[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:05

Ik ben met mijn draver al 2 maanden onderweg op trektocht in duitsland! Echt het beste paard wat ik me maar had kunnen wensen. Zo cool in zijn koppie en altijd zin om mee te gaan!bij stal Westfriesedijk gekocht en nog elke dag blij mee. Ik kan hier geen foto's plaatsen via mijn telefoon maar kijk ander even op horsepowertrails op insta.
We galopperen tegenwoordig bitloos door de bergen en zijn draf word ook steeds beter en rustiger!

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:40

Benoite schreef:
Ik ben met mijn draver al 2 maanden onderweg op trektocht in duitsland! Echt het beste paard wat ik me maar had kunnen wensen. Zo cool in zijn koppie en altijd zin om mee te gaan!bij stal Westfriesedijk gekocht en nog elke dag blij mee. Ik kan hier geen foto's plaatsen via mijn telefoon maar kijk ander even op horsepowertrails op insta.
We galopperen tegenwoordig bitloos door de bergen en zijn draf word ook steeds beter en rustiger!


Wat gaaf!

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:53

Leuk Benoite! Hoe heet je draver :) ?

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 16:54

Officieel rubikon. Bij mij is dat Ruby geworden. Ik zal vanavond even in zijn paspoort kijken. 5 jarige ruin. Vandaag hebben we eindelijk het saaie rijn gedeelte in Frankrijk doorgelopen en zijn in de Vogesen beland. 2 dagen pauze en dan de Vogesen onveilig maken!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:05

Rubikon, is die afgelopen jaarof daarvoor nog gecastreerd? Dan heeft hij ergens in afgelopen jaar denk ik bij ons op stal gestaan.

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:13

@benoite. Wat een gaaf avontuur!!!

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 23:34

Benoite schreef:
Officieel rubikon. Bij mij is dat Ruby geworden. Ik zal vanavond even in zijn paspoort kijken. 5 jarige ruin. Vandaag hebben we eindelijk het saaie rijn gedeelte in Frankrijk doorgelopen en zijn in de Vogesen beland. 2 dagen pauze en dan de Vogesen onveilig maken!

Bij de ndr niet bekend. Geen koersen gelopen of is het een buitenlandse draver?

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 07:16

Hij is Duits geregistreerd :). Mooi avontuur Benoite, hoe lang ga je nog door?

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:10

Ja Duits paspoort. Mocht iemand nog meer van hem weten. Wij gaan door tot 1 van ons er klaar mee is eigenlijk. Het leven onderweg bevalt heel goed. Ruby blijft ongelooflijk werkwillig en heeft nog geen ochtend laten merken dat hij niet weg wilt. Wel merk ik dat 3 dagen achter elkaar voor ons beide perfect is en dan 1 of 2 dagen pauze .4 dagen achter elkaar lopen is eigenlijk net effw te voor ons beide maar soms is de overnachtings plaats niet fijn genoeg voor de pauze dag en lopen we toch maar weer verder. Ik moet wel zeggen dat ik zo'n 80% ernaast wandel hoor. En zeker zo'n 4e dag stijg ik niet eens meer op.

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 11:14

Pinacolada schreef:
Imperial Moko is zijn officiƫle naam[ [url=m/N1qLhz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K3uEgO.jpg]Afbeelding[/url] ]


mooi paard!


Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 23:02

Pinacolada schreef:
Zie dit topic nu pas, ik heb sinds half april ook een draver. Een net 5 jarige van ong. 1.70. Ik kwam voor een ander, maar meteen verliefd op deze. En ondanks dat hij nog zo goed als onbeleerd was doet hij het hartstikke goed, nog geen dag spijt gehad.

Ik heb helaas maar 2 foto's van hem gevonden. Deze zijn van 2020


Afbeelding

Afbeelding

Ickelzs
Berichten: 0
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 17:57

Wat een leukerd!!

wat voeren jullie je paarden? Naast hooi etc?

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:43

Weinig :D. Klein beetje haver en wat vitaminebrok, anders barst hij uit zijn voegen.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:18

Niks eigenlijk. Na het rijden krijgt hij een liter (droog gemeten) slobber met elektrolyten poeder.

Hij heeft bij het verharen soms wel een steuntje nodig, dan krijg hij die zelfde liter slobber en een liter weightlift. Dagelijks dan.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 19:41

Ickelzs schreef:
Wat een leukerd!!

wat voeren jullie je paarden? Naast hooi etc?


Ben ik als enige weer anders :') Mijne krijgt natuurlijk lekker veel hooi. Die kan de hele dag door eten. :D
Daarnaast krijgt ze dagelijks een simpele slobber, daarnaast natures best pavo muesli en sportbrok van pavo. Geen zorgen van alles in mate per dag. Mijn paard springt nu 1.20s dus ik doe mijn best om haar het beste voer te geven voor wat ze doet :)

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 22:04

Ickelzs schreef:
Wat een leukerd!!

wat voeren jullie je paarden? Naast hooi etc?


Op dit moment wat esparcettebrok, gemicroniseerd lijnzaad, Pavo vital (ik wissel deze regelmatig met vs en agrobs naturmineral), marstall myo care muesli en nog wat supplementen (curcuma, luchtwegkruiden, kriebelmix).
Daarnaast op dit moment gras. Bij langdurig slecht weer hangt er ook onverpakt arm hooi en stro voor ze.

Voor het weideseizoen kreeg hij volledig marstall myo care, maar merk dat hij het op een mix toch fijner doet. In de winter heeft hij de extra eiwitten wel echt nodig, dus dan krijgt hij of meer myo care, of nog agrobs myo protein flakes bij.

Recente foto:

Afbeelding

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 11:35

Dit topic is niet heel actief meer, maar hopelijk komt iemand hem anders met de zoekfunctie tegen :)

Heeft iemand hier toevallig de Draver Dawson City Jewel? Hij was van wijlen mijn oude huisbaas en zijn dochter zou graag willen hoe het met hem is, maar is hem uit het oog verloren.