wat is der tegen woordig mis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

wat is der tegen woordig mis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 19:20

met dravers??????? Ik snap echt niet dat mensen zijn die negatief doen over dravers.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: wat is der tegen woordig mis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:28

Er is niets mis met dravers, maar vaak hebben ze gekoerst en zijn dus geen ideale dressuurpaarden. Ze hebben ook hun eigen loopje vaak.
Niets mis mee, maar sommige mensen zien dat als negatief.

Net zoals het oordel dat alle Haffies lomp zijn, dat soort dingen.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 19:45

EskeGirl schreef:
Er is niets mis met dravers, maar vaak hebben ze gekoerst en zijn dus geen ideale dressuurpaarden. Ze hebben ook hun eigen loopje vaak.
Niets mis mee, maar sommige mensen zien dat als negatief.

Net zoals het oordel dat alle Haffies lomp zijn, dat soort dingen.



Ik heb zelf een draver en die heeft namelijk nooit gekoerst en is juist heel goed in dressuur en springen. En zo ze nog wel een jongen merrie maar toch. Maar veel mensen hebben der al snel een vooroordeel over tewel ze niet van weten of hem ooit hebben zien lopen.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: wat is der tegen woordig mis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:46

Da's gewoon een vooroordeel. Net zoals dat koudbloeden altijd lomp zijn en arabieren altijd sensibel, dat soort dingen.

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:47

weer een topic?

Er is niks mis met dravers. Het zijn hele fijne, eerlijke paarden, maar wel met een gebruiksaanwijzing :) jij komt er elke keer mee :=

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 19:48

EskeGirl schreef:
Da's gewoon een vooroordeel. Net zoals dat koudbloeden altijd lomp zijn en arabieren altijd sensibel, dat soort dingen.


Ja maar het slaat gewoon nergens op.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:49

valerie2012 schreef:
EskeGirl schreef:
Da's gewoon een vooroordeel. Net zoals dat koudbloeden altijd lomp zijn en arabieren altijd sensibel, dat soort dingen.


Ja maar het slaat gewoon nergens op.

Klopt, maar wat doe je eraan? Iedereen heeft altijd vooroordelen, dat is menseigen :).

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 19:50

Celiien schreef:
weer een topic?

Er is niks mis met dravers. Het zijn hele fijne, eerlijke paarden, maar wel met een gebruiksaanwijzing :) jij komt er elke keer mee :=


Nou niet weer hoor. Maar der is gewoon niets mis mee. En ik weet dat ze gebruiksaanwijzing hebben. Maar draver zijn gewoon lieve dieren en rijden super fijn.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 19:51

valerie2012 schreef:
EskeGirl schreef:
Da's gewoon een vooroordeel. Net zoals dat koudbloeden altijd lomp zijn en arabieren altijd sensibel, dat soort dingen.


Ja maar het slaat gewoon nergens op.

Klopt, maar wat doe je eraan? Iedereen heeft altijd vooroordelen, dat is menseigen :).[/quote]

Je doet niets aan maar het is oneerlijk.

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:51

Precies. Gewoon aan de kant met die opmerkingen en finn rijden. Vooroordelen doe je niets aan, heb je overal bij!

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 19:56

Celiien schreef:
Precies. Gewoon aan de kant met die opmerkingen en finn rijden. Vooroordelen doe je niets aan, heb je overal bij!


Meestal bij zwarten kwpn niet daar zijn veel mensen sneller weg van. ik heb Niets tegen zwarten paarden.

Telpeva

Berichten: 14757
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:04

Ik vind er ook niks aan, aan dravers, maar ik heb ook niks met Fjorden of Haflingers, krijg ik nu de kogel? :D ieder zijn eigen smaak, toch?

Wat ik mooi vind zijn grote schimmels met een giga ramsneus, liefst van het lompe type, trekpaard type mag ook. Tuigpaarden en gelderse vossen vind ik ook helemaal het einde. Dat het gros van paardrijdend nederland het verschrikkelijke dieren vind maakt toch ook niet dat ik er een topic over ga openen om maar mijn gelijk te halen? leven en laten leven, je mag zelf bepalen wat je mooi vind aan een dier.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 20:07

Telpeva schreef:
Ik vind er ook niks aan, aan dravers, maar ik heb ook niks met Fjorden of Haflingers, krijg ik nu de kogel? :D ieder zijn eigen smaak, toch?

Wat ik mooi vind zijn grote schimmels met een giga ramsneus, liefst van het lompe type, trekpaard type mag ook. Tuigpaarden en gelderse vossen vind ik ook helemaal het einde. Dat het gros van paardrijdend nederland het verschrikkelijke dieren vind maakt toch ook niet dat ik er een topic over ga openen om maar mijn gelijk te halen? leven en laten leven, je mag zelf bepalen wat je mooi vind aan een dier.


Nou als ons kwpn die we hadden gaar vergelijk met me draver die hebben veel gemeen. Kwa karakter. Dravers zijn super leuk en zeker een draver die nooit gekoerst heeft. En ze mijn is soms lomp maar komt door haar leeftijd.

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:11

Ieder zijn smaak toch? En wees blij dat sommige mensen vooroordelen hebben en ze niet leuk vinden. Als iedereen Dravers zo leuk vind en er een koopt, dan wordt het toch best moeilijk om nog aan een Draver te komen. Ik vind sommige paarden ook minder leuk, ik heb bijv. echt helemaal niets met Friezen, maar dat is toch echt mijn keuze, en daar kan niemand wat aan veranderen hoor.

@Celiien: snap wat je bedoelt met je eerste post ;)

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:17

valerie2012 schreef:
Nou als ons kwpn die we hadden gaar vergelijk met me draver die hebben veel gemeen. Kwa karakter. Dravers zijn super leuk en zeker een draver die nooit gekoerst heeft. En ze mijn is soms lomp maar komt door haar leeftijd.


En JIJ vindt Dravers leuk, maar niet iedereen vind ze leuk en jij zegt haast dat IEDEREEN Dravers leuk moet vinden omdat jij ze zo geweldig vindt. Kom op zeg. Je hoeft niet je mening aan anderen op te dringen.
En ik had zo'n topic eerder van een meisje van 12 verwacht, en niet een vrouw van 19.

En ik wil dit toch even zeggen hoor, ookal staat er het een en ander in je onderschrift:
Wil je wel proberen wat duidelijker te schrijven? Ik kan van vooral de laatste zin niets nuttigs maken. Je kan er op zijn minst even op letten dat je de goede woorden hebt neergezet. "En ze mijn is soms lomp" had je kunnen verbeteren als je even je tekst overgelezen had.
(Dat wil niet zeggen dat mijn Nederlands perfect is!)

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 20:19

heidy_wilco schreef:
Ieder zijn smaak toch? En wees blij dat sommige mensen vooroordelen hebben en ze niet leuk vinden. Als iedereen Dravers zo leuk vind en er een koopt, dan wordt het toch best moeilijk om nog aan een Draver te komen. Ik vind sommige paarden ook minder leuk, ik heb bijv. echt helemaal niets met Friezen, maar dat is toch echt mijn keuze, en daar kan niemand wat aan veranderen hoor.

@Celiien: snap wat je bedoelt met je eerste post ;)



IK ben ook niet weg van een fries maar wij zijn niet bewust naar draver op zoek gegaan hoor. Wij zijn bij verschillende geweest. Maar het schilt gewoon dat zijn niet gekoerst heeft anders hadden we der echt nooit gekocht.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 20:21

heidy_wilco schreef:
valerie2012 schreef:
Nou als ons kwpn die we hadden gaar vergelijk met me draver die hebben veel gemeen. Kwa karakter. Dravers zijn super leuk en zeker een draver die nooit gekoerst heeft. En ze mijn is soms lomp maar komt door haar leeftijd.


En JIJ vindt Dravers leuk, maar niet iedereen vind ze leuk en jij zegt haast dat IEDEREEN Dravers leuk moet vinden omdat jij ze zo geweldig vindt. Kom op zeg. Je hoeft niet je mening aan anderen op te dringen.
En ik had zo'n topic eerder van een meisje van 12 verwacht, en niet een vrouw van 19.

En ik wil dit toch even zeggen hoor, ookal staat er het een en ander in je onderschrift:
Wil je wel proberen wat duidelijker te schrijven? Ik kan van vooral de laatste zin niets nuttigs maken. Je kan er op zijn minst even op letten dat je de goede woorden hebt neergezet. "En ze mijn is soms lomp" had je kunnen verbeteren als je even je tekst overgelezen had.
(Dat wil niet zeggen dat mijn Nederlands perfect is!)


Ik zeg niet dat iedereen draver leuk moeten vinden. Maar ik zeg dat niet mis mee is. Iereen zal mis denken dat wij bewust naar een draver op zoek waren maar dat is niet zo. Ze is gewoon op ons pad tekomen. En als niet met dravers heb waarom zit dan bij draf en rensport.

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:23

Ik zie gewoon het nut niet van dit hele topic... Net als die van het vorige topic. Met jou valt gewoon geen discussie te voeren. Ook als je geen gelijk hebt, heb jij volgens jezelf gelijk, ook al zegt iedereen hetzelfde. Je hebt iets in je hoofd en het wil er niet uit. Aan de ene kant een goede eigenschap, maar aan de andere kant kan het ook een erg nare eigenschap worden.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 18-10-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14757
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:23

Wat is je doel van dit topic, wil je weten waarom mensen niet zo veel hebben met dravers of wil je mensen overtuigen van jouw mening over dravers? Wat ik mis vind met dravers, is dat ik ze niet mooi vind. Van bouw niet. Het is niet mijn type, veel te ielig en te sensibel. Ik vind ze foeilelijk. Is dat erg dan? Ik vind Friezen ook lelijk, jech. Fjorden vind ik al helemaal niks. Maakt dat uit?
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 18-10-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:24

Dit topic staat bij draf en rensport, maar is in actieve berichten gewoon te zien hoor. Ik klikte het ook uit nieuwsgierigheid aan terwijl ik nooit op dit onderdeel ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:24

Met dravers is hetzelfde mis als kwpn'ers, haflingers, tinkers, vuilnisbakrassen, shetlanders en ijslanders;

er zijn mensen bij betrokken en iedereen heeft altijd wel wat te janken. :+

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:24

Ik zit in dit topic, omdat ik dit topic toevallig bij zag komen en ik wou reageren. En ik heb het recht dat te doen. En daarbij nog: Ik vind Dravers geweldig en heb nooit gezegd dat ik er niet mee heb. Ik ga ook wel eens naar de Draverijen.

Telpeva

Berichten: 14757
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:25

chelle_dora schreef:
Met dravers is hetzelfde mis als kwpn'ers, haflingers, tinkers, vuilnisbakrassen, shetlanders en ijslanders;

er zijn mensen bij betrokken en iedereen heeft altijd wel wat te janken. :+


Helemaal perfect verwoord dit +:)+

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:26

chelle_dora schreef:
Met dravers is hetzelfde mis als kwpn'ers, haflingers, tinkers, vuilnisbakrassen, shetlanders en ijslanders;

er zijn mensen bij betrokken en iedereen heeft altijd wel wat te janken. :+


_/-\o_

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:26

chelle_dora schreef:
Met dravers is hetzelfde mis als kwpn'ers, haflingers, tinkers, vuilnisbakrassen, shetlanders en ijslanders;

er zijn mensen bij betrokken en iedereen heeft altijd wel wat te janken. :+

_/-\o_ _O-