Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 277 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280 ... 291  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

 
Profiel   

corine1981 schreef
marley93 schreef
Met wat voor soort oplossingen komt een homeopaat meestal? Druppeltjes en/of supplementen? En hoe doet een homeopaat onderzoek naar een diagnose?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, ik heb er nog nooit mee gewerkt.


Een goede holistische arts (zijn ook dierenartsen die deze extra aanvulling hebben) kijkt naar het totaalplaatje, dus ook voeding & huisvesting. En doet niet alleen aan symptoom bestrijding (jeuk is vaak een symptoom van iets anders).
Er zijn verschillende manieren om een diagnose te stellen, dat verschilt per therapeut.


Ja dat heeft de dierenarts ook gedaan. Gevraagd over voerbeleid, huisvesting, beweging, etc. Maar daarbinnen konden we niks raars ontdekken.
Denk dat ik nu maar vraag of ze bloed wil trekken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 12:14 



 
Profiel   

Als een ruin de kont schuurt, kan het probleem ook zitten in de plooi van castratie gebied of de koker. Het is niet altijd de kont of staart! Ze kunnen alleen niet zo goed bij het tussen-de-benen gebied.
Dus eens met de vingers in de plooi vegen, om te voelen hoe het daar voelt en eventueel schoonmaken met de hulp van water.
Het zit ook wel eens tussen de billen, een tekenbeet ofzo.

Ik heb trouwens een ruin (geen draver) die in de zomer schuurt omdat hij allergisch is voor die kleine mugjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 14:28 



 
Profiel   

Hier altijd een te dikke draver gehad helaas haha! Zag het vroeger echt niet in.. gelukkig al veel afgevallen!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 15:08 



 
Profiel   

Citaat
Ja dat heeft de dierenarts ook gedaan. Gevraagd over voerbeleid, huisvesting, beweging, etc. Maar daarbinnen konden we niks raars ontdekken.
Denk dat ik nu maar vraag of ze bloed wil trekken.

Het gaat over het algemeen een stuk verder dan de dierenarts kan ontdekken.
Maar goed, doe ermee wat je wil, ik heb super goede ervaringen met "alternatieve" therapieën bij mijn dieren.
Maar een keer bloed trekken is nooit weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 16:55 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Als een ruin de kont schuurt, kan het probleem ook zitten in de plooi van castratie gebied of de koker. Het is niet altijd de kont of staart! Ze kunnen alleen niet zo goed bij het tussen-de-benen gebied.
Dus eens met de vingers in de plooi vegen, om te voelen hoe het daar voelt en eventueel schoonmaken met de hulp van water.
Het zit ook wel eens tussen de billen, een tekenbeet ofzo.

Ik heb trouwens een ruin (geen draver) die in de zomer schuurt omdat hij allergisch is voor die kleine mugjes.


Daar zeg je wat! Hij heeft nog wel eens 'pitten', maar het is al een hele tijd geleden dat daar naar is gekeken. (Ik kon hem een tijd niet zelf verzorgen, en degene die het wel deed vond het niet zo'n tof idee.) Morgen gelijk even checken!
Teken hebben we hier eigenlijk niet, en ik heb ook niks tussen zijn billen gevoeld aan bultjes of van dat soort.
De knutjes allergie zou ook kunnen, maar de kans dat hij daar ineens een allergie voor heeft ontwikkeld lijkt me zo klein... Het kan altijd natuurlijk. Ik heb gelezen dat zomereczeem ook nog op latere leeftijd kan ontstaan. Maar hij heeft dan weer geen last van zijn manenkam.

Maandag weer even de DA bellen en overleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 20:06 



 
Profiel   

Eveneen vraag, misschien meer mensen daar al mee bezig? Mijn Diamond staat nog steeds met paspoort geregistreerd bij HVT Duitsland dus. Hoe kan ik het makkelijkst juist registreren ivm nieuwe wetgeving. Nooit gedaan om dat het niet relevant was. Nu word het echter een andere situatie. Hoor graag van jullie ervaring en wat te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 10:33 



 
Profiel   

Ik heb het NDR daar even over gemaild en die kunnen je helemaal uitleggen hoe en wat. Maar als het gaat om die aanmelding I&R, dat moet de houder doen. Dus degene waar het paard bij gestald staat. Registratie op naam is niet verplicht van wat ik begreep. Ik heb het wel gedaan omdat ik het sowieso een prettig idee vind, en dat kostte me maar 7,50.
Het enige wat ik moest doen was het bedrag overmaken met de vermelding van mijn paard z'n naam. En mijn naam en adresgegevens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 10:38 



 
Profiel   

Heja had een buitenlands paspoort en was een soort van illegaal vanaf de overdracht van eigenaar zoals ik uit de papieren begreep.
Die hebben we op onze naam laten zetten bij het NDR en de registratie I&R ga ik vanmiddag even regelen bij de stalhoudster. Maar wel een vreemd gedoe met al die regeltjes zo...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 11:16 



 
Profiel   

maximosa schreef
Eveneen vraag, misschien meer mensen daar al mee bezig? Mijn Diamond staat nog steeds met paspoort geregistreerd bij HVT Duitsland dus. Hoe kan ik het makkelijkst juist registreren ivm nieuwe wetgeving. Nooit gedaan om dat het niet relevant was. Nu word het echter een andere situatie. Hoor graag van jullie ervaring en wat te doen?


Via onderstaande link kan je kijken of het chipnummer in nederland is geregistreerd:
https://webform.rvo.nl/formule1/formuli ... nIenRPaard

Indien hij daar niet te vinden is kan je bij KNHS het chipnummer laten registreren, per email foto's versturen en een formulier (die kan je daar opvragen)

Paspoort hoeft niet op naam, het gaat puur om registratie van het chipnummer

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 12:25 



 
Profiel   

Dank voor de reacties. Zal het gaan regelen. Kan ik dan ubn aanvragen etc. Heb ze thuis staan dus moet deze situatie registreren blijkbaar. Ben benieuwd of dat de komende tijd nog andere consequenties gaat hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:43 



 
Profiel   

Idd eerst ff checken via rvo of paard in NL staat geregistreerd. Indien dit niet het geval is, even de Ndr mailen en het is binnen een dag geregeld.

Vorige week bij de mijne ook gedaan. Toen dar registreren locatie allemaal ten sprake kwam ben ik verder gaan kijken. Uiteindelijk was hij bij het ndr wel bekend, maar dat was voor tijdelijk, destijds tijdelijk geregistreerd gezien hij weer terug zou gaan naar Zweden.
Ik wist nergens van, heb hem hier zelf in Nederland gekocht, dus nooit over nagedacht.
Bij het rvo gekeken op het chipnummer bekend was, was helaas niet bekend.
Gemaild, paspoort hoefde gelukkig niet worden opgestuurd. Wat kopieën, gegevens en ID kaart meesturen, kostte 25 euro en geregeld.
Helaas krijg ik na 2x mailen geen antwoord meer wat betreft het op mijn naam zetten. Dit is natuurlijk ook nooit gebeurd. Moet je hiervoor het paspoort opsturen? Want dat zie ik niet zo zitten en aangezien het niet verplicht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 18:00 



 
Profiel   

Vandaag de chiropractor bij Barca gehad en die raadt supplementen aan voor soepelheid, geven jullie hier iets voor en zo ja, wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 13:14 



 
Profiel   

Molfre schreef
Vandaag de chiropractor bij Barca gehad en die raadt supplementen aan voor soepelheid, geven jullie hier iets voor en zo ja, wat?


Ik geeft de souplesse siroop van Vitalstyle

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 19:45 



 
Profiel   

Hmmm, toch gek. Ik voer het het chipnummer van Heja in maar geen resultaat terwijl dat al in december geregeld zou moeten zijn? Toch maar even navragen maandag anders kan de stalhouder ook geen registratie doen denk ik??

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 21:34 



 
Profiel   

Hmmm, toch gek. Ik voer het het chipnummer van Heja in maar geen resultaat terwijl dat al in december geregeld zou moeten zijn? Toch maar even navragen maandag anders kan de stalhouder ook geen registratie doen denk ik??

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 21:37 



 
Profiel   

corine1981 schreef
Hmmm, toch gek. Ik voer het het chipnummer van Heja in maar geen resultaat terwijl dat al in december geregeld zou moeten zijn? Toch maar even navragen maandag anders kan de stalhouder ook geen registratie doen denk ik??


Klopt, als het chipnummer er niet instaat kan de stal houder het paard niet aan zijn locatie koppelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 06:39 



 
Profiel   

Oeh daar zeggen jullie wat. Mijne staat in Frankrijk geregistreerd. Weten jullie hoe het in het algemeen werkt met op eigen naam zetten? Ik ben echt helemaal in de war :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 16:34 



 
Profiel   

Ik heb de NDR al gemaild, erg raar want heb notabene zwart op wit staan dat ze in de RVO database gezet wordt.

Afijn, mag de pret niet drukken.
Vandaag Heja maar eens officieel onder het zadel mee naar buiten :)
Bij de kinderen geeft ze nergens om, dan hoeft ze niets, maar bij ons onder het zadel heeft ze soms nog even een mening.
Dat wordt steeds beter gelukkig en vandaag was de bak zo nat dat we besloten gewoon maar naar buiten te gaan.
En op wat "ik ga even proberen of we heel hard kunnen, stom dat lukt niet gedrag" na was het super relaxed.
Trots op onze oh zo lieve boef.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-21 17:50 



 
Profiel   

Ook even een vraagje over het registreren in RVO. Mijn paard zijn geboortedatum wordt aangegeven als 01-01-1900 maar dat klopt natuurlijk niet. Hij is geboren op 08-03-2010. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 15:34 



 
Profiel   

_mjwb schreef
Ook even een vraagje over het registreren in RVO. Mijn paard zijn geboortedatum wordt aangegeven als 01-01-1900 maar dat klopt natuurlijk niet. Hij is geboren op 08-03-2010. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?


Via welke paspoort instantie is hij aangemeld?
daar zou je dan denk ik heen moeten mailen


immanuela29 schreef
Oeh daar zeggen jullie wat. Mijne staat in Frankrijk geregistreerd. Weten jullie hoe het in het algemeen werkt met op eigen naam zetten? Ik ben echt helemaal in de war :(


Fransoos op naam zetten gaat alleen als je een eigenaarskaart hebt, deze worden namelijk niet in het paspoort vermeld, wat ik er van kon vinden is het een heel gedoe als je die niet er bij heb.

KNHS zei dat ze dit wel konden, dan moet je wel je paspoort opsturen. Ook al is er geen plek voor in het paspoort :') Ik heb daar dus weinig vertrouwen in :o

Ik heb dat dus maar zo gelaten, op naam zetten is ook niet verplicht

Wat kijkt Heja heerlijk blij zo buiten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 15:49 



 
Profiel   

_mjwb schreef
Ook even een vraagje over het registreren in RVO. Mijn paard zijn geboortedatum wordt aangegeven als 01-01-1900 maar dat klopt natuurlijk niet. Hij is geboren op 08-03-2010. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?


Voor mijn dravers geldt hetzelfde. Ik vermoed dat de NDR nog niet alle dravers in de database van de RVO heeft gezet. Op 6 april is een bericht op de website van de NDR gezet waarin staat dat ze alle geregistreerde veulens en definitief geïmporteerde, geëxporteerde en overleden paarden in de database gaan zetten. Ik kijk het dus even aan en probeer het later deze maand nog wel een keer.

https://www.ndr.nl/nieuwe-europese-iden ... gelgeving/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 16:42 



 
Profiel   

Duplo schreef
immanuela29 schreef
Oeh daar zeggen jullie wat. Mijne staat in Frankrijk geregistreerd. Weten jullie hoe het in het algemeen werkt met op eigen naam zetten? Ik ben echt helemaal in de war :(


Fransoos op naam zetten gaat alleen als je een eigenaarskaart hebt, deze worden namelijk niet in het paspoort vermeld, wat ik er van kon vinden is het een heel gedoe als je die niet er bij heb.

KNHS zei dat ze dit wel konden, dan moet je wel je paspoort opsturen. Ook al is er geen plek voor in het paspoort :') Ik heb daar dus weinig vertrouwen in :o

Ik heb dat dus maar zo gelaten, op naam zetten is ook niet verplicht

Wat kijkt Heja heerlijk blij zo buiten <3


Huh? Mij werd helemaal niet naar een eigenaarskaart gevraagd. Maar hij was al in NL geregistreerd, bedenk ik me nu, dat zal het verschil zijn.
Bij Mattie zijn paspoort zit nog wel een documentje wat volgens mij een eigenaarskaart is... Of in ieder geval een kopersovereenkomst. Het is Frans dus ik maak er geen kaas uit. :') Zal er eens een foto van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 18:12 



 
Profiel   

marley93 schreef
Huh? Mij werd helemaal niet naar een eigenaarskaart gevraagd. Maar hij was al in NL geregistreerd, bedenk ik me nu, dat zal het verschil zijn.
Bij Mattie zijn paspoort zit nog wel een documentje wat volgens mij een eigenaarskaart is... Of in ieder geval een kopersovereenkomst. Het is Frans dus ik maak er geen kaas uit. :') Zal er eens een foto van maken.


Het zou een los document moeten zijn, tegenwoordig kan het ook digitaal zijn. Ik weet dus niet hoe het eruit ziet wat ik heb het niet :Y)

Maar in nl geregistreerd of op jouw naam?
Want Eureka is nu dus wel in nl geregistreerd bij het rvo maar dat staat los van eigenaar registratie

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 18:18 



 
Profiel   

Duplo schreef
marley93 schreef
Huh? Mij werd helemaal niet naar een eigenaarskaart gevraagd. Maar hij was al in NL geregistreerd, bedenk ik me nu, dat zal het verschil zijn.
Bij Mattie zijn paspoort zit nog wel een documentje wat volgens mij een eigenaarskaart is... Of in ieder geval een kopersovereenkomst. Het is Frans dus ik maak er geen kaas uit. :') Zal er eens een foto van maken.


Het zou een los document moeten zijn, tegenwoordig kan het ook digitaal zijn. Ik weet dus niet hoe het eruit ziet wat ik heb het niet :Y)

Maar in nl geregistreerd of op jouw naam?
Want Eureka is nu dus wel in nl geregistreerd bij het rvo maar dat staat los van eigenaar registratie


Beide. Hij was al in NL geregistreerd, en nu staat hij op mijn naam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 18:38 



 
Profiel   

Okee dan wacht ik het nog even af! Dankjulliewel! Ik heb zijn paspoort een paar weken geleden moeten opsturen omdat de enting pagina’s vol waren en heb hem toen gelijk op mijn naam laten zetten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 18:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 277 van de 291 [ 7267 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280 ... 291  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen