Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 285 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

Met Yonker gaat ook alles goed, hij zit lekker in z'n vel :) ikzelf moet alles op een lager pitje doen ivm gezondheid, baal er ontzettend van dat ik niet meer kan doen zoals ik dat altijd deed, ik hoop dat het over een paar maanden beter gaat.


[ img ]
In z'n natuurlijke habitat :')

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 19:07 



 
Profiel   

Mooie foto darkaria!

Yonker ziet er goed uit, ik hoop met je mee dat je weer fit wordt.
Ik heb in vlagen dat ik veel met ze kan doen, soms ook gewoon niks of weinig. Maar zolang ze zichzelf kunnen vermaken op het land is het niet zo erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 19:14 



 
Profiel   

Heja doet het geweldig.
Lief, bomproof en daarnaast een merrie :+
Ze heeft overal wel een mening over, maar op een leuke manier.
Werken vindt ze nog steeds zo zo... al heeft ze steeds beter door dat het eerder afgelopen is wanneer ze haar best gewoon doet.

Met de kids is ze super voorzichtig.
Gister wilde dochterlief los draven met de bitloze optoming... toen bleef ze doordraven en zelfs een stukje van galop, maar steeds wanneer ze teveel verschoof in het zadel kwam ze genoeg terug in tempo voor haar om weer te herstellen.
Het was alleen echt niet de bedoeling zo, dus volgende keer weer aan de lijn :)

Maar ja, dochterlief wil graag op paardrijles, ik herinner me niet anders dan dat die pony's soms hun eigen plan hebben, dus kan ze vast wennen :x

Vorige week was ze kinderpony op het feestje van mijn jongste, ze stond tussen 6 tuttende meiden in, echt te schattig.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 07:57 



 
Profiel   

Ze is zo heerlijk onverstoorbaar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:17 



 
Profiel   

Hier druk bezig met grondwerk!



En enge dingen training :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:41 



 
Profiel   

Dat onverstoorbaar herken ik wel.
Al staat ze bovenop pionnen en balken, ze kijkt niet op of om.
Zelfs van die slow down poppetjes (die vaak in woonwijken staan) vond ze van begin af aan normaal.
Lekker paard :)

Vandaag lekker met haar geoefend, trail parcours uitgezet en gaan, dat vindt ze zo leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:38 



 
Profiel   

Leuk allemaal! :D Het onverstoorbare herken ik dan weer totaal niet. Mattie is echt het tegenovergestelde, die ziet alles en vindt er dan ook het zijne van. (Lees: meestal begint hij te snurken als een walrus.)

Van de week Mattie even gelongeerd. Ik heb voor de zekerheid mijn cap en bodyprotector opgezet omdat ik verwachtte dat hij wat... explosief kon zijn na zijn boxrust/bijna een maand geen werk, en dat was ook zo. En aangezien ik zelf lichamelijk nog niet 100% ben, heb ik het zekere voor het onzekere genomen. Hij heeft lekker kunnen uitrazen. Vandaag of vrijdag wil ik hem weer oppakken, maar dan nu weer wat gerichter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 07:08 



 
Profiel   

Whaha wat leuk Wendy! Het onverstoorbare herken ik wel en niet! :')
Mijn paard kan alles helemaal niet eng vinden. (onweer, harde wind of regen, zweep, paraplu's, plastic zakjes) maar ook alles dan opeens eng vinden. (mens wat langs loopt, ziet niks bewegen in de bosjes en weet ik veel wat) en natuurlijk een temperament wat ze heeft.
Geen idee of jullie dat kennen, maar mijne is echt een heethoofd. En wanneer het weer alweer kouder wordt, wordt ze ook nog eens frisser. :o
Maar ze ziet er wel mooi uit nu! <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 21:02 



 
Profiel   

Dat is hier ook. Grote dingen, tractoren, je kan een auto, tractor of wat dan ook naast hem starten, dicht langsheen rijden. Allemaal niet eng.
Maar als er opeens een blaadje ritselt, een duif zit of zichzelf in eigen schaduw ziet, springt ie ook op.
Schrikt van de stomste dingen. Maar dat zijn ook dingen die onverwacht komen, dus snap het wel.

Verder een heeeeerlijk paard. Liefste paard dat ik ooit heb gekend. Super karakter en erg leergierig.
Ivm te druk op het werk, functie verandering e.d. niet super veel gedaan. Proberen nu weer 5x in de week te rijden en dan pakken we de wedstrijden ook weer op in de m2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 22:04 



 
Profiel   

Hier auto's, treinen, tractoren... Easy peasy.

Mensen die wandelen of fietsen in de verte, dodelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 22:13 



 
Profiel   

Oh ja groot verkeer is ook een eitje voor Mattie inderdaad. Evenals scooters die keihard voorbij razen of fietsers die zich er rechts langs willen persen.
Ik moet ook zeggen dat het enige waar hij oprecht doodsangst voor uitstaat (niet overdreven, hij staat echt te trillen en te zweten), dat zijn koeien. Dan gaan we gegarandeerd aan de kletter naar huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 06:05 



 
Profiel   

Ik heb er vandaag een paardje bij gekocht. Naast Bucky (Rhapsody Blue) en Tanja (mijn gelderse merrie), ben ik vanaf vandaag eigenaar van Jinuck Boko (bij mij heet hij Djinn)
Ik zal morgen even goede foto's maken
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 21:39 



 
Profiel   

Wat leuk!! Draver aan zijn naam (en oren :P) te zien? Gefeliciteerd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 21:43 



 
Profiel   

Leuk, ik ben benieuwd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 06:10 



 
Profiel   

Zag het al op Facebook, super leuk! Gefeliciteerd met je aanwinst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 09:19 



 
Profiel   

beegee schreef
Wat leuk!! Draver aan zijn naam (en oren :P) te zien? Gefeliciteerd <3

Omg wat dom. Ik zit gewoon in het verkeerde topic. Dacht het nieuwe aanwinsten topic 2021. Wat een ellende :'). Ik lees hier dus al een tijd mee omdat ik zelf een draver heb en het leuk vind jullie verhalen mee te lezen. Dus ik ga weer onder mijn steen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 09:28 



 
Profiel   

Leuk paardje!

Betreffende kijkerigheid enzo, mijn draver draait nog geen oor voor zwaar verkeer, maar als hij iets ziet in een weiland dat er de dag ervoor niet stond, dan is hij wel kijkerig. Hij schrikt ook voor dingen die hij plots ziet als hij de hoek om komt bv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:41 



 
Profiel   

De mijne is nu in het stadium ''ik wil het niet''.

Ben je lekker op buitenrit, staat meneer stil. En is niet meer vooruit te krijgen.

Dat is dus een proces...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:43 



 
Profiel   

Molfre schreef
De mijne is nu in het stadium ''ik wil het niet''.

Ben je lekker op buitenrit, staat meneer stil. En is niet meer vooruit te krijgen.

Dat is dus een proces...


Heel herkenbaar, bij die van mij ook totaal niet beweegbaar. Voorheen hielp het om een kleine volte te draaien, maar nu krijg ik haar niet eens meer omgedraaid -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 00:43 



 
Profiel   

Nou de dierenarts is langsgeweest. Die van de staleigenaresse welteverstaan.

Zij wil graag snellere opsporing en betere behandeling van maagzweren onder de aandacht brengen en daarbij een uitgebreider advies aanbieden voor management bij maagzweren en ter voorkoming van.
Dit wil ze doen door op stallen met meerdere eigenaren een ''endoscopiedag'' te doen. Vandaag waren wij aan de beurt en ik heb Barca aangemeld.

Maar goed ook -O-

1 maagzweer zo groot als een tennisbal, wel al genezen en erg oud. Maar hij is zo groot dat het littekenweefsel een gezwel gevormd heeft. Dit is iets om rekening mee te houden als hij in gaat vallen wanneer hij ouder wordt.

Verder een stuk of 7 kleine zweertjes gevonden. Ook allemaal ouder dan een jaar, maar wel actief.

Dit verklaart een helehoop kleinigheidjes waar ik de afgelopen maanden tegenaan ben gelopen, zoals een hekel hebben aan de singel, hoe voorzichtig je ook bent.

Hij krijgt nu 3 maanden lang elke dag een spuit Succeed DCP pasta. Ze waren niet ernstig genoeg om omeprazol voor te schrijven, maar er moet zeker iets aan gedaan worden.

Over 3 maanden komt ze terug om de vooruitgang te bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:00 



 
Profiel   

Pff, word je ook niet blij van zeg. Wel goed dat je Barca hebt aangemeld, maagzweren kunnen zo listig zijn qua symptomen. Veel van die achteraf verklaarbare dingetjes zoals je zelf al zegt. Gelukkig dat dit nog kleintjes zijn, maar toch best veel. Balen! :knuffel: Hopelijk gaat hij in die drie maanden goed vooruit en merk je positieve veranderingen in de kleine dingetjes.
Ik heb Mattie destijds op een Nexium kuur van 3 maanden gehad, daar knapte hij ook best van op in gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:35 



 
Profiel   

Hoihoi,

ik lees hier vooral mee maar heb nu zelf een vraag haha! Mijn 20jarige dravermerrie heeft vroeger braaf voor de sulky gelopen, dit is onlangs weer bevestigd door haar fokker. Gisteren ben ik met haar wezen lange lijnen en ze vind het echt mega leuk en luistert onwijs goed, veel beter dan ohz.

Nu had ik het te gekke idee om haar weer voor de sulky te zetten, maar nog leuker lijkt het me om haar voor de kar te zetten. Zelf kan ik opzich wel mennen en een stalgenootje van me heeft ook veel ervaring met het mennen dus inprincipe kan die me helpen. Maar: hebben jullie ervaring om jullie paard weer voor de sulky te zetten, of voor de kar terwijl ze altijd een sulky gewend zijn? En hoe was dat?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 09:04 



 
Profiel   

Hootje schreef
Hoihoi,

ik lees hier vooral mee maar heb nu zelf een vraag haha! Mijn 20jarige dravermerrie heeft vroeger braaf voor de sulky gelopen, dit is onlangs weer bevestigd door haar fokker. Gisteren ben ik met haar wezen lange lijnen en ze vind het echt mega leuk en luistert onwijs goed, veel beter dan ohz.

Nu had ik het te gekke idee om haar weer voor de sulky te zetten, maar nog leuker lijkt het me om haar voor de kar te zetten. Zelf kan ik opzich wel mennen en een stalgenootje van me heeft ook veel ervaring met het mennen dus inprincipe kan die me helpen. Maar: hebben jullie ervaring om jullie paard weer voor de sulky te zetten, of voor de kar terwijl ze altijd een sulky gewend zijn? En hoe was dat?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!


Toen ik Bucky kocht had hij ongeveer 11 jaar niet voor de sulky gelopen. Ik heb toen zelf een wagentje gekocht. Hij vondt het wel heel spannend, dat liet hij ook wel merken door heel veel te tölten de eerste keer. De strengen en broek duurde wat langer voor dat hij daar aan was gewent. Maar hij wist redelijk snel wat weer de bedoeling was

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 12:37 



 
Profiel   

FlashWolves schreef
Toen ik Bucky kocht had hij ongeveer 11 jaar niet voor de sulky gelopen. Ik heb toen zelf een wagentje gekocht. Hij vondt het wel heel spannend, dat liet hij ook wel merken door heel veel te tölten de eerste keer. De strengen en broek duurde wat langer voor dat hij daar aan was gewent. Maar hij wist redelijk snel wat weer de bedoeling was


Ik was heel blij met je berichtje, want vorige week heb ik het gewoon maar gedaan! Ze deed het super en liep ermee weg alsof ze het gisteren nog gedaan heeft. Hierna heb ik haar nog een keer voor de kar gehad en dat deed ze ook top. Vandaag mag ze er weer eventjes voor. Ik wil graag een eigen karretje voor haar maar ze is natuurlijk al wat ouder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:45 



 
Profiel   

Vandaag is eindelijk mijn zadel dan binnengekomen!!! Na 7 maanden wachten <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 285 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen