Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 23 [ 572 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Koersdravers: Wij draven 2021 in vanaf pag 18!

 
Profiel   

Altijd en eeuwig mag je van mij updaten.
Je schrijft er zo heerlijk over en het is zo interessant om te lezen.
Oftewel niet stoppen het is echt reuze interessant ookal reageer ik eigenlijk nooit
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 19:50 



 
Profiel   

Superleuk om te lezen, ook over wat voor strategieën erachter zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 19:54 



 
Profiel   

Dank je voor de update ruitje, heel boeiend om te lezen. Jij zelf sterkte met de zwangerschap. Mag je nog lang als een opgeblazen ballon rond strompelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 20:10 



 
Profiel   

Blijf aub updaten. Ook al heb ik geen draver of iets met drafsport de oplossingen die jullie zoeken helpt mij ook meer naar lateraal denken en te kijken naar andere manieren om iets op te lossen ipv rechtdoor of opgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 20:13 



 
Profiel   

Fantastisch je update! Wat geweldig dat ineens het kwartje er is en dat jullie zo veel tijd en geduld in hem hebben gestopt wat zich ook echt loont. Prachtig ook het commentaar erbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 08:41 



 
Profiel   

Wat een onwijs leuke reacties! Bedankt!

Je merkt aan de commentator en aan de mensen op de koers ook dat het ons zo gegund word, dat vind ik zo leuk. We zijn maar een hele kleine trainer en best wel 'op onszelf' . Wel is mijn familie denk ik in de top 20 van langst meedraaiende drafsport families. Echt toen de drafsport 'begon' deden wij mee. Maar wij hebben gewoon nooit meegedaan op het hogere niveau dus daarom denk ik ook wat onbekender, we zijn altijd de underdog :o .

Het 'puzzelen' is wat ik zo leuk vind aan de drafsport, of eigenlijk aan elke sport. Ik ben daarom ook niet zo geschikt om alleen een recreatiepaard te hebben alhoewel ik heel blij ben met Disco hoor! Maar na een jaar oid gaat het altijd kriebelen om weer te puzzelen :D



Ik ben nu 38 weken en heb tijdens mijn zwangerschap mijn freestyle instructeurdiploma, welzijnsadviseurdiploma en revalidatietrainer 1 diploma erdoorheen geduwd. Ik moet daar nu een beetje voor boeten denk ik. Heb echt op mijn tandvlees gelopen en ook heel bewust koersdagen niet meegegaan omdat ik dan de dag ervoor de opleiding had gehad en niet op of neer kon :o

Er zijn wel interviews haha, zal even kijken of ik daar wat van kan vinden! Daarin zei de rijder ook letterlijk: ' Het is fijn dat er mensen zoals *mijn vader* bestaan want een grotere trainer had dit paard nooit de tijd gegeven zich zo te kunnen ontwikkelen'
Nu kost een draver al snel 800 pm in de training, dus tja, een trainer moet ook veel meer presteren natuurlijk.

Die oren zijn aërodynamisch niet handig nee haha :+ . Het op de auto zetten kan ook verkeerd aflopen hoor. Je hebt er die gaan uitbreken( je stopt natuurlijk de voorwaartse drang) en dat is met een sulky niet handig. Je hebt er die onder de auto door willen duiken( zeker als ze zonder check lopen zoals Ivar) . Ohja en als je met een raymondcheck loopt kan je vast komen te zitten in het hekwerk( dat heeft mijn vader een keer gehad, super chill als de auto wegrijd en je hoofdstel vast zit :+ )

Die oortjes erop vind ik ook het allermooist!

Volgend jaar hoop ik te kunnen updaten over Mowie en Zwieber :+ . 2 paarden met een nogal eigen verhaal. Mowie is ons 'domste' veulen ooit, heb ik als veulen ooit wat over gepost. En dat bleek de lastigste ever te zijn met beleren :') . Heel wat mee te stellen gehad :D En Zwieber( zo heet hij niet maar je begrijpt waar de naam vandaan komt) heeft neurologische problemen. Dus beiden paarden waar ik heel veel mee gepuzzeld heb :D

Zal zo nog wat foto's posten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 10:31 



 
Profiel   

Heerlijk weer zo'n update! En de emotie spat er vanaf als het dan gaat kloppen en zo'n dier gaat echt sjouwen. Fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 10:52 



 
Profiel   

Eerst met pensionado Disco, zo blij dat ik 2 bijrijders heb die hem nu doen. Hij geniet wel van zijn nieuwe leven denk ik, vetzak :D


[ img ]

Dan Ivar nog:

Klopje op zijn bil over de finish, met de oogklep die dus niet goed naar beneden is gekomen.
[ img ]

Zweep er niet eens bij, tijd om te zwaaien naar het publiek :')
[ img ]

Mijn blije ouders, vind dit echt een super foto <3
[ img ]

Met een blije Ivar bij de huldiging. We vinden hem nu na de koers ook heel erg 'tevreden moe' , klinkt wat gek maar anders als hij goed liep had hij wel goed gelopen maar zat hij heel anders in zijn adrenaline.
[ img ]

[ img ]

Zijn uitrusting nu, dus oorwatten, trekoogkleppen( de kleppen trek je dus naar beneden en de oorwatten er uit) . Hij heeft dan nu nog de mexicaanse neusriem en zijn tong ( los) vast, we hopen dat dat er ook nog af kan over een paar koersen omdat hij nu dus wel goed te regelen is. Maar het ongeluk waarbij hij onbestuurbaar was zit natuurlijk nog wel in ons achterhoofd :o . De 'gewone neusriem' lijkt heel hoog te zitten, die zit heel erg los, die is alleen bedoeld om stabiliteit te geven aan de trekkleppen, daarom zitten ze hoog. Zit vast aan het hoofdstel, aan het stuk waar de kleppen aan vast zitten. Als je dat er niet aan doet loop je natuurlijk het risico dat het gaat schuiven en als je dan een klep trekt zit het teveel in de buurt van het oog :)
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hier duidelijk de ene klep die wel gezakt is en de andere niet :)
[ img ]

Hier de foto's van gister. Nu met de trekwatten wel uit de oren.
[ img ]

[ img ]


[ img ]

Rijder zei gister: dit trekhoofdstel gooi ik weg :') . Want zoals je ziet werkt die oogklep ook gister niet :') Maar wie weet werkt het voor Ivar wel om maar 1 oogklep te trekken, hebben we het nieuwste foefje in de sport ontdekt :') .

Wat je ziet is dat de rijder nu kan finish rijden met de zweep naar achter, doordat Ivar nu echt goed versnelt op de visuele ( klep naar beneden) en geluids( proppen) prikkels. In het begin van de koers hoort hij dus minder maar ziet hij alles en dat maakt hem rustiger. Aan het einde van de koers hoort hij alles en heeft hij meer focus door de getrokken oogklep( want de klep die wel trok, daar loopt het andere paard, die verdwijnt dus uit zijn zicht)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 11:50 



 
Profiel   

Disco is wel echt een knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:39 



 
Profiel   

Als ik geweten had dat hij op Alkmaar zou lopen had ik hem aangemoedigd!
Mijn pony's liepen daar in de pony-koers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 14:03 



 
Profiel   

Hij loopt er binnenkort weer denk ik!

Heb trouwens nog even met mijn moeder overlegd of ik meer zou mogen delen over wat zij met Ivar doet en dat mocht. Ongeveer in maart liep zij tegen de Trust Technique aan.

[OPG] Meer mensen enthousiast over de Trust Technique ?

Ik ben zelf vrij nuchter ( das een understatement :D ) en mijn ouders ook. Echter is mijn moeder de cursus gaan doen en het resultaat was echt bizar. Het is eigenlijk een soort 'mindfulness voor paarden' .

Ik hoop dat ik het goed uitleg, maar het gaat eigenlijk uit van verschillende 'levels' waar een paard in kan zitten en dat wanneer ze te hoog in hun stress zitten, er eigenlijk niks binnenkomt. Ik herken dit wel vanuit wetenschappelijk studies die ik als manager heb gevolgd, dat als mensen te hoog in hun emotie zitten je de ratio wel kan aanspreken maar dat 0 nut heeft :+ .

Ivar kon zo hoog in zijn stress zitten dat hij 'onbereikbaar' was, met de trust technique is het de bedoeling dat je paard aan jouw niveau kan spiegelen zeg maar, het idee is dat een dier het level 'overneemt' van de mens die bij hem is. ( ook dit herken ik overigens, maar ik heb dat nooit zo bekeken op die manier) . Dus dat je een paard 'naar beneden kan krijgen in zijn spanning'.

Ivar wilde dat in het begin niet, werd er zelfs narrig van, eigenlijk probeerde hij om de mens naast hem in zijn level van alertheid te krijgen zeg maar. Maar uiteindelijk nu, zoekt hij mijn moeder op als hij stress heeft, omdat hij er op vertrouwt dat zij het samen kunnen verlagen zeg maar?

Ik ben zelf echt vrij sceptisch geweest in het begin, maar toen bij mijn moeder de dravers gingen liggen in hun box en in een soort 'remslaap' ( dat was het vast niet :') ) gingen geloof ik dat ik toch maar moest toegeven dat ze niet het uur daarvoor met hun hoofd op haar schouder stonden te soezen omdat ze het gezellig vonden :') .

Zo bizar om te zien, en dan gaat het mij er niet om dat ze uiteindelijk gaan liggen, want dat is niet het truckje, of het resultaat, maar het zien dat je er door er gewoon te 'zijn' en een paard vertrouwen te geven iets kan betekenen zeg maar?

Dit is mijn moeder eerst thuis gaan doen en nu pakt hij het op de koers ook op.

Ik moet zelf de cursus nog doen, ik ben er denk ik zelf iets minder geschikt voor, ben zelf niet zo mindfull :+ . Ik ben iemand die snel paarden opvoed vanuit dominantie/grenzen zeg maar. Maar ik leer er ook wel van dat ik daardoor een energie meeneem die paarden ook 'hoog' in hun levels kan zetten.

Nouja, ik denk dat misschien de naam die je aan dingen geeft niet zo belangrijk is, maar dat het goed is om te zien wat je soms als mens 'meebrengt' . Zo zaten mijn moeder en ik laatst een keer een uur of 3 op een stoel bij de loopstal, omdat er een introductie was. En als je dan dus kijkt met een blik van: hoe jij de groep in stapt/welk stresslevel je meeneemt: dat pakt een paard op. Dan kun je het bijna niet meer zien zeg maar. Je hebt dan mensen die gewoon stil de groep in lopen, hun paard pakken en prima. En je hebt mensen die al vanaf 20 meter afstand hun paard roepend, alle paarden een klopje gevend, met een touw slingerend door de groep heen gaan en dan zie je de hele dynamiek veranderen.

Dat wil dus niet zeggen dat ik er in geloof dat je op je geitenwollensokken door een groep moet lopen, of nooit een paard een knal mag geven, want dat doen wij dus echt wel gewoon :') . Maar het bewuster zien van wat je zelf 'meeneemt' en hoe een paard dat spiegelt: dat heeft Ivar ons wel mooi geleerd en pak ik mee voor meer paarden op onze stal :o

Wij denken dat dit ook een groot puzzelstuk is geweest bij Ivar. Dus anders trainen, andere tactiek in de koers, andere manier van inspannen, en andere manier van hem leren zijn stress af te vloeien/te zien dat hoe wij met hem omgaan impact heeft op hoe hij zijn stress kan verlagen :o .

Een soort mix tussen trainingsleer/boeren verstand en meer mindfull zijn/het paard leren volgen :) . Soms mis ik wel eens bij topics op Bokt over sport waar we het voor doen, waarom wil je wedstrijden rijden met een paard. En dan kan ik dat slecht onder woorden brengen, maar als je dan weer zo'n proces doorloopt( en ik dat samen met mijn ouders mag doen ook nog), samen met een paard groeit: dan denk ik: daarom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:01 



 
Profiel   

Zo gaaf hoe jullie met de paarden bezig zijn en ze vertrouwen geven. Zoveel vertrouwen dat dit paard dus doet wat hij het best kan, zijn eigen koers lopen. Echt kippenvel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:15 



 
Profiel   

Kortom, jullie hebben niet met Ivar gepuzzeld, Ivar heeft ervoor gezorgd dat jullie steeds verder je horizon verbreden om voor een individueel dier te kijken wat het nodig heeft.

Ik zie vaker op bokt: " mijn paard kan ook zonder xxx / met yyy, DUS jouw paard kan dat ook". Maar je moet echt per individueel dier kijken wat wel en niet past. En ik vind het van moed getuigen dat je dan ook dingen durft oppakken die buiten je normale comfort zone vallen.

Ik ben meer en meer van mening dat jullie dravers / paarden geluk hebben bij jullie te zijn gekomen. Een Ivar of een Zwieber zouden bij "de grotere namen" allang via de achterdeur afgevoerd zijn. Die paarden passen met hun behoeftes niet in een normaal stramien

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 17:59 



 
Profiel   

hagelslag schreef
Altijd en eeuwig mag je van mij updaten.
Je schrijft er zo heerlijk over en het is zo interessant om te lezen.
Oftewel niet stoppen het is echt reuze interessant ookal reageer ik eigenlijk nooit

Hier sluit ik mij graag bij aan.

Ooit - lang lang geleden - mocht ik in de Ardennen op een voormalig dravertje - hij was echt klein - rijden tijdens een buitenrit. Wat een (h)eerlijk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 18:36 



 
Profiel   

Wat een leuke berichten weer! Leuk ook om te zien dat er zoveel positieve ervaringen zijn met dravers! Mijn schoonzus en nichtje ( 3 jaar) zijn helemaal gek op Ivar, dus ik hoop dat hij tzt bij ons kan blijven, maarja, we moeten ook weer opletten dat we niet alles houden. We hebben nu Disco als pensionado en Juul als fokmerrie. Kumanu heeft ook hele goede lijnen, zouden we ook wel mee willen fokken. Voordat je het weet heb je er weer 20 :') .

Het is inderdaad het vertrouwen hebben dat Ivar zijn eigen koers kan bepalen, maar Ivar vertrouwt nu ook dat hoe wij een koers willen indelen oke is. De rijder geeft nu aan dat hij bij de start kan wegrijden hoe hij wil, Ivar is dus niet meer 'op de vlucht', maar is te regelen. Dat is natuurlijk ook een soort wisselwerking? Je moet dat laten groeien door het te doen, maar wie is de eerste die dat durft zeg maar :') . Ik bedoel ga jij achter een paard zitten wat niet te houden is, ooit een keer stuurloos van de drafbaan afgevallen is, en dan zeggen: haal alle hulpmiddelen er maar af en dan zet ik hem op de auto, even kijken of hij zich gedraagt :+

Mij niet bellen hoor :') .

Andersom moet Ivar ook 'durven' en zeggen: oke, we doen het zoals jij vraagt.

En dat Rocamor, mooi verwoord, zo is het! Is inderdaad een proces van 'jaren' . Hij is nu 6 jaar, eigenlijk natuurlijk nog super jong, maar als een paard als 4 en 5 jarige veel moeilijk gedrag laat zien denk ik dat er in meer sporten eigenlijk gezegd word: niet geschikt.

Ik weet ook niet of dat heel 'erg' is als er dan ipv sport met een paard een goed recreatieplekje word gezocht, alhoewel ik mij dan ook weer afvraag of dat soort type paarden daar geschikt voor zijn :o

Vind dat moeilijk, als ik zie hoe Ivar thuis is zal hij zijn hele leven iemand nodig hebben die enerzijds afbakend en hem anderzijds ruimte geeft. Mijn vader kan met hem lezen en schrijven, dat betekend dat hij zeker zo'n 1 x in de maand omdraait voor de kar uit niks, dan is er iets wat hem paniek geeft. Mijn vader moet altijd kiezen: geef ik hem een grens( soms nodig) of is Ivar nu zo overtuigd van dat hij daar niet langs gaat dat hij de hele boel afbreekt als ik doorzet.

En wij zijn echt niet kinderachtig zeg maar, het is niet zo dat wij paarden niet hard opvoeden soms( ik denk dat dravers sowieso een redelijke opvoeding krijgen :+ ) maar bij dit soort type paarden kun je niet hun angst er uit dwingen denk ik.

Alhoewel ik dat natuurlijk ook niet weet he, misschien geven wij Ivar veelste veel ruimte en doet hij het daarom nu als 6 jarige pas goed. Misschien als een andere trainer hem als 4 jarige eens heel erg goed had aangepakt had hij nu al wel veel meer koersen gewonnen? Dat weet je natuurlijk nooit :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:05 



 
Profiel   

Je topic weer teruggevonden en heel mooi en interessant om alles bij te lezen. Ongelooflijk dapper en ook jong hoe jullie openstaan voor mindfullness. Zelf vind ik dat het voordeel van wat moeilijkere paarden (bij ons Polie.....puur recreatief paardje hoor en misschien beledig ik je zelfs door de vergelijking), ze halen je uit de comfortzône, door hen wordt er gezocht et voilà het lukt ook nog. Ik lees graag weer mee ik vind het leuk en intetessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:33 



 
Profiel   

Ik blijf dit zo'n leuk topic vinden! Blijf updaten hoor, zo interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:43 



 
Profiel   

Oh Pien, jij beledigd mij zeker niet, ik denk echt dat je heel vaak niet de paarden en mensen tegen komt in je leven die je wil,maar soms wel die je nodig hebt :D . Dus inderdaad, juist degene buiten je comfort zone, daar leer je het meeste van! Is Polie vergelijkbaar qua karakter?

Nou, ik zal dan maar wat blijven updaten.

Ik zal dan ook maar weer eens beginnen met de nieuwe lichting.

Dit was Mowie in haar eerste weken:

[KS-ITP] Vanacht geboren: Mohicaen

Mowie bleek zich te ontpoppen tot een vreselijke merrie ( sorry, was ze echt :') ) . Met binnen zetten als veulen/jaarling kwam ze omhoog, er is een periode geweest dat klanten haar weigerden binnen te zetten want ze gaf gewoon een voorbeen :o . Dat je echt denkt: hoe dan? Zelf gefokt, zelf opgevoed. Maar deze merrie heeft een mening op een hele verschrikkelijke manier :')

Ik heb haar in de eerste maanden alleen kunnen poetsen als ik een hoevenkrabber bij mij had, als ze me namelijk plat drukte moest ik die tussen mijzelf en haar in een rib duwen want anders stopte ze niet( vind dit echt heel erg om te schrijven, sta je daar bij een jaarling 'gewapend' met een hoevenkrabber te poetsen)

Ik heb foto's waarbij ze als jaarling gaat liggen bij de smid, geen faint reactie, want die ken ik ook. Nee met haar oren naar voren, gewoon: ' Als ik op 3 benen moet staan doe ik het liever ff zo. Zal nog even kijken of ik die kan vinden :o

Hier had ze voor het eerst watjes in haar oren




Ze had ook haar leuke kanten hoor:

Hier, eerste keer schriktraining in haar leven. vooral zo rond 2.40 word het grappig, ze gaat er echt op af :+



Normale paarden bij een 1e keer rookmachine: ik doe een stap achteruit. Mowie: ' Hold my Beer' , ik ga er ff op af lopen :')


Als een bevriende bokker langs komt kunnen we voetballen :D . Haar hoofd he: net een grote hond: GOOI DIE BAL NOU!!!



Ik heb er zelden 1 meegemaakt met zo'n sterk karakter, kan als koerspaard 2 kanten op gaan dit :') . Dit is dus helemaal mijn type paard, ookal heb ik vaak ruzie met haar lig ik ook zoooo vaak dubbel :+ .

En dan hebben we Zwieber en Lily nog. Zal daar dan later over updaten, anders word het ook zoveep gespam :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:09 



 
Profiel   

Heerlijke f zeer stevige dame. Zo die kan meppen :oo . Heftig dat je vroeger toen ze nog zo klein was, altijd de hoevenkrabber bij de hand moest hebben.
Ze is voor de dooie dood niet bang. Zoals ze overal op af gaat en reageert op het stoom apparaat.


ruitje schreef
Is Polie vergelijkbaar qua karakter?
Nee totaal niet dapper dus.

Ze was een enorme drama queen en vreselijk bang en ongelooflijk lief (dat laatste nog steeds die 1ste twee zelden of nooit meer). Voorbeeldje wat alles zegt over haar angst en drama, ik had privé les en stond naast mijn instructrice te luisteren naar uitleg. Iemand die aan de andere kant van haar stond trok haar jas uit. Polie viel van schrik flauw op de grond en ik kon zo afstappen :oo . Dat is dus niet normaal. Toch met haar alleen heerlijke buitenritjes gemaakt vanaf haar 10 de - 11de jaar . Ze heeft dat geleerd doordat onze bomproof ruin toen ze jong was altijd mee ging (achter Polie) en het 1ste jaar moest hij het 95 % van haar overnemen. Dan stopte ze, mijn man reed dan gelijk langs met Hercule, dat zinde ze haar niet want zij had wel de "baas"→ de 1ste van het clubje op haar rug→ dus rende ze als we voorbij het enge waren zsm langs Hercule (Cuul en ik knipoogde altijd naar elkaar en dan zag je die humor flits in zijn oog), en dan reed ze dus weer voorop. Nu is ze een heel evenwichtig paardje geworden met een heuse plek in de kudde, en was tante van het veulen van haar vriendin.
Maar vroeger tijdens dressuurwedstrijden , als ik genoeg tijd uittrok op onbekende locaties (lees als 1ste daar zijn) zodat ze kon wennen, reed ze eenmaal in de ring, de sterren van de hemel. Een fantastisch sensibel paardje dat op de pinken en met denken gereden kon worden.

Daar is dus zeker geen draver aan verloren gegaan _O- . Als ik streng keek, zakte ze al van haar sokken af bij wijze van spreken van schrik. Ik noemde haar een paardje met een rugzakje, maar kan dus toch wel goed komen met de juiste aandacht en begeleiding (zo van geen getut, geen gezeur, maar alles super zacht , heel veel herhaling en maar om haar lachen en zeker niet mee gaan in al die angsten). Ze is nu echt heel stabiel en zelfs wat dominant geworden. Dat laatste vind ik dus echt prachtig.

Dat lachen om een paard vind ik ook erg leuk.

Ik ben benieuwd naar de andere twee paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:42 



 
Profiel   

ruitje schreef
Ik weet ook niet of dat heel 'erg' is als er dan ipv sport met een paard een goed recreatieplekje word gezocht, alhoewel ik mij dan ook weer afvraag of dat soort type paarden daar geschikt voor zijn :o

Vind dat moeilijk, als ik zie hoe Ivar thuis is zal hij zijn hele leven iemand nodig hebben die enerzijds afbakend en hem anderzijds ruimte geeft. Mijn vader kan met hem lezen en schrijven, dat betekend dat hij zeker zo'n 1 x in de maand omdraait voor de kar uit niks, dan is er iets wat hem paniek geeft. Mijn vader moet altijd kiezen: geef ik hem een grens( soms nodig) of is Ivar nu zo overtuigd va
n dat hij daar niet langs gaat dat hij de hele boel afbreekt als ik doorzet.

En wij zijn echt niet kinderachtig zeg maar, het is niet zo dat wij paarden niet hard opvoeden soms( ik denk dat dravers sowieso een redelijke opvoeding krijgen :+ ) maar bij dit soort type paarden kun je niet hun angst er uit dwingen denk ik.

Alhoewel ik dat natuurlijk ook niet weet he, misschien geven wij Ivar veelste veel ruimte en doet hij het daarom nu als 6 jarige pas goed. Misschien als een andere trainer hem als 4 jarige eens heel erg goed had aangepakt had hij nu al wel veel meer koersen gewonnen? Dat weet je natuurlijk nooit :o .


Kijk naar die flappers van Ivar. Nu hij de kans krijgt en durft te nemen, vindt hij het spelletje maar wat leuk.

Angst eruit dwingen gaat je niet lukken. Dat dier werkt dan alleen nog omdat ie banger is voor hetgeen "de mens bij hem" doet dan voor hetgeen hij in eerste instantie bang voor was. Zo'n paard in zo'n setting krijg je nooit tot het gaatje. Die loopt niet uit zijn eigen met zijn bakkes op de auto om daarna met 2 hoeven in zijn neus, zijn middelvinger in de lucht en met opgeheven hoofd en oren naar de koppositie te rennen.

Is een echte paardenman (m/v) niet zo hard als nodig en zo zacht als kan? Als ik je over je vader hoor praten, is het een paardenman in hart en nieren. Dat soort mensen kunnen het ook om aan te voelen of je door moet duwen of gas terug moet nemen. We hebben het niet over de gemiddelde 12-jarige die een (uiteraard mishandelde) jaarlingshethengst met kusjes, aaitjes, lieve woordjes en vooral veel snoepjes probeert duidelijk te maken dat bijten/ trappen/ steigeren niet zo lief is

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:40 



 
Profiel   

Was Ivar niet mee met Kliek toen op Emmeloord? *gaat foto's na*
Edit, niet helemaal duidelijk.

Wat ik al stuurde, echt super tof dat ie t lijkt te snappen. Duimen draaien hier dat ie deze lijn vasthoudt. Wanneer loopt ie weer?

En Mowie, hemel wat een beest. Ik schuif t af op merriegedrag. Blegh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 21:49 



 
Profiel   

Ja, Ivar was toen mee naar Emmeloord maar dat was niet te doen. Op een andere baan dan Duindigt raakte hij helemaal in de stress.

Mijn vader is inderdaad een echte paardenman vind ik zelf, zo een van het uitstervende soort, zie je steeds minder in de huidige generatie :o

Oh Pien wat een herkenbaar proces! Bijzonder ook dat een paard dan zo kan groeien, dat gun je ze ook zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 07:26 



 
Profiel   

Leuk om jouw Mowi te volgen. Natuurlijk nu net zo oud als onze Madness
Wie weet ooit straks samen in de koers.

Madness krijgt les van zijn weidemaatje Echo Oldeson, kan hij lekker samen kilometers maken door de wei

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 14:08 



 
Profiel   

Ja leuk Janouk! Dat zou tof zijn! Heb je foto's van Madness?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 14:46 



 
Profiel   

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 15:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 23 [ 572 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen