Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 42 van de 84 [ 2099 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maak kennis met onze draver Madness

 
Profiel   

Gefeliciteerd! *\o/* En fijn dat het scheurtje hersteld is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 05:40 



 
Profiel   

*\o/* Gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 05:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 05:50 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 05:53 



 
Profiel   

Proficiat voor jullie allemaal en speciaal voor Madness .

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 07:31 



 
Profiel   

Woeiii, gefeliciteerd (met) Madness! :# :# :#

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:20 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! En fijn dat het scheurtje weer hersteld is.

Maareuh, je taart mist een kaarsje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:24 



 
Profiel   

Gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 09:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met Madness! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 10:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 10:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met het feestbeest *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de verjaardag van Madness!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 15:32 



 
Profiel   

janouk schreef
[ [url=m/Wn624z.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* Feestbeest Madness viert vandaag zijn 4 e verjaardag *\o/*

Hoefsmid is geweest en heeft het hoefscheurtje gerepareerd. Training kan hervat worden. Maar eerst vandaag........extra wortels en een dikke knuffel.


Gefeliciteerd met de verjaardag van Madness! *\o/*
Fijn dat het scheurtje gerepareerd is, kan hij (uiteraard als meneer klaar is met zijn verjaardagswortels) lekker weer aan de bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:03 



 
Profiel   

Op wat voor beslag loopt Madness eigenlijk? Of wisselt dat nog per baan?

En nog gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 11:11 



 
Profiel   

ruitje schreef
Op wat voor beslag loopt Madness eigenlijk? Of wisselt dat nog per baan?

En nog gefeliciteerd!


Laatste keer op Alkmaar voor het eerst voor zonder ijzers gelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 11:57 



 
Profiel   

Echt leuk hoe Madness het goed deze stille meelezer geniet :9k ,maar wel een vraagje :D ik vraag me af, op welke leeftijd zijn dravers op hun hoogtepunt?? Ik bedoel dan, is dat een gemiddelde leeftijd, je traint er naartoe natuurlijk maar vroeg me dat eens af. Of licht het er maar net aan hoe het gaat. Gewoon pure nieuwsgierigheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 16:28 



 
Profiel   

RanjaRietje schreef
Echt leuk hoe Madness het goed deze stille meelezer geniet :9k ,maar wel een vraagje :D ik vraag me af, op welke leeftijd zijn dravers op hun hoogtepunt?? Ik bedoel dan, is dat een gemiddelde leeftijd, je traint er naartoe natuurlijk maar vroeg me dat eens af. Of licht het er maar net aan hoe het gaat. Gewoon pure nieuwsgierigheid


Het reglement zegt:

Tot welke leeftijd mag een draver blijven koersen?

Merries moeten hun koerscarrière op 11-jarige leeftijd beëindigen en hengsten en ruins als zij 15 jaar zijn. De reden dat merries eerder hun koerscarriere moeten beëindigen is gelegen in het feit dat de merries op tijd de fokkerij in zullen gaan.

Net als sporters train je naar een bepaald piekmoment in een seizoen. En pieken op het juiste moment is in de sport het allermoeilijkste wat er is. Voor een mens al, en die kan je nog veel dingen uitleggen.
Je kan niet altijd op het toppen van je kunnen trainen. Juist in rust en met herstel verbeter je als sporter.

Het is aan de trainer om het paard op te leiden. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Trainingsprikkels op het juiste moment, maar nog belangrijker rust op het juiste moment. En ze dan ook in hun hoofd vrolijk houden. Dat vraagt veel vakmanschap van een trainer: heel goed kijken naar het paard hoe het met hem gaat.

En hoe je traint, verschilt heel erg per paard en per moment in hun ontwikkeling. Ze hebben allemaal een eigen karakter en een eigen drive en een eigen ontwikkeling. De ene ontwikkelt sneller dan de ander, en de ander heeft juist meer rust nodig tussen de koersen, terwijl je flegmatieke paarden soms meer snelwerk buiten geeft.

En wat maakt een goed koerspaard: niet alleen snelheid en dapperheid, maar ook de lol in het koersen en winnen en daarbuiten ontspanning in de wei.

Madness is een echt mannetje; hij wil heel graag winnen, de beste zijn, de snelste zijn. Dat zie je in de wei ook: hij is altijd wel iemand aan het uitdagen. Madness loopt de hele dag buiten op de wei in de groep en dat is heel belangrijk voor hem en sowieso voor alle paarden.

De trainer traint Madness juist veel op rust, op wachten op het goede moment om te versnellen, op het verdelen van de energie in de koers en op chillen op het koersterrein. En Madness is het niet altijd eens als iemand hem tegenhoudt :D maar hij leert het steeds beter dat de pikeur het soms beter weet *\%/*

En wanneer is hij op zijn top...............de tijd zal het leren.

De eigenaren geven de trainer alle vertrouwen om hem Madness rustig voor te bereiden op de koersen. Wij hebben geduld en alle tijd, want uiteindelijk is voor ons het welzijn van Madness het allerbelangrijkste <3
En dat geldt voor mijn andere paarden ook: Aladdin (dressuur ohz) en Meneer Anton (mennen vaardigheid). Ze zijn allemaal anders, eigen karakter en eigen wil. Dat maakt de omgang met paarden juist zo speciaal, vind ik.


Laatst bijgewerkt door janouk op 04-06-23 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 16:53 



 
Profiel   

Bedankt voor de mooie uitleg! Het staat zeker voorop welzijn is erg belangrijk lees ik al een poos en als je merkt dat een paard zoals Madness lekker loopt en wil winnen is dat toch wel genieten lijkt me :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 16:57 



 
Profiel   

Rogier1976 welkom, leuk dat je het een en ander verteld.

Janouk, dag te laat maar alsnog gefeliciteerd met Madness.

Iedere keer weer een genot om het topic door te lezen. De uitleg, de liefde voor de sport en bovenal de topper madness en zijn avonturen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:15 



 
Profiel   

https://www.trotr.nl/nederland/bokt-nl- ... swiy3AIcIE

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 07:33 



 
Profiel   

Madness goes International

Zondag start Madness is Gelsenkirchen, klasse hoger, tegen paarden uit Duitsland, Oostenrijk,Frankrijk, Zweden en Nederland. Echt serieuze tegenstanders.
Startnummer 2, pm 15.42 u. Op de sulky Ferry Hollander. Ferry heeft de laatste keer met Madness hier gewonnen.
Het hoefscheurtje is geplakt en Madness gaat lekker in de training. Benieuwd wat hij kan tegen deze paarden.

[ img ]


Voor de voorbereiding.......hier alle info

Startnummer op volgorde van winsom

https://www.gelsentrabpark.de/index.php ... m=20230618


Laatst bijgewerkt door janouk op 13-06-23 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 21:02 



 
Profiel   

Leuk en spannend. De rust zal hem goed gedaan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 21:04 



 
Profiel   

Wat leuk. Spannend hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 21:17 



 
Profiel   

Huppel de Pup start voor Frankrijk? Nederlands gefokt misschien? :D _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 21:38 



 
Profiel   

Huppel de pup :')

Go madness go!!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 21:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 42 van de 84 [ 2099 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen