Wie kent Usanti Heikant ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 21:11

Wie kent Usanti Heikant ?
En wie kan mij meer over haar vertellen, over haar trainingen of waar ze zoal is geweest.
ik wil graag zoveel mogelijk over haar te weten komen.
Ik heb haar n.l als rijpaard . Ik rij haar voor haar eigenaar.

Het is een bruine merrie , van 2002.
Haar vader is Ambro Goal.
Ze zou 2 veulens hebben gehad.
Ze zou ook in training zijn geweest maar te groot en te slap zijn geweest, bij Hugo langeweg.
Maar het allemaal nogal vaag. Dus wie kan mij helpen?

ruitje

Berichten: 12360
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:21


ruitje

Berichten: 12360
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:23

Ik schat in dat er iets is met de merrie, want ze is vaker gedekt dan dat ze veulens gehad heeft, iets om rekening mee te houden :)

ruitje

Berichten: 12360
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:27

Verhaal van Langeweg zou goed kunnen, ze is in ieder geval van een eigenaar geweest die daar veel paarden had. Is een grote eigenaar, denk niet dat die veel weet over een merrie zonder koersverichtingen...

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 21:27

Wat de fokkerij betreft weet ik bijna niks , we hebben haar van een particulier gekocht. Toen was ze in slechte conditie en zou last van d'r gebit hebben. Wat rijden betreft kende ze niks ,maar was wel braaf langs de weg. Ik wil zo graag weten wie haar gefokt heeft ,en wat ze heeft gedaan.

ruitje

Berichten: 12360
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:31

J. Verhees heeft haar gefokt, maar Heikant is een vrij grote fokkerij :) . Sorry dat ik je verder niet kan helpen :o

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 21:33

Is het normaal dat ze een draver niet willen hebben omdat ze te groot is ? 1.68m.

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 21:40

Ik vind het een fijne merrie om te rijden . Misschien komt het ook wel omdat ik Engelse Volbloeden gewend ben. Want het is wel een zeer sensibele merrie , die je gedachten kan lezen. Dus geen beginnelingenpaard. Ze heeft nog wel problemen met haar evenwicht, ze reageert erg op een ruiter die niet stil zit[ de eigenaar]. Daarom ben ik haar gaan rijden , om er meer rust in te krijgen. Als je maar stil zit en kleine aanwijzingen geeft, kan ik er mee lezen en schrijven. Echt bloedje !

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:13

gootje12 schreef:
Is het normaal dat ze een draver niet willen hebben omdat ze te groot is ? 1.68m.



Groot betekend meer tijd nodig om te groeien = langer wachten voor ze gaan koersen en wat geld terug verdienen. Kan een reden zijn, maar hoeft niet.

ruitje

Berichten: 12360
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:15

gootje12 schreef:
Is het normaal dat ze een draver niet willen hebben omdat ze te groot is ? 1.68m.




Dat is toch niet echt abnormaal groot, wel kans op dat ze teveel gevraagd is op jonge leeftijd zoals Wendy zegt. Maar 'niet willen' lijkt mij geen optie, deze merrie is extreem goed gefokt :)

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 12:14

Ja , ik hoorde dat ze van top bloed was. Dat merk je ook aan haar hele doen en laten. Ik ben ook heel wijs met haar . Haar baas is ook blij met haar .

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:23

Haar dochter, Creme de la Creme staat bij mij op stal. Lieve merrie, ook een mooie maat, doet het leuk, maar heeft ook wat tijd nodig, is wat slap nog. Maar bij ons op stal krijgt ze daar alle tijd voor. :)

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 22:23

Wat leuk ! Heb je een foto van haar ? Wordt ze onder het zadel of voor de sulky gebruikt ?

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:04

Ze wordt voor de sulky gereden. Ze koerst namelijk nog. :) Ik zal vanavond even kijken voor een foto, die is er zeker!

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 21:14

Leuk !Vertel eens wat over haar. Haar doen en laten? Ik ben benieuwd of er overeenkomsten zijn. Ze is van Santano geloof ik ?

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:35

Kijk maar even hier: http://www.robdevlieger.com/sportpaarden.aspx
Daar staat ze tussen. Haar vader is Santana Boko, een hele lieve hengst. Die heb ik ook nog gereden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Creme niet zo goed ken. Ik zie haar op stal en vind het een hele lieve merrie, haar oren zijn enorme zeilboten. Ze is soms wel wat merrie-achtig, maar ik weet echt niet hoe ze in het werk is. Als ik er aan denk, zal ik het eens vragen aan de trainer... ;)

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 22:14

Ik heb gekeken . Ze lijkt veel op haar moeder. Ook van die lange flaporen. Leuk.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 02:23

Creme dela Creme heeft woensdag gewonnen op Leek. Als je intersse hebt, dan heb ik daar fotos van. Volgens mij moet ze maandag weer op Alkmaar lopen.

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:08

Ja ,leuk . Ik ben wel benieuwd. Zo te horen doet ze het goed .
Langzaam maar zeker begin ik nu te begrijpen waarom Usantie soms vreemd reageerd op hulpen die ik geen.Sommige hulpen zijn het tegenovergestelde van wat een draver leert voor de sulky.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:33

Afbeelding

Afbeelding

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 20:45

Haha, zo probeert moeders ook altijd de bocht door te gaan. Maar dan onder het zadel.
Oh, wat lijkt ze veel op d'r moeder.
Ik zal de foto's ook aan de eigenaar van Usantie laten zien.
Bedankt ,dat je ze hebt willen plaatsen.

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 22:42

Intussen ben ik al aardig poosje bezig om Usantie om te scholen, Maar ik zou zo graag willen weten of ze voor de sulky is getraind en hoe ze dat deed. Was ze goed te trainen of was ze te heet ?
Ik weet zo weinig over haar , en kom iedere keer weer iets nieuws tegen.
Ook is ze van achter dicht gezet. Waarom ......?
Wie kan mij helpen ???????????

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:22


gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Wie kent Usanti Heikant ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 22:04

Zou ik kunnen doen. maar ik heb het idee ,dat ze haar hebben verkocht voor ze op de baan kwam. Maar ik kan het proberen.

NietBekend
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:59

Hoi,
Een beetje een late reactie. Ik weet niet of je er nog wat aan hebt...
Maar Be My Luck hebben wij op stal staan. Misschien vind je het wel leuk als ik wat meer over haar vertel, maar dan mag je me altijd PBen! Ze koerst in ieder geval nogsteeds en wordt zowel voor de kar als onder het zadel gereden, tevens is ze al moeder (een ongelukje, als je wilt kan ik het precies uitleggen) en ze heeft heeeeeeele grote oren (ondanks dat ze zelf ook heel erg groot is).
Ik ken de vorige eigenaar van Usanti Heikant persoonlijk. Als je meer over hem wilt weten enzo, dan moet je ook maar even PBen. Hij heeft in ieder geval 3 veulens met haar gefokt, of er nog meer zijn weet ik niet. Be My Luck is daar 1 van. De andere 2: Creme de la Creme (die heb je al gevonden) en Boretti. Die laatste is waarschijnlijk geslacht, maar dit weet ik helaas niet zeker...
Ik heb nog wel foto's van Boretti als veulen (met mama Usanti op de achtergrond) en Be My Luck in de koers en onder het zadel.
Ik hoop dat je het toch leuk vond om nog wat van hen te horen.
Groetjes.