Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Springen met een draver

 
Profiel   

Hoi :)
Ik heb een draver als bijrijdpaard en ik zou graag met hem willen gaan springen.
Ik heb al een paar springlessen gehad en het gaat heel goed! Nu ben ik toch ff benieuwd of er meer mensen zijn die een ex-racepaard hebben en daarmee springen. Ik zou het leuk vinden om hier met iemand over te praten en misschien wat hints uitwisselen? Verder ben ik gewoon heel erg benieuwd naar andere mensen die een draver hebben :P

xx
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 22:42 



 
Profiel   

Ik heb met mij bijrij draver ook gesprongen. Lessen gehad enzo. Lessen zijn alleen niet zo mijn ding dus pak nu af en toe de boomstammen mee in de duinen.
Hij is absoluut geen spring talent maar voor een draver doet hij het leuk.

Ik vond het vooral lastig op op een normaal tempo aan te komen rijden. Als hij te snel ging tilde hij zijn hoeven niet meer goed op

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 23:08 



 
Profiel   

kosseh schreef
Ik heb met mij bijrij draver ook gesprongen. Lessen gehad enzo. Lessen zijn alleen niet zo mijn ding dus pak nu af en toe de boomstammen mee in de duinen.
Hij is absoluut geen spring talent maar voor een draver doet hij het leuk.

Ik vond het vooral lastig op op een normaal tempo aan te komen rijden. Als hij te snel ging tilde hij zijn hoeven niet meer goed op


in het begin heb ik daar ook best
last mee gehad. Ik neem wel lessen maar dat is vooral omdat ik zelf nog niet zoveel ervaring heb :D Ik heb dan eens in de twee weken springles en dan in het bos boomstammen springen is ook heerlijk, mijn draver geniet er toch wel van. zodra hij een sprong ziet gaan zn oortjes naar voren en de happy modus aan. Altijd heel fijn om te zien dat hij het leuk vindt. Soms inderdaad dat hij te snel gaat. Maar we zijn eraan aan het werken hihi. Leuk om te horen dat jij dat ook doet! Die van mij is daarnaast pas 7 en pas 1,5 jaar onder het zadel dus we bouwen rustig op xxx

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 23:13 



 
Profiel   

Als jij je draver dressuur matig goed traint, tempo wisselingen, overgangen rijden, wendingen, voltes groter en kleiner maken, dan heb je daar veel profijt van met het springen omdat je beter kan controleren hoe jij de hindernis wil nemen.
Veel succes en plezier +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-19 09:18 



 
Profiel   

Odetje92 schreef
Als jij je draver dressuur matig goed traint, tempo wisselingen, overgangen rijden, wendingen, voltes groter en kleiner maken, dan heb je daar veel profijt van met het springen omdat je beter kan controleren hoe jij de hindernis wil nemen.
Veel succes en plezier +:)+


heel erg bedankt! ❤️

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-19 17:46 



 
Profiel   

Ik heb met mijn oude bijrijdpaard (draver) zowel gesprongen als gecrosst :D

[ img ]
[ img ]

Ze vond het zo ontzettend leuk! En kon het ook best wel leuk! Heb geen echt niveau verder, we zijn tot 90cm parcours gekomen en 100cm een losse hindernis.

Helaas gestopt met haar te rijden, anders waren we wel verder gegaan in de sgw :)

Ze begreep na 3x oefenen ook al een galopswissel. Dus dat was ideaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-19 18:01 



 
Profiel   

Sterre98 schreef
Ik heb met mijn oude bijrijdpaard (draver) zowel gesprongen als gecrosst :D

[ [url=m/g1mMz8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5isC53.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze vond het zo ontzettend leuk! En kon het ook best wel leuk! Heb geen echt niveau verder, we zijn tot 90cm parcours gekomen en 100cm een losse hindernis.

Helaas gestopt met haar te rijden, anders waren we wel verder gegaan in de sgw :)

Ze begreep na 3x oefenen ook al een galopswissel. Dus dat was ideaal :)



wat ontzettend leuk zeg! Wat zijn het toch leuke beestjes Ik ga misschien ook beginnen met crossen! Moet alleen een fijn crossparcours vinden die niet te ver weg is:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-19 23:15 



 
Profiel   

Welke regio zoek je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 08:53 



 
Profiel   

Hier ook een tijdje springlessen gevolgd met mn draver. Ondertussen zijn we verhuisd en tever van die stal. Het was ideaal om zijn galop te trainen, aangezien hij op parcourtjes in een rustige galop bleef. En hij werd er zelf super fanatiek van! [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 09:04 



 
Profiel   

Sterre98 schreef
Welke regio zoek je?


Noord Brabant... rond Oosterhout? Liefst ook niet te duur... :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 15:36 



 
Profiel   

July2001 schreef
Sterre98 schreef
Welke regio zoek je?


Noord Brabant... rond Oosterhout? Liefst ook niet te duur... :)
Oh dat is hier héél dichtbij. Je zou dan eens bij Stal Bienvenue kunnen kijken in Tilburg. Daar vind je denk ik precies wat je zoekt :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 16:42 



 
Profiel   

Oh ik ben alleen bekend in Twente en omgeving..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 16:59 



 
Profiel   

Ze kunnen zeker springen!
Die van mij had alleen niet zoveel talent, maar ze kunnen het prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 17:01 



 
Profiel   

Ik heb een van onze dravers ook juist goed kunnen helpen met een goede galop ontwikkelen door springen. Eerst vond hij het heel raar (had voor hij bij ons kwam nog nooit een gekleurde balk gezien)

Zodra hij het door had werd hij heel fanatiek en nam het heel serieus. Als we in het bos zijn en er liggen wat boomstammen bijv. verzamelt hij heel netjes en is op een kwartje te draaien.

Zolang je paard er plezier in heeft en het met dressuur onderbouwt denk ik dat het geen probleem moet zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 17:31 



 
Profiel   

[/quote]

Noord Brabant... rond Oosterhout? Liefst ook niet te duur... :)[/quote] Oh dat is hier héél dichtbij. Je zou dan eens bij Stal Bienvenue kunnen kijken in Tilburg. Daar vind je denk ik precies wat je zoekt :-)[/quote]

dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 17:56 



 
Profiel   

Wij hebben op de manege waar ik rijd nu ook dravers staan, 1 doet ook mee in de springlessen, en die kan heel leuk springen en de andere die word op het moment beleerd, echt leuke beestjes zijn het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 09:09 



 
Profiel   

Ik heb met mijn draver altijd gesprongen (is inmiddels al 12 jaar geleden overleden). Ze vond het fantastisch en was er goed in (en ze was erg snel := ).

Hier tijdens ons L-debuut
[ img ]

Lekker lessen nemen en samen plezier maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 09:46 



 
Profiel   

Ik heb ook een draver als verzorgpaard en neem ook regelmatig springlessen met hem :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 10:38 



 
Profiel   

July2001 schreef
Sterre98 schreef
Welke regio zoek je?


Noord Brabant... rond Oosterhout? Liefst ook niet te duur... :)


Bij bien venue kun je inderdaad springen én crossen, zowel indoor als outdoor. Zitten in de Reeshof, Tilburg. De diverse maneges in de omgeving bieden ook springcursussen aan, vaak ook voor paarden van buitenaf toegankelijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 10:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen