hoe oud wordt een EV

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madiba
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-01-24

hoe oud wordt een EV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 22:27

Ik heb een EV ruin, die op 27/1 30 jaar wordt. Het stamboek zei me dat dat momenteel de oudste volbloed is die ze in hun database hebben. Ik heb hem gekocht toen hij 5 was, hij had 1,5 jaar op de renbaan gelopen maar hij raakte geblesseerd. Ik had hem eigenlijk gekocht om een beetje mee te wandelen maar al snel bleek dat hij bijzonder veel aanleg voor dressuur had. Dit is het fijnste paard dat ik ooit heb gehad. Heel temperamentvol maar super braaf en altijd enthousiast om nieuwe dingen te leren. Toen hij 23 was begon hij ineens nukkig te doen, stijgen, bokken, zich niet willen laten vangen.. helemaal niets voor hem. De DA zei je kan hem naar klinieken slepen om te vinden wat er scheelt, of je kan hem gewoon zn pensioen geven. Dat heb ik gedaan maar ik doe nog wel wat grondwerk met hem want anders begint hij zich te vervelen. Ik vraag me af of hij werkelijk de oudste Ev van NL is, kennen julie eentje die ouder is, of ouder is geworden?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: hoe oud wordt een EV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:51

30 is erg mooi.

Ik ken alleen een BWP hengst die dit jaar 35 wordt :)

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: hoe oud wordt een EV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:05

Het probleem is vooral dat volbloeden vaak op bezitsverhouding onbekend gezet worden zodra ze de renbaan of volbloedfokkerij verlaten. Ze verdwijnen dan dus van de radar.
Er zijn er wel meerdere, inmiddels nog levend weet ik niet.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: hoe oud wordt een EV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:10

Countach is uiteindelijk 31 geworden. Overleden in 2015.

jazzejam

Berichten: 397
Geregistreerd: 08-11-06

Re: hoe oud wordt een EV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:30

Ja hoor, hier 1 die 30 wordt in Februari. Registeerd engelse volbloed met parieren van de jockey club. Maar wat kyrkelover zegt klopt. Als eigenaar sta ik niet bekend bij het stamboom. Volgens mij kon ik ook niet zomaar mij registeren bij hun. Maar het heeft ook geen echte waarde voor een recreatie ruin.

Madiba
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-01-24

Re: hoe oud wordt een EV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 10:04

Registreren bij de Jockey club heeft idd weinig waarde, maar ik moest hem registreren omdat ik hem in Nederland importeerde. Op een andere topic hier op Bokt (over oudjes) staat een foto van een volbloed van 41 jaar wouw. Nog vele jaren te gaan als alles meevalt