De engels volbloed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:00

Vroeger toen ze altijd ijzers had nooit 1verloren.misschien andere smit proberen en je probleem uitleggen.of inderdaad ijzers er af

Thioro

Berichten: 4006
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:15

Dit is al de 2de smid waarbij de ijzers rondvliegen. Minder dan bij de eerste en nu is het telkens dezelfde voet, bij de eerste gingen ook de voorijzers er af.

Ze staat nu zonder achterijzers en dat gaat goed.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:41

Super dan toch en anders kun je ook achter schoentjes aan doen mocht ze gevoelig worden succes

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:31

Schoentjes kunnen er ook afvliegen... :')
Maar even serieus misschien helpt het wel om ze er een tijdje af te laten, dan kan dat ene hoefje even bijkomen. Misschien ben je dan van het probleem af. Het heeft bij mij wel geholpen in elk geval. Nu blijven de ijzers wel zitten. Terwijl ik ze het eerste half jaar te vaak verloor. En ik heb een goede smid, daar ligt het niet altijd aan.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:49

dittaswart schreef:
Schoentjes kunnen er ook afvliegen... :')
Maar even serieus misschien helpt het wel om ze er een tijdje af te laten, dan kan dat ene hoefje even bijkomen. Misschien ben je dan van het probleem af. Het heeft bij mij wel geholpen in elk geval. Nu blijven de ijzers wel zitten. Terwijl ik ze het eerste half jaar te vaak verloor. En ik heb een goede smid, daar ligt het niet altijd aan.

Goed passende schoenen verlies je niet ,wel als ze niet bij jou paard passen verkeed model of niet de juiste mt

Thioro

Berichten: 4006
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:07

Heb toch al genoeg schoenen zien rondvliegen, ook de volledig aangepaste met thermoregulatiedinges.

Mijn merrie is gewoon verdomd handig met ijzers er af werken. Hell, ze heeft er zelfs al eens 1 afgestapt toen ik haar om vroeg. Ene voet stapt op het beetje garnituur van andere voet, rare huppel en hop ijzer er weer af (en dat zat er net een week op).

En dan vraagt de andere smid op stal waarom mijn smid geen garnituur op de ijzers zet. Bij sommige paarden heeft dat zo zijn reden :+ .

Anyhow, zolang ik grote kiezels vermijd doet ze het best prima zonder achter ijzers. Zal niet blijven duren maar voorlopig kan het voetje even rusten.

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:24

pff thioro dat is wel heel extreem. De mijne kreeg vroeger ook nooit garnituur omdat ze altijd alles aftrapte vooraan. Tegenwoordig heeft ze makkelijk 3mm garnituur en ook al gaat ze erop staan, ijzers komen niet meer los (ok nu tikt ze soms aan, wat ook niet ideaal is)

TTheOS
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-06-15
Woonplaats: West-Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 00:03

Ik probeer de draad op dit topic even op te pikken en hier mee te volgend, maar stel men ontzettend lieve volbloed toch al even aan jullie voor,...En last but not least,.. My King. Nog maar een weekje lid van het gezin, maar veroverde al alle harten! Voorlopig noemt hij nog Rostu, een "franse" volbloed, ex-Steeple-paardje die een nieuwe toekomst heeft gevonden, en ook een nieuwe naam verdient! Een uitdaging, maar eentje naar mijn hart! En op een weekje tijd al het beste maatje van Maxima!

Ik stelde mezelf al even voor in het speciale topic voor nieuwelingen dus die stap ga ik hier maar even overslaan, zeer leuk dit topic, blijf ik zeker meevolgen!


Afbeelding

Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 06:57

Wat een knapperd veel plezier er mee.grappig dat je hem om doopt

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:31

Alvast welkom! Ik wens je veel plezier met deze knapperd en hopelijk vind je de "juiste" naam.
Hij ziet er echt goed uit.

dassenkop
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:50

ja aad idd, goed paard was dat

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:34

Welkom! Mooi dier, veel geluk met hem :)

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:46


TTheOS
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-06-15
Woonplaats: West-Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:39

Misschien hoort het hier niet specifiek bij de volbloed thuis, of misschien ook wel,...
Mijn EV is nogal gevoelig in zijn mond, hoe stil ik me ook probeer te houden bots ik nogal vaak op veel verzet. Ik vroeg me af met welk bit jullie rijden, momenteel rijd ik met een gewone gebroken trens, maar dacht er eventueel aan kneveltrens te gaan proberen, ik las dat die stiller in de mond bleven liggen en vroeg me af of iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee heeft op zijn volbloed.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:54

Ik rij met een myler bustrens level 1. :)

Thioro

Berichten: 4006
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:18

Ik rijd met een dubbelgebroken kneveltrens met koperen tussenstuk. Knevels liggen idd vrij stil en mijn merrie heeft een voorkeur voor dubbelgebroken.
Ik let er ook op dat het dunne bitjes zijn, past beter in die kleine mondjes.

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:57

mijn vorige EV liep het fijnst op een KK-dynamic uit aurigan, eerst een enkelgebroken watertrens geprobeerd.

de huidige op een dunne dubbelgebroken watertrens met smal tussenstuk. (eigenlijk een onderlegtrens, want Sprenger is 1vd weinige die 12mm bitten heeft en die vond ik iets te prijzig om effe uit te testen).
uitgetest:
enkelgebroken watertrens
dikke dubbelgebroken watertrens met koperentussenstuk
dubbelgebroken kneveltrens met robartsysteem
lepelbit*
fulmer-kneveltrens*
dubbelgebroken pessoa met robart, met enkele en dubbele teugel*
enkelgebroken pelham met 2 teugels

die met een sterretje heb ik geprobeerd om op de renbaan meer stuur en rem te hebben, maar zelfs met streng ingestelde hulpteugels bleef madam ervandoor gaan. Dus gaan we niet meer op de renbaan, probleem opgelost. Haar sprintjes trekt ze maar in de weide.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:16

Hanne_SP schreef:
Ik rij met een myler bustrens level 1. :)


Ik ook. :)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 07:56

Als je een bit wilt dat rustig in de mond ligt moet je gaan voor een ongebroken trens en nog stiller een ongebroken knevel.ook heb je met ongebroken geen notenkrakers effect en prik je haar niet in gehemelte met het bit.en anders dubbel gebroken proberen.enkel gebroken is het onvriendelijkste. Ik rij nu zelf bitloos met een hackamore,voorheen altijd met een pessoa bit gereden ongebroken.

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:03

vandaag weer terug van een 5 daagse vakantie op de veluwe met de paarden. Er bleek een trec georganiseerd en we mochten meedoen. Ook was er een schemertocht van 20.30 uur tot 22.30 uur. Dit was natuurlijk heerlijk. Wat me enorm opviel was, dat mijn paard die enorm aan zijn maatje hangt, waar zij ook altijd samen mee is, deze gewoon links liet liggen en zich alleen maar bij de voorste paarden voegde. Ik had zo met haar naar huis kunnen rijden terwijl maatje achter bleef. Dit verbaasde me enorm. het gaat haar dus niet eens zozeer om maatje, maar gewoon om andere paarden. Gezien wij altijd met zijn tweeen rijden, dit nooit eerder opgemerkt. Dus na 4 jaar weer iets nieuws ontdekt.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:18

Ah dat was ook zo bij mij. :) Bij grotere groep op wandeling maakt het maatje niet zoveel meer uit. :)

Vandaag de osteo geweest voor Shuddy. := Dat vond hij precies toch niet zo fijn! Hij is al zo wantrouwig naar mensen die hij niet goed kent, en dan nog eentje die overal duwt en trekt. :+ Hypergevoelig paard!

Jorteee

Berichten: 86
Geregistreerd: 13-08-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:33

Jeej wat een leuk topic. En wat veel herkenbare dingen! Van vliegende ijzers tot hypergevoelige trekjes, die van mij heeft het allemaal. Daarnaast is er ook vaak iets stuk en kunnen vreemde mannen beter niet in de buurt komen.

Om even voor te stellen: Balladeer Billecart xx (aka Billy), een twaalfjarige Engelse Volbloed ruin die ik heb gekregen van mijn werkgever in Zwitserland *\o/*

Afbeelding


Afbeelding

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:07

gezien het mooie weer, loopt hier de volbloed nog lekker 24 uur buiten, bij jullie ook??

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:17

Overdag buiten en 's nachts op stal. :) Maar overdag nog steeds op de weide! Houden zo! +:)+ Maar vanaf dat het te nat wordt, gaan ze op de paddocks. We voeren nu wel al hooi bij 's avonds op stal om zo de overgang te vergemakkelijken. :j

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:00

Hebben jullie al gestemd op bokt veulen 2015? Er doet een hele leuke Engelse Volbloed mee.