Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 286 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

Wow wat een prachtig zadel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:14 



 
Profiel   

Duplo schreef
Wow wat een prachtig zadel!

Ja ik wist dat de zadels echt super kwaliteit waren, ik ben er al heel lang verliefd op, maar ze zijn duur :Y)

Nu met de moeilijke rug van mijn paard was er weinig andere keus, dus aangemeten met de EquiScan en besteld.

Het is echt zo'n mooie, zware kwaliteit. Zelfs de zadelhoes, die kwaliteit kom ik bij zadelhoezen in winkels niet vaak tegen om heel eerlijk te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:43 



 
Profiel   

Mooi, Molfre! Is het nou Gommer, of iets anders? Ik kan precies de eerste letter op het plakkaatje niet goed zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:11 



 
Profiel   

marley93 schreef
Mooi, Molfre! Is het nou Gommer, of iets anders? Ik kan precies de eerste letter op het plakkaatje niet goed zien.

Excuus, het is Sommer https://www.sattelmacher.com/

Ook beschikbaar in het Engels :)

Dit is de Spirit met een La Vita boom. Paard heeft een extreem kort ruggetje, ondanks dat hij 1.62m hoog is. Zelfs een 16,5'' zadel zou krap worden. Sommer heeft een boom bedacht waarmee je een grotere zitting op een kortere rug kwijt kunt, zonder dat de drukverdeling nadelig wordt beïnvloed. Dit zadel is daar een voorbeeld van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:00 



 
Profiel   

Oh ja dat klinkt bekender inderdaad. :D
Mooi systeem, en fijn dat het dan ook kan! :j Ga je vast veel plezier aan beleven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 16:00 



 
Profiel   

Mooi zadel!
Ons nieuwe zadel is ook binnen, net ff anders :)

[ img ]
[ img ]

Heel blij mee en tegen de verwachting in loopt Heja er gelijk nog beter onder dan de oude.
Dus win/win.

Ze begint ook echt rust te krijgen in draf, je kunt het al bijna een jog noemen, het kost nog wat moeite om te kunnen zitten, maar het is al zoveel verbeterd sinds we haar hebben.
Ze blijft knap :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:20 



 
Profiel   

Oehh dat is ook al zo'n prachtig zadel! <3

Dan is mijn simpele zwarte dressuurzadel echt saai :Y)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:42 



 
Profiel   

Prachtig zadel Corine!! Die tooling is echt :9

Ik ben vanavond even op paardlief afgestapt met nieuw zadel en helaas past het voor geen meter. Of er dus bij het opmeten iets is fout gegaan of iets dergelijks weet ik niet... Maar ik ben zwaar teleurgesteld -O- Ik weet wel dat dit gaat worden opgelost en daar heb ik alle vertrouwen in, maar ik baal als een stekker.

Ik heb ook nog een filmpje, 't is net een wipwap.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:51 



 
Profiel   

@molfre wat balen! Zijn ze makkelijk af te stellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:39 



 
Profiel   

Ah nee wat balen Molfre -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 05:08 



 
Profiel   

Jeetje Molfre, wat een domper, dat lijkt nergens op nee...
Balen zeg, daar wacht je niet zo lang op...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 06:38 



 
Profiel   

Ja...
Contact gehad met de verkoper. Die zegt dat gloednieuwe zadels altijd even inrijtijd nodig hebben,maar deze is volgens mij gewoon echt te breed dus ik durf hier niet op te stappen.

Helaas ben ik nu eerst een week weg voordat ik het weer kan oppakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 08:43 



 
Profiel   

Ligt ie ver genoeg naar achteren, achter de schouder? Op het filmpje lijkt hij wat ver naar voren te liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 08:59 



 
Profiel   

Ik wil even ingaan op dat stilstaan. Je moet altijd eerst uitsluiten of het geen verzuring (tying up, een lichtere vorm van "maandagsziekte" is. Dan kúnnen ze echt geen stap meer verzetten.

Even laten staan en dan weer "opnieuw" beginnen kan soms helpen, ongeacht de oorzaak. Dus even gewoon los die teugel, zelf even diep zuchten en ontspannen alsof je klaar bent met rijden. Lekker in de rondte kijken, even niks, en dan weer wegstappen en daarna de teugel oppakken. Vaak schieten we in een soort stress als ze plots gaan stilstaan en dan denken ze dat er wat aan de hand is en gaat er al helemaal niks meer.
Soms vragen we ongemerkt meer dan ze geestelijk en lichamelijk aankunnen. Voldoende stappen aan de lange teugel kan stilstaan soms voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:04 



 
Profiel   

Molfre schreef
Prachtig zadel Corine!! Die tooling is echt :9

Ik ben vanavond even op paardlief afgestapt met nieuw zadel en helaas past het voor geen meter. Of er dus bij het opmeten iets is fout gegaan of iets dergelijks weet ik niet... Maar ik ben zwaar teleurgesteld -O- Ik weet wel dat dit gaat worden opgelost en daar heb ik alle vertrouwen in, maar ik baal als een stekker.

Ik heb ook nog een filmpje, 't is net een wipwap.

[ [url=m/ggOrfM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Pwi0I5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ Video ]


Heel mooi maar inderdaad lijkt echt niet fijn te liggen. Ik zou hier ook niet mee gaan rijden….

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:45 



 
Profiel   

Het is nog laaaaaaang niet perfect, maar kijk nou <3 Er zit al ZOVEEL verbetering in zijn ''beheerste'' draf.



Even ter illustratie, tot voor kort draafde hij alleen maar binnenste buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 17:27 



 
Profiel   

Mijn draver heeft er weer een winstpunt bij met 185,5 punt in het M2. Na 4 maand niet weg te zijn geweest. Dus best wel een beetje trots. Ookal kon alles zoveel beter. Het is gewoon lol elke keer winst te rijden tussen de dressuurpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:13 



 
Profiel   

Super gaaf Sharona! Haha snap ik dat het elke keer weer geweldig is! Hopelijk zien mensen dan eindelijk in dat dravers veel meer kunnen en je ze niet zo moet veroordelen.

Bij ons gaat het ook goed! We springen nu veel en het gaat mega goed! 20 november gaan we oefenspringen en daar hebben we weer zin in! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 16:15 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je winstpunt!

Wij staan helaas al even stil.
Ze blijft op en af een dik voorbeen houden.
Na even stappen trekt het zo goed als weg.
Op de foto's is niets geks te zien en 2 weken rust met ontstekingsremmer en 20 minuten aan de hand stappen helpt ook niet.

De ontstekingsremmer zit er tegen mijn zijn in, ik wilde eerst weten wat het was maar ondanks dat er duidelijk aangegeven is dat we een echo wilden, bleek bij aankomst van de dierenarts het apparaat stuk.
Dinsdag komt dus een andere dierenarts, die hopelijk wat verder kijkt want de vorige heeft haar been niet eens aangeraakt (ik was er helaas niet bij :( )

Ik hoop dat het iets simpels is, maar maak me wel zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 09:29 



 
Profiel   

Ahnee corine! Hopelijk is het niks ergs! We duimen sowieso met z'n allen voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 22:06 



 
Profiel   

Ah wat oliebol zeg, beterschap en hopelijk snel meer duidelijk.

Hier is meneer momenteel aan 1x daags vernevelen met de flexineb ivm luchtwegklachten. Lijkt goede verbetering te geven. Nog niet geheel top, maar ook weer stukje conditie opbouwen, en mogelijk ook wat last van wintervacht dus binnenkort ook even deed scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 10:22 



 
Profiel   

Nou, niets geks te vinden aan haar pezen.
Er was een heel klein beetje vocht te zien. Maar de dierenarts vond het er prima uitzien.
Oftewel we kunnen weer aan de slag.
Wel met de tip om altijd goed in te stappen zodat evt vocht weg zakt en evt extra afspuiten na het werk...
En dan kijken wat goed gaat, stuk is ze in ieder geval niet volgens de echo en foto's, dat is weer een fijn idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 17:18 



 
Profiel   

Mattie heeft wel eens dikke achterbenen (al gaat het al heel lang goed, even afkloppen) en ik heb toen de Back on Track beschermers aangeschaft. Die doe ik dan de eerste tien-vijftien minuten om en dat helpt echt super goed bij het afzakken van vocht.
Ze zouden waarschijnlijk ook langer om kunnen blijven, maar ik ben niet een heel groot fan van beenbescherming tijdens het werk als het verder niet nodig is.

Lekker bezig allemaal! :D Winstpunten, grondwerk, weer aan het werk... leuk om te lezen!
Molfre, heb je al iets gehoord over een oplossing voor het niet passende zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 20:25 



 
Profiel   

marley93 schreef
Molfre, heb je al iets gehoord over een oplossing voor het niet passende zadel?

Lief dat je het vraagt!

Ik had de pakbon nooit opengemaakt. Ik ging er vanuit dat er ''zadel'' zou staan. Toen ik op het punt stond het zadel naar de fabriek terug te sturen (op hun verzoek) heb ik de pakbon van de doos gehaald en voor de grap eens geopend............. :+

Daar stond haarfijn exact uit welke onderdelen en welke maten het zadel was opgebouwd...

37 CENTIMETER BOOM!!!!!!!!! :=


En een Xwide kamer >;)

Ik heb een trekpaard, geen draver!


Ik heb gelijk de verkoopster geappt en die is in haar computer gedoken om de digitalisering van de rug van Barca te bekijken. Zij heeft echt 32cm en een smalle rug doorgegeven. Dit ligt dus echt 100% aan de fabriek. Ik gok dat ze de maten van 2 verschillende orders door elkaar gehaald hebben. Ergens out there is dus een flink stevig paard met een ''pony'' zadeltje :x


Mijn zadel is nu bijna bij de fabriek (ik ben zo'n neuroot, die €3200 die in die doos ingepakt zit wordt elke centimeter die hij reist door mij gevolgd). Ze gaan hem aanpassen al vraag ik me af of die xwide kamer kan worden aangepast of dat ze een nieuw zadel moeten maken.

We gaan het meemaken, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Het zal hooguit even duren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 18:41 



 
Profiel   

Nooooooooh wat enorm stom van ze zeg! Ik bedoel, het kan natuurlijk gebeuren, we blijven allemaal mensen, maar jeetje. :roll:
Ik snap helemaal dat je elke stap van die Track en Trace volgt, dat deed ik al toen ik mijn zadel via MP had verkocht en dat was maar €500,- haha!
Nou ja... extra voorpret, zullen we maar zeggen? :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 18:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 286 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen