Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Met Mkango op de renpaardsimulator

 
Profiel   

Avalanche schreef
Nieuwe trainings goals :Y)

Ik krijg gelijk al een ad van Proteïne van Killer body :Y)

_O- _O- _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 13:48 



 
Profiel   

Oooh, ik heb ook eens op die simulator gezeten. Misschien precies dezelfde, maar ik weet niet hoeveel er staan in Newmarket...?
Het was in elk geval een uitdaging. :') Ik kan voor mijn gevoel redelijk meekomen in een stevige galop op kwpn'ers en aanverwante types, maar dat gaat lang niet zo hard als een renpaard en dan bungel ik een beetje mee op een dressuurzadel. Of zonder zadel :)). Maar die simulator was voor mij niet het grootste succes! Voor mijn gevoel kwam ik niet helemaal lekker mee in de beweging. Ik kan ook echt niet zo kort zitten. Te ellendig voor mijn knieën.
Erg boeiend om de video te zien!

*edit: ga je de hulpen uiteindelijk nog verklappen?


Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 24-01-23 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 14:35 



 
Profiel   

Leuk om te zien!! Maar wat een beenspieren heb je daarvoor nodig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 14:43 



 
Profiel   

Beenspieren lijken me het grootste probleem niet, maar core, oh boy :')

Ik vind gewone verlichte zit al zwaar genoeg, paardrijden is echt niet gemaakt voor lange mensen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 15:42 



 

Avalanche schreef
Nieuwe trainings goals :Y)

Ik krijg gelijk al een ad van Proteïne van Killer body :Y)
Hahaha, nou, die killer body krijg je vanzelf. _O- Een gewone sterveling hoeft niet meer naar de sportschool iig. :')

_Lorette_ schreef
Oooh, ik heb ook eens op die simulator gezeten. Misschien precies dezelfde, maar ik weet niet hoeveel er staan in Newmarket...?
Het was in elk geval een uitdaging. :') Ik kan voor mijn gevoel redelijk meekomen in een stevige galop op kwpn'ers en aanverwante types, maar dat gaat lang niet zo hard als een renpaard en dan bungel ik een beetje mee op een dressuurzadel. Of zonder zadel :)). Maar die simulator was voor mij niet het grootste succes! Voor mijn gevoel kwam ik niet helemaal lekker mee in de beweging. Ik kan ook echt niet zo kort zitten. Te ellendig voor mijn knieën.
Erg boeiend om de video te zien!

*edit: ga je de hulpen uiteindelijk nog verklappen?
Wat een heerlijk filmpje! <3
Zou heel goed kunnen dat het deze was hoor; er zijn er wel een paar in Newmarket (de BRS heeft er een en de gym voor jockeys en stable staff volgens mij ook), maar ook weer geen honderden. :))

Ik zit ook als een huis in een 'normaal' zadel (en tegenwoordig ook in een renzadel), maar het staan in een renzadel is inderdaad zó anders dan zelfs verlichte zit in een springzadel. Je hebt echt 0 steun aan je zadel en je rug hoort echt horizontaal te zijn, maar je mag dus niet voorover vallen. Ik heb ook wat sessies gehad bij een jockey coach om daarmee te oefenen op een equicizer, want het gaat echt in tegen alles wat je geleerd hebt als 'gewone' ruiter. :')

Ik heb de hulpen in een eerdere post al iets toegelicht, maar voor de volledigheid:
Stap 1 is in principe je stem, een klik van je tong o.i.d. (heeft alleen niet heel veel nut op een simulator, maar op een gegeven moment zit ik er zo in dat ik toch een brul geef _O- )
Stap 2 is wat je me in het filmpje ziet doen, lager gaan zitten en een zet geven met je gewicht. Eventueel kun je ook nog je zadel aantikken met je billen. In principe doe je dat met de galopsprong van je paard mee - je ziet dat het bij mij op een gegeven moment fout gaat en ik uit sync ben met de simulator, omdat ik teveel naar het scherm zat te kijken. :))
Stap 3 is de 'change of hands' die ik ergens halverwege slecht uitvoer, dus het korter pakken van de teugels. Wat je jockeys vaak ook ziet doen als het paard 'off the bridle' gaat, is een soort omgekeerde zwembeweging maken met hun handen. Work riders zie je dit ook doen als ze van en naar de gallops gaan en het paard loopt niet echt door. In plaats van sterkere beenhulpen, doen ze dat dan met hun teugels.
Stap 4 is het laten zien van de zweep, die ik uiteraard niet vast heb. :P
Stap 5 is het daadwerkelijk gebruiken van de zweep.

Fly_high schreef
Beenspieren lijken me het grootste probleem niet, maar core, oh boy :')

Ik vind gewone verlichte zit al zwaar genoeg, paardrijden is echt niet gemaakt voor lange mensen :=
Beide gaan echt dood na de eerste paar keer, hahahaha. Met je core kun je nog een béétje smokkelen als je een braaf paard hebt door op de schoft te steunen, maar met je benen echt totaal niet. :')

En, nee, haha. Zeker springen e.d. niet. :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 23:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen