Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 279 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

Ik vind dat ook altijd wel interessant trouwens; wij willen altijd maar dat ons paard het met de hele kudde goed moet kunnen vinden (Wat logisch is), maar net als bij mensen is het zo dat sommigen een klim hebben en anderen totaal niet. En ook hoe snel een paard een klik met een ander heeft verschilt weer per paard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 07:47 



 
Profiel   

marley93 schreef
Ik vind dat ook altijd wel interessant trouwens; wij willen altijd maar dat ons paard het met de hele kudde goed moet kunnen vinden (Wat logisch is), maar net als bij mensen is het zo dat sommigen een klim hebben en anderen totaal niet. En ook hoe snel een paard een klik met een ander heeft verschilt weer per paard.


Helemaal mee eens hoor en ik denk ook dat hoe groter de groep is, hoe makkelijker het wordt (mits ze ruimte en eten genoeg hebben).
Maar ja, op pension heb je het niet zelf voor het zeggen natuurlijk, dat is niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 08:06 



 
Profiel   

Dylan is inmiddels makkelijk en kan overal bij, maar is zeker niet de laagste in rang en met name qua voer kan hij wel gemeen doen naar andere paarden en ze weg jagen bij het hooi (boze blik is meestal voldoende). Toen hij bij me kwam was ie wel een van de laatsten in rang. Bij de stal waar hij gekocht is stond ie met 1 ander vriendje omdat ie in de kudde constant klappen kreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 09:10 



 
Profiel   

Ik zit op een wolkje, wat was ze braaf.
3 x op en afgestapt (jas uit, toch maar weer aan), expres gedaan om zo te leren dat ze niet persé klaar is wanneer ik af stap. Geen enkel pasje verkeerd.

Hele stukken gedraafd waarbij ze heel veel onbalans nog heeft en daarom vooral hard, harder, hardst wil, maar dat komt wel (en daarnaast daar ook op gefokt en in getraind is natuurlijk).
Alweer zo'n verschil met 2 weken terug, toen durfde ik net een paar pasjes aan de lijn te draven :+

Ik mis toch wel wat finesse met de Side pull dus i.o.m. instructrice gaan we volgende keer toch een bitje proberen om te kijken of ze dan de release beter voelt (ze wil vooral graag hangen).

Maar goed, het is natuurlijk een puppy, dus alles is eigenlijk wel prima.

Het was zo leuk om te merken dat ze echt wel kan en nog veel belangrijker, wil!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 17:56 



 
Profiel   

corine1981 schreef
marley93 schreef
Ik vind dat ook altijd wel interessant trouwens; wij willen altijd maar dat ons paard het met de hele kudde goed moet kunnen vinden (Wat logisch is), maar net als bij mensen is het zo dat sommigen een klim hebben en anderen totaal niet. En ook hoe snel een paard een klik met een ander heeft verschilt weer per paard.


Helemaal mee eens hoor en ik denk ook dat hoe groter de groep is, hoe makkelijker het wordt (mits ze ruimte en eten genoeg hebben).
Maar ja, op pension heb je het niet zelf voor het zeggen natuurlijk, dat is niet anders.


Nee klopt. Hier staan ze ook maar met z'n drietjes. We willen er één bij hebben, maar liever geen eigenaar bij ons eigen clubje. :') We zijn hier net zo éénkennig als onze paarden. _O-
En wat fijn dat het rijden weer zo goed ging! :D Heerlijk als je dan kan terugblikken en het verschil kan zien. En als ze wat meer steun heeft aan een bitje zei het zo, toch? Wel fijn dat jij daar niet 'principieel' tegen bent maar dan kijkt naar wat het paard het beste past.

darkadia schreef
Dylan is inmiddels makkelijk en kan overal bij, maar is zeker niet de laagste in rang en met name qua voer kan hij wel gemeen doen naar andere paarden en ze weg jagen bij het hooi (boze blik is meestal voldoende). Toen hij bij me kwam was ie wel een van de laatsten in rang. Bij de stal waar hij gekocht is stond ie met 1 ander vriendje omdat ie in de kudde constant klappen kreeg.


Dat had mijn vorige merrie ook. Die was al bejaard (dat wist ik niet toen ik haar kocht; gevalletje vals paspoort), en haalde ik op een gegeven moment van de paddock af met een enorme gescalpeerde plek van haar rug. Zo sneu. Wel fijn dat Dylan nu zijn plekje heeft gevonden! Dat geeft jou ook vast meer rust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 19:01 



 
Profiel   

Haha, het is vaak wat met al die eigenaren.
Wij staan gelukkig ook maar met zijn 3-tjes bij de pensionhoudster, maar die laatste is eigenlijk de enige die ik regelmatig zie. We hebben verder een werelds stekje, zou niet zo snel verhuizen tenzij het naar mijn eigen land is (maar dat heb ik niet, haha).

Tsja, ik merk dat ze gaat hangen in de sidepull, waardoor het een trekwedstrijd wordt in draf... en de sidepull werkt ook veel hoger in dan een bit, waardoor je net iets minder duidelijk bent in waar je naartoe wilt.
Misschien pakt ze het bit wel vast en schiet ik er nog niets mee op, maar dat zien we dan wel.

Ik wil liever bitloos, maar zoek vooral wat het beste werkt en ik kan als ze wat verder is en meer op teugeldruk, zit en benen reageert altijd weer terug.
Ook als ik even niet rijtechnisch bezig wil zijn en gewoon naar buiten ga kan de sidepull in, remmen doet ze er op zich wel op. Het gaat echt om de finesse en duidelijkheid. Misschien werkt het ook niet zoals we nu mooi bedacht hebben, haha, dan moeten we verder zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 19:27 



 
Profiel   

Warming, ROZE wolk hier.
Vandaag even gelongeerd en opgestapt.
Wederom geen protest of wat dan ook.
Omdat de bak nat en modderig was na het slaan van een waterput, al snel bedacht eens een rondje te stappen op het erf.
En toen vond ik ons ineens buiten :+

Zo grappig, op mijn pinkjes te stoppen en oh wat vonden we het lekker, genieten en genieten <3
Zo trots op mijn dame.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 12:48 



 
Profiel   

Ik wordt altijd mee vrolijk van je updates, Corine! Leuk om te lezen dat het zo goed gaat. :D

Hier is de knollenoogst begonnen, en erg vruchtbaar gebleken tot nu toe.:j
Vers uit de aarde:
[ img ]

:') aardappel dat 'ie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 14:02 



 
Profiel   

Vandaag is Yonker jarig! 16 jaar geworden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 16:22 



 
Profiel   

Ha ha, knollenoogst, briljante vondst! Lekker varkentje :x

Gefeliciteerd met Yonker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 16:33 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met Yonker! :)F

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 16:51 



 
Profiel   

Zo dan, Mattie mag weer gaan werken voor zijn voer. ~~}> Ik heb zondag even gekeken of het mij weer banketstaaf om hem fatsoenlijk te longeren, en dat gaat. Dus vandaag mocht hij echt aan de slag. (Alles rustig aan natuurlijk, niet van 0 naar 100 overnight.)

Hij was wel lekker bezweet toen we klaar waren, maar hij heeft echt zo goed zijn best gedaan. Longeren vindt hij één van de minst leuke dingen om te doen, dus ik ben mega trots op hem dat hij zo goed zijn best heeft gedaan. <3

[ img ]
Na afloop. Ik twijfel of ik zijn manen weer sportcoupe ga knippen... Ik vind het live zo lang wel mooi, maar op de foto staat het een beetje triest...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 10:45 



 
Profiel   

Olímpio (26) is gelukkig door het goede voorjaarsgras weer lekker bijgekomen. Ze hebben deze reserve nodig omdat er in de zomer haast geen voeding uit het gras te halen valt, het droogt helemaal uit en er is ook niet veel meer. Vorig jaar mest ik zelfs bijvoeren overdag, maar dat was na twee jaar droogte. Ik heb goede hoop voor dit jaar dat het niet nodig is.
hij is ook door zijn wintervacht.
Helaas is het tekenseizoen ook begonnen, maar ik heb ontdekt dat als ik de bilnaad en tussen de benen inzeep met blauw witte zeep (Offenbach) dat de teken loslaten en ook zeker een week wegblijven. Dus ik zeep alle paardjes 1 keer in de week lekker in daar.

[ img ]

[ img ]

Olímpio heeft een zijdezachte dunnen vacht, heel anders dan de anderen, maar zijn staart en manen zijn stug en zijn staart raakt ook steeds bij de staartwortel in elkaar gebonden, ik heb er geen goed woord voor, maar het gaat matten en ik moet met regelmaat wassen of een anti klit product gebruiken en goed doorborstelen anders veranderd de staart in een stok. Herkent iemand van jullie dat?
Geen van mijn nadere paarden hebben dit en ze leven toch echt onder dezelfde omstandigheden. Bij Gandhi ontstaan wel de typische rolletjes als ik zijn staart lang onverzorgd laat, maar die blijft functioneel.

Betreffende bitloos rijden, ik kan hem zowel met sidepul als hackamore rijden, maar merk wel dat hij bij de hackamore opkrult en bij een sidepull gaat trekken als hij opgewonden raakt. Uiteindelijk kan hij daarmee ook wel weer gaan boren (neus naar de borst brengen) waardoor hij acher de teugel gaat en je ook niet veel in te brengen hebt Dat doet hij ook met bit. Alleen aan een halster doet hij dat niet, maar ikmoet zeggen dat ik hem daarmee ook niet erg getest heb wat rijden betreft.
Het is wel echt een bloedpaard al ziet hij er heel grof uit, en kan enorm gaan dansen. Ik probeer dit eigenlijk altijd met alle macht te voorkomen door hem een stuk flink voorwaarts te laten gaan. Maar dit is niet altijd de oplossing. Ik heb hem trouwens één keer als test de hele weg aan de lange teugel laten gaan, dus echt nul in de mond zitten en hij ging niet in galop, maar wel uitgestrekte draf en ik deed 5 minuten over het ritje waar ik normaal een kwartier over deed (zandweg en stukje weg.
Andere paarden die ik heb (gehad) gaan bij een lange teugel onmiddelijk in stap over.

Ik heb ook de neckrope een keer geprobeerd en daar reageert hij wel op. Als ik een bak had, zou ik daar veel meer mee doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 12:06 



 
Profiel   

Hier vandaag weer les gehad met bitje, ging toch echt wel soepeler, ik merk dat het haar toch veel meer duidelijkheid geeft en ik beter kan sturen.

Dus voorlopig maar even zo verder.
Ze zoekt haar balans nog ontzettend in snelheid, dat moeten we om zien te buigen naar kracht.

Ze deed wel onwijs haar best en was behoorlijk moe, dus zadel eraf gegooid en lekker wezen wandelen met haar.

Ben zo gek op die dame.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 21:10 



 
Profiel   

Fijn als je er tevreden af stapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 22:10 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Fijn als je er tevreden af stapt.


Dat sowieso, al had ik zelf stiekem gehoopt dat een bit niet zo'n verschil zou maken :o
Maar ze was echt veel beter te sturen, en liet er ook keurig op los, ik had veel lichter contact... kortom het was kennelijk veel duidelijker voor haar.
Dus dan toch maar even over mijn idealen heen stappen :+ :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 07:51 



 
Profiel   

Het is fantastisch dat je gewoon let op de feiten en je idealen laat varen. Zou willen dat iedereen dat deed. Kijk naar je tevredenheid van je paard en de resultaten. Uiteindelijk gaat het daar toch om?
Ik heb paarden die een neusriem niet fijn vinden en dan valt bitloos ook gewoon af. Dan liever mét bit zonder neusriem.
Ik ben ze wél langzaam aan het wennen met stapritjes op het land, omdat ik niet wil dat ze bang zijn om een neusriem en dat ze leren dat een neusriem echt niet altijd pijn hoeft te veroorzaken, maar op langere ritten ga ik ze echt niet pesten met iets dat ze vervelend vinden als ze fijn gaan op een bit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 08:56 



 
Profiel   

Pfff, net even een uitgave gedaan. Ik heb een Sommer Spirit besteld, wordt volledig op maat geleverd aan de hand van de EQUIscan. Ik vind dit zo spannend!! Duurt wel een paar maanden voordat hij er is, maar ik kan nu al niet wachten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 21:56 



 
Profiel   

Molfre schreef
Pfff, net even een uitgave gedaan. Ik heb een Sommer Spirit besteld, wordt volledig op maat geleverd aan de hand van de EQUIscan. Ik vind dit zo spannend!! Duurt wel een paar maanden voordat hij er is, maar ik kan nu al niet wachten!


Even via Google gezocht :Y) maar het is een zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 05:48 



 
Profiel   

Nou, die zadels zijn altijd wel even een dingetje ja :)
Hoe lang duurt de levering? En is het wel aan te passen voor wanneer bespiering e.d. anders wordt?
Wij moeten nog een paar weken wachten denk ik, zijn nu 5 weken verder na bestelling en het kon sowieso wel 10-12 weken duren :( Gelukkig hebben we een zadel om mee te trainen nu.

Gister heb ik weer even gereden, ze doet het zo braaf, zoekt echt naar de goede weg en dat is lastig voor haar, die balans zoeken in de buiging. Maar voor die paar keer dat ze nu echt gereden is kan ik niet anders dan supertrots zijn.

En manlief was mee om te filmen (okee, en hij heeft voor me geborsteld, opgezadeld en los gewerkt, bevalt best zo'n groom :+ :D O:) ) dus jullie kunnen even mee kijken.

Boktnote: :x
Werk en verbeterpunten genoeg natuurlijk, maar we hebben zeer regelmatig les, dus komt goed ;)

https://youtu.be/Y616hPHg8Cs

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 08:14 



 
Profiel   

Ja klopt! Een endurance zadel. Ik rijd niet heel veel in de bak en Barca zweet als een otter, dus vandaar leek een endurance zadel me beter. Daar kan ik ten slotte ook mee bakrijden.

Deze wordt het.

[ img ]


Omdat er een speciale boom in gaat voor een volwassen zit op een hyper kort ruggetje is de leveringstijd wel erg lang. Ze verwachten september.
Het is een kunststof boom die met warmte verstelbaar is naar alle boommaten. Dit is dus echt een lange-termijnsinvestering.

En wat ziet het er netjes uit! De mijne loopt niet zo netjes rond nog :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 08:54 



 
Profiel   

Dank!

Is hij zo kort dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 09:09 



 
Profiel   

Tot zijn 18e rib is 41 centimeter. Dus echt heel erg kort. Bij de meeste zadelmakers kan dat toit 16,5'' en daar past mijn achterste niet in :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 09:37 



 
Profiel   

Ik heb echt geen idee hoe lang de rug van Heja is, ik heb gekeken naar haar 18e rib, daar kom ik niet voorbij, maar dat is boomloos en werkt toch weer anders. De osteo heeft ook nog gekeken dus ik vertrouw erop dat het wel goed ligt.
Maar hij lijkt wel een stukje korter dan Heja inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 09:41 



 
Profiel   

Molfre schreef
Tot zijn 18e rib is 41 centimeter. Dus echt heel erg kort. Bij de meeste zadelmakers kan dat toit 16,5'' en daar past mijn achterste niet in :o

Ja dat is een probleem hè. Dat maat paard en maat ruiter niet altijd overeen komen... Wel perfect dat je er een oplossing voor hebt gevonden. Wavhten is dan wel weer köt, maar goed wat je zegt, investering voor het leven, dus het waard.

Over zadels, ik heb een zwaar verwaarloosd tuig ter beschikking gekregen dat ik eerst moest schoonmaken en invetten, maar het past. Toevallig heb ik Olímpio daar ooit mee gereden toen hij nog niet van mij was! Nu heb ik hem én het zadel thuis.

2015:

[ img ]

Zo heb ik het zadel gekregen
[ img ]

Na schoonmaak en invetten
[ img ]

Ik zal nog eens een foto nemen als het op het paard ligt.


Laatst bijgewerkt door Lusitana op 22-04-21 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 09:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 279 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen