draver geschikt voor ons?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3695
Geregistreerd: 03-08-04

Re: draver geschikt voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:34

Ik heb al een leuk paardje gezien op hun site. Maar ik moet eerst eens heel goed nadenken wat ik precies wil.

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:37

Ik heb een draver van 4 jaar, bijna 5 inmiddels. Verkeersmak geboren. Ontzettend koel in zn kop. Hij kan echt wel schrikken en raar doen maar laat spanning ook weer heel snel afvloeien dus heet wil ik hem zeker niet noemen :D

Het kan echt een etter eerste klas zijn :+ er zit echt een kop op. Maar het is ook een dikke kroeldoos. Hij heeft gewoon een beetje een gebruiksaanwijzing en daar moet je mee om leren gaan zegmaar.. :P
Dus als je een draver wil verwacht geen mak lammetje maar een dier waar je echt een team mee kunt worden nadat je er vol voor gaat! Soms hebben ze hun heel eigen ideeen :+

Wel 1 ding laat aub je draver keuren want er gebeurt zoveel stront mee en er staan er meer kapot dan heel. Ik spreek uit ervaring.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:41

Elk paard moet je laten keuren. Ook in andere rassen kunnen er geborgen gebreken spelen, en sommige worden pas zichtbaar na een paar jaar.

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:42

Daar heb je ook helemaal gelijk in!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:56

Een draver zou heel goed kunnen passen, maar niet alle dravers. Geen draver is hetzelfde geloof ik!

Mijn (bijna) 23-jarige is ontzettend braaf op stal, maar nog steeds vrij heet met rijden. We zijn endurance klasse 3 geklasseerd geweest. Ze is braaf, maar wil ook graag andere paarden en fietsers voorbij en gaat nog steeds af en toe in protest als ze niet voorwaarts mag (achterwaarts de bosjes inlopen en dan op 2 benen gaan huppen). Ik kan haar goed houden en laat haar energie op andere manieren afvloeien, maar ik zou haar niet met een kind naar buiten sturen. In de bak is ze wel een hele brave kinderpony gebleken (alleen in stap geprobeerd trouwens).

Mijn jongste draver (bijna 7) heeft nooit gekoerst en is ook enorm braaf in de omgang, maar wel een enorm gevoelige, sensibele dame. Ik heb er mijn handen nog vol aan :o

Een merrie is ook vaak wel sensibeler dan een ruin is mijn ervaring, maar er zijn ongetwijfeld merries die wel aan het lijstje voldoen :)

TinkerTreas

Berichten: 3695
Geregistreerd: 03-08-04

Re: draver geschikt voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 13:43

Bedankt voor de reacties. Het paard wordt sowieso gekeurd.
Het is in principe ook niet de bedoeling dat ze met kind naar buiten gaat. Misschien stappen als ik ernaast loop, maar alleen als ie heel braaf is.
Maar als ze er in de bak op kunnen zou wel leuk zijn.