Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 289 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 286, 287, 288, 289, 290, 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

In welke omgeving zit je?
De laatste tijd zijn er ook al wat wedstrijden hier in het noorden verdwenen, maar inmiddels zijn er nieuwe organisatoren die een aantal wedstrijden nieuw leven in blazen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 20:24 



 
Profiel   

S_imonee schreef
In welke omgeving zit je?
De laatste tijd zijn er ook al wat wedstrijden hier in het noorden verdwenen, maar inmiddels zijn er nieuwe organisatoren die een aantal wedstrijden nieuw leven in blazen.


Flevoland. ;( Helemaal niks hier. nooit geweest. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 18:08 



 
Profiel   

immanuela29 schreef
S_imonee schreef
In welke omgeving zit je?
De laatste tijd zijn er ook al wat wedstrijden hier in het noorden verdwenen, maar inmiddels zijn er nieuwe organisatoren die een aantal wedstrijden nieuw leven in blazen.


Flevoland. ;( Helemaal niks hier. nooit geweest. :n


In de NOP wel. Daar was ooit endurance Bant. Maar Flevoland is behalve het Kuinderbos ook niet echt mooi genoeg voor een endurance. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 07:46 



 
Profiel   

Het Kuinderbos is Flevoland toch? Daar was ik april een wedstrijd
Ik ben daar vrijwilliger geweest. Dat is dan wel zo'n beetje de enige in de buurt voor jou denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 17:23 



 
Profiel   

Jaa whahaha ik heb de hoop een beetje opgegeven in Endurance wedstrijden in de buurt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 14:55 



 
Profiel   

Dat snap ik. Jammer!

Ik ben vrijdag weer thuis gekomen van vakantie. Cas was blij mij weer te zien! (andersom uiteraard ook :P )
Sinds gisteren hebben we er een nieuw vriendinnetje bij <3
[ img ]

Vanmiddag hebben Cas en ik weer grondwerkles. Hopelijk blijft het een beetje droog... De laatste keer kwam mijn instructrice aan en had ze een vreselijke dikke bui meegenomen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 11:00 



 
Profiel   

Ah super leuk! Is de les verder goed gegaan? (En droog gebleven? :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 19:25 



 
Profiel   

Nope :+
[ img ]

De les verliep prima! Na de laatste les heb ik niet echt kunnen oefenen i.v.m. mijn vakantie. We hebben even wat dingetjes van de vorige les herhaalt, zodat ik verder kan oefenen.
We zijn 3 weken geleden met het werken met dubbele lijnen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 20:55 



 
Profiel   

Aah super leuk! Ik twijfel om ook te beginnen met het werken aan dubbele lijnen! Stiekem wil ik graag mijn paard eens een keer voor de kar zetten als we genoeg geoefend hebben. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 15:03 



 
Profiel   

Ik vind het heel fijn. Ik doe het vooral voor het gymnastiseren. Ik merk dat ik op deze manier net wat meer buiging en stelling van hem kan vragen dan onder het zadel.
Voor de kar is ook heel leuk! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 08:56 



 
Profiel   

Tip: even navragen bij de trainer hoe hij voor de sulky was. Ze zijn niet allemaal braaf, en soms is het ook de reden dat ze als rijpaard weg gaan. Zonde als je de eerste keer meteen aan de kletter gaat. :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 14:29 



 
Profiel   

WendyBZ schreef
Tip: even navragen bij de trainer hoe hij voor de sulky was. Ze zijn niet allemaal braaf, en soms is het ook de reden dat ze als rijpaard weg gaan. Zonde als je de eerste keer meteen aan de kletter gaat. :x


I wish I could. Helaas kunnen we bij mijn paard de fokker en ook trainer gewoon niet contacteren. We hadden hun telefoonnummer, maar ze namen niet op. En zelfs na een voicemail niet. En ik wil niet als een eng persoon non stop bellen dus dan houd het daar op. :') Mijn paard heeft wel voor de kar gestaan. (Zie je aan de schoft dat er van die witte plekjes zijn die bij bijna elke draver daar zijn) Maar ze heeft nooit een race gelopen. (ik heb haar racepagina gevonden) Dus ze was of niet snel genoeg, of gewoon een drama paard :')

Weet 1 van jullie op welke leeftijd ze al meedoen aan wedstrijden? Want ik heb mijn paard al toen ze net 3 jaar was. Dus veel heeft mijn paard sowieso niet gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 07:36 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit een draver met witte plekken op de schoft gezien? Het tuig ligt daar ook niet op. Witte haren daar komen 9 van de 10 keer van een slecht passend zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 08:18 



 
Profiel   

Koersen mag hier vanaf twee jaar (na 1 juli), dus ze kunnen als de drie jaar zijn echt wel geprobeerd zijn. Net als prompter zie ik (en ik zie véél Dravers) eigenlijk nooit Dravers met witte plekken op de schoft van het tuig, dat is vrijwel altijd van een zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 11:02 



 
Profiel   

Ik heb ook aardig wat (koers)dravers gezien, maar eigenlijk nooit witte plekken bij de schoft. :?

Ik zal sowieso nooit een draver 'zomaar' inspannen, maar altijd (laten) beleren door iemand met ervaring.

Een menkar is weer anders dan een sulky.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 11:41 



 
Profiel   

prompter schreef
Ik heb nog nooit een draver met witte plekken op de schoft gezien? Het tuig ligt daar ook niet op. Witte haren daar komen 9 van de 10 keer van een slecht passend zadel.


tis ook niet op de schoft precies, maar net iets daarachter. vreemd dat je het niet gezien hebt! Bij mij op stal staan 4 dravers en 3 daarvan hebben op dezelfde plek van de sulky(?) witte plekjes. En ook trainers die met dravers hebben gewerkt zeggen dat het daar vandaan komt.
mja i dont know heb niet zoveel info van voor ze van mij was. Alleen ze kende vrijwel niks. dus ik ga ervan uit dat ze nooit beleerd is onder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 19:49 



 
Profiel   

Mijn draver heeft ook witte plekken rondom de schoft echter had ie die al toen ik hem kocht. Je ziet ze eigenlijk alleen als hij van winter naar zomervacht veranderd en andersom

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 19:55 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Mijn draver heeft ook witte plekken rondom de schoft echter had ie die al toen ik hem kocht. Je ziet ze eigenlijk alleen als hij van winter naar zomervacht veranderd en andersom


Ha, vreemd. Naja wie weet wel vreemde aftekeningen :')

Gelijk voor iedereen nog een vraag. Ik zie het steeds vaker op social media en ook op bokt.
Nog steeds van die snel oordelende mensen over dravers. Hebben jullie daar zelf last van als jullie op stal zijn of wedstrijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 19:59 



 
Profiel   

immanuela29 schreef
prompter schreef
Ik heb nog nooit een draver met witte plekken op de schoft gezien? Het tuig ligt daar ook niet op. Witte haren daar komen 9 van de 10 keer van een slecht passend zadel.


tis ook niet op de schoft precies, maar net iets daarachter. vreemd dat je het niet gezien hebt! Bij mij op stal staan 4 dravers en 3 daarvan hebben op dezelfde plek van de sulky(?) witte plekjes. En ook trainers die met dravers hebben gewerkt zeggen dat het daar vandaan komt.
mja i dont know heb niet zoveel info van voor ze van mij was. Alleen ze kende vrijwel niks. dus ik ga ervan uit dat ze nooit beleerd is onder het zadel.


"Vreemd dat je het niet gezien hebt" :o?

Ik heb in mijn leven honderden dravers gezien, mijn man is trainer/pikeur geweest en ik sta nu nog met mijn huidige draver op Duindigt waar ik dagelijks dravers zie en tijdens koersdagen komen ze uit het hele land hier naar toe. Nooit maar dan ook nooit witte plekken gezien, wel bij dravers die als rijpaard beleerd zijn en slecht passende zadels moesten dragen. De sulky ligt ook helemaal niet net achter de schoft. Ik denk dat jij net de verkeerde hebt gezien. En zo komen nu de vreemde verhalen over de drafsport in de wereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 20:41 



 
Profiel   

Is het niet van slecht passende dekens? Dat lijkt me dan eerder. Ik sta en werk op een stal waar gemiddeld30-40 dravers op rust staan, dus ook nog actief koersen en ik zie daar nooit zulke plekken.
Trainers die met dravers gewerkt hebben zijn dan ook geen dravertrainers maar rijpaardtrainers denk ik? Er wordt altijd veel te makkelijk afgeschoven op trainer/draver zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 22:10 



 
Profiel   

OMG WAIT A SEC. Voor een seconde was ik vergeten dat er ook drafwedstrijden waren waar ze OP HET PAARD ZITTEN OMG. WHAHAHAHAHHAAAA. Sorry mensen. Dan kan het misschien daarvan komen ga ik vanuit

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 18:52 



 
Profiel   

de kans is best wel groot, want dit is de vader van mijn paard :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 18:53 



 
Profiel   

@prompter Was trouwens niet als belediging naar jou bedoeld! Ik ben nog redelijk nieuw in de paardenwereld en heb van iedereen om me heen dit gehoord! Niet te persoonlijk nemen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 18:57 



 
Profiel   

Ik neem het niet persoonlijk, maar je bracht het zo stellig, alsof elk paard die plekken zou hebben. En in Nederland worden er maar heel weinig wedstrijden onder het zadel georganiseerd, het zijn nog bijna allemaal koersen voor de sulky.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 19:03 



 
Profiel   

En voor monté moeten ze minimaal vier zijn, en er zijn maar weinig (geen?) die hun carrière meteen onder het zadel beginnen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 19:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 289 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 286, 287, 288, 289, 290, 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen