Een heleboel vragen over dravers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 07:19

Wat een lieve berichtjes allemaal dankjewel. Gisteren voor het eerst meegenomen naar les. Mijn man zei gewoon doen. Dan zien wij meteen hoe hij is. Wat was hij braaf ondanks dat ik het best spannend vond. Hij heeft geen stap verkeerd gezet. Geen gezinnig, geen druk gedoe. Ondanks dat hij bij een andere manege was, bij andere paarden en andere mensen hij was overal tevreden mee.

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:04

Wat fijn zeg!
Jullie gaan vast veel plezier hebben samen.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 14:30

Het is al weer een aantal weken geleden dat wij Hennessey hebben opgehaald. Hij is zo ontzettend braaf.had afgelopen zaterdag 2 weken niet gereden omdat hij de week ervoor niet fit was. Ik kon er zonder problemen weer op en het is echt genieten. Hij moet echt vooruit gereden worden want als ik niks doe , doet hij ook niks haha. Maar we leren elkaar steeds beter kennen.
Afbeelding

Afbeelding
Is gefotoshopt was het hooi nog vergeten weg te halen haha

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:54

Wat een leuk paard, hij ziet er zo lief en rustig uit! Is het een Franse draver?
Ik heb ook een Franse draver gekend, wat een lief paard was dat. Keek nergens van op, altijd vriendelijk en rustig. Is ook mooi oud geworden. Natuurlijk van jongs af aan opgevoed en van alles gezien tijdens zijn carrière op de baan. Dat merk je later gewoon wel in de omgang vind ik, die opvoeding.
Hennesie (wat een grappige naam) lijkt echt goed op z’n plek te zijn bij jou en de mini pony’s.
Ik wens jullie veel plezier en geluk toe!

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 16:28

Fijn dat je er een prettig paard aan hebt :)

Wat zijn dat voor plekjes bij z'n mond en achter z'n oren? Lijken wel een soort druk/schaafplekjes?

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 17:02

Ja klopt. Toen wij hem kochten had hij dit. Ze vertelden dat hij daar gevoelig was. Voor mijn gevoel heeft het het hoofdstel te strak te gezeten bij hun of misschien dat het hoofdstel niet helemaal geschikt was voor hem want de vacht bij zijn oren is nu helemaal dicht en zie je er niks meer van. Hij zou ook geen hele dagen het halster om kunnen omdat hij dan ook achter de oren kale plekken zou krijgen maar heeft hij hier eigenlijk ook geen last van. Bij de mond heeft hij nu ook geen beschadigingen meer maar je ziet wel dat hij dat heeft gehad. Weet niet of dat nog zal verkleuren als er eenmaal wondjes hebben gezeten? We moesten zijn mondhoeken na het rijden invetten maar eigen heeft hij nu geen wondjes meer aan zijn mond. Ik weet niet wat het is geweest.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 17:04

Koper schreef:
Fijn dat je er een prettig paard aan hebt :)

Wat zijn dat voor plekjes bij z'n mond en achter z'n oren? Lijken wel een soort druk/schaafplekjes?


Zo kan je wel zien dat het al is genezen
Afbeelding