Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 23 [ 572 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

 
Profiel   

Wooooow super goed zeg!!

Hij lijkt het nu ook echt leuk te vinden!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:12 



 
Profiel   

Ja bijzonder he? Het is ineens alsof hij er echt lol in heeft!

Echo deed het ook echt super, vind het ook echt een heel heel mooi paard!

Waarom een paard op het laatste moment in galop springt kan wisselend zijn. Vaak is het dan verzuring. Als je ze nog jong in training heb en ze springen in galop is het wel vaak nog dat je er snelheid in moet rijden. Dat zie je in beginnerskoersen ook wat meer, dan overlopen ze zichzelf/rollen ze de galop in.

Wat je echter wel vaak ziet, is dat wanneer een koers onderweg vrij hard gaat er meer paarden in galop springen in de laatste ronde. Dan heb je eigenlijk 'de verzuring' er bij een ander in gereden. Dat is deze koers ook wel gebeurd, je ziet de laatste ronde alles stil vallen/in galop springen. Het mooie is ook als je een paard hebt wat goed bochten loopt, wat Ivar doet: dan kun je juist op het punt dat verzuring lastiger is voor je tegenstander gas geven. Heel vaak gebeurd dat, dat rijders expres druk op hun tegenstander zetten in de bocht. Als je paard dan op is, moet je hem dan veel meer dragen en vast houden :)

Het is dan ook de kunst van de rijder om dat aan te voelen( als een paard dat al aangeeft) . Wij hebben daarom heel graag kilo's op het bit, dan kun je een paard dragen als hij gaat verzuren. Toen ik bijv. Begon met rijden had ik best een aantal keer dat ik een paard in de laatste 10 meter liet springen. Je 'laat dan toch los' vlak voor de finish, soort van: pfoe we zijn er. En dan knalt een paard er dus uit. Was heel frustrerend, dat doe je erg onbewust soms :+ .

Ivar bracht inderdaad 3.70, dus voor elke euro krijg je dat bedrag terug. Des te lager dat getal, des te meer mensen geld op hem hebben ingezet :)

De rondetijd was ergens in de 19. Hij kan veel sneller, Alkmaar is ook een 'langzame' baan.

Over talent verspillen: Ik denk dat het 2 kanten op gaat. Wij geven paarden meer tijd, maar wij zijn ook veel minder 'goede' trainers. Dus als een paard een laatbloeier is met een lastiger karakter: dan past hij misschien beter bij ons.

Echter qua faciliteiten en qua trainingsleer zijn er echt trainers die zoveel beter zijn, die kunnen veel meer halen uit een paard dan wij.

Het klopt inderdaad dat zijn eindspurt steeds langer word, hij lijkt per keer meer te verbeteren/te kunnen. Nu ging deze koers ook minder hard, dus dan kan dat ook, dan heb je meer in de tank zitten nog :)

Dat aaien op de kar doet de rijder inderdaad steeds, leuk dat je dat ziet :D . Het blijft een enorm wankel evenwicht, de rijder gaf aan dat hij met warm lopen weer een stuk erg lastig was. Omdat hij nu zo 'vrij' ingespannen staat kan hij enerzijds zijn stress kwijt, anderzijds betekende dat dat hij onwijs liep te duiken en heel erg scheef werd. Als ze dat doorzetten duwen ze gewoon je sulky doormidden( zo'n boom is van hout, of carbon,niet heel stevig :D )

Het is een mooie combi deze rijder en Ivar, dus dat klopje is voor mij zo respectvol :)

Hoelang het seizoen nog duurt,lastig. Wij zetten heel vaak op rust in de winter. Dan hebben ze nov, dec, jan vrij. Trainen we in feb en mrt weer op en starten we weer in april.

Als hij echter zo in bloedvorm blijft weet ik niet of we het seizoen misschien verlengen en naar Wolvega gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 19:28 



 
Profiel   

Ohhh wat super zeg!
Ik vind zijn hoofd echt fantastisch op t laatste stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 21:30 



 
Profiel   

Dat je dat nog eens zou zeggen hè, met Ivar naar Wolvega. :D

Hij ging echt weer heel erg goed! Bizar hoe de knop om lijkt te zijn gegaan.

Of Ivar elders ook een kans had gekregen, hangt ook van de eigenaar in die situatie af lijkt mij. ;) Grotere stallen hebben immers merendeels paarden van derden in training staan. De eigenaren hebben niet altijd evenveel geduld, want een paard ergens in training zetten kost een aardige duit. Als de prestaties in de koers dan tegenvallen, verdwijnt zo'n paard eerder naar de recreatie, fokkerij of frikandel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:47 



 
Profiel   

Wat leuk om je zo nog te volgen Cathy! En wat hebben jullie hem heerlijk voor elkaar gekregen! :D
Ik ben sinds kort ook weer terug in de sport, soort van :o

Zit tegenwoordig bij de jury boven in Wolvega waar ik zorgdraag voor de communicatie naar Frankrijk, PMU & Geny etc. Bevestigen van start vrij- (valse) start - voorlopige uitslag en def. uitslag. Leuk om te doen, zo blijf ik er toch nog wat in! Al moet ik wel zeggen dat ik het meerderen deel van de moederpaarden ken dan de huidige draver. :+ Wat gaat het toch snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:30 



 
Profiel   

Komt er hier nog weer nieuws.. vond het leuk en ook de uitleg en info..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 22:01 



 
Profiel   

Ik heb besloten het topic niet meer te updaten. Sowieso ben ik meer aan het nadenken over hoeveel tijd ik doorbreng op Bokt :') maar ik vind zelf de tendens op Bokt/sociale media omslaan naar meer negativiteit over wedstrijden rijden met paarden en ik voel mij eigenlijk niet helemaal meer fijn om zo open te zijn :o .

Ik twijfelde er al langer over en heb dat ook al wel eens aangegeven hier, maar bij deze dus een laatste 'afsluitende post'




Ivar heeft vorig jaar nog op Duindigt gewonnen met mijn vader ( grijs rode pak aan de buitenkant bij de start). Hij kreeg een koers op maat op een zeer plakkerige natte baan( niet zijn ding) maar won uiteindelijk makkelijk.

Toen naar Alkmaar met nummer 9( zwart witte pak)



Hier zie je dat deze baan heel erg lastig is om finish te rijden vanwege het feit dat het een kleine baan is met relatief veel hoeken. Je komt gewoon de rest niet zo makkelijk voorbij als op de lange rechte lijn van Duindigt

Toen gekeken of we het seizoen konden vervolgen op Wolvega. Wolvega is een heel ander soort baan dan Alkmaar en Duindigt. Minder 'paardvriendelijk' , het gaat er veel harder, de baan is harder, de concurrentie is beter. We wisten dus niet of dit Ivar zou liggen.


Hij werd netjes 3, hij kreeg de slechtste positie in de koers omdat je je niet moet laten insluiten met een favoriet. Dus ga je vroeg rijden. Dat was dus op op de laatste rechte lijn.

Toen deze koers, weer met mijn vader( dus grijs rode pak)

Het moment waarop mijn vader zei: het seizoen is klaar. Ik weet niet of het de baan is( ik heb het gevoel dat hij die baan gewoon minder fijn vind) of dat hij zoveel goede koersen heeft gelopen dat de vorm over was. Maar duidelijker kon Ivar het niet maken: hij was aan vakantie toe.





Dus op rust gezet en weer op Duindigt gewacht.


Weer met het zwart witte pak( nummer 4).
Wij staan er om bekend paarden vaak niet aan het begin van het seizoen meteen scherp te hebben. Als je een grote trainer bent, kun je veel beter trainen in een groep, waardoor je beter koerssituaties kunt nabootsen. Ook is onze baan niet mooi rond waardoor we vaak 2 of 3 koersen nodig hebben voor de laatste puntjes op de i.


Maar hij deed het hier al heel erg aardig :D , wat een spannende finish he?

Weer met mijn vader ( grijs rode pak aan de buitenkant)


Dit was een ' valse koers' , dat wil zeggen dat er iets gebeurde wat je niet van te voren ziet aankomen en daardoor Ivar eigenlijk niet goed kan beoordelen. Het paard wat hier wint knalt er zo'n tempo uit en daarvan denkt iedereen dat houd hij nooit vol. Daarom begin je pas laat met rijden( Ivar zit op de rug van de favoriet Karl Bianco) . Beide paarden komen dan zover van het koppaard af te liggen dat je nooit meer kan winnen.
Maar, we vonden het echt super leuk dat dit paard won. In onze sport is de gunfactor echt mega, hoe leuk is het dat iemand wint van wie niemand het verwacht? Tof toch!

Maar nu lijkt Ivar zijn 2 koersjes voor de scherpte wel gehad te hebben en lijkt hij een mooi seizoen tegemoed te gaan :o.


Ik was bang dat hij ingesloten zou raken, zo schoof het veld in een. Maar er kwam genoeg ruimte en hij won met zijn proppen er nog in en zonder er aan te rijden zo sterk :o . En dat terwijl hij omdat hij wint, steeds tegen betere paarden moet. Het is echt absurd, zo goed als hij nu is, zo goed hebben we denk ik nog nooit een paard gehad :o. Ik wacht steeds op het moment dat er iets gaat tegenvallen :+ ,ben het zo niet gewend haha :D . En dat voor een paard waarvan jullie ook een hoop narigheid en sleutelwerk hebben gelezen, wat hebben we moeten puzzelen met dit dier :o

Onze kleine vechter Kumanu is met een jaar tijd ook sterker en wijzer geworden, we zijn erg blij dat we haar de tijd hebben gegeven en steeds rustig aan gedaan hebben want het lijkt er nu uit te komen.


Kumanu kwam in het dooiespoor te liggen, daarom besloot de rijder door te rijden. Je ziet dat Ku'tje eigenlijk 'maar wat aan het doen is' , Ivar veel meer echt aan het koersen. Ze was namelijk geklopt op de laatste rechte lijn en ineens denkt ze: potver, en steekt haar neus er toch weer op tijd voor :') . Heerlijk diertje is het, we zijn zo benieuwd wat de toekomst brengt als ze het spelletje nog beter gaat begrijpen :D

Hier moest ze lopen tegen een paard wat echt enorm goed is.



Dit is gewoon koers, deze is gewoon een klap beter en kunnen we niet kloppen.

Ku heeft nu weer paar weekjes vrij gehad, ze is toch jonger dan Ivar en we willen niet weer teniet doen wat we net weer opgebouwd hebben. Ze heeft een loop die enorm groot is voor haar stokmaat, dus ze word beter als ze sterker word. Tijd en geduld, dat hebben we nodig :o

Betreft Lilly Lisanne: die is gekwalificeerd maar daar moeten we nog heel veel aan sleutelen en daar doen we dit jaar ook niks mee qua verwachtingen.

Hier zie je dat we nog heel rustig van start moeten, dat ze vervolgens heel veel snelheid laat zien maar 'onder druk' in de bocht toch weer springt.



Die gaan we alleen maar trainen op rust dit jaar, komt vanzelf :o

Verder gaat Mowie weer het land op, die is deze winter wel getraind maar niet voor de koers. Die is nu 3, maar zo groot dat heeft echt 0 nut, dus die mag weer lekker de tuin in straks :D

En, Zwieber, die oogt goed, ons zorgenkind moet nu nog zo'n 3 maanden trainen naar koersniveau en dat is natuurlijk 'er op of er onder' , hij lijkt het tot nu toe goed aan te kunnen, maar dat weten we pas als hij echt op een hoger niveau het ook aankan. Ik gebruik hem nu als casus voor mijn opleiding als revalidatietrainer, dus hij moet heel veel vreemde dingen van mij :') . Nouja, vreemd, ik denk dat hij het vreemd vind :+ . Ik ben zo benieuwd of we hem ooit in de baan krijgen, dat zou voor mij al een overwinning opzich zijn.

Nou, hier wilde ik het graag bij laten :o . Ik wil jullie bedanken voor het volgen, voor de interesse en de leuke vragen! Ik heb het altijd heel erg leuk gevonden mensen kennis te laten maken met een onbekende sport.

En als je ooit een dagje naar de drafbaan komt: stuur een PB, even meeten vind ik altijd leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 20:12 



 
Profiel   

Jullie gaan gooooooeeeeed, van harte gefeliciteerd namens ons!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 20:15 



 
Profiel   

Oh wat jammer! Ik vind het echt geweldig om je te volgen. Heel veel succes in de toekomst, dat er nog maar veel overwinningen mogen volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 20:21 



 
Profiel   

-O- Ik begrijp waarom je stopt met posten, maar het is heel jammer dat het hoe het juist goed kan dan uit het zicht verdwijnt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 20:29 



 
Profiel   

Wat jammer dat je deze beslissing moest nemen. Bedankt voor alles wat je met ons deelde! Ik heb er van genoten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 20:45 



 
Profiel   

Dankjewel voor je interessante topic en informatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 20:55 



 
Profiel   

Ook ik snap je beslissing en vind het tegelijkertijd ontzettend jammer!

Ik denk dat je veel begrip en sympathie/ liefde voor jouw sport hebt weten te creëeren met jouw informatie.

In elk geval bedankt! Ik heb het zeer gewaardeerd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 21:02 



 
Profiel   

Wat fijn dat Ivar het zo goed doet, en dat de andere paarden ook beloftevol zijn. Dat is jullie gegund!
Super jammer dat je stopt met updaten, maar ergens wel begrijpelijk. Het internet is een wonderlijk fenomeen, met mooie en mindere kanten.
Maar ik was graag jullie blijven volgen. De drafsport is een heel boeiende sport, al ben ik er nu niet actief bij betrokken. Vroeger, als tiener, heb ik vele uren doorgebracht met en achter dravers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 21:04 



 
Profiel   

Als eerste snap ik dat je minder bezig wilt zijn met bokt/socialmedia..
Ahhoewel ik het echt heel heel jammer vind dat je ermee ophoud.

Maar ik wil jullie graag veel succes wensen. Hopelijk kunnen jullie nog heel wat fijne ritten rijden(winnen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 21:19 



 
Profiel   

Wat jammer Ruitje. Ik heb je topics altijd graag gevolgd, en zal je zeker missen :o

Mooi dat de paarden goed gaan, hopelijk nog veel meer successen in de toekomst :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 21:43 



 
Profiel   

Bedankt voor de lieve woorden allemaal :)

Is denk ik ook een beetje de levensfase hoor, nu met een kleine meid ga je alles ineens overdenken en je prioriteiten verschuiven dan ook gewoon :')

Wil er niks 'dramatisch' van maken want dat is het niet, wilde gewoon alleen zeggen dat ik stop voordat mensen blijven wachten op updates :)

Ik blijf jullie verder nog gewoon vervelen hoor op Bokt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 21:44 



 
Profiel   

Snap het maar toch erg jammer.. mocht toch een keer wat nieuws willen plaatsen is altijd leuk..
Succes met je mooie paarden en dankje voor alle uitleg die je gedaan hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 21:47 



 
Profiel   

Ik snap dat je stopt, maar wil je wel even bedanken voor o.a. dit ontzettend interessante topic! Ik vond het altijd super interessant om te lezen, toch een van de smaakmakers van Bokt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 22:29 



 
Profiel   

De reden waarom je stopt, begrijp ik helemaal. Dat is ook de reden waarom ik nog maar heel weinig op bokt reageer. Ik vond jou topics altijd erg leuk om te volgen. Heel erg bedankt daarvoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-22 14:50 



 
Profiel   

Wat jammer dat je stopt, ik snap het zeker maar vond het altijd zo interessant om deze tak van de sport door jou uitgelegd te krijgen. Al vanaf destijds het topic van de merrie die er nu niet meer is. Je schrijft mooi en je krijgt gewoon een duidelijk beeld ipv dat je zelf dingen gaat invullen die dan niet waar blijken te zijn.

Bedankt daarvoor iig!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-22 15:14 



 
Profiel   

Dank je wel voor de uitleg die je in dit en andere topics hebt gegeven. Het kijkje in een andere wereld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-22 23:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 23 [ 572 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen