op hem. <3 Het trailerladen hebben we al jaren niet meer gedaan, dat ging in één keer goed zowel vanaf huis als vanaf de kliniek. Op het terrein was hij ontzettend relaxed, maar wel attent op zijn omgeving, heel rusting tijdens het onderzoek... gewoon alles wat je je als eigenaar kan wensen. <3

Overigens zijn we ook achter de oorzaak van zijn jeuk gekomen: er zitten altijd kippen op de rand van zijn box. En laat die wand nu vol zitten met bloedluis. %) Dus dat zijn we nu aan het bestrijden, en hij komt voorlopig zijn stal even niet meer in. Hoeft gelukkig ook niet, ze staan lekker op het land. En eventueel kan hij nog een andere box in mocht het nodig zijn. Hij is nu een paar dagen niet in zijn box geweest en heeft geen jeuk meer.

Oké, heel verhaal, sorry! :') Maar het is ook wel even fijn om het van me af te kunnen schrijven eigenlijk. :o


[ img ]
Trailer op, eitje!

[ img ]
Wachten tot we naar binnen mogen. (Als je goed kijkt zie je de bult onder zijn kaak ook.)

[ img ]
En uitslapen na de sedatie voor de biopten. Hij reageert slecht op een praam, daar heeft hij echt een verschrikkelijke hekel aan, dus ik vraag tegenwoordig altijd om een roesje voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 19:07 



 
Profiel   

Spannend hoor... wanneer verwachten ze een uitslag te hebben van de biopten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 20:21 



 
Profiel   

Ik hoop dat ze het weer binnen een week hebben. Ik ga een beetje uit van dinsdag. Dat was de vorige keer ook toen het op woensdag geprikt en opgestuurd werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 20:30 



 
Profiel   

Ik werd vandaag al met een tussenstand gebeld, heel fijn! Er is geen tumoreus weefsel aangetroffen in het biopt. Wel lymfoïd weefsel en wat ontstekingscellen. Maandag gaat de DA overleggen met haar collega's en dan laat ze me weten wat de volgende stap wordt, maar het heeft gelukkig minder spoed nu. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 16:08 



 
Profiel   

Hier voor het eerst gebandageerd! Vast niet voor paard, maar wel voor mij.

In voorbereiding voor de trouwdag van de staleigenaresse :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 17:27 



 
Profiel   

Het staat wel heel mooi. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 17:37 



 
Profiel   

marley93 schreef
Het staat wel heel mooi. <3

Ja ik ben ook op slag verliefd! Ik ben heel erg anti onnodige beenbescherming en heb dus ook nooit gebandageerd (ik acht dat onnodig). Dit is voor een trouwdag en dan wil ik dat best een keer doen. Wellicht dat ik het vaker ga doenv oor de foto <3

EDIT: Ik zie dat ik nog wel even de sokjes iets moet bijknippen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 17:48 



 
Profiel   

Kan ik begrijpen! Ik heb precies hetzelfde, maar ik vind het wel altijd erg gelikt staan als het dan een keer moet. En af en toe voor de foto moet kunnen toch? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 17:51 



 
Profiel   

Even een update over Mattie zijn bulten-saga.

Drie, bijna vier weken geleden is één van de diktes verwijderd, namelijk die uit de borst. Dat had iets meer voeten in de aarde dan de DA had verwacht, maar uiteindelijk is alles goed gegaan, en na twee weken boxrust was hij weer helemaal de oude. :)

Vandaag, dus krap een maand later, werd ik gebeld met de uitslag van pathologie. Helaas is de diagnose erg somber; Mattie heeft lymfomen. En dus niet de 'makkelijke' vorm, maar gelijk ook de slechtste. Dit zijn dus tumoren die in de diepte ongemerkt beginnen te groeien en er 'ineens zijn'. Dit kan maanden, zelfs jaren stabiel blijven, dus daar hoop ik op, maar op het moment dat hij er last van gaat krijgen is dat het einde van ons verhaal samen.

Nu heeft hij de bulten onder zijn kaak al zolang ik me kan herinneren, daar heb ik hem mee gekocht. Dus hij heeft ze al meer dan drie jaar. Nooit iets achter gezocht tot ze groter werden. Dit geeft me ergens dus een klein beetje (misschien naïve, maar whatever) hoop dat de situatie nu ook lange tijd stabiel blijft. De tumoren die er nu zichtbaar zitten, daar heeft hij geen last van. Ook teert hij verder niet in, heeft hij een goede eetlust, en beweegt hij prima. De DA benadrukte dat hij dan ook alles lekker mag doen tot ze wel in de weg gaan zitten. Zij was ook ontzettend geschrokken van de uitslag; je ziet het niet vaak bij paarden. Ze gaat nog wel de faculteit contacten over eventuele opties en adviezen, maar voor mezelf heb ik in ieder geval helder dat wanneer hij last begint te krijgen, ik hem laat inslapen.

Ik moet er nog niet aan denken om mijn vriendje te gaan missen, dus voor nu ga ik hopen op een langdurig stabiele situatie, en vooral lekker van hem genieten. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 16:16 



 
Profiel   

Hé toch wat een rot uitslag zeg! Ik hoop dat het allemaal stabiel zal blijven en jullie nog lekker kunnen doen wat jullie leuk vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 17:58 



 
Profiel   

Zo hee, dat is even een k*tuitslag -O- Ik hoop dat je nog lang van hem kan genieten en het toch wat meevalt :(:)
Mijn vorige Draver had een tumor in het bot van haar knie. Iets wat bij Rottweilers wel voor schijnt te komen, DA zag het bij paarden niet vaak. Soms heb je gewoon domme pech. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 18:19 



 
Profiel   

Klopt, het is echt, echt domme pech. En hoe klote de uitslag ook is, ik ben wel blij dat er nu duidelijkheid is. Er is ook niets wat ik had kunnen doen om het te verbeteren of voorkomen, dat geeft ook een klein beetje rust.

Ik hoop ook dat hij nog lekker lang paardwaardig mag rondlopen hier. Dat verdient hij zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 18:41 



 
Profiel   

Heftig Marley! Ik duim dat hij lang stabiel blijft en jullie nog wat mooie herinneringen kunnen maken samen! Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 19:56 



 
Profiel   

Sterkte Marley! Hopelijk blijft het nog lang stabiel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 06:10 



 
Profiel   

Jeetje dat is even een koude douche -O-

Ik hoop dat jullie nog een hele poos gegund is samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:32 



 
Profiel   

Dank jullie wel. Het is echt zo raar, de ene keer kan ik het super goed relativeren en de andere keer word ik zo boos omdat Mattie nog een lang en blij leven verdient. -O- Fingers crossed dat dat ook het geval is.

Hoe gaat het met jullie dravers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 16:47 



 
Profiel   

Altijd zo erg, dat soort dingen, maar je hebt wel iets de tijd om er aan te wennen dat het eindig is.

De mijne kreeg een complimentje van een wildvreemde die dacht dat hij toch wel de jongste moest zijn omdat hij zo mooi glom, maar hij is de oudste met 26 jaar. Hij glimt wel altijd extra koperachtig omdat zijn vacht heel fijntjes is, heel anders dan de andere paarden die ik heb. Ik heb het ook wel bij Engelse Volbloeds gezien. Hij maakt ook haast geen wintervacht en moet bijna elke winter wel een periode ´snachts onder dek.

Hier trouwens ook de kippen op stal en eentje zat graag op Olímpio.

[ img ]

Gisteren trouwens met hem aan de hand (kaptoom en lijn) gesprongen. Nou dat vindt hij dus niks hè. Hij draaft erover om mij een plezier te doen, maar hij doet het liever niet. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 17:29 



 
Profiel   

Draverlief hier staat alweer 3 weken op de prednison maar we zijn aan het afbouwen. Zijn luchtwegklachten waren weer terug. Vergelijkbaar maar minder heftig dan in 2016 (toen heeft hij 10 weken medicatie gehad en 2 x in Utrecht gestaan).
Hij voelt zich verder niet ziek en trok met buiten rit stiekem een ongevraagd sprintje.

Verder doen we vooral stapwerk nu en gaan we half okt nog 1 x verhuizen. Waar ik nu sta moeten ze de winter snachts op stal en met zijn nieuwe luchtweginfectie is dat verre van ideaal en alsof het zo moest zijn kwam er een hele fijne 24/7 plek voorbij.

Verder hebben we een shoot op de heide gehad waar hele toffe foto’s uit gekomen zijn. Volgt nog een topic ;)

Klein voorproefje:
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 18:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 284 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen