Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg]Oudere draver heeft nieuw plekje gevonden!

 
Profiel   

Als jullie willen praten over Norma Miedema van Normas universum, kunnen jullie daar dan een eigen topic voor openen?
Het is in mijn topic niet relevant.
Bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 10:46 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
@ superpony, ik ben zelf niet gaan kijken. Met kijken kon ik niks veranderen en hij staat op 2 uur rijden weg voor mij. Heb de tijd om te gaan kijken en daar toch niks kunnen doen, gestoken in het zoeken naar een oplossing.

Het komt nu steeds dichterbij! Vind het mega spannend.
Ik neem ook nog wat dingetjes voor hem mee zoals winter en regendekens die ik nog heb liggen. Gebruik ze toch niet voor mijn paardjes en dan heeft de nieuwe eigenaar wat voorraad om te wisselen.


Ik snap het, maar dan had je beter kunnen inschatten hoe zijn staat is en wat nuttig kan zijn. Ik vind echt dat je niet van afstand kan bepalen of een paard nog herplaatst kan worden of beter ingeslapen etc. Nu ga je heel veel moeite doen op basis van wat iemand anders heeft gezien.

NOrma gaat erg ver met redden en in leven laten. Maar de dieren zien er niet down uit en leven gelukkig en vrij. Er is echt wel nauw contact met veeartsen etc.

Het is ook wat we gewend zijn geraakt een beetje; Paard kan niet gereden, dus dan pensioen of inslapen.
Paarden worden veel te snel als oud en niet bruikbaar gestempeld. Maar dat is hoe de mens het heeft bedacht en ons aangeleerd is. En dan krijg je de verhalen erbij dat ze in de natuur niet zouden overleven, dit en dat. Nee, daar zou de selectie al heel jong beginnen, waar hier ook veel mensen kromme veulens willen redden. We zijn mensen en dat heeft voor-en nadelen voor dieren die we houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 10:48 



 
Profiel   

Klopt superpony. Maar de nieuwe eigenaar kan beter inschatten of ze het ziet zitten dan ik. Zij was dan toch ook gaan kijken.
We hebben het over een tijdsbestek van een paar dagen. Als ik niemand had gevonden dan was ik zeker zelf morgen gaan kijken bij hem.

Maar dat is dus niet nodig. Zij ziet het zitten en wil er voor gaan. Dat vind ik belangrijkste.

Ze heeft al senior priores ingeslagen voor hem. Want totdat de tandarts maandag is geweest zal hij ook goed moeten eten.
En ik kreeg net een filmpje met wat ze allemaal had aangepast vandaag zodat Indy eerst zijn eigen plekje heeft en rustig kan wennen voordat hij bij haar andere paard gaat. Die staat nu namelijk alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 15:13 



 
Profiel   

superpony schreef
Het is ook wat we gewend zijn geraakt een beetje; Paard kan niet gereden, dus dan pensioen of inslapen.
Paarden worden veel te snel als oud en niet bruikbaar gestempeld. Maar dat is hoe de mens het heeft bedacht en ons aangeleerd is. En dan krijg je de verhalen erbij dat ze in de natuur niet zouden overleven, dit en dat. Nee, daar zou de selectie al heel jong beginnen, waar hier ook veel mensen kromme veulens willen redden. We zijn mensen en dat heeft voor-en nadelen voor dieren die we houden.


Ben ik wel met je eens en vind het vooral sneu voor jonge paarden die bij wijze van kapot gereden worden door verkeerd management of een verkeerde rijstijl en dan chronische beenblessures er aan overhouden en dan maar ingeslapen worden..Is het een dier, of is het een product?

Oudere dieren die gezond zijn kunnen nog prima mee, maar als ze verkocht worden omdat ze toch wat zijn gaan mankeren (wat op die leeftijd natuurlijk wel sneller gebeurd) en dan in de handel terecht komen, dat vind ik in en in triest. Dan denk ik..beter een korter maar goed leven, dan dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 16:26 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Klopt superpony. Maar de nieuwe eigenaar kan beter inschatten of ze het ziet zitten dan ik. Zij was dan toch ook gaan kijken.
We hebben het over een tijdsbestek van een paar dagen. Als ik niemand had gevonden dan was ik zeker zelf morgen gaan kijken bij hem.

Maar dat is dus niet nodig. Zij ziet het zitten en wil er voor gaan. Dat vind ik belangrijkste.

Ze heeft al senior priores ingeslagen voor hem. Want totdat de tandarts maandag is geweest zal hij ook goed moeten eten.
En ik kreeg net een filmpje met wat ze allemaal had aangepast vandaag zodat Indy eerst zijn eigen plekje heeft en rustig kan wennen voordat hij bij haar andere paard gaat. Die staat nu namelijk alleen.


Dat klinkt super in ieder geval, het belangrijkste is inderdaad dat zij het ziet zitten. Ik ben benieuwd wat je er zelf van vind als je hem terug gaat zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 16:27 



 
Profiel   

Dat klinkt heel goed. Kan altijd 2 kanten op gaan en je zit net in de winter, maar kan nog een heel mooi, vrolijk, fit paardje uitkomen.

Elisa2, het is een algemeen probleem. Iemand had melding gedaan van een brood en brood mager paard van 30. Van de dp moest een veearts komen en die zei doodleuk dat het nornaal was voor een paard van 30. Nou, echt niet.........Een beetje mager, inzakken en mankementen oke, maar brooks hospital uiterlijk is niet oke.

Als ik mag kiezen ben ik ook voor een kort en goed leven, boven een lang dramatisch leven. Maar het is soms lastig. Mijn ruin van 20 mankeert wel wat maar functioneert goed. Toch hebben mensen weinig begrip. 20 is oud en je hebt er niks meer aan zo. Tja......

Succes met verplaatsen TS. Je moet maar denken, het is 1x lang in de trailer en even gedoe, maar voor een goed doel. Daarna kan hij rustig aansterken en heeft hij alle tijd met eten etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 18:34 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Klopt superpony. Maar de nieuwe eigenaar kan beter inschatten of ze het ziet zitten dan ik. Zij was dan toch ook gaan kijken.
We hebben het over een tijdsbestek van een paar dagen. Als ik niemand had gevonden dan was ik zeker zelf morgen gaan kijken bij hem.

Maar dat is dus niet nodig. Zij ziet het zitten en wil er voor gaan. Dat vind ik belangrijkste.

Ze heeft al senior priores ingeslagen voor hem. Want totdat de tandarts maandag is geweest zal hij ook goed moeten eten.
En ik kreeg net een filmpje met wat ze allemaal had aangepast vandaag zodat Indy eerst zijn eigen plekje heeft en rustig kan wennen voordat hij bij haar andere paard gaat. Die staat nu namelijk alleen.



Dat is erg leuk! Dus het wordt een weidemaatje voor haar andere paard. KLinkt allemaal heel goed. _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 19:36 



 
Profiel   

Wat spannend! Het klinkt als een fijn plekje.

Ik heb een paar maanden geleden het verhaal van Kayro op de voet gevolgd. Vreselijk, ik had overwogen om te reageren op zijn advertentie maar toen ik er over nagedacht had, was hij weg. Uiteindelijk zag ik toevallig zijn opsporingsbericht en het daarop volgend slechte nieuws ;(

Ik denk dat áls je een oud paard verkoopt/weggeeft voor goed huis, het heel belangrijk is om goed onderzoek te doen naar waar hij terecht komt. Niet te snel geloven t het verhaal wel klopt. Op Internet is al veel te vinden, en ik zou een bezoek vooraf ook niet gek vinden. De baas van Kayro was van harte welkom geweest om te kijken hoe ik mijn paarden houd.

Maar goed, uiteindelijk blijft het altijd een spannende stap op je paard weg te doen. Je weet het gewoon nooit. Of je paard nou jong of oud is.

Hopelijk komt hij hier heel goed terecht, het klinkt wel als iemand die de boel goed voorbereidt en snap wat een oud paard nodig heeft. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 08:48 



 
Profiel   

Yes! Het is allemaal gelukt en goed gegaan.
Hij staat op zijn nieuwe plekje.
Zonder deken was wel even schrikken.
Maar met lekker de hele dag eten en veel liefde van zijn nieuwe baasje komt het vast goed.
Penny heeft zich ook voorbeeldig gedragen als steun!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 19:32 



 
Profiel   

Dat is inderdaad schrikken zonder deken.....Maar ik denk dat het allemaal goed moet komen! Je hebt een lange dag achter de rug. Fijn dat alles zo goed is gegaan! Wordt je op de hoogte gehouden? Ik zou het ook erg leuk vinden om mee te "volgen" hoe het met hem zal gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 20:05 



 
Profiel   

Ja, ik word zeker op de hoogte gehouden.. En het is ook echt een gezellig mens. Dus ga er vast ook nog een aantal keren heen.

Ik zal als er meer mensen willen volgen vragen aan een mod om de titel aan te passen van vinden naar gevonden en er een volg topic van te maken. Als dit mogelijk is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 20:08 



 
Profiel   

Lijkt me leuk! Nou fijn dat dit allemaal goed is afgelopen en dat je er eventueel nog heen kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 20:09 



 
Profiel   

Mooi dat het goed lijkt maar die deken? Lijkt alsof die er acht weken geleden op is gegooid en nooit weer af is gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 20:12 



 
Profiel   

Dat zou zomaar kunnen. Geen idee.
Ik heb een deken die ik nog haf afgegeven. Kan ze mooi wisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 21:33 



 
Profiel   

Wat ontzettend fijn dat hij zo goed terecht gekomen is!

Een volgtopic zou heel leuk zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 22:25 



 
Profiel   

Hij is ook wel echt alle bespiering kwijt..je ziet het achterstallige onderhoud wel terug inderdaad. Hopelijk over een paar maanden een mooi rond paard wat je tegemoet glanst. Ik ben ook heel benieuwd hoe het hem zal vergaan.

Superpony, dat vind ik ook lastig..ik snap dat mensen paarden hebben om op te rijden. Maar ik vind als je paard zijn hele leven hard voor jou heeft gewerkt, dat het laatste wat je voor hem kan doen..is hem een goed pensioen geven en lekker laten lopen zolang de gezondheid dat nog toe laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 08:45 



 
Profiel   

Ik zou de nieuwe eigenaar ook even adviseren op PPID te laten testen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 08:47 



 
Profiel   

Het is even schrikken, maar denk eigenlijk dat als alles in orde is; gebit, wormen etc, dat deze wel snel weer beter eruit kan zien.

Het is wel fijner om ze even onder deken te laten. Voor hun energie, maar ook de mensen. Onze merrie stond achter een huis en niet echt in het zicht, maar anders hadden wij vast de db aan de deur gehad, terwijl wij niet de veroorzakers waren van haar staat. Gelukkig was die tijdelijk.

Goed gedaan en ook lief van de pony om zo geduldig hele dag mee te reizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 11:54 



 
Profiel   

Ik was toevallig vandaag nog in de buurt. Dus nog even langs geweest.
Hij is wel blij dat hij de hele dag kan eten.
Maandag komt de tandarts en donderdag de hoefsmid.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 18:17 



 
Profiel   

Hij staat er goed bij :-) Ziet er uit als een mooie plek voor hem :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 18:49 



 
Profiel   

Lekker plekje hoor !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 19:51 



 

Fijn! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 21:49 



 
Profiel   

Wat ren schattig paard. Duimen voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 22:57 



 
Profiel   

Fijn dat je een goed plekje hebt. Hou je ons op de hoogte hoe het je draver vergaat? Zodat de bokkers die geen vertrouwen hebben in een goede afloop ook eens horen hoe het wel kan. En als het niet zo goed gaat wil je het dan ook melden? Ik denk dat we allemaal hopen dat het goed zal komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 00:00 



 
Profiel   

Ik heb net alles gelezen en hoop ook oprecht dat het een forever plekje is! Helaas kan ik navertellen dat het niet altijd goed gaat. Dat wens ik niemand toe.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 00:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen