draver kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:11

Heb je nu ook al foto's gemaakt? Wellicht kan de hoefsmid er nu al iets over zeggen. Verder ga ik met ragdollcat mee :)

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 19:14

Ja ik heb foto's gemaakt. Als Edith eerlijk is geweest wist ze ook echt niet waarom hij niet gekoerst heeft.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:28

Edith is eerlijk, zo lees ik wel meer en ik hoor alleen maar positieve dingen over deze stal en zou er ook zo een draver vandaan durven te halen, als ik dat zou willen maar ook aan haar wordt natuurlijk niet alles verteld waarom ze aan haar weg willen doen, zodat ze het om kan gaan scholen en doorverkopen naar een goede huisje.

mijntje92

Berichten: 237
Geregistreerd: 14-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:28

Ohh dravers zijn zo leuk! Ik heb er zelf ook eentje :+ sterke karakterpaardjes met pit.

In dit geval ga ik wel mee met ragdollcat. Het klinkt als een leuk paardje, maar ongelijke hoeven en inentingen niet op orde.. Zit een luchtje aan.
Inderdaad even aan je HS laten zien en beestje laten keuren (wat je zo te lezen al van plan was, maar nog even ter bevestiging!) door een goede dierenarts.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:38

Je kunt ook zoeken op ruitjes advertenties op de bokt markt, ze bied (volgens mij hele leuke) 2 dravers aan. Misschien dat dat wat voor je is.

Ibbel

Berichten: 49200
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:55

Paard heeft ongelijke hoeven en de entingen kloppen niet en dan moet er meteen iets mis mee zijn? Hoop paarden (zo niet ieder paard) hebben ongelijke voeten. Met 4 jaar is dat ook nog prima te corrigeren ook. Veel zijn toontreders ook, en gaan achter wijd, anders kunnen ze hun benen niet naast hun buik zetten met draven. So what.
Dravers worden niet op uiterlijk gefokt, maar op prestatie. Dat maakt ook dat er maar weinig slechte exemplaren tussen zitten, want met non-winners wordt niet gefokt.

En als een paard niet gekoerst heeft - bv omdat-ie te makkelijk galoppeert - dan hoeven de entingen niet netjes precies op de dag en het jaar bijgehouden te worden, want daar is dan geen noodzaak voor.
Ik heb er ook één die nooit gekoerst heeft, en ook nog eens in 4 jaar tijd 4 keer van eigenaar is veranderd. Want ja, dat gebeurt met dravers die niet goed genoeg zijn (althans, the lucky ones, die niet bij de slager eindigen). En ja, dan wordt een enting wel eens niet op tijd gezet.

Ik zou niet weten waarom je zo'n paard zou moeten laten staan.

ziyadah
Berichten: 634
Geregistreerd: 06-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:10

Stal Westfriesdijk is een super adres om je paard te kopen! :) Ze gaan je zeker niet voorliegen of mooie verhalen vertellen. Ga gewoon nog een keer heen om te kijken, vraag ze nog eens na over de hoeven. Bevalt dit paard je niet dan kunnen zij zo evt een nieuwe draver voor je zoeken die bij jou past.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:20

Eens met ibbel, Wilv heeft ook voor een verschil in haar voorhoeven, en er miste een enting in haar paspoort! Opnieuw de basisenting laten zetten dus probleem van de missende enting opgelost! Ongelijke stand in de voorhoven, met beleid langzaam laten corrigeren door een goede hoefsmid! Overigens loopt ze met het grootste gemak 80km wedstrijden uit. En idd geen enkel paard is perfect.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 21:28

Ok deze andwoorden stellen me weer wat meer gerust. Ik heb de foto's met hoe hij nu op zijn voeten staat even doorgestuurd naar mijn HS. Het is niet dat het andere voetje op een bokvoetje lijkt maar meer dat het ene voetje juist wat plat is. Met losgooien galopeerde hij op een gegeven moment wel aan dus dat kan iid ook een rede zijn dat hij nooit gekoerst heeft, paard zit wel erg mooi in zijn bespiering dus er zal wel mee getraind zijn.

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:35

barbar schreef:
Ok deze andwoorden stellen me weer wat meer gerust. Ik heb de foto's met hoe hij nu op zijn voeten staat even doorgestuurd naar mijn HS. Het is niet dat het andere voetje op een bokvoetje lijkt maar meer dat het ene voetje juist wat plat is. Met losgooien galopeerde hij op een gegeven moment wel aan dus dat kan iid ook een rede zijn dat hij nooit gekoerst heeft, paard zit wel erg mooi in zijn bespiering dus er zal wel mee getraind zijn.

Een draver kan gewoon galopperen hoor, ook top-koerspaarden galopperen door de wei.
Helaas zijn een redelijk deel van de dravers niet snel genoeg voor de koers en vloeien ze daardoor sneller af.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 21:37

Dat hij miss niet snel genoeg was, was ook mijn eerste gedachte.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:39

Wat ik op ndr kan vinden, heeft dit paard idd niet gekoerst. De redenen kunnen zo uiteenlopen, enige manier om daar achter te komen, is contact opnemen met degene die hem Had voor de sport.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 21:40

Ik vind dit zo moeilijk!!!! Ik heb nog nooit een paard gekocht, wel ooit op een manege/ handelstal gewerkt maar nog nooit zelf in die positie gezeten.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 21:40

Daar kan ik miss wel achter komen

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 21:51

Ik heb net contact gehad mijn HS en die vond het niet zo schokkend, die zegt dat het nog wel wat te corrigeren valt

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:07

Dan hoef je je daar dus geen zorgen over te maken :)

ziyadah
Berichten: 634
Geregistreerd: 06-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:08

Super toch, gauw weer heen om nog een keer te kijken! :)

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 22:13

Ja!!!!

Lukasje
Berichten: 11303
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:17

Oh, dat is wel geruststellend toch?

Moeilijk he, dé knoop doorhakken.
Je kan niet blind een paard kopen, dan word je zeker in het zak gezet, maar hoe zeer je alles ook probeert te beredeneren vooraf, je kan niet àlles uitsluiten, èn je hebt bij een paard ook een portie geluk nodig. En wat bij mij persoonlijk ook van toepassing is: ik moet een beetje verliefd worden :) .

Je bent blijkbaar wel op een betrouwbaar adres.

Nog veel succes. Ik ben benieuwd naar de afloop!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 22:23

Ik hou jullie op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:27

Klinkt super, ben benieuwd naar foto's. Ik heb lang geleden ook aan een draver gedacht, maar toen ik begon te zoeken naar een paard, zei mijn toenmalige hoefsmid dat hij wel iets voor me had. En hij heeft me destijds goed ingeschat, ben geen dag ongelukkig geweest met mijn huidige vriend. Al was ik al die jaren wel jaloers op de prachtige draver van mijn buurvrouw en heb ik lang geroepen dat mijn volgend paard zeker ene ging zijn. (Wat, zoals je weet, niet het geval zal zijn)

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 22:45

Hé sandra, je hebt me weer gevonden? :D
Ik ben nog lang niet over lester heen, maar ik word zo onrustig van het zonder zitten dat ik ga kijken of ik mijn jeugtdroom kan waar maken.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: draver kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 22:47

Ik ben niet zo'n held in foto's plaatsen, maar morgen gaat een vriendinnetje en medebokker ook meelezen, miss kan die ze voor me plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:54

barbar schreef:
Hé sandra, je hebt me weer gevonden? :D
Ik ben nog lang niet over lester heen, maar ik word zo onrustig van het zonder zitten dat ik ga kijken of ik mijn jeugtdroom kan waar maken.



Ik zit midden in mijn nachtenreeks en dan heb ik de i-pad bij met bokt en fb als gezelschap. Volgende week ga ik mijn eerste les hebben op een gangenpaard, als ik het goed begrepen heb, zijn de paarden daar een mix tussen de rocky mountain en draver. Dus, als ik het woord draver zie, klik ik dat topic aan.
Ik heb even getwijfeld of ik die les wel zou laten doorgaan, maar ik moet echt nog eens op een fijne manier met een paard kunnen omgaan ipv iedere dag met arendsogen het lichaam van de mijne te scannen op veranderingen. En, aangezien ik een rocky veulen op oog heb, is een les echt wel nodig. Ik moet echt weten hoeveel werk er voor mij aan de winkel is.
De duimen draaien hier alvast voor je, ik hoop echt dat je een nieuw maatje vindt.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 23:05

Ik kan verder niks beoordelen over het paard zelf zo, maar Stal Westfriesedijk ken ik ook als een zeer betrouwbare stal qua reputatie. Ik woon er niet heel ver vandaan, dus ik zou foute verhalen waarschijnlijk wel opgevangen hebben. Ik ken er ook diverse mensen die er geweest zijn en een paard vandaan hebben en niks dan goeds over gehoord.