Hilarische hordenren...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hilarische hordenren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:40

Heel apart dit, snapte er niet veel van.....

ruitje

Berichten: 12331
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Hilarische hordenren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:56

In NL word een koers dan afgebeld. De jury beslist dat in dit soort situaties of vandaag nog, als er iemand afvalt.
En ja, dan stop je je paard. Dat duurt soms wat langer, maar natuurlijk zijn renpaarden heus ooit te stoppen.

Dit gaat gewoon nergens over, ik zie er maar 1 bewust remmen en dat is degene achter degene die als eerste valt.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hilarische hordenren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:36

Ik vind hordenrennen altijd zo zielig. Paarden in rengalop over hindernissen jagen tot ze helemaal op zijn en maar door gaan, door gaan door gaan. Dit vind een van de meest zielige takken van de paardensport.

Ook na een tijdje gaan ze dwars door de heggen heen, lekker voor die knietjes...

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:41

DewieDribbel schreef:
Ik vind hordenrennen altijd zo zielig. Paarden in rengalop over hindernissen jagen tot ze helemaal op zijn en maar door gaan, door gaan door gaan. Dit vind een van de meest zielige takken van de paardensport.

Ook na een tijdje gaan ze dwars door de heggen heen, lekker voor die knietjes...


Ik vind dat je helemaal gelijk hebt!!

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Hilarische hordenren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:42

ben ik de enige die ziet dat er een paard word geslagen bij ongeveer 5.49? voor de paarden die rennen, man is in het geel.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:03

ruitje schreef:
In NL word een koers dan afgebeld. De jury beslist dat in dit soort situaties of vandaag nog, als er iemand afvalt.
En ja, dan stop je je paard. Dat duurt soms wat langer, maar natuurlijk zijn renpaarden heus ooit te stoppen.

Dit gaat gewoon nergens over, ik zie er maar 1 bewust remmen en dat is degene achter degene die als eerste valt.


Gebeurd het vaker dat zo'n baan zo kris kras door elkaar heen ligt? Ik dacht eigenlijk altijd dat er met zo'n ren maar 1 vaste baan was die ze konden volgen. Zag ook afwisselend gras/zand, maar het is toch of een gras race of een zand race? (nee ik heb totaal geen verstand van deze takt van de paardensport :') )

paardjeanouk mijn ogen zijn niet goed genoeg om te zien wat er daar gebeurd, gaat veel te snel en beeld is veel te wazig. :=

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Hilarische hordenren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:11

Wat een zooitje... :j

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:12

Afbellen, ok, dat wist ik niet, dat klinkt als een goede oplossing! En natuurlijk kan remmen, tot het paard ervandoor gaat en daar doelde ik op ('kunnen ze nou gewoon massaal hun paard niet houden?' 'een renpaard dat ervandoor gaat houd je niet zomaar in, dat is niet hetzelfde als een huis, tuin en keukenpaard' en ja, ook die komt uiteindelijk weer onder controle en kun je stoppen, maar dat je de controle verliest vind ik niet gek), niet op het feit dat degene waarvan de paarden nog onder controle zijn gewoon doorgaan met de race. Dat is duidelijk een keuze.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:23

Hahaha, wat een zooitje :'). Ik kon niet meer toen ik die vrouw op 2:44 "mais ce n'est pas possible!" (het is niet mogelijk) hoorde roepen _O-

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 09:20

Citaat:
Gebeurd het vaker dat zo'n baan zo kris kras door elkaar heen ligt? Ik dacht eigenlijk altijd dat er met
zo'n ren maar 1 vaste baan was die ze konden volgen. Zag ook afwisselend gras/zand, maar het is toch of een gras race of een zand race? (nee ik heb totaal geen verstand van deze takt van de paardensport :') )

paardjeanouk mijn ogen zijn niet goed genoeg om te zien wat er daar gebeurd, gaat veel te snel en beeld is veel te wazig. :=



als je goed kijkt zie je het. ;)

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:56

paardjeanouk schreef:
ben ik de enige die ziet dat er een paard word geslagen bij ongeveer 5.49? voor de paarden die rennen, man is in het geel.


Dat kan ik uit die ene seconde dat hij in beeld is niet opmaken. Ziet er meer uit alsof hij iemand van het paard afhelpt vind ik. Ik zie in ieder geval geen paard dat geslagen wordt.

racinggirl
Berichten: 1287
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:57

ruitje schreef:
In NL word een koers dan afgebeld. De jury beslist dat in dit soort situaties of vandaag nog, als er iemand afvalt.
En ja, dan stop je je paard. Dat duurt soms wat langer, maar natuurlijk zijn renpaarden heus ooit te stoppen.

Dit gaat gewoon nergens over, ik zie er maar 1 bewust remmen en dat is degene achter degene die als eerste valt.



Bestaat dit ook in Nederland dan??

Eeffjjuuhh
Berichten: 312
Geregistreerd: 28-02-09
Woonplaats: CULEMBORG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:29

Haha wat een zooitje ongeregeld zeg!