[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JANNEKEx

Berichten: 811
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:32

Dankjewel! :o

Aha okay, zo leren ze het idd sneller dan alleen.
Dat is niet echt leuk idd. Of ze maken een noodstop na een galopje. :j

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:22

JANNEKEx schreef:
Dankjewel! :o

Aha okay, zo leren ze het idd sneller dan alleen.
Dat is niet echt leuk idd. Of ze maken een noodstop na een galopje. :j


Ja of als ik voorop een galopje doe, meestal gewoon als we alleen op pad zijn, durft ze altijd opzij springen omdat ze iets ziet in de graskanten, hatelijk! Zo’n bangerik :p achter een ander paardje in galop blijft ze gaan..

JANNEKEx

Berichten: 811
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:19

Haha we hebben gekke paardjes! :')

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:54

RianneH schreef:
Klopt! :D Met zijn klepperlipje :D


:') :') Heeft 'ie nu nog. Centebakkie.


Gekozen om Nevele toch te laten scheren. Hij is steeds nat na het rijden, ondanks het lange droogstappen en voorzien van een zweetdeken blijft hij ook lang nat.


Vandaag oefenwedstrijd in Bakkeveen met Nevele. Ervaring opdoen. **\O/** Mijn witte rijbroek die ik 8 jaar geleden kreeg toen ik 16 werd, en nog nooit heb kunnen dragen (maar nog wel pas) kan officieel worden ingewijd. :D :D :D :D :D Gezonde spanning. Zo paard wassen, knotjes maken.

Iemand tips voor knotjes maken in ragebolmanen? Deze week paar keer geoefend maar lukt niet goed. -O-

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:12

Avalon_ schreef:
RianneH schreef:
Klopt! :D Met zijn klepperlipje :D


:') :') Heeft 'ie nu nog. Centebakkie.


Gekozen om Nevele toch te laten scheren. Hij is steeds nat na het rijden, ondanks het lange droogstappen en voorzien van een zweetdeken blijft hij ook lang nat.


Vandaag oefenwedstrijd in Bakkeveen met Nevele. Ervaring opdoen. **\O/** Mijn witte rijbroek die ik 8 jaar geleden kreeg toen ik 16 werd, en nog nooit heb kunnen dragen (maar nog wel pas) kan officieel worden ingewijd. :D :D :D :D :D Gezonde spanning. Zo paard wassen, knotjes maken.

Iemand tips voor knotjes maken in ragebolmanen? Deze week paar keer geoefend maar lukt niet goed. -O-


Ik heb eens knotjes gemaakt, eerste keer ooit via video voor knotten met lange manen.. was nog een goed resultaat!

Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:16

Leuk een oefenwedstrijd. Ik gebruik met langere manen graag deze manier:


Gisteren met lekker naar buiten geweest met die van mij. Het waaidr hard en hij was lekker druk, maar toch een heerlijke rit kunnen maken!

Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:59

Ik heb vorige zondag nog knotjes gemaakt en die zijn best goed gelukt!

Ik heb de plukken verdeeld en vlechtjes gemaakt van 5 slagen. Daarna heb ik de vlechtjes erdoorheen gedaan zodat je een knotje hebt en dan de pluk die over was heb ik bij het nieuwe vlechtje gedaan. Een beetje vaag, maar er zijn veel tutorials te vinden op YouTube :)

Afbeelding

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:22

Man man, ik heb echt een varken van een paard..

Voor..
Afbeelding

Na..
Afbeelding

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:07

:D Wees blij dat het geen witte is!

Wij hebben genoten van een ochtendje de benen strekken :D

Afbeelding

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:46

Wij hebben vandaag een (on-officiële) winstpunt gehaald. Inrijden ging echt geweldig lekker. Maar alleen in een andere baan terwijl je vrienden achterblijven.. Dat vond Nevele wel heel spannend. Ondanks het hoge tempo (voorwaarts oplossen. Draver-dingetje haha.) bleef hij redelijk bestuurbaar en hebben we ook hele nette stukken meegepakt. Goed voor een dikke winstpunt dus.

Ik heb alleen maar genoten. Was zelf helemaal niet gespannen. Jammer dat we ons trainingsniveau niet helemaal konden laten zien in de proef zelf. Maar ik ben supertrots. Wat een paard heb ik toch. <3

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:54

Super Avalon!!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:23

Goed bezig!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:27

Wauw goed zeg!

Ik heb net een 2.5 jarige draver merrie op mp zien staan voor 900 euro, en wat een leuk ding zeg! Het is dat ik pas eind van de maand alleen de aanschaf kosten heb :') Anders had ik haar al direct meegenomen naar huis :')

JANNEKEx

Berichten: 811
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:13

Goed bezig jullie! Mooie knotjes. <3

freetorun, heerlijk zo op buitenrit, mooie actie foto ook! :o

Eluna, haha moet altijd lachen om je mooie varkentje! Die kan zich echt lekker vies maken. :')

Avalon_, Verstandige keus dan inderdaad om je paard te laten scheren als hij elke keer wel nat blijft.
Netjes gedaan met je wedstrijd, goed bezig ook! *D

RianneH, Heerlijk! Wat een mooie omgeving ook. :j

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:18

Afbeelding
Paard klaar om mee te gaan.

Afbeelding
Tevreden de baan weer uit stappen. Er is een poging tot bewegingsfotos gedaan maar die waren veel te onscherp helaas.

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:19

sterreke98 schreef:
Wauw goed zeg!

Ik heb net een 2.5 jarige draver merrie op mp zien staan voor 900 euro, en wat een leuk ding zeg! Het is dat ik pas eind van de maand alleen de aanschaf kosten heb :') Anders had ik haar al direct meegenomen naar huis :')


Wachten kan dan zo lastig zijn hé. Heb je haar "gereserveerd"?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:33

Avalon_ schreef:
sterreke98 schreef:
Wauw goed zeg!

Ik heb net een 2.5 jarige draver merrie op mp zien staan voor 900 euro, en wat een leuk ding zeg! Het is dat ik pas eind van de maand alleen de aanschaf kosten heb :') Anders had ik haar al direct meegenomen naar huis :')


Wachten kan dan zo lastig zijn hé. Heb je haar "gereserveerd"?



Nee heb haar niet gereserveerd.. Moet tot echt eind december wachten totdat ik het geld voor aanschaf, stal, tuig etc...

Zat zelf te denken aan een mooi boomloos zadel. Ben gisteren per toeval op een merk gekomen met boomloze zadels gekomen wat gewoon Engelse zadels zijn :j easytrek classic dacht ik?. Echt mooie zadels, en je had er ook geen speciale pads voor nodig en kan dus met 'gewone' dekjes rijden.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:35

_mjwb schreef:
Ik heb vorige zondag nog knotjes gemaakt en die zijn best goed gelukt!

Ik heb de plukken verdeeld en vlechtjes gemaakt van 5 slagen. Daarna heb ik de vlechtjes erdoorheen gedaan zodat je een knotje hebt en dan de pluk die over was heb ik bij het nieuwe vlechtje gedaan. Een beetje vaag, maar er zijn veel tutorials te vinden op YouTube :)

[ [url=m/CFAqyq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo heb ik het hier vandaag ook nog eens gedaan! Amai manen zijn pak gegroeid tegenover vorige keer dat ik dit eens probeerde!

Afbeelding

Afbeelding

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:41

Lief koppie op de foto's hierboven. Knotjes zien er ook mooi uit.

CarinaR

Berichten: 11953
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:15

sterreke98 schreef:
Wauw goed zeg!

Ik heb net een 2.5 jarige draver merrie op mp zien staan voor 900 euro, en wat een leuk ding zeg! Het is dat ik pas eind van de maand alleen de aanschaf kosten heb :') Anders had ik haar al direct meegenomen naar huis :')

Ohh die van westfriesedijk zeker. Dikke kans dat ie al weg is, of heb je gemaild?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:21

CarinaR schreef:
sterreke98 schreef:
Wauw goed zeg!

Ik heb net een 2.5 jarige draver merrie op mp zien staan voor 900 euro, en wat een leuk ding zeg! Het is dat ik pas eind van de maand alleen de aanschaf kosten heb :') Anders had ik haar al direct meegenomen naar huis :')

Ohh die van westfriesedijk zeker. Dikke kans dat ie al weg is, of heb je gemaild?



Nee niet gemaild, heb pas einde december de aanschaf + stalling + zadel etc voor elkaar..

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:35

@ avalon heel goed gedaan lekker door gaan zo


hier nog steeds vol op aan het trainen we hebben een paar wedstrijden gehad die wat minder gingen maar mijn instructrice heeft me weer goed op weg geholpen en kom in weer een positieve vibe

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:52

@Sterreke, gewoon rustig afwachten, je komt je droompaard vanzelf tegen :) Geen overhaaste beslissingen maken, er komt vast nog eens een hele leuke langs :D

En gefeliciteerd Avalon! Hij ziet er knap uit in het wit! :D

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:29

Ik ben zo trots op mijn meisje *\o/*

Ze loopt de trailer weer in (vooral niet meelopen de trailer in!), is een grote waterpoel/vennetje in geweest en vond het geweldig! Dat laatste had ik nooooooit verwacht omdat ze het vertikt door waterplassen te lopen. Altijd met een enorme grote boog er omheen!
Daarna was het ook nog gelukt om de trailer alleen te parkeren tussen twee aanhangers en zonder schade **\O/** eerst moest ik draaien, stond een gloed nieuwe auto in de weg, het hekwerk van het weiland, een heg en de twee aanhangers.

Van zo...

Afbeelding

Naar zo..

Afbeelding

Pootjebaden

Afbeelding

En na een lekkere poetsbeurt. Gewoon omdat ik haar zo geweldig vind <3

Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:57

Wat enorm knap!

Ik dacht bij die laatste foto wel heel even dat ik naar Flash zat te kijken :))

Afbeelding