[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:59

Ik heb in het verleden ook wel wat sprongetjes gemaakt met Flash :j Maar alleen vanuit draf, want rechtdoor galopperen kan hij niet/moeilijk (alleen keihard) en afzetten lukt hem niet vanuit galop.
We hebben 1 keer een flinke smakkerd gemaakt omdat hij 1 voorbeen niet optilde en dus viel over de hindernis.. Sindsdien alleen nog wat kleine kruisjes gedaan.

Maar daarvoor sprongen we 1 meter tot 1.10 :)
Afbeelding

Afbeelding

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:51

WendyBZ schreef:
Wat houdt je tegen om het nu niet te doen dan? Ik heb het gelijk vanaf het begin meegepakt. Hoeft echt niet hoog, maar gewoon wat kleine hupjes van 30/40cm. Gaan ze ook makkelijker van galopperen :j

Ik ben een zekere ruiter alleen niet met springen na een paar keer hard gevallen te zijn.
Mijn draver zoekt echt bevestiging en vooral bij springen en die kan ik hem (nog) niet geven.
Daarom dus eerst wat aan mezelf werken zodat ik hem die bevestiging wel kan geven :)

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:26

Hallo

Sorry dat ik zomaar jullie topic kom binnen vallen maar ik ben heel hard op zoek naar een leuke omgeschoolde draver. Ik heb de site van westfriese dijk al bekeken maar ik vroeg mij af of er nog meer was. Of iemand die uitgekoerste dravers verkoopt.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:29

Ruitje verkoopt af en toe goed omgeschoolde Dravers. Uitgekoerste weet ik er zo wel twee.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:06

Je hebt mijn interesse gewekt :)

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 01:07

fjordjes schreef:
Hallo

Sorry dat ik zomaar jullie topic kom binnen vallen maar ik ben heel hard op zoek naar een leuke omgeschoolde draver. Ik heb de site van westfriese dijk al bekeken maar ik vroeg mij af of er nog meer was. Of iemand die uitgekoerste dravers verkoopt.

Kijk even op Facebook bij de naam Maaike Knoll. Ze heeft er nu 1 openbaar te koop staan.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 05:56

@WendyBZ gave foto's van jou! En die WTF is dit modus zeer herkenbaar :P

Als je de tijd neemt en regelmatig marktplaats en bijv bokt afstruint en wat langsgaat bij adresjes die je dan ook weer hoort etc dan kom je vanzelf wel een leuke draver tegen, als je echt een draver zoekt uiteraard. Zelfde zoekproces als bij een ander paard :)

En omgeschoold of niet omgeschoold en in hoeverre omgeschoold omgeschoold is... dat is altijd maar net de vraag :P

Ik heb van het weekend na een half jaar eindelijk weer eens op mijn andere paard gezeten, was hele overwinning :o

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:51

fjordjes schreef:
Hallo

Sorry dat ik zomaar jullie topic kom binnen vallen maar ik ben heel hard op zoek naar een leuke omgeschoolde draver. Ik heb de site van westfriese dijk al bekeken maar ik vroeg mij af of er nog meer was. Of iemand die uitgekoerste dravers verkoopt.


Berichtje op de facebook van dravers plaatsen.
Ik heb toen heel veel reactie's gehad waar tussen Woody zat!

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:07

Bedankt iedereen. En ja uiteraard kijk ik dagelijks op marktplaats en bokt maar ik vind het aanbod wat magertjes. Ik zoek sowieso een ruin en er worden op het moment meer merries aangeboden. Maar ik ga al jullie tips opvolgen.

Mijn allereerste verzorgpaard was een draver :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:22

fjordjes schreef:
Bedankt iedereen. En ja uiteraard kijk ik dagelijks op marktplaats en bokt maar ik vind het aanbod wat magertjes. Ik zoek sowieso een ruin en er worden op het moment meer merries aangeboden. Maar ik ga al jullie tips opvolgen.

Mijn allereerste verzorgpaard was een draver :)


Ben je al lid van de Dravers Facebook groep? Daar worden regelmatig leuke Dravers aangeboven :)

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:27

Is Woody niet knap!!
Afbeelding
Afbeelding


Foto's zijn gemaakt door Dierenfotografie Ashley

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:30

Frummels schreef:
fjordjes schreef:
Bedankt iedereen. En ja uiteraard kijk ik dagelijks op marktplaats en bokt maar ik vind het aanbod wat magertjes. Ik zoek sowieso een ruin en er worden op het moment meer merries aangeboden. Maar ik ga al jullie tips opvolgen.

Mijn allereerste verzorgpaard was een draver :)


Ben je al lid van de Dravers Facebook groep? Daar worden regelmatig leuke Dravers aangeboven :)



Nee nog niet zal eens kijken dank je voor je tip

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:44

Woody is superknap <3

Voor Fred ook best wel lang aan het rondkijken geweest eigenlijk... voordat ik er eentje vond waarvan ik zei ja die spreekt me echt aan in alle opzichten. Maar dat is meestal zo als je een paard zoekt dus lekker doorzoeken komt vast wel een op je pad!

Vandaag heerlijke ochtend gehad lekker longeerwerk gedaan en alles qua manen staarten weer ff netjes :7

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:47

fjordjes schreef:
Je hebt mijn interesse gewekt :)


Je had al een bericht in de drafsport-groep geplaatst? De trainers waarvan ik weet dat ze wat te koop hebben werden daar al getagd :)

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:49

@Kelly wat is dit knap zeg! :)

fjordjes schreef:
Hallo

Sorry dat ik zomaar jullie topic kom binnen vallen maar ik ben heel hard op zoek naar een leuke omgeschoolde draver. Ik heb de site van westfriese dijk al bekeken maar ik vroeg mij af of er nog meer was. Of iemand die uitgekoerste dravers verkoopt.


Marktplaats en facebook inderdaad in de gaten houden...

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:50

Wij hebben vandaag voor het eerst geoefend voor trail! :) Samen met een vriendin en haar haflinger.


fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:40

Ja klopt wendybz. Heb al veel aanbiedingen gehad. Ben even aan het rondkijken en ga overleggen met mijn partner.

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:45

Afbeelding

Vandaag lekker de sportmasseur laten komen, dan binnenkort weer de zadelmaker om het zadel helemaal aan zijn rug aan te passen en dan de training weer echt helemaal oppakken :)
Fjordjes, ben benieuwd of je hier binnenkort je nieuwe vriendje voor kan stellen!!! Succes met rondkijken :)

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:03

Wat een leuk filmpje LianneZorro!
Zit die van jou nog zo kort in zijn vacht Anchee?

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:14

Fred komt overigens wel te koop. Alleen voor een echte draverliefhebber en bij een goede klik en ik moet er zelf een goed gevoel over hebben. Twee paarden trainen is voor mij te veel werk en zo had ik hem ook gekocht, voor als mijn andere paard niet meer gereden zou kunnen worden of tot mijn andere paard weer getraind zou kunnen worden.

Fred is een ontzettend lief paard, echt een met een gouden hart. Hij is nog niet helemaal omgeschoold, kan nog niet galopperen in de bak maar hij doet alles heel keurig. En is hartstikke braaf. Echt een heel lief dier. Mocht iemand interesse hebben of meer willen weten mag hij/zij me een berichtje sturen. Ik geef hem niet weg en hij staat niet in de weg :+

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:24

VanHuisUit schreef:
Fred komt overigens wel te koop. Alleen voor een echte draverliefhebber en bij een goede klik en ik moet er zelf een goed gevoel over hebben. Twee paarden trainen is voor mij te veel werk en zo had ik hem ook gekocht, voor als mijn andere paard niet meer gereden zou kunnen worden of tot mijn andere paard weer getraind zou kunnen worden.

Fred is een ontzettend lief paard, echt een met een gouden hart. Hij is nog niet helemaal omgeschoold, kan nog niet galopperen in de bak maar hij doet alles heel keurig. En is hartstikke braaf. Echt een heel lief dier. Mocht iemand interesse hebben of meer willen weten mag hij/zij me een berichtje sturen. Ik geef hem niet weg en hij staat niet in de weg :+


Fred is wel echt super cool! Dus wie weet :P
Eerst eens geld voor elkaar hebben. Kapotte telefoon doet auw op km spaarrekening :')

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:19

Ben een hopeloos geval qua verkopen mijn andere pony heeft bijna 2 jaar te koop gestaan voordat ik iemand vond waarvan ik dacht dat is echt de baas dus :o :))

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:23

Ohhh als je dan een jaar of 2 wacht, heb ik tegen die tijd wel weer tijd.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:46

Nou ik heb er 1 op het oog. Volgende week hoop ik langs te gaan moet even iemand regelen die met mij mee gaat. Staat wel een eind van huis maar dat hebben we dan ervoor over.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:03

fjordjes schreef:
Nou ik heb er 1 op het oog. Volgende week hoop ik langs te gaan moet even iemand regelen die met mij mee gaat. Staat wel een eind van huis maar dat hebben we dan ervoor over.


Leuk! En ah joh, maak je er een dagje uit van. :D Ik woon in Den Haag en heb mijn pony uit Friesland vandaan. :))