Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 278 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

Wat is de inch maat die jullie op je paarden hebben liggen? Ervaren jullie je dravers als kort/gemiddeld of lang gerugde paarden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 19:03 



 
Profiel   

Ik heb er eentje met een korte rug. Daar heb ik een 17,5 inch Massimo Tölt op liggen met Franse kussens en dat gaat net. De ander heeft een normale rug denk ik. Daar ligt een 17,5 Kent en Masters dressuurzadel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 19:58 



 
Profiel   

Mattie heeft een 18" veelzijdigheidszadeltje, maar die is eigenlijk een halve inch te groot voor mijzelf. En het oogt ook niet heel mooi op hem vind ik. Het past, maar voor het oog is 17,5 mooier.
En een Barefoot maat 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 20:35 



 
Profiel   

Interessant. Ik ben op dit moment een zadel op maat laten maken met behulp van een EQUIscan door Zaldi. Hier is uitgekomen dat het zadel dat ik wil waarschijnlijk qua inchmaat voor mij en lengte voor het paard niet overeenkomen. Nu dus met Zaldi op zoek naar een andere optie en Massimo was inderdaad een goede nummer 2 op mijn lijstje.

Ik heb wel de metingen gekregen die uit de EQUIscan zijn gekomen, maar niet welke maten daarbij horen. Daar gaan we morgen over in gesprek.

Hij vond dat 1,5 uur stilstaan overigens echt moordend :D hij was op een gegeven moment aan het helicopteren met zn hoofd en z'n halst strekken en dan kauwen op z'n eigen kiezen. Bijzonder paard :+


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 20:56 



 
Profiel   

Ik wil een zadelpasser laten komen als ik weer kan rijden, en dan ook het liefst één die massimo heeft. Lijken me mega fijne zadels!
Ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 20:59 



 
Profiel   

Ik heb een boomloos western zadel, dus dat werkt anders.
Maar ik vind de lengte in de rug prima, ben wel Arabieren gewend dus waarschijnlijk een andere kijk dan gemiddeld, lol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 21:28 



 
Profiel   

Hier een Busse 17,5 inch die heeft korte kussens
Wintec 17,5 was te lang maar mijn billen konden niet in de 17 :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 08:04 



 
Profiel   

Ahh goed hier te lezen over de 1900 registratie, ik zag dat de mijne op de RVO website ook dat als geboortedatum heeft. Nu is ze wel op leeftijd maar niet zo oud :')

Toen ik nog reed had ik een bijna 18inch zadel, een KN. Die lag qua lengte op beide dravers goed, maar die zijn beide ietsje groter dan 1.60m.

Hoe groot is jouw paard Molfre?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 08:05 



 
Profiel   

Ik heb een 17,5 inch zadel. Die heb ik zelf wel nodig, en op mijn Draver paste die ook precies. Maar 18 inch had niet op hem gepast. Die van mij is 1.56

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 09:18 



 
Profiel   

Barca is 1.62 (officieel gemeten).

Grappig toch dit, ze lijken zo lang maar dat valt dus eigenlijk zwaar tegen!

Ik ben nu met Zaldi naar een oplossing aan het kijken. Het zadel dat ik wil met korte kussens is nog steeds een centimeter te lang. Ze zijn nu dus aan het kijken of daar nog iets aan te sleutelen valt. Zo niet, heb ik een aantal alternatieven uitgezocht die wellicht wel kunnen, met of zonder de korte kussens.

Ik dacht na mijn IJslander klaar te zijn met te lange zadels :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 09:31 



 
Profiel   

Ik had eerst een 18,5 inch zadel maar deze had 17,5 inch kussens en nu heb ik een 18 inch zadel. Deze zijn vrij kort van zichzelf, is de thorowgood t4 cob.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 10:11 



 
Profiel   

Ik heb zojuist even contact gehad met de NDR. De reden dat sommige paarden met een foutieve/fictieve geboortedatum in de database van de RVO staan is volgens degene die ik sprak erin gelegen dat de database van de RVO jonger is dan de paarden in kwestie. Als je de NDR mailt met het verzoek de geboortedatum van je paard te wijzigen in de database van de RVO, maken ze dat voor je in orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 12:16 



 
Profiel   

[ img ]

Joepie. Ik durfde vandaag weer alleen op te stappen. Helaas kwam ze na de briljante les 2 weken terug toch weer wat in verzet afgelopen weekend na een week niets doen.
Ze vervalt dan in haar nukkige bui. Schudden met het hoofd, in mijn voeten willen bijten, slaan naar mijn been en vaak nog een poging tot steigeren erbij.
Omdat we inmiddels weten dat het echt gedrag is en niets anders geks, zijn we dat gedrag gaan corrigeren (ik was namelijk bang geworden en sprong er liever af, hoezo iets in stand houden :x ) en nu was het vandaag misschien nog een half minuutje klieren, maar toen hield het ook op en konden we gewoon verder.
En ben ik extra trots omdat ik helemaal alleen was :D

Het is wat met die merries :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 13:16 



 
Profiel   

Flew schreef
Ik heb zojuist even contact gehad met de NDR. De reden dat sommige paarden met een foutieve/fictieve geboortedatum in de database van de RVO staan is volgens degene die ik sprak erin gelegen dat de database van de RVO jonger is dan de paarden in kwestie. Als je de NDR mailt met het verzoek de geboortedatum van je paard te wijzigen in de database van de RVO, maken ze dat voor je in orde.


Oh wat goed! Dan doe ik ze binnenkort een mailtje erover, is dat ook maar weer recht gezet.

En goed bezig Corine! Doe mij maar zo’n merrie hoor, kan ik veel beter mee om gaan dan met die grapjassen van ruinen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 13:24 



 
Profiel   

Dat zijn zulke fijne overwinningen! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 13:26 



 
Profiel   

Nou ik merk dat ik het vooral behoorlijk lastig vind. Ook omdat bij verkoop een verhaal verteld werd over een andere draver die haar potentiële koper te zwaar zou hebben gevonden en daarom in verzet kwam.
Dat ging in mijn hoofd zitten én daarna ben ik zelf over haar en mijn grenzen heen gegaan tijdens een zadelpassessie waarna dat gedrag begon.

Ik had dus keurig voor mezelf ingevuld dat ze mij niet kan dragen. Maar goed, dat ben ik nu wel kwijt, geen zin is een beter passende conclusie en daar kunnen we dus prima aan werken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 13:40 



 
Profiel   

corine1981 schreef
[ [url=m/3h2DAF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Joepie. Ik durfde vandaag weer alleen op te stappen. Helaas kwam ze na de briljante les 2 weken terug toch weer wat in verzet afgelopen weekend na een week niets doen.
Ze vervalt dan in haar nukkige bui. Schudden met het hoofd, in mijn voeten willen bijten, slaan naar mijn been en vaak nog een poging tot steigeren erbij.
Omdat we inmiddels weten dat het echt gedrag is en niets anders geks, zijn we dat gedrag gaan corrigeren (ik was namelijk bang geworden en sprong er liever af, hoezo iets in stand houden :x ) en nu was het vandaag misschien nog een half minuutje klieren, maar toen hield het ook op en konden we gewoon verder.
En ben ik extra trots omdat ik helemaal alleen was :D

Het is wat met die merries :+


Mijn oudste ruin doet exact hetzelfde. Inclusief in je been bijten en alles. Niet per se een merriedingetje dus, haha. Bij hem kwam het voort uit teveel energie hebben en in plaats van dat hij het dan op een lopen zet, krijg je dit soort fratsen en gestaak. Als ik corrigeerde kreeg ik eerst nog een rodeo en daarna konden we prima rijden. Tegenwoordig maakt hij enkel zijn rug nog even bol en trekt hij zijn hoofd tussen de benen, maar als ik dan even verbaal waarschuw is het direct over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 13:45 



 
Profiel   

Wat goed Corine! :D
Mattie kan inderdaad ook nog wel eens naar mijn been happen als hij het ergens niet mee eens is, of hij geeft een bok. En wanneer hij dan wel iets doet wat ik vraag, maar waar hij eigenlijk geen zin in heeft, of wat hij moeilijk vindt, loopt hij vet met zijn staart te zwiepen en pint hij zijn oren naar achteren.

Man man man, ik heb nu zoveel zin om er weer op te kruipen, maar ik heb afgelopen vrijdag een fietstest gehad op de revalidatie en toen bleek wel dat ik dat qua energieverbruik echt niet ga redden.
Eerst maar weer vanaf de grond oppakken. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 15:28 



 
Profiel   

Ik herken dat! Ik heb een week niet kunnen rijden vanwege een doorrijdplek, toen die week om was kwam de osteo, dus weer een week niet rijden. En nu ben ik zo ziek als een hond thuis. En met dit prachtige weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 15:43 



 
Profiel   

Echt hè, met dit soort weer is het gewoon mentale mishandeling om te weten dat je niet even een ritje kan maken.
Ik heb Mattie net 'aangemeld' in het topic voor paarden met overgewicht.
[ img ]
I mean... :') Hij weegt nu volgens zijn weegcentimeter ongeveer 500 kg. Dat gewicht op zich is niet raar, als het vet maar in spieren wordt omgezet.

[ img ]
Vond 'ie stom. Maar hij eet er wel door, dus hij heeft pech van de zomer. Op dieet met die hap! ~~}>

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 15:49 



 
Profiel   

Ach gos... nu ja als het maar helpt.

Dus dat gedrag is misschien wel een draver tik? Dat scheelt weer voor mijn gevoel.
Ik moet ook echt wennen aan die grote oren, ze luistert dan naar me maar voor mijn gevoel liggen ze dan plat in haar nek, haha


Hoe zijn jullie dravers met andere paarden?
Ze is nu al met partner nummer 4 bezig. Niets gaat lang goed.
De eerste (oudere Friese) merrie ging 2 dagen goed, toen begon H haar weg te houden van het eten.
Daarna kwam een oudere NRPS merrie, ging niet briljant. Tot de oudere merrie continu heel vals achter die van ons aan ging (continu).
Vervolgens samen gezet met een jonge Friese ruin, dat ging ook 3 dagen goed, tot ze weer terug gezet werden op de - vrij kleine- paddock.
Vervolgens is ze weer terug gezet naar de grote paddock voor met ernaast een oudere NRPS ruin, dat ging ook 3 dagen goed, tot vandaag kennelijk...

Ik denk vooral dat het met eten te maken heeft, ze hebben niet altijd onbeperkt hooi (ligt eraan hoe lekker ze het vinden kennelijk) en dat is denk ik iets waar Heja niet mee om kan gaan.
Eenmaal op het gras is het gedrag over. Dan kan ze eten... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 16:27 



 
Profiel   

Mijn draver is ontzettend fijn met andere paarden, je kan elk paard bij hem zetten en het gaat goed. Hij loopt er eerder voor weg als hij het zat is dan dat ie een schop geeft. Ook kan elk paard naast hem staan op stal, alleen staan vind ie ook prima. Alleen daardoor is Yonker wel vaak verplaatst van stal...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 17:37 



 
Profiel   

Mattie gaat met zijn twee kuddegenootjes wel oké. Eén ervan is echt zijn vriendje, over die twee zeggen we altijd gekscherend dat het een stelletje is. Hoofd aan hoofd grazen enzo, of aan één hooinet eten, met elkaar staan klooien, dat soort dingen.
Naar de oudere merrie kan hij wel lelijk doen.
Afgelopen zomer zouden we een welshje erbij doen die elke zomer al bij ons op stal kwam. Toen Mattie net aankwam bij ons op stal stond zij er al, en kwam hij als nieuweling bij de kudde. Toen ging zij voor de herfst/winter/lente weer weg. De zomer erop zetten we de Welsh pony er weer bij en zou hij haar wel een kopje kleiner maken. Ze kwam echt met bijtwonden en een ijzer minder van het land, Mattie heeft haar alle hoeken laten zien en stopte ook niet. Heel naar.
Ik heb dus het idee dat hij met ruinen beter overweg kan dan met merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 17:42 



 
Profiel   

Mijn paard HAAT andere paarden :')
Ja ze kan haar vrienden hebben op de paddock, maar meestal staat ze daar ook alleen. En op stal mag er niemand in haar buurt komen. Echt een merrie dat het is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 22:24 



 
Profiel   

De mijne is echt te lief voor andere paarden. Soms denk ik, je mag wel even een andere kant laten zien.
Nee kan met alles en iedereen opschieten, vanuit zijn kant maar is ook zeker niet bang.

Qua zadel hebben wij een 17 inch thorowgood. Meer past er ook niet op zijn korte rug.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 06:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 278 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen