Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 251 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

Nee, ik wil zelf beslissen wat er met haar gebeurd. Bovendien is ze niet verkoopbaar en als ze wel verkocht wordt raakt ze geheid in de handel of komt ze bij mensen die niet weten wat er aan de hand is. Dat wil ik haar niet aan doen.
Ze hoeft niet te verhuizen, het mag. Anders blijft ze lekker staan waar ze nu staat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-19 19:27 



 
Profiel   

Ik vind het juist wel een mooie oplossing! Met duidelijke afspraken is het ook wel haalbaar volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-19 21:50 



 
Profiel   

Dat dacht ik ook.
Intussen hoop ik natuurlijk wel er achter te komen wat voor haar de trigger is waardoor ze zo uit "balans" raakt en dus bevangen raakt. Trailer en kou zijn duidelijk maar misschien spelen andere dingen ook mee. Als ik daar achter kom hoop ik haar stabiel te kunnen houden en toch buitenritten te kunnen maken. Dat laatste gast naar mijn idee wel lastig worden denk ik maar ja, zou het wel leuk vinden als dat ooit weer zou kunnen.
Mocht er iemand komen die een gezelschap pony zoekt dan is dat ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 08:30 



 
Profiel   

Fijn weekend iedereen!
Hier het weekend goed begonnen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 19:04 



 
Profiel   

Ow heerlijk Kelly1992!

Ik ben ook recent geweest: zijn allereerste strandrit in zijn leven! Zoo trots op hoe hij hef gedaan heeft.

Loslopende pony’s, door het water en een lekker sprintje!


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 19:55 



 
Profiel   

Gaaf!! Ziet er heerlijk uit <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 22:17 



 
Profiel   

Hier lekker stappen aan het maken met balans en dragen aan de longe
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 09:43 



 
Profiel   

Wij zijn ook weer aan het opbouwen.
Ze moet echt iedere dag beweging krijgen van de dierenarts, geen rustdagen dus. Dan bekijken hoe het met haar spieren gaat. Gisteren voor het eerst weer iemand er op voor 10 minuten. Ging goed.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 11:39 



 
Profiel   

Oké, we zijn terug van de kliniek, en ik ben best opgelucht. (misschien hebben jullie het al op de FB groep gelezen hahaha :D)

In eerste instantie gingen we heen voor meneer zijn slokdarm. Na drie verstoppingen in zes maanden tijd, vond ik het wel reden genoeg om het eens van binnen te laten bekijken. Daar is gelukkig niks uitgekomen. Geen verwijdingen, vernauwingen, of verlammingen. Gewoon een keurig nette slokdarm.
Advies van de DA: even naast me neerleggen. Als hij na het weideseizoen zijn hooi slecht eet, raadt ze aan om nog wel verder onderzoek naar de maag te doen, want dan kan het nog wel eens op een zweer wijzen.

Dan het beenwerk. Eigenlijk dacht ik dat het vage loopje wat hij de laatste tijd steeds erger heeft, uit zijn bekken vandaan komt. Of misschien zelfs nog zijn rug. Ik had het er nog over met de hoefsmid, toen die er laatst was, en die vond het niet zo'n gekke gedachte. Maar goed, omdat we beide niet over röntgenogen noch een diergeneeskunde diploma beschikken, gelijk maar een kreupelheidsonderzoek erachteraan gegooid. (De geldboom achterin de tuin zal de komende tijd wel uitgebloeid zijn. := )
Resultaat: linksachter in zijn kogel heeft Mattie zeer lichte artose. Dit verbaasde die dierenarts niets, gezien Mattie lang gekoerst heeft. Hij voegde er ook nog aan toe dat hij verwacht dat het met voldoende beweging over tien jaar nog zo eruit ziet en dus niet schrikbarend gaat verergeren. Hij verwachtte ook niet dat dit de oorzaak was van het zo slecht lopen. (Ik ben heel erg geschrokken van hoe Mattie op de harde cirkel draafde. Hij durfde gewoon nauwelijks af te zetten met zijn achterbenen, ik kon wel janken.)
Dus hup, naar onderzoeksruimte nummer één, voor een echo van de pezen.
Daar bleek uit dat de tussenpezen in beide achterbenen best wel de banketstaaf waren van een te snelle overgang van hoe hij voor de koers werd bekapt en beslagen, en hoe hij er nu bij stond.
Op het moment dat ik hoorde dat het inderdaad een peesprobleem was, bekroop me een ontzettende angst. Ik hoor alleen maar horrorverhalen over peesblessures. Komt nooit meer goed, inslapen...
Gelukkig kwam de dierenarts wel met een goede 'maar': met goed bekap- en beslagwerk kan het worden opgelost. Hij vertelde dat we op zoek moeten gaan naar een gulden tussenweg in hoe hij erbij liep op de koers, en nu. Dat gaat even wat tijd kosten, en we mogen voorlopig alleen nog maar wandelen en stapritjes maken tot het echt beter gaat met zijn achterbenen.
Ik heb wel even een traan van opluchting gelaten. Ik was zo bang dat hij een blessure zou hebben waardoor hij niet meer pijnvrij kon leven. En dat is voor mij echt een no-go. Zeker bij een paard van 11 jaar.

Maar goed! Ik ga morgen even bellen naar Willem Otten (dank FB groep), die schijnt hier ervaring mee te hebben. Of in ieder geval met recreatiedravers en koersdravers.
Hopelijk kunnen we Mattie zo snel mogelijk van dit ongemak verlichten, want dat verdient hij gewoon. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 16:33 



 
Profiel   

Heehee, hoe gaat het met iedereen en met jullie maatjes?

Met Tourterelle gaat het goed, ben op zoek naar een (betaalbaar) bitloos hoofdstel, maar weet nog even niet zo goed welke. :') Rijden jullie bitloos en welk hoofdstel hebben jullie dan? We reden een tijdje met een biothane hoofdstel, maar dat vond ik maar niks, maar komt misschien ook omdat die niet zacht onderlegd was. Ik ga binnekort overstappen op het bitloos, omdat het gewoon echt niet meer te doen is rijden met bit. Ze is zó onrustig in haar mond zodra ze maar even niet echt 'aan het werk' hoeft, dat het gewoon niet meer fijn rijden is. Ze staat wel gelukkig 24/7 buiten en dat doet haar onwijs goed want zo is ze het ook gewend :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 12:44 



 
Profiel   

Hier waren we na de strandrit weer even uit de running. Meneer zat helemaal vast in zijn lijf en had een gevoelige plek op zijn rug. Zijn nu rustig vanaf de grond weer aan het werk aan de dubbele lijnen in menpositie en met balkjes stappen ook. Woensdag zijn nieuwe zadel opgehaald, heel blij mee :)
Foto’s volgen nog wel. Hier heb ik bitloos verschillende hoofdstellen gehad. Sidepull reageert hij het fijnste op. Maar met bitje gaat ook goed. Eerst alleen fijn op een myler, inmiddels is ook de dubbelgebroken Sprenger prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 16:23 



 
Profiel   

Hier rijden we ook bitloos. Ik ben wel fan van de PMC hoofdstellen. Wij hebben bijvoorbeeld de sidepull Fianco (https://www.bitloospaardrijden.info/sidepulls.php). Die blijft heel stabiel liggen, ver weg van de ogen én doordat de ringen v/d teugels verder naar achter zitten vindt ik het sturen duidelijker voor het paard
[ img ]

Maar juist ook biathane hoofdstellen vind ik erg fijn. Makkelijk schoon te maken en vaak worden ze op maat gemaakt! Ik heb een halster/hoofdstel (met sidepull ringen)van dabodesign en die is heel soepel/zacht.

Enkel een foto van gebruik met bit. Ondertussen gebruiken we hem enkel nog bitloos: [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 14:19 



 
Profiel   

Toch wel heel blij met hoe Woody er nu uitziet.
Mag nog meer spier op, maar het begin is er!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 06:25 



 
Profiel   

Kelly1992 schreef
Toch wel heel blij met hoe Woody er nu uitziet.
Mag nog meer spier op, maar het begin is er!


[ [url=m/1DhvBT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij ziet er ook super uit! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 11:54 



 
Profiel   

Zeker opgeknapt! Op de goede weg :) fijn!

Hier gisteren weer lekker rondje buiten met mijn knapperd!

Blij met ons nieuwe zadel en hoofdstel (verwend beest :+ )

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 12:36 



 
Profiel   

Wat een stilte hier in het topic.
Fijne foto's komen er voorbij zeg, lekker genieten!

Hier gaat het allemaal op rolletjes, mijn draver is een heus dressuurpaard aan het worden. Benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen. Ook rijden we af en toe wedstrijdjes.
Hieronder een fotootje van ons.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 22:15 



 
Profiel   

Ziet er goed uit! Hier ook weer lekker bezig en afgelopen weekend eindelijk weer eens een langere rit (17km) gemaakt. Zijn been gaat goed :)

Daarnaast laatst ook lekker eens zonder hoofdstel gereden, super leuk! Hij was fanatiek maar wel braaf. Remmen en sturen moeten we nog beetje mee oefenen, maar wel leuke test om te zien hoe ver we staan qua vertrouwen en reageren op been en zit en stem.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 08:06 



 
Profiel   

Sharonaa_ schreef
Wat een stilte hier in het topic.
Fijne foto's komen er voorbij zeg, lekker genieten!

Hier gaat het allemaal op rolletjes, mijn draver is een heus dressuurpaard aan het worden. Benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen. Ook rijden we af en toe wedstrijdjes.
Hieronder een fotootje van ons.

[ [url=m/ss6S4s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, die ziet er goed uit, zeg! Ik hoop dat mijn draver ook ooit zo kan lopen. Voorlopig focussen wij ons vooral op haar balans en laten we de galop nog even achterwege.

@darkadia: Stoer hoor! Super dat je hem zo kunt vertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 20:05 



 
Profiel   

Zeppelina schreef
Sharonaa_ schreef
Wat een stilte hier in het topic.
Fijne foto's komen er voorbij zeg, lekker genieten!

Hier gaat het allemaal op rolletjes, mijn draver is een heus dressuurpaard aan het worden. Benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen. Ook rijden we af en toe wedstrijdjes.
Hieronder een fotootje van ons.

[ [url=m/ss6S4s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, die ziet er goed uit, zeg! Ik hoop dat mijn draver ook ooit zo kan lopen. Voorlopig focussen wij ons vooral op haar balans en laten we de galop nog even achterwege.

@darkadia: Stoer hoor! Super dat je hem zo kunt vertrouwen.



Bedankt! Wij hebben ook veel moeite gehad met de balans, maakt niet uit hij is 5 jaar. Nu sinds een maand of 2 is hij heel fijn in de galop, voorheen was het alleen maar hard, plat door de bocht omdat hij daar nog niet sterk in was. Nu zet hij heel mooi t achterbeen onder en kan ik hem zelfs al goed terug rijden en weer aantrekken. Verder doen we lekker rustig aan we werken zo'n 4 a 5x in de week een half uurtje. Afwisselend met een buitenritje of longeerdagje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:20 



 
Profiel   

Fijn dat het kwartje is gevallen en de galop nu zo beheerst gaat. Erg knap!

Die van mij is pas verhuisd en z'n nieuwe kudde aan het leren kennen!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En ipv gras is zo'n boom ook smaakvol blijkt :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 13:24 



 
Profiel   

Sharonaa_ schreef
Bedankt! Wij hebben ook veel moeite gehad met de balans, maakt niet uit hij is 5 jaar. Nu sinds een maand of 2 is hij heel fijn in de galop, voorheen was het alleen maar hard, plat door de bocht omdat hij daar nog niet sterk in was. Nu zet hij heel mooi t achterbeen onder en kan ik hem zelfs al goed terug rijden en weer aantrekken. Verder doen we lekker rustig aan we werken zo'n 4 a 5x in de week een half uurtje. Afwisselend met een buitenritje of longeerdagje.


Dat plat en hard door de bocht herken ik inderdaad maar al te goed. Het is fijn en hoopgevend om te weten dat het zo kan verbeteren! :)


freetorun schreef
Fijn dat het kwartje is gevallen en de galop nu zo beheerst gaat. Erg knap!

Die van mij is pas verhuisd en z'n nieuwe kudde aan het leren kennen!

[ [url=m/LhanjE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jkbF1U.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1HXDSw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LWW06k.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ipv gras is zo'n boom ook smaakvol blijkt :+
[ [url=m/w14dq1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet eruit als een mooie plek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 21:11 



 
Profiel   

Ik ben hier lang niet geweest, maar ik heb nog een stipje, dus ik dacht ik zal me weer eens melden. Olímpio, de Franse draver die ooit bij me terecht is gekomen met een cruzado hengst omdat de eigenaar geen gras meer had en nooit meer is weggegaan (cruzado is naar Nederland verkocht) heb ik inmiddels gekocht (voor 200 euro... hij stond al een paar jaar voor niets bij mij mee te eten en hij eet hetzelfde als de anderen bij elkaar, en het is niet de jongste meer).
Toen zijn maatje Júpiter is ingeslapen heeft hij zich ontfermd over de bijna blinde oude muilezel die een week ofzo daarvoor was aangekomen. Maar helaas heb ik die vorige maand in moeten slapen, dus hij is weer alleen. Nu is het een solitair paard, hij vind het zelf niet zo erg, maar ik merk dat ik het wel zielig vind en hem extra aandacht geef en ik begin ook weer wat meer te rijden.
Voor de goede orde, ik heb nog drie paardjes , hè, hij dus loopt niet alleen, maar sluit zich ook niet echt aan.Ik heb een nieuwe merrie die hem wel aardig vindt en soms opzoekt, maar als ze hengstig is, houden de andere twee hem weg bij haar.
Ze hebben nu beschikking over het hele landgoed (meer dan 20 hectaren) ipv een deel daarvan, en ze zijn de herfst en winter door 24/7 buiten geweest. Dat is hier de tijd dat het gras lekker is en de (eetbare)eikeltjes vallen. Daardoor is hij behoorlijk rond geworden, echt mooi. Hij is ook helemaal happy, mooie glans op het oog enzo. En omdat hij meer vlees heeft, is hij ook niet meer zo kouwelijk. Maar hij krijgt nog steeds geen fastoenlijke wintervacht. Zijn zomervacht is heel dun en zijdeachtig.
Zijn manen waren best lang geworden, maar in de tijd dat ze 24/7 buiten bleven hebben ze erg geleden. Nou ja, dat zal nooit een volle bos worden en dat is zomers eigenlijk wel lekker ook.
Zin staart zal ook nooit een volle bos worden, maar hij is wel zo lang gworden dat ik hem al een keer heb moeten afknippen.
Ik heb een springzadel gekocht voor hem. Dat vind ik zelf toch het lekkerst zitten. Helemaal op een breed paard. Ik kan mijn benen niet zo ver spreiden en de bovenbenen meer naar voren kunnen brengen geeft dan precies dat beetje comfort om geen pijn te hebben.
Ik rijdt hem met en zonder bit.
Foto´s uploaden lukt nu even niet, als ik een sterker signaal heb kom ik wel met recente foto´s.

Ik vind het erg leuk om jullie foto´s te zien en ik zal even bijlezen wat er allemaal aan de hand is.
Ik zag de naam Otten voorbij komen. Ik kom uit de Zaanstreek, dus dat kwam me bekend voor!

En Ellen, van Dabo Design is een vriendin van me, nog uit de tijd dat ik daar woonde!
(Die heeft ook een draver, weet niet of ze in dit topic meedoet?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 21:37 



 
Profiel   

Welkom terug lusitana, ben benieuwd naar je foto's.
Mijne is ook een Franse, dat had ik nog niet vermeld.

Freetorun, dat ziet er uit als een heel fijn plekje. En die 2e foto wauw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 23:41 



 
Profiel   

Als het warm is, en hij ziet mij, maakt Olímpio me duidelijk dat hij een koude douche wil door op de poetsplaats te gaan rondhangen:
[ img ]

Even kijken of er nog wat te halen valt:
[ img ]

Allemaal bij de waterbak:
[ img ]

Hij heeft vaak zijn oren naar achteren als je de camera op hem richt, maar dat doet hij de rest van de tijd niet, hoor...

Meer foto´s krijg er er nu niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 16:37 



 
Profiel   

Wat leuk! Lopen je paarden gewoon los over het hele terrein? :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 251 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen