Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 261 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

jockey worden

 
Profiel   

hoi,

Ik wil héél graag professioneel jockey worden. alleen ik heb er nog helemaal geen ervaring mee.. en weet eigenlijk ook niet hoe ik ermee in aanraking kan komen en of het moeilijk is om erin te stromen.
Ik ben nu 15 jaar en ga dit jaar naar 4 vwo, ik moet dus sowieso nog 3 jaar naar school.. ;(
ik ben 1.65 en weeg 51 kilo dus dat zit wel goed denk ik.

kan iemand mij misschien helpen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-09 20:32 



 
Profiel   

Ik zou beginnen met werken op een renbaan.. of ga eens naar een renbaan heen :) daar kunnen ze je vast meer informatie geven..

Labyrinth hier op bokt rijd ook op een renbaan, haar kun je ook vragen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-09 20:35 



 
Profiel   

ik ga waarschijnlijk in de vakantie een keertje op duindigt kijken hoop dat ze daar indd wat informatie kunnen geven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-09 20:41 



 
Profiel   

Ik weet niet of je een eigen pony hebt maar misschien vind je het ook al leuk om een keer mee te doen aan de ponyrennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-09 21:20 



 
Profiel   

lijkt me wel leuk ja!
alleen een welshje van 1.20 is te klein zeker:P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-09 21:23 



 
Profiel   

nee hoor juist super!!
Dan kun je al een beetje mee maken hoe het is om jockey te zij.
6 september zijn er weer ponyrennen waaraan jij en je pony deel kunnen nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-09 21:25 



 
Profiel   

In Engeland hebben ze de Britisch Racing School, zijn wij op excursie met onze school (NHB Deurne, HBO Paardensport) heen geweest. Ben je onder de 20 jaar en weeg je onder de 60 kilo, dan krijg je deze opleiding gratis van de regering (ruim 20.000 pond voor een opleiding van 9 weken). Heel pittig maar o zo leerzaam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-09 21:29 



 
Profiel   

ik ga denk ik wel ff kijken voor die ponyrennen!
& die opleiding lijkt me ook heel erg leuk, en die wil ik ook graag gaan doen maar moet er nog wel 3 jaar mee wachten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-09 21:34 



 
Profiel   

oke ... je kan iig eens op hun site kijken
even googlen en je bent er

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-09 21:39 



 
Profiel   

een paar linkjes van de ponyrennen:
http://www.youtube.com/watch?v=gB3MV_kAkSI
http://www.youtube.com/watch?v=bgzHarB- ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=i0_6rtO6 ... re=related
en van de brs:
http://www.youtube.com/watch?v=flw8jQaMSw0

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-09 22:17 



 
Profiel   

Ik wou het vroeger ook altijd, maar ben dar echt te groot voor en dan is het niet makkelijk een laag gewicht aan te houden
maar je kan gaan werken op een renbaan ofzo, denk dat zo de meeste in de rensport gekomen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-09 19:28 



 
Profiel   

ik ga zondag een dagje naar duindigt! :D
kan ik alvast zien hoe het allemaal gaat! :)
ik ben benieuwd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-09 18:11 



 
Profiel   

millennium schreef
In Engeland hebben ze de Britisch Racing School, zijn wij op excursie met onze school (NHB Deurne, HBO Paardensport) heen geweest. Ben je onder de 20 jaar en weeg je onder de 60 kilo, dan krijg je deze opleiding gratis van de regering (ruim 20.000 pond voor een opleiding van 9 weken). Heel pittig maar o zo leerzaam!

Deze criteria zijn wel iets strakker geworden.
Om het nu betaald te krijgen moetje 16,17 of 18 zijn in de eu wonen en op dag van aankomst maximaal 58 kilo zijn.
Van te voren moet je al een keer naar Engeland geweest zijn voor een intervieuw om te vertellen wie je bent en wat je komt doen en wat je motivatie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-09 00:29 



 
Profiel   

Zorg er asjeblieft wel voor dat je je school afmaakt en dus wel een goede diploma op zak hebt. Zet even een berichtje op marktplaats dat je op zoek bent naar entrainementen bij jou in de buurt en dat je meer wilt leren over de training van renpaarden en vertel dan ook dat je een opleiding tot jockey wilt volgen vaak ben je dan zeer gewild.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-09 14:43 



 
Profiel   

oke bedankt voor je reactie!
ik ga zeker een advertentie plaatsen! :)
& mn school maak ik natuurlijk wel af, en als ik dat niet zou willen dan zorgt mn moeder daar wel voor haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-09 21:14 



 
Profiel   

Zo dat is wel gaaf zeg als je naar engeland kan voor zo'n opleiding. Jammer genoeg ben ik al te oud en te groot maar ik wel wekelyks naar Jockeys op animal planet (vrydagavond). Gave serie !

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-09 11:57 



 
Profiel   

ik heb op kapaza een advertentie gezien waar ze jockeys voor leercontract zochten! Ik zal even gaan kijken of het er nog opstaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-09 13:14 



 
Profiel   

Heb net een pm met de link naar je gestuurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-09 13:16 



 
Profiel   

xkimmie schreef
ik ga denk ik wel ff kijken voor die ponyrennen!
& die opleiding lijkt me ook heel erg leuk, en die wil ik ook graag gaan doen maar moet er nog wel 3 jaar mee wachten..


heey
ponyrennen is idd wel leuk alleen ik wil ook jockey worden en ben dan naar zon stal geweest en die zeiden: ponyrennen om later jockey te worden is net als met een mini autotje op de grond rijden als je later auto racer wil worden.

maarja als jij wil ponyrennen moet je het zeker doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-09 15:36 



 
Profiel   

ajockeydream schreef
xkimmie schreef
ik ga denk ik wel ff kijken voor die ponyrennen!
& die opleiding lijkt me ook heel erg leuk, en die wil ik ook graag gaan doen maar moet er nog wel 3 jaar mee wachten..


heey
ponyrennen is idd wel leuk alleen ik wil ook jockey worden en ben dan naar zon stal geweest en die zeiden: ponyrennen om later jockey te worden is net als met een mini autotje op de grond rijden als je later auto racer wil worden.

maarja als jij wil ponyrennen moet je het zeker doen.


ja dat snap ik :P maarjaa ponyrennen is meer voor de lol toch.
ik heb mensen op duindigt gevonden die mij waarschijnlijk meer kunnen leren dus dat is echt super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-09 17:37 



 
Profiel   

In nederland zeggen heel veel mensen dat.
Moeten ze ook lekker blijven denken.
Tuurlijk kun je niet alles leren door ponyrennen maar wel veel.
Zo erg als de ponyrennen in Nederland omlaag gehaald wordt zo wordt het in Engeland opgehemeld.
In heeeeeel veel andere landen zijn er ponyrennen waarvan de ruitertjes later aan het echte werk beginnen.
Denk bijvoorbeeld aan
-Christoph Soumillion.(sorry als ik het verkeerd geschreven heb)
-koen clijmans
- Jamie Spencer
- Barry Geraghty
- Nina Carberry
-Frankie Dettori

ajockeydream schreef
xkimmie schreef
ik ga denk ik wel ff kijken voor die ponyrennen!
& die opleiding lijkt me ook heel erg leuk, en die wil ik ook graag gaan doen maar moet er nog wel 3 jaar mee wachten..


heey
ponyrennen is idd wel leuk alleen ik wil ook jockey worden en ben dan naar zon stal geweest en die zeiden: ponyrennen om later jockey te worden is net als met een mini autotje op de grond rijden als je later auto racer wil worden.

maarja als jij wil ponyrennen moet je het zeker doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-09 17:40 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
In nederland zeggen heel veel mensen dat.
Moeten ze ook lekker blijven denken.
Tuurlijk kun je niet alles leren door ponyrennen maar wel veel.
Zo erg als de ponyrennen in Nederland omlaag gehaald wordt zo wordt het in Engeland opgehemeld.
In heeeeeel veel andere landen zijn er ponyrennen waarvan de ruitertjes later aan het echte werk beginnen.
Denk bijvoorbeeld aan
-Christoph Soumillion.(sorry als ik het verkeerd geschreven heb)
-koen clijmans
- Jamie Spencer
- Barry Geraghty
- Nina Carberry
-Frankie Dettori


Ik wil het niet omlaag halen hoor :p!
vind het juist harstikke leuk.
maar in engeland is de rensport sowieso groter toch dus zal het toch wel iets anders gaan?
het lijkt me nog steeds leuk om mee te doen alleen de pony waar ik mee rij, heeft een paar keer achter elkaar een spierblessure gehad, dus het lijkt me niet zo'n goed idee om nu mee te doen... eerst wachten tot het weer hélemaal over is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-09 17:54 



 
Profiel   

Kel_pisces schreef
ik heb op kapaza een advertentie gezien waar ze jockeys voor leercontract zochten! Ik zal even gaan kijken of het er nog opstaat


Dat is bij Braem.... al jaren op rij de kampioentrainer van België en heel zeker een goed begin om als leerling te starten.
En daarbij.... de makkelijkste baas die ik ooit heb gehad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-09 18:18 



 
Profiel   

SaintAissa schreef
Kel_pisces schreef
ik heb op kapaza een advertentie gezien waar ze jockeys voor leercontract zochten! Ik zal even gaan kijken of het er nog opstaat


Dat is bij Braem.... al jaren op rij de kampioentrainer van België en heel zeker een goed begin om als leerling te starten.
En daarbij.... de makkelijkste baas die ik ooit heb gehad :)


Ik heb ze een bericht gestuurd, alleen ik neem aan dat ik eerst een diploma moet halen voordat ik daar heen kan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-09 18:21 



 
Profiel   

Dat van die BRS ziet er zo waanzinnig gaaf uit!

Begin meteen te twijfelen aan m'n studiekeuze.. ga eens wat meer info opzoeken!
Kan iemand mij misschien die link van kapaza toesturen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-09 18:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 261 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen