Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hollander (GB)

 
Profiel   

Een kennis van me heeft een ruin genaamd Hollander GB gekocht die uit Engeland kwam maar gekocht bij iemand in belgie. Ik zet er enkele foto's in van het paspoort.

Ze wou graag wat meer info weten over wat er potentieel met hem is gebeurd. Waar ze hem gekocht heeft wisten ze het niet.

Van wat ik zo kon vinden is dat hij toch wel wat races achter de rug heeft.

Maar hij is in niet zo een goede toestand gekocht. Ze wist dit, en heeft het risico genomen, maar als we meer info konden krijgen, was wel een leuk extraatje.

Hij was graatmager en heeft een, hoogst vermoedelijk, schedelfractuur opgelopen ergens. Midden op z'n voorhoofd (waar meestal de bles begint).


[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 12:11 



 

Hier vind je zijn raceverleden:
https://www.racingpost.com/profile/horse/1459208/hollander/form

Hij heeft als laatste in training gestaan bij Alexandra Dunn (http://alexdunnracing.com/) misschien kan zij je wat meer vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 12:27 



 
Profiel   

Mkango schreef
Hier vind je zijn raceverleden:
https://www.racingpost.com/profile/horse/1459208/hollander/form

Hij heeft als laatste in training gestaan bij Alexandra Dunn (http://alexdunnracing.com/) misschien kan zij je wat meer vertellen.


inderdaad net die naam gevonden ergens op een site, heb de trainer een bericht gestuurd!

hopelijk kunnen we wat antwoorden krijgen, wat we kunnen linken met zn toestand met wat er gebeurd zou kunnen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 12:41 



 
Profiel   

Jeetje, wat heftig van zijn hoofd! :oo Gaat het wel goed met hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 15:49 



 
Profiel   

Het gaat beter! Hij sterkt beetje bij beetje wat aan, z'n fractuur heeft hij eigenlijk geen last van. Ziet er alleen wat vreemd uit.

Hij sukkelde wat met z'n hoeven, die lieten los en wou niet echt genezen. Meerdere keren dierenarts erbij en hoefsmid.

Hoefsmid zei dat de lamellen (?, ben niet bekend met al die termen :+ ) loslieten en als het hoefbeen gezakt was was het einde verhaal. Ik zei tegen haar, laat nu een andere dierenarts komen voor een second opinion, heb ze een goede geadviseerd die kennis van zaken heeft, en die kwam met een heel ander verhaal. Wat precies weet ik zo niet meer, maar die had heel veel goede hoop. Speciaal beslag eronder zodat het kan genezen en lichtjes aan het werk zetten zodat de doorbloeding goed op gang kan.

Dat proces gaat maandag beginnen.

Wat betreft z'n afkomst, heb reactie van de trainer. Hij is naar de veiling gegaan omdat hij niet altijd zuiver was en dus niet altijd winstgevend kon lopen. Er is altijd goed voor gezorgd, maar omdat hij zo wisselvallig was hebben ze hem verkocht. Hij heeft echt goede runs gehad, maar ook mindere. De fractuur is ook bij hun niet bekend.

Ikzelf en m'n vriend vermoeden nu dat het tijdens het transport is gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 19:06 



 
Profiel   

Melewel94 schreef
Het gaat beter! Hij sterkt beetje bij beetje wat aan, z'n fractuur heeft hij eigenlijk geen last van. Ziet er alleen wat vreemd uit.

Hij sukkelde wat met z'n hoeven, die lieten los en wou niet echt genezen. Meerdere keren dierenarts erbij en hoefsmid.

Hoefsmid zei dat de lamellen (?, ben niet bekend met al die termen :+ ) loslieten en als het hoefbeen gezakt was was het einde verhaal. Ik zei tegen haar, laat nu een andere dierenarts komen voor een second opinion, heb ze een goede geadviseerd die kennis van zaken heeft, en die kwam met een heel ander verhaal. Wat precies weet ik zo niet meer, maar die had heel veel goede hoop. Speciaal beslag eronder zodat het kan genezen en lichtjes aan het werk zetten zodat de doorbloeding goed op gang kan.

Dat proces gaat maandag beginnen.

Wat betreft z'n afkomst, heb reactie van de trainer. Hij is naar de veiling gegaan omdat hij niet altijd zuiver was en dus niet altijd winstgevend kon lopen. Er is altijd goed voor gezorgd, maar omdat hij zo wisselvallig was hebben ze hem verkocht. Hij heeft echt goede runs gehad, maar ook mindere. De fractuur is ook bij hun niet bekend.

Ikzelf en m'n vriend vermoeden nu dat het tijdens het transport is gebeurd.

Ok, wel heftig hoor zo'n fractuur. Hopen dat hij er idd geen last van heeft/krijg.
Wel lastig met de voeten. Zijn er ook röntgenfoto's gemaakt? Gwoon nieuwsgierig hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 19:26 



 
Profiel   

Niet dat ik weet. Ik weet wel dat de 2e DA eentje is die weet wat hij doet. Weet zelf ook niet meer precies wat zijn constatering precies is.

Zodra ik nieuws heb van de eigenaar zal ik het hier ook een beetje op de hoogte houden :) mochten jullie willen

Edit: even de appjes terug gekeken. Ze dachten dat de zool los was gekomen door een hoefzweer, maar uiteindelijk bleek het 'maar' om een scheur te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 19:59 



 

Wat fijn dat je zo snel antwoord hebt van Alex!

Het is sowieso geen ras dat bekendstaat om zijn goede hoeven. :+ De manier van bekappen tijdens hun rencarrière draagt er ook niet aan bij, dus veel paarden die uit de sport gaan, hebben in ieder geval een initiële fase van hoefproblemen.

Wat betreft het voeren van een volbloed die net uit de sport komt, staat hier wat into:
https://www.saracenhorsefeeds.com/feeding-fact-sheets/feeding-the-ex-racehorse-new
Het is wel van een merk, maar de informatie geeft je wellicht wel wat inzicht. Ze direct na hun pensioen op hooi en basisbrok willen zetten, heeft doorgaans geen goede invloed op hun gewicht doordat ze jarenlang op een dieet van weinig ruwvoer en veel krachtvoer met veel eiwitten hebben gestaan. Het kan ook geen kwaad om hem even op maagzweren na te laten kijken, want dat is een veelvoorkomende kwaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 20:51 



 
Profiel   

Helaas helaas gebeurd dit dus heel veel met alle gevolgen van dien.
Paarden die eigenlijk in goede toestand de renstal verlaten en vervolgens snel snel weg moeten en dan bij van allerlei handelaren terecht komen.
Wekelijks bijna komen er transporten uit Engeland en Ierland hier heen om ze hier dan als snelle handel te verkopen. Ik ken meerdere Dutch Art nakomelingen en deze hebben over het algemeen een zeer fijn karakter. Ik hoop dus voor het paard en je vriendin dat het helemaal goed komt en ze samen veel leuke jaren tegemoet gaan. Dit paard is denk ik al enkele maanden van zijn renpaard rantsoen af gezien zijn laatste koers begin dit jaar.

Hij is overigens als jaarling verkocht voor 160.000gns naar William R Muir.
In februari 2019 via de veiling verkocht voor 5000gns naar West Buckland Bloodstock(dat is het syndicaat van trainster A. Dunn)
Toen in November 2019 voor 1500gns terug gekocht door de toenmalige verkopers/eigenaresse/trainster The Gallops (Mrs A. Dunn).
Wat was de naam van de mensen in Belgie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 13:07 



 
Profiel   

Driesen-bernaerts uit Oud turnhout. Kreeg een foto van het contract doorgestuurd, was een particulier opgemaakt contract. Ook al wil dat niet altijd iets zeggen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 15:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen