Volbloed vraag....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Volbloed vraag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 14:31

Ik heb een volbloed op t oog. Nu sinds 8 weken zadelmak, merrie van 4
Braaf dier in omgang. Franse (maar begreep dat Engels en Frans hetzelfde is, alleen uit een ander land...)

Vraag: iedereen heeft het over het karakter dat ze snel zijn en vluchtig. Maar toch vindt ik alleen informatie mbt volbloed in de recreatie en niet in de sport (dressuur, spring, SGW )

Mijn doel is springen en SGW of praat ik nu heel raar?

Wie doet hier wat met zijn volbloed?

windsor14
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-08-20
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:40

Vraag het eens aan @kyrkelover, zei heeft dacht ik volbloeds in de sport lopen.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 14:47

windsor14 schreef:
Vraag het eens aan @kyrkelover, zei heeft dacht ik volbloeds in de sport lopen.

Had ik al gedaan. Hoopte dat er meer mensen met volbloeds waren....

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:48

In de SGW lopen juist heel veel volbloeden. Afstammelingen van Jaguar Mail xx, Albaran xx, Heraldik xx, Kreator xx enz.

Alleen nu op de recreatieve markt die wordt momenteel overspoeld door goedkope volbloeden uit het buitenland die een racecarriere er op hebben zitten.

Ik weet niet of dat ook echt de eventingpaarden zullen zijn/ worden..lijken me meer gefokt op snelheid.

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:02

Hillebill schreef:
windsor14 schreef:
Vraag het eens aan @kyrkelover, zei heeft dacht ik volbloeds in de sport lopen.

Had ik al gedaan. Hoopte dat er meer mensen met volbloeds waren....


Ja hier ook een volbloed! Heel veelzijdig, je kan er alle kanten mee uit. Ik rij zelf geen sport maar die van mij zou goed kunnen springen, kan ook dressuren en die van @kyrkelover lopen in endurance.

Ik heb ook een "franse" volbloed, dwz engelse volbloed (ras) die geboren is in Frankrijk. Volgens mij is het dan in de volksmond een franse volbloed.

Chibi2
Berichten: 159
Geregistreerd: 12-07-13

Re: Volbloed vraag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:51

Volbloeden hebben over het algemeen een heel werkwillig karakter. Ze zijn vaak voorwaarts en kunnen soms sterk zijn/worden. Of ze het talent hebben om hoger in de sport te lopen, zal erg per paard verschillen, maar dat is met warmbloedpaarden ook zo. Over het algemeen doen ze het goed in de sgw. Dressuur meestal wat minder, maar ook daarin zijn uitzonderingen

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Volbloed vraag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:55

De meeste volbloed paarden 'in de (KNHS) sporten zijn volbloed/ warmbloed mixen.
Als je dus verder kijkt naar al die eventing paarden zul je zien dat die een deel volbloed hebben. 100% volbloeden zijn in NL een uitzondering.

In landen waar veel geraced wordt kom je wel veel volbloeden tegen in de sport. Zoek maar eens op OTTB

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:00

Het ras is Engels volbloed, maar je hebt veel verschillende types, zoals de Franse, Ierse en nieuw Zeelandse.
Tegenwoordig tellen alle onderdelen bij eventing ongeveer even zwaar mee, dus je ziet nu vaak kruisingen met volbloed om wat extra dressuur aanleg erin te fokken. Er zijn ook lijnen die dressuurmatig goed meekomen (zie bijvoorbeeld de KWPN hengst Stravinsky XX).
Een groot aandeel volbloed blijft wel belangrijk in de hogere eventing.
Qua karakter kan ik er weinig over zeggen, alle volbloeden (en hoog percentage halfbloeden) die ik ken waren eerder lui dan moe, niet zozeer heet maar soms wel wat rillerig.

Dus je doel is helemaal niet raar ;).

Jaguar mail is geen 100% volbloed trouwens, dus heeft geen XX achter de naam.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Volbloed vraag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:09

Je hebt gelijk zie ik, zit Alme achter.

In Engeland rijden ze volgens mij bijna alleen maar eventing met volbloed volbloeden. (wat een woord)

In ieder geval is het voor de meesten belangrijk vanwege hardheid en uithoudingsvermogen. :-)

Voor jou TS is het belangrijk om te kijken of deze specifieke volbloed talent heeft voor hetgene wat jij zoekt.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 19:22

Elisa2 schreef:
Je hebt gelijk zie ik, zit Alme achter.

In Engeland rijden ze volgens mij bijna alleen maar eventing met volbloed volbloeden. (wat een woord)

In ieder geval is het voor de meesten belangrijk vanwege hardheid en uithoudingsvermogen. :-)

Voor jou TS is het belangrijk om te kijken of deze specifieke volbloed talent heeft voor hetgene wat jij zoekt.


Dat weet ik niet.... vrijspringen doet ze wel goed. Verder is ze nog niet zolang onder t zadel 8 wkn. Ze wilden haar als embryo merrie gebruiken maar dat was niet gelukt, geen match oid. En toen is ze vanuit Frankrijk naar Nederland verkocht. Ouders deden steeplechase.
Talent... dat weet ik nog niet

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Volbloed vraag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:35

Volbloeden heb je in aardig wat variaties *D
We hebben er nu twee op stal, mijne is een sprinter en de andere is springefokt. Ze hebben echt een totaal andere bouw en verschillende uitdagingen in het werk.

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:44

Elisa2 schreef:
In de SGW lopen juist heel veel volbloeden. Afstammelingen van Jaguar Mail xx, Albaran xx, Heraldik xx, Kreator xx enz.

Alleen nu op de recreatieve markt die wordt momenteel overspoeld door goedkope volbloeden uit het buitenland die een racecarriere er op hebben zitten.

Ik weet niet of dat ook echt de eventingpaarden zullen zijn/ worden..lijken me meer gefokt op snelheid.


Het zijn vooral National Huntpaarden die naar Nederland komen. Dus juist geschikt voor eventing en niet meer gefokt op snelheid als degene dke jij aanhaalt.

In national Hunt hebben ze uithoudingsvermogen nodig en moeten ze kunnen springen, dus juist goed voor eventing. Ligt natuurlijk nog steeds aan het paard, maar het is juist wel het type wat ervoor gefokt wordt.
De types hebben veel minder te maken met landen, maar juist het type race. Alleen de VS heeft wel echt andere types. In Europa zit het verschil dus meer in de lijnen die gefokt worden voor bepaald soort race en niet per land.

(Even vriendin gevraagd die in de EV's zit al jaren in de Uk)

https://www.ror.org.uk

Hier vind je meer over EV's in de sport. Ik ken wel mensen die ooit met EV in de dressuur, eventing of springsport gereden hebben en niet onverdienstelijk, maar die zou je niet herkennen als EV.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Volbloed vraag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:15

Mijn ervaring met volbloeden is erg goed. Snel en vluchtig... Wel snel maar zeker niet vluchtig in negatieve zin.
Onder het zadel vaak topbraaf en makkelijk. Als je ze van de baan hebt zit er zeker wel wat (dressuur)werk aan, maar kijken bijna nergens van op, kunt er zo mee op buitenrit en gekke dingen doen.
Overigens ben ik van mening dat ook een volbloed het zeker niet onverdienstelijk doet in de dressuursport, als jij die netjes en correct opleidt, dan zie ik geen reden waarom die op nationaal niveau niet mooi mee moet kunnen doen bovenin.

Qua sportambitie, een vriendin van mij rijdt er eventing mee. Desbetreffende volbloeden zijn allemaal nog erg jong dus kan ik niks van zeggen. Haar volbloed die al wat ouder is, heeft 85% volbloed, en die loopt Z dressuur, M springen en 2* eventing. Heel veelzijdig dus.
Ik weet wel dat Justin Maarse met zijn volbloed 2 of 3* eventing mee rijdt, en volgensmij zijn er wel meer met in ieder geval een groot deel volbloed.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Volbloed vraag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:27

Vrienden van mij hebben een Engels volbloed omgeschoold naar de western sport.
De vrouw reed ermee in de plesure en de man in de reining .
Hebben destijds met dit paard hoog in de western sport gereden

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: Volbloed vraag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 21:20

Zit er dan ook een verschil in rijden met een ex-race volbloed, dus die races heeft gelopen en een volbloed die geen races heeft gelopen?
Dit mn het opleiden dressuur en springen. Die geen race gelopen heeft en zadelmak gemaakt wordt, zijn die makkelijker dan degene die omgeschoold moeten worden.


Of is het puur bloed/karakter?

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Volbloed vraag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:44

Hier ook een EV fan, mijne is ook Frans gefokt en heel veelzijdig, rijd er dressuur mee, maar hij kan ook goed springen, binnenkort kenniscrossles met hem.

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:45

Het is anders, maar het ene is niet makkelijker als het ander. Je moet je alleen afvragen waarom ze niet geracet hebben. Dat kan een rode vlag zijn. Het fokken kost veel meer geld als bij een kwpn bijvoorbeeld. Dekgeld is een flink stuk hoger. Dus zomaar een veulen fokken, op laten groeien en dan niet beleren voor racen is niet normaal. Dan is er meestal toch iets wat niet klopt. En hoe en waarom is ze dan uiteindelijk hier terecht gekomen voor zo weinig geld. Het kan ook nog goed zijn dat het verhaal van de verkoper niet klopt, dat zie je bij bepaalde verkopers regelmatig. Die halen goedkope ev's naar Nederland die allemaal zogenaamd geweldig zijn, maar niet het eerlijke verhaal vertellen. De goede komen niet zo snel voor weinig geld hierheen, dan kunnen ze ook in het originele land verkocht worden. Het kan wel natuurlijk, maar heel goed onderzoek doen en de naam laten opzoeken door mensen uit de ev wereld en vooral niet de verkoper op blauwe ogen geloven.
Je kan veel geluk hebben en super goed en gezond paard kopen. Of pech en er 1 kopen die toch flink geblesseerd blijkt te zijn of waar de geschiedenis heel anders van is en daardoor problemen heeft

Positieve van racen is dat ze echt een hoop gezien hebben. Je moet ze alleen omscholen en daar handig in zijn. Maar doorrijden van een jong paard is ook een vak apart en kan zeker niet iedereen. Daar zijn heel veel mensen die zichzelf overschatten dat ze dat wel kunnen, maar beter wat meer hadden kunnen uitgeven om een paard met meer ervaring te kopen.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 21:52

MyWishMax schreef:
Het is anders, maar het ene is niet makkelijker als het ander. Je moet je alleen afvragen waarom ze niet geracet hebben. Dat kan een rode vlag zijn. Het fokken kost veel meer geld als bij een kwpn bijvoorbeeld. Dekgeld is een flink stuk hoger. Dus zomaar een veulen fokken, op laten groeien en dan niet beweren voor racen is niet normaal. Dan is er meestal toch iets wat niet klopt. En hoe en waarom is ze dan uiteindelijk hier terecht gekomen voor zo weinig geld.

Positieve van racen is dat ze echt een hoop gezien hebben. Je moet ze alleen omscholen en daar handig in zijn. Maar doorrijden van een jong paard is ook een vak apart en kan zeker niet iedereen. Daar zijn heel veel mensen die zichzelf overschatten dat ze dat wel kunnen, maar beter wat meer hadden kunnen uitgeven om een paard met meer ervaring te kopen.


Ze zou ingezet worden als embryo merrie maar dat was niet gelukt, geen match oid.
Daarna naar verkocht naar Nederland.
Ze heeft nooit een zadel opgehad en wordt nu zadelmak gegemaakt.
Verder niets bekend.... dat was iig de reden

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:53

Nouja, de mijne heeft aardig geraced en ook wel "winnaarsmentaliteit" zal ik maar zeggen :P ? Ze loopt graag, werkt graag, heeft altijd energie voor 10. Terwijl de volbloed van mijn stalgenoot 1 staple race heeft uitgelopen en dat alles helemaaal niet heeft.
Haar vb is veel dressuurmatiger gebouwd, meer buiging in het achterbeen waar mel heel stijl staat etc.

Daarentegen is de mijne dus niet moe te krijgen en ik denk ook werkwilliger, mel zal nooit invullen wat ik wil en altijd precies doen wat ik vraag. Al vraag ik 20x hetzelfde, zij zal niet stout doen.
De andere vb doet dat in het bakwerk soms wel en loopt te puffen als ze een heuvel op moet haha.
Heel andere fokrichting en daarmee twee heel andere paarden. Wel allebei erg leuk, naar mijn mening tenminste :D

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 22:36

Hillebill schreef:
MyWishMax schreef:
Het is anders, maar het ene is niet makkelijker als het ander. Je moet je alleen afvragen waarom ze niet geracet hebben. Dat kan een rode vlag zijn. Het fokken kost veel meer geld als bij een kwpn bijvoorbeeld. Dekgeld is een flink stuk hoger. Dus zomaar een veulen fokken, op laten groeien en dan niet beweren voor racen is niet normaal. Dan is er meestal toch iets wat niet klopt. En hoe en waarom is ze dan uiteindelijk hier terecht gekomen voor zo weinig geld.

Positieve van racen is dat ze echt een hoop gezien hebben. Je moet ze alleen omscholen en daar handig in zijn. Maar doorrijden van een jong paard is ook een vak apart en kan zeker niet iedereen. Daar zijn heel veel mensen die zichzelf overschatten dat ze dat wel kunnen, maar beter wat meer hadden kunnen uitgeven om een paard met meer ervaring te kopen.


Ze zou ingezet worden als embryo merrie maar dat was niet gelukt, geen match oid.
Daarna naar verkocht naar Nederland.
Ze heeft nooit een zadel opgehad en wordt nu zadelmak gegemaakt.
Verder niets bekend.... dat was iig de reden


Dat zegt de verkoper? Daarom zeg ik, verkoper niet op blauwe ogen geloven. Er zijn heel wat onbetrouwbare handelaren die in goedkope volbloeds handelen en doen alsof er niks bekend is.
Je hebt bokkers die met naam van alles kunnen opzoeken van volbloeds. Die hebben al vaker een hele achtergrond kunnen achterhalen terwijl de verkoper zei dat er of niks bekend was of een heel ander verhaal vertelde.

Ook als draagmerrie is het vreemd, want dan is het nog steeds veel geld om te fokken en er dan niks mee te doen tot ze 4 zijn. Daar heb je ook geen volbloed voor nodig. Het hele niet beleren om te racen is wat apart als ze gezond is in mijn ogen als ik hoor wat goedkoop dekgeld is daar. Daar fok je meerdere warmbloed veulens voor.

Daarbij, hoeveel ervaring heb je zelf? Want zo'n groen paard doorrijden is heel wat anders als een ervaren paard narijden.

Ik zou in ieder geval heel goed keuren, niet alleen klinisch.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: Volbloed vraag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 23:24

Ik heb werkelijk geen idee. Was verder niets te vinden.

We laten haar wel compleet röntgenologische keuren, benen/ hals / rug.

Mijn andere paard heb ik destijds zelf opgeleid voor spring en eventing. Was een angsthaas voor alles.
Tja, wat is ervaring... ik rij al jaren. Zadelmak maken doe ik niet.

Over de merrie weet ik verder niets, alleen wat mij verteld is.

Wie kan dat uitzoeken?

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:35

Hillebill schreef:
MyWishMax schreef:
Het is anders, maar het ene is niet makkelijker als het ander. Je moet je alleen afvragen waarom ze niet geracet hebben. Dat kan een rode vlag zijn. Het fokken kost veel meer geld als bij een kwpn bijvoorbeeld. Dekgeld is een flink stuk hoger. Dus zomaar een veulen fokken, op laten groeien en dan niet beweren voor racen is niet normaal. Dan is er meestal toch iets wat niet klopt. En hoe en waarom is ze dan uiteindelijk hier terecht gekomen voor zo weinig geld.

Positieve van racen is dat ze echt een hoop gezien hebben. Je moet ze alleen omscholen en daar handig in zijn. Maar doorrijden van een jong paard is ook een vak apart en kan zeker niet iedereen. Daar zijn heel veel mensen die zichzelf overschatten dat ze dat wel kunnen, maar beter wat meer hadden kunnen uitgeven om een paard met meer ervaring te kopen.


Ze zou ingezet worden als embryo merrie maar dat was niet gelukt, geen match oid.
Daarna naar verkocht naar Nederland.
Ze heeft nooit een zadel opgehad en wordt nu zadelmak gegemaakt.
Verder niets bekend.... dat was iig de reden


Het is een beetje een apart verhaal, waarbij ik niet zeg dat het niet kán, maar ik wil je wel waarschuwen goed op te letten of dit echt klopt. De meeste volbloeden worden namelijk met 2 ingereden en op zn minst geprobeerd in training of er talent inzit. Kijk anders ook even of je het dekgeld van de vader kunt vinden. Dat zegt soms ook iets over de geloofwaardigheid dat ze nooit getest is op haar talent. Bij de vader van mijn merrie was dat toen iets van 20.000 pond.
Kijk je tegen zulke bedragen aan, vind ik het niet geloofwaardig als ze met 4 nog ingereden moet worden namelijk.
Ik neem aan dat je met embryo merrie bedoelt dat er een embryo van een andere merrie in deze merrie geplaatst zou worden. Normaal doe je dat met naja beetje goedkopere paarden en het liefst ook merries die al eens een veulen gehad hebben. Ik neig er dan naar te denken dat deze merrie wel vlot afgeschreven is en waarom ze niet getest is of ze enig talent had. Mijn volbloed was ook niet zo talentvol, maar ze heeft wel wat wedstrijden gelopen. Ze heeft 1000 pond gewonnen, dus helaas geen kampioen haha.
Ik zou zelf liever een volbloed van de baan hebben, dan 1 die nooit gelopen heeft. Puur omdat je paard dan al een heel stuk opvoeding en ervaring heeft gehad. En ik omscholen makkelijker vind dan een jong paard doorrijden. Bovendien kun je dan ook iets zeggen over gezondheid bijv. Ik zou erg uitkijken dat deze niet met een vervelende blessure de fokkerij ingegaan is.
En ik denk dat een volbloed voor de basissport geschikt kan zijn. Dus je plannen zijn helemaal niet gek. Het is fijn dat ze bij vrij springen al wel wat laat zien. De mijne zou best wel een wedstrijdje kunnen springen, maar de baas is niet geschikt hahaha. Ik durf niet zo hoog en als ik twijfel dan stopt ze. Desondanks ooit een parcours van 60 cm gesprongen en diverse keren mee op sgw training geweest. En wat ik zeg, ik was niet zo dapper dus dan kom je ook niet ver. Dressuur kan soms een uitdaging zijn. Niet dat ze het niet netjes kunnen, maar je wordt er wel snel uitgereden door mensen met talentvollere dressuurpaarden. De gangen zijn meestal gewoon basic en zelf heb ik het idee dat foutjes van jezelf ook gelijk zichbaar zijn. Je kunt in elk geval niet makkelijk verbloemen dat iets nog niet helemaal in orde is. Nu hoeft dat ook niet, rijd je goed dan komt dat echt goed. Maar het vergt wel meer oefening soms. Of talent. Je leert er wel beter van te rijden :D.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Volbloed vraag....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 23:57


MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:00

Hillebill schreef:
Ik heb werkelijk geen idee. Was verder niets te vinden.

We laten haar wel compleet röntgenologische keuren, benen/ hals / rug.

Mijn andere paard heb ik destijds zelf opgeleid voor spring en eventing. Was een angsthaas voor alles.
Tja, wat is ervaring... ik rij al jaren. Zadelmak maken doe ik niet.

Over de merrie weet ik verder niets, alleen wat mij verteld is.

Wie kan dat uitzoeken?


Als je de afstamming doorgeeft, kan ook via pb, dan kan vriendin van mij uitzoeken wat er bekend is. Die zit al jaren in die wereld en weet er heel veel vanaf en heeft connecties om het uit te kunnen zoeken. Want echt, geloof niet zomaar wat de verkoper zegt. Het is een heel erg raar verhaal zo.

Ervaring met jonge paarden had ik het over. Daarom zeg ik, een paard doorrijden is heel wat anders als een paard verder opleiden wat al wel gewoon stuur, gas en rem bevestigd heeft. Ik heb meerdere paarden opgeleid naar hoger niveau als wat zij hadden,maar dat was heel wat anders als zelf het doorrijden echt doen. Die paarden waren zadelmak, zoals jij aangeeft van deze merrie, maar niet bevestigd dus kenden de ruiter, maar stuur gas en rem moesten nog vele malen beter geïnstalleerd worden. Plus sowieso alles eromheen. Daar heb ik veel stalgenoten en kennissen de mist mee in zien gaan door het te onderschatten en te denken dat het niet anders is als een paard van B naar L of M ofzo brengen. Er zijn mensen die perfect paarden op kunnen leiden naar hoge niveaus, maar die pas opstappen als het paard doorgereden is en niet net paar weken zadelmak.
Aantal jaren doet er dan ook niet zo toe. Juist wat je gedaan hebt en hoeveel begeleiding je erbij gaat nemen, want dat is helemaal bij zo'n jonkie belangrijk.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:13

Desi_2409 schreef:
https://www.horses.nl/horses-premium/go ... rembrandt/

In Rembrandt zat ook veel EV, ook goed te zien, en heeft meegedaan op de Olympische Spelen 1988 en 1992. Leuk filmpje ook om te zien, niet meer te vergelijken met hoe er nu gereden wordt.


Wel grappig dat je dat zegt omdat Nicole Uphoff een van de eerste was die de rollkurmethode gebruikte omdat Rembrandt zo lastig/ kijkerig was.

Voor de rest eens met de rest, ze gebruiken veel afgeschreven Dravers bijv. als embryomerrie. Zou het ook even goed uitzoeken of dit paard niet iets mankeert/ gemankeerd heeft of bijv. niet zadelmak te maken is oid.