Een heleboel vragen over dravers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 16:37

Ik ben het ook eens met Koper. Ik heb mijn Draver niet eens laten keuren bij aankoop. Dat raad ik jou niet per se aan hoor, begrijp me daar niet verkeerd in. Maar soms weet je het gewoon, dit is het paard voor mij. Toen ik hem zag, wist ik het direct. Maar het ligt natuurlijk wel aan jouw doelen. Wil je intensief rijden, wil je buitenritjes maken, of is het ook ok als je er niet meer op kunt rijden en je misschien alleen nog gaat wandelen en grondwerk gaat doen? Dat moet je allemaal meenemen in jouw overweging als je straks laat keuren. Mocht er iets niet goed zijn, hoe erg is dat dan voor jou en voor het paard? Want niet alles hoeft een dealbreaker te zijn natuurlijk.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 17:05

Ik ben niet iemand die wedstrijden gaat rijden. Maar gewoon lekker thuis. Draven stappen enzovoort.

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:22

Ja, daarom. Heb het goed met de dierenarts over wat je doel is, mocht er wel wat gevonden worden. Want wie weet kan dat gewoon! :)

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:50

Persoonlijk ben ik van mening dat een paard voor de sport net zo goed moet zijn als eentje voor de recreatie. Menig recreatiepaard maakt meer km’s dan sportpaarden en de dierenarts kosten zijn gelijk voor beide als er wat mis is.

Slim om te laten keuren, dan weet je waar je aan toe bent en kan je keuzes gaan maken.

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:06

Ik heb mijn draver ook niet laten keuren. Die kocht ik op zijn 11e.
Durfde niet meer buiten te rijden. Na een half jaar reden we onze eerste endurancewedstrijd. Hij wist het wel en rijden met hem was altijd "kom maar hoor baasje, ik weet het allemaal wel, komt goed".

Helaas veel te vroeg afscheid moeten nemen na complicaties bij een gebroken griffelbeen. :(
Had een keuring voor het kopen niks aan geholpen. :n

Niet dat ik tegen keuren ben hoor, maar meer dat een keuring alles behalve een garantie is dat je langer plezier hebt van een paard.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 19:23

Ik weet dat het geen garantie geeft. Maar ik wil gewoon weten wat er op dit moment aan de hand is. Zodat ik hem verder kan helpen of misschien niet. Ik heb mijn paard begin dit jaar in laten slapen na 3 jaar ellende lukte niet om op gewicht te komen. Ik wil mijzelf niet voor de kop slaan van had ik maar

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:40

appiesjappie schreef:
Ik weet dat het geen garantie geeft. Maar ik wil gewoon weten wat er op dit moment aan de hand is. Zodat ik hem verder kan helpen of misschien niet. Ik heb mijn paard begin dit jaar in laten slapen na 3 jaar ellende lukte niet om op gewicht te komen. Ik wil mijzelf niet voor de kop slaan van had ik maar

Snap ik ook helemaal hoor. Zeker bij een paard wat al wat mager is nu.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:41

appiesjappie schreef:
Ik weet dat het geen garantie geeft. Maar ik wil gewoon weten wat er op dit moment aan de hand is. Zodat ik hem verder kan helpen of misschien niet. Ik heb mijn paard begin dit jaar in laten slapen na 3 jaar ellende lukte niet om op gewicht te komen. Ik wil mijzelf niet voor de kop slaan van had ik maar


Alleen maar heel erg verstandig. Je hebt wel ff genoeg ellende gehad.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 21:23

Ik had jullie beloofd om jullie op de hoogte te houden... Kees was alweer meer dan een week thuis en daar kwam de advertentie van en super brave, lieve, niet te grote ruin draver... klonk te mooi om waar te zijn maar ach kijken kan geen kwaad. Meteen gemaild voor er meer mensen wilden gaan kijken. Veel informatie opgevraagd bij mensen die bekend zijn in de dravers wereld en alles klopte een paard dat als manegepaard werd gebruikt maar ook op de koersbaan. Super rustige ouders en te traag op de baan en daarom niet geschikt. Zondags gingen wij kijken. Hij viel bijna in slaap tijdens het opzadelen. Ik zei nog voor de grap. Hij lijkt wel gedrogeerd. Nee dat was niet zo en ze legde mij uit hoe je dat kon zien.... weer wat geleerd. Ze reed hem voor en na een paar minuten wilde ik er wel eens op Meteen vol vertrouwen en was helemaal verkocht.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:27

Leuk om een update te lezen :)

En ben jij nu alleen verkocht, of het paard ook? :D

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:34

Wat leuk voor je. Foto? Of heb je hem nog niet gekocht.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 21:43

Haha ik ben verkocht en hij ook. Ik kon hem niet laten staan. Zo jong zo braaf en inmiddels is hij thuis.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:45

Ah wat een lief hoofd heeft hij.

Heel veel plezier gewenst met hem

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:58

Leuk! Gefeliciteerd *\o/*

Superfijn dat je een paardje hebt gevonden. Met deze kun je zo te zien meteen beginnen, hij ziet er helemaal rijklaar uit. En vanaf de foto lijkt het ook goed te klikken met je ponies :)

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:01

Wat een leuk paard, lief koppie!! <3 Gefeliciteerd!!

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:08

Gefeliciteerd! Had het al gehoord en foto,s van deze gezien. Deze ziet er tenminste goed uit. Heel veel plezier met hem!

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:18

Zie je wel, op ieder potje past een dekseltje. Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier samen.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 22:31

Dankjewel allemaal. Hij is zo ontzettend braaf. Hij is dikke maatjes met Pucky en Saartje is hengstig en moet er nog een beetje aan wennen haha. Maar komt goed in de wei staan ze vaak lekker met z'n drieën te eten. Het is alsof hij hier al jaren loopt zo relaxed. Geen gehinnik of geloop langs het draad maar gewoon lekker grazen, rollen spelen met zn nieuwe vriendinnetjes
Afbeelding
Afbeelding

Froukje_J

Berichten: 2196
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:45

Zo fijn voor je Linda!
Op naar vele mooie jaren samen!

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:45

Aaaah wat leuk! Het is je gegund ook!

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 23:29

Wat een mooi paard, veel plezier met hem!

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 07:53

Gefeliciteerd en wat een leuke!

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 08:18

Dankjewel allemaal. Hij is 6 jaar oud, heeft niet gek veel gekoerst, Hij was te langzaam en vond het niet leuk om te koersen. Daarom hadden ze besloten hem weg te doen. Gisteren waren wij bij de zadelmaker om het zadel op maat te maken en kon ik er op en was meteen weer super braaf. Lekker rustig op een vreemde plek met vreemde mensen. Moet hem echt vooruit rijden. Maar de snelheid komt nog wel hoop ik haha

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 08:44

Gefeliciteerd met je nieuwe paard

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 12:42

Wat een leuke update is dit!!

Heel veel plezier met dit paard. Wat een lieve, zachte uitstraling. <3