Afstammingsrapporten dravers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vadrouille

Berichten: 223
Geregistreerd: 14-01-13
Woonplaats: Dronten

Afstammingsrapporten dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 18:23

Hallo beste bokkers,

Vanuit school hebben wij een opdracht gekregen om een merrie en hengst te vergelijken aan de hand van hun standfoto. We moeten hieruit opzoek gaan naar hun zwakke en sterke punten of ze deze van hun ouders hebben.

Nu heb ik jullie hulp hiervoor nodig.

Jullie kunnen me helpen met

- Een afstammingsrapport + foto van je hengst of merrie te sturen.
- Wat basis informatie over je paard geven (naam leeftijd geboortedatum ect )

Fotos moeten wel duidelijk zijn.
je mag ze in een PB sturen maar ook mijn mail vragen in pb en dan krijg je hem.

Als je een website weet waar ik afstammingsrapporten kan vinden met duidelijke standfoto's mag je dit ook melden.

alvast bedankt :)

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Afstammingsrapporten dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:57

Er zijn geen keuringen (meer) voor dravers, dus ook geen afstammingsrapporten. Er was te weinig overeenkomst in paarden die zowel op de keuring scoorden als goed koerspaard waren.
Alleen de afstamming bekijken kan wel, op www.ndr.nl.

Maar ik begrijp niet helemaal wat je wilt? Een standfoto van een paard en zowel standfoto van vader en moeder? Vooral die laatste zal bijzonder lastig worden.

Vadrouille

Berichten: 223
Geregistreerd: 14-01-13
Woonplaats: Dronten

Re: Afstammingsrapporten dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 09:01

Nee ik zoek alleen een standfoto van het paard zelf. Door middel van het afstammingsrapport kan ik de ouders opzoeken. Ik heb bij de dravers een jaar gezeten ( helaas kunnen die mij niet verder helpen omdat het geen eigen paarden zijn maar in trai ong ) en die hadden allemaal in het paspoort een stamboek van de ouders. Daar een foto van is voor mij ook prima. Ik heb op de site gekeken al eerder voordat ik hier hulp vroeg maar aangezien er geen standfotos van de dravers zijn kan ik daar niks mee. Want de merrie en de hengst waar van ik ga zoeken moeten standfoto zijn

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:06

De afstamming van de ouders in het paspoort bedoel je? Stamboek is wat anders. Maar als je alleen de naam van de ouders hebt, hoe wil je dan de sterke en zwakke punten opzoeken?

Vadrouille

Berichten: 223
Geregistreerd: 14-01-13
Woonplaats: Dronten

Re: Afstammingsrapporten dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 09:43

Ja de afstammingen van de ouders bedoel ik sorry. Hoe ik dat dan moet doen geen idee opdracht van school. En daar moet ik me aan houden helaas.

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Afstammingsrapporten dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:47

Je school heeft het je ook niet makkelijk gemaakt door te zeggen dat je het KWPN niet mag kiezen, dat zou inderdaad een makkelijker stamboek zijn geweest :-)

Dravers is wel interessant, net wat Wendy zegt: in het 'model' er uit zien als een goede draver en het goed doen op koersen zijn twee verschillende dingen :-) Ik weet niet of je zoiets mee kunt nemen in je beoordeling? Dat als je een foto hebt van een draver dat je dan iets kunt zeggen over 'goed in het model draver, maar niet goed presterend op de baan' (of andersom).

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:58

Maar dan heb je het volgende probleem, de rasbeschrijving. Het fokdoel van de Nederlandse Draver is:
Citaat:
"Het fokdoel van de dravers is een middelgrote draver, die vroegrijpheid paart aan gezondheid en hardheid, waardoor een meerjarige koerscarrière kan worden volbracht. De aanleg dient gevariëerd te zijn opdat invulling gegeven kan worden aan afwisselende koersprogramma's."


Het heeft dus niets te maken met uiterlijk. hoe ga jij dan bepalen wat de sterke en zwakke punten zijn?

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Afstammingsrapporten dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:08

Hummm als er al in het fokdoel staat 'gevarieerd' dan wordt het sowieso lastig :\

Kun je nog overstappen naar een ander ras? Engels Volbloed? Dat is wellicht anders beschreven.