Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 23 [ 572 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

 

Spoiler:
Ik zie iets galopperen en ik zie iets rechts hangen in de laatste bocht. :D

Weet niet of dat is wat je bedoelt, maar ik wil niet het risico lopen dat ik het voor anderen verpest, mochten het de juiste antwoorden zijn. Leuk stukje interview trouwens ook!

Hebben ze nou trouwens een nieuw deuntje als ze naar het startpunt gaan? -O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 19:39 



 
Profiel   

Je eerste vraag:
Spoiler:
Ik zag 5 galloperen en was ervan overtuigd dat hij er uit zou worden geroepen. In plaats daarvan hoorde ik alleen nr. 3.


Je tweede vraag:
Spoiler:
Ik heb er echt de ballen verstand van dus misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar ik vind hem vergeleken met de rest want onrustig ogen, in het lijf, maar soms ook in de mond. Id dat het antwoord dat je zoekt?


Is er overigens een reden dat dat paard de staart zo enorm hoog draagt, is dat tuig technisch of gewoon een ding dat het paard doet?

Wat gebeurt er overigens achteraf als zo'n fout ontdekt wordt? Worden ze dan alsnog gediskwalificeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 21:45 



 
Profiel   

Hier Kitai in het voorwerk, toen het nog wat leek :D
[ img ]

Ivar in het voorwerk, hij ontspant gelukkig steeds beter. We kunnen hem nu al minder doof en zonder gaaskap voorwerken. Hij kan zeg maar al meer prikkels aan zonder daar erg druk van te worden.

[ img ]

[ img ]

En Kumanu. Die is zo veel beter, zo ontspannen, zo relaxed. Echt fijn om na een aantal projecten weer een door ons opgeleid, rustig gefokt dier te hebben :+


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Met onwijze dank aan mbfotos.nl en ina!

Ku voor een koers:


[ img ]

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 22:15 



 
Profiel   

Jullie hebben 1 ding al goed gezien,zal morgen het antwoord geven :D .

Het andere zat iemand warm en op de foto zie je het ook een beetje :D

@Rex Rolfo, bedankt, leuk om te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 22:19 



 

Wat een ontzettend lieve uitstraling heeft Kumanu. <3 En Kitai vind ik vooral heel stoer! 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 22:51 



 
Profiel   

Heel leuk om mee te lezen, zeker omdat ik zelf ook een Draver heb! Ik had ook graag een video van hem in actie gezien, maar die lijken er niet te zijn. Maar heel leuk om hier mee te lezen en te kijken! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 23:43 



 

Weet je zijn volledige naam? Wellicht kunnen we wat opgraven voor je. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 00:07 



 
Profiel   

Nu ik ook een draver in opleiding heb.......... :D
Ga ik dit topic volgen om er meer van te gaan snappen.

Twee stalgenoten van Madness waren 1e plaats Joan Hanover en 2e plaats Echo Oldeson in Gelsenkirchen gisteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 04:03 



 
Profiel   

Mkango schreef
Weet je zijn volledige naam? Wellicht kunnen we wat opgraven voor je. :D


Van mijn Draver bedoel je? Zijn volledige naam is Ymoko Buitenzorg, ik kan via google wel veel uitslagen van hem vinden, ook in het buitenland, en een paar verhaaltjes. Maar verder helaas niet.. Zijn vader is Imoko en zijn moeder Wisby. Als iemand iets weet, hoor ik het graag! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 05:25 



 
Profiel   

Wat draagt Ku in het laatste rechte stuk haar staart hoog? Is dat normaal?

Ik vind het juist leuk en leerzaam jullie te volgen. Sowieso omdat ik het gevoel heb dat jullie paarden niet 1 van de tig zijn die er staan. En dat je ondanks dat dus toch mooi mee kunt komen in het grote geweld van de grote stallen. Zoals Ku bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 07:19 



 
Profiel   

De winnaar sprong inderdaad na de start meer galop sprongen dan is toegestaan. Ik denk dat het comite vond dat hij veel meters verloor en dat het kwam omdat hij last had van een ander paard. Snap ik allemaal wel, maar eigenlijk sprong hij wel echt lang en had hij er uit gemoeten :o . Achteraf er uit gooien doen ze niet, dat moet echt vlak na de koers, voor de uitslag officieel gemaakt word.

@Mkango, ik zal eens naar het deuntje luisteren ha!

Ku is nog net iets te scheef, dit zie je doordat ze in de bochten naar binnen hangt en het laatste stuk als ze moe word zie je het ook. Opzich niet heel ernstig als ze verder in het werk recht zijn wil het vaak vooral vermoeidheid/verzuring zijn en het nog niet helemaal snappen hoe ze op topsnelheid de bocht goed door moeten. Misschien doen we een murphys blind aan weer, alhoewel dat vanwege haar schrikactie niet de voorkeur zou hebben. Of een headpole.
Ik houd jullie op de hoogte :D

Ku is echt super lief! Kitai is niet stoer maar een bange poeperd, hij loopt nu bij ons in de groep. Heeft als hengst heel lang alleen gestaan denk ik. De eerste dagen dacht hij dat iedereen 'm dood wilde maken :')

Leuk nieuwe volgers met eigen dravers! Welkom!

Ku haar bijnaam is vanaf jong paard trouwens al: De Pluim :+

Is niets tuigtechnisch, zij doet dat altijd, in welk werk dan ook. Los in de bak, gewoon voor de kar. Ze heeft hem of gewoon iets los van haar rug, als ze hard moet gaat hij nog iets hoger, en als ze aan het rennen gaat met je staat hij overeind als een vlaggenstok en kun je je bergen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 07:59 



 
Profiel   

https://youtube.com/shorts/QjsnCWZWfk8?feature=share

Ku op de koers, de rust zelve.


Thuis naast Kitai. Ku is het achterste paard, hier zie je haar staart ook een beetje.

https://youtube.com/shorts/pKSFFv3W1qc?feature=share

Het verschil tussen Ku en Kitai in 1 filmpje zichtbaar :') . Kitai: oh mijn god, daar staat iemand.
Ku: lalala

De stapwagen

https://youtube.com/shorts/VG-4Wgu8dVU?feature=share

En dames en heren: de pluum :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 08:15 



 
Profiel   

Ik heb oorlog met youtube, krijg ze niet ingesloten. Sorry. Edit: ik heb blijkbaar een leeftijdsbeperking gekregen ofzo op mijn video's. Stomme youtube :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 08:21 



 

Dat konijnengalopje. _O- Cute. :))
Je filmpjes zijn inderdaad wel heel erg 18+... :')

Vroeger was het deuntje altijd deze:

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 09:48 



 
Profiel   

Aah leuk, weer actieve updates!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 10:17 



 
Profiel   

Leuk, die staart!! En nu snap ik haar bijnaam, haha!

Trouwens leuk om te zien dat jouw dravers ook zo lekker relaxt voor de kar kunnen draven. Dat viel me hier ook 100% mee toen ik mijn uitgetrainde/gekoerste draver kocht en ging omscholen (wat overigens mijn eerste keer was en veel makkelijker was dan ik dacht al licht dat misschien aan het paard). Wij rijdens sinds anderhalve maand lange buitenritten en hij kan dan inderdaad ook zo lekker relaxt zijn, ondanks dat hij drie keer zo hard stapt als de andere paarden.

Een draver was echt de beste beslissing die ik had kunnen maken.

Barca draagt zijn staart overigens met regelmaat in een varkenskrul achterop zijn rug. Zo hyper flexibel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 10:37 



 
Profiel   

Jaa wat leuk weer updates! Dit is een van mijn meest favoriete topics op bokt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 11:07 



 
Profiel   

Ja klopt! Safri Duo! Ik weet eigenlijk niet meer waarom dat niet is haha :+ .

Ja Ku doet een huppels in galop :')

Ku is echt mega relaxed voor de kar, Kitai zie je nog wat minder. Ze zijn ook wisselend hoor thuis, er zijn er daar kan je iedereen mee wegsturen en er zijn er die zijn gewoon altijd pittig :+

Wat grappig dat Barca ook zo staarterig is haha :+ .

@Liesjuh, dat is leuk om te horen. Ik denk elk jaar weer: ik ga het niet doen.

Ik merk eerlijk gezegd dat de opinie gewoon veranderd. Bijv in 1 van de bovenste filmpjes draaft Kitai met zijn mond open. Wij hebben geen neusriem om en ik weet dat hij daar harder wilde maar dit niet mocht.

Of bijv. Het koersongeluk met Ivar vorig jaar, of als ze de laatste rechte lijn toch 2 klappen krijgen omdat je voor de winst gaat.

Ik ben steeds bang dat ik toch een keer ga aanlopen tegen de publieke opinie zeg maar. Ik vind het soms echt spannend om dingen te posten :')

Trouwens: Aan Ku reed de rijder de laatste rechte lijn helemaal niet he, zagen jullie dat? Hij was zo blij met de 2e plek en hoeveel ze geleerd had en dacht: ze word wat scheef en ik kan die ander denk ik niet kloppen: dan rijd ik niet.

Misschien was ze anders weggesprongen, je weet het niet. Maargoed, de volgende keer als je denkt te kunnen winnen geef je misschien wel 4 tikken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 16:06 



 
Profiel   

Ik vind het altijd super interessant om mee te lezen. Ik reageert eigenlijk nooit maar lees rustig mee.
Ik vind dat je dingen altijd helder uitlegt en verteld waarom jullie dingen op een bepaalde manier doen en hoe jullie tegen dingen aankijken.
Erg leerzaam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 16:14 



 
Profiel   

Ik ga weer meevolgen! In verleden ook gedaan en ineens uit mijn lijst, maar nu staat die er weer bij! Heel interessant altijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 16:24 



 
Profiel   

Ik heb er bewondering voor hoor. En ik weet ook dat iedereen die van zijn paarden houdt niet bewust slecht voor zijn paarden is. Goede verzorging, goede training en goede huisvesting is soms so subjectief. Ik ervaar soms ook de nadelen van Barca's draftraining en de manier waarop zijn vorige eigenaars met hem omsprongen, maar ik weet ook dat dat niet met opzet ''verkeerd'' was in hun ogen.

Ik denk dat het daar bij een heleboel dierenliefhebbers aan schort. Het inlevingsvermogen en ook het referentiekader. Leef en laat leven vind ik persoonlijk.

Ik ben heel erg van het 24/7 buiten, bitloos et cetera, maar ik kan er ook van genieten om te zien hoe een goede traditionele dressuurruiter zijn paard netjes rond rijdt of hoe jij, Ruitje, en je team die dravers rond koersen. Ik denk dat de wereld een heel stuk fijner was als veel mensen wat meer empathie hadden.

EDIT: Het wordt trouwens wat anders als je WEET dat het niet goed is maar het toch doet omdat het makkelijker/sneller is of omdat je geen geduld hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 16:41 



 
Profiel   

Leuke reacties weer! Ik denk dat elke draver die in training heeft gestaan voor mensen 'obstakels' oplevert, onze sport staat ook zover af van wat ze als recreatiepaard gaan doen. Kijk, een Z dressuur paard wat stopt in de sport en recreatiepaard word: doet eigenlijk nog steeds hetzelfde kunstje :D .

Ik denk dat dat leef en laat leven een fijn uitgangspunt is. Wij hebben bijv. Afgelopen jaar 2 groepsstallen opgeleverd: daar staat alles 24/7 buiten. Als ik een paard had wat er in zou passen zou ik het doen.

Voor wie zich Mowie nog herinnerd, die is de afgelopen maand voor het eerst voor de kar gegaan. We hebben haar laten beleren op Duindigt, was voor ons qua tijd en accomodatie niet meer goed te doen thuis.
[ img ]

Die komt zondag naar huis, dan gaat ze hier nog 2 weken voor de kar en dan mag ze de zomer de tuin in :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 07:42 



 
Profiel   

Ha, collega Madness. Hij gaat ook de wei op nu, even lekker groeien en spelen met vriendjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 07:48 



 
Profiel   

Voor mij levert het juist niet echt obstakels op, op de één of andere manier snappen mijn Draver en ik elkaar vanaf het eerste moment.. De klik was er direct toen ik hem zag, eigenlijk wist ik het al voordat ik de auto uit was (hij keek me recht aan vanuit de stal toen we eraan kwamen rijden), en echte obstakels hebben we niet gehad. Er is wel eens een dag dat het niet zoals gepland gaat, maar dat heb je met ieder paard wel eens.. En dat denkt hij vast ook wel eens van mij als ik een slechte dag heb :+ Ik heb nog nooit zo'n lief, makkelijk en werkwillend paard gehad, hij probeert ook echt alles goed te doen. Wel raakt hij gefrustreerd als het niet lukt, dan kunnen we beter even iets anders gaan doen.. Wat ik begreep is dit wel echt typisch het karakter van een Draver?

Mowie ziet er ook zo lief uit, zo'n lieve blik in de ogen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 08:09 



 
Profiel   

De M-etjes zijn dit jaar 2 geworden, toch? Mowie heeft mooie grote oren, kan ze het goed horen als de pikeur haar aanmoedigt.

Leef en laat leven is vaak wel een goed uitgangspunt, maar ik zie nog wel dingen in onze sport (en ja die is breed), waarvan ik mijn wenkbrouwen optrek. Ik vind het dan ook leuk en leerzaam dat (oa) jij ons meeneemt in jouw tak van sport.

Waar ik wel allergisch voor ben: betweters met balken in de ogen. Heb ooit een dame (die al heel wat jaartjes geen slanke den meer was en waar "mollig" ook niet meer voor gold) met haar billen op een ranke slanke pony zien zitten. Die riep met haar neus in de lucht dat die dressuurruiters hun paarden mishandelden omdat ze ze allemaal in de krul reden en dat haar paard zelf mocht bedenken hoe ie liep. Dat was tenminste veel beter.

Nou kun je niet alle (dressuur-)ruiters over 1 kam scheren, maar de manier waarop haar pony erbij stond (kop hoog, weggedrukte en pijnlijke (ongetrainde) rug. Kreeg er spontaan zelf rugpijn van. Tja....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 08:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 23 [ 572 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen