Onverwachts Topdraver als aanwinst?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IriLover

Berichten: 134
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Zeeland

Onverwachts Topdraver als aanwinst?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 11:03

Hoi allemaal,

Ik heb sinds vorige week Dinsdag mijn nieuwe paard, Dit bleek onverwachts een draver te zijn. Dit hadden de mensen niet aan gegeven omdat ze zijden dat ze niks van de afstamming afwisten, Ze dachten dat er iets van draver inzat. Toen we hem ophaalden en al op de terug weg waren, opende ik zijn paspoort en was het een draf-rensport paspoort, Dit dus echt niet verwacht :) , Hier nu toch heel,heel erg blij mee, Ik vind het echt een super ras en een super karakter(Die van mij dan *D )

Ik ken zn ouders niet, Misschien bij jullie bekend?

Zn paspoort:


Naam: Classis Star, (Bijnaam Klaasje)
Ras: Draver
Geslacht: Ruin
Geboortedatum: 17-4-2009
Vader: Liverman Hanover
Moeder: Estrella Star
Moeder van vader: Manza Buitenzorg

Ik wil rustig gaan beginnen, Hij is nog jong, En het moet leuk blijven. Ik wil graag Dressuur gaan rijden met hem. Dit deden zijn vorige eigenaars ook met hem(Zij hadden een dressuurstal) En zij zelf hebben hem ingereden.


- Klaasje heeft absoluut geen moeite met de galop, Veel topics gelezen dat veel Dravers dit wel hebben.
- Heeft een super, Super sterke achterhand, als hij wegdraaft, Voorderest wapperen ze nog alle kanten op;p als hij wegdraaft Gaan die benen wijd, Geeft hij kracht en kan hij zo hard weg sprinten. Ik heb veel topics gelezen over dravers met een zwakke achterhand, Dit komt bij hem echt niet aan te pas.


Zo heeft hij nog wel een paar dingen, Zoals: zn voorbenen in een sprijdstand, Anders is zn nek te kort om de eten bij de grond.

- En als hij dan weg draaft hij zoveel kracht met zn achterbenen zet dat zn voorbenen niks doen.

Hij is nog jong, Goed opgeleid bij zijn vorige eigenaars, Zeer nieuwsgierig en zeer werkwillend en meewerkend. Toch wil ik graag les met hem gaan volgen, Graag op eigen locatie, (Waarde, Zeeland) Hier hebben wij een bak, 20X40, Ik zou graag iemand hebben, Die met je paard meedenkt, Overweg kan en ervaring heeft met jonge paarden. Als u iets weet? Laat het maar horen.

Nu genoeg gepraat, Als iemand nog tips/advies heeft laat het maar horen,

Hier de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Independant

Berichten: 244
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:10


veKing

Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-12

Re: Onverwachts Topdraver als aanwinst?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:16

haha mijn draver kan ook niet bij de grond door zn lange benen en korte hals. gefeliciteerd en veel plezier. ik vind het ook hele leuke beestjes met fijn en werkwillig karakter.

IriLover

Berichten: 134
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 12:41

Haha, Dan ben ik niet de enige;p, VEgruizinga, Hoe rijd jij met je draver recreatief,dressuur springen, endurance enz.?..

veKing

Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-12

Re: Onverwachts Topdraver als aanwinst?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:08

Die van ons komt van de baan, dus ik heb eerst een tijd (dressuur)les met m gehad voor zn balans. nu rijden we vooral veel buiten. hij is dol op springen (bomen en plassen dan, cavalleti vindt meneer eng) ik wil heel graag eens een crosstraining doen, misschien endurancen (hij laat sinds kort tolt zien, en dan ook in allerlei snelheden te schakelen)

IriLover

Berichten: 134
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 15:36

Vegruizinga,
Ja, Ik heb m nog maar net een week, Alleen aan zn balans moet ook echt gewerkt worden, Wat voor draver is die van jouw? En hoe kan je dat weten zien? Of weet jij dat, Als je de ouders ziet? De tolt, Volgens mij doet ie van mij dat niet.. Ik heb m 2 keer gewoon ff losgezet aan de longeerlijn zonder bijzetteugels enz. Een hindernisje vind ie nog best eng, En houd Helemaal niet van plassen, Endurance wil ik ook super graag gaan proberen, Endurance zeeland is voor mij het dichtsbij, alleen dat is in 20 april ofz. al, Dus dat is te snel!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:28

Er lopen nog wel wat zusjes en broertjes rond, waaronder een volle zus:
Estrel Star, vos merrie, geb. 30 april 2011, v. Liverman Hanover u. Estrella Star

Verder nog Wellington Star (v. Coktail Jet) en Secret Star (v. Nevele Impulse), O'Lucky Star en Unique Star.

Secret Star:
Afbeelding

veKing

Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:15

eh hij heet officieel exciting king (is wel te vinden op http://www.ndr.nl/?p=nieuws&artikel=2711 ) we hebben m nu bijna 2 jaar, mijn kleine zusje (12) rijdt dr ook zo mee weg buiten. water op zich vindt ie niet leuk, daarom springt ie dr ook overheen;) hindernissen zijn ook eng, vooral de kleurtjes..
wat ik zo leuk vind aan onze dravers (we hebben dr nog een: Vanity fame B -zij telgangt heel graag nu) is dat ze alles leuk vinden als jij dr enthousiast op reageert, vandaar dat ze nu graag springen(omdat ik t leuk vind)
het tolten is ook zo gekomen, tijdens een buitenrit was ie aan het experimenteren en toen vond hij het zelf uit, ik heb hem beloond en gekeken of ik kon schakelen. later heb ik het nog eens geprobeerd te vragen met hulpen en toen ging het zomaar goed. (ik heb verder totaal geen ervaring met gangenpaarden oid)

ik heb nog nooit meegedaan aan een endurance zelf, maar het lijkt me wel ontzettend leuk (en spannend) ik woon in de buurt van Arnhem, aan de veluwezoom.

benbrink
Berichten: 100
Geregistreerd: 01-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:41

http://www.ndr.nl/zoeken_top.php?p=zoek ... =pstamboom


Allereerst gefeliciteerd met Classic Star en heel veel succes met hem!

Hierboven staat de stamboom, Estrella Star kwam mij al bekend voor, was een snel paard. Zij had een heel goede vader die ook goed vererfde, Manza Buitenzorg. De fokker van je paard is Cees Roeling, drafamateur en fokker.

IriLover

Berichten: 134
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 22:07

benbrink, Oké, Leuk om te weten :j , Alleen ik heb een lege stamboom voor me.. Is dat de bedoeling?

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Onverwachts Topdraver als aanwinst?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:08

Doorlinken naar de NDR website wil niet, gewoon even naar www.ndr.nl en dan rechts in de zoekbalk de naam invullen :)

xxShirleyyy
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-02-13
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:24

Wauw! Wat ziet hij er goed uit!

ik ken hem al sinds jaarling aangezien ik daar op die stal zelf sta!
was een fijn paardje zeker in de omgang!

heel z'n familie staat zowat hier op stal haha!
z'n moeder is helaas vorig jaar overleden maar der staan nog een aantal half broertjes, zusjes
en nichtjes en neefjes zal ik zomaar even zeggen haha

VeerleYero

Berichten: 33
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:01

Veel plezier met hem! Ik heb zelf ook een draver. Hij heet Yero (op paspoort Yordy). Hij heeft nooit op de baan gelopen en dus ook niet veel moeite met de galop (wel vindt hij het nog moeilijk om zn achterhand eronder te zetten maar daar zijn we voor aan het trainen!) Ook precies zoals je zei als hij echt als een draver gaat draven gaat die achterhand helemaal wijd en voel je echt een grote kracht vanuit de achterhand. Ik rijd met mijn draver L2 en heb daarin 7 winstpunten, we zijn ook al hard aan het trainen voor de M1. Veel succes met je draver!
Afbeelding

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Onverwachts Topdraver als aanwinst?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:12

Grappig dit paard tegen te komen! Ik heb in 2008 stage gelopen op de hengstenhouderij waar liverman en estrella stonden. En ik heb deze merrie geïnsemineerd en 18 dagen later drachtig gescand! Dus grote kans dat dat dit paard is geworden!

Elinee99

Berichten: 68
Geregistreerd: 28-07-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:26

Hallo,
Ik lees dit topic nu pas,
Maar ik heb ook een nakomeling van liverman Hanover!

deejtje
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:52