Draver Galopperen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 06:46

hahaha moet wel lachen, wij zijn nu bezig met een twee jarige hengst longeren, die is dus echt niet bang voor de zweep of om te galoperen hoor geef hem een tikje en je krijgt ze terug op je boterham.
Best beroerd dat mensen hier steeds de twee rassen door elkaar halen

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:17

Woogy schreef:
Best beroerd dat mensen hier steeds de twee rassen door elkaar halen


Ja, raar eigenlijk. Kan me ook niet voorstellen dat een EV problemen heeft met galop en dan keihard gaat draven.

Maar op bokt kan alles. Je had toch ook iemand met een arabier waar in het paspoort stond dat het een draver was Iemand uitleggen: dan is het waarschijnlijk een draver...koppig antwoord: nee hoor, het is een arabier.......

TS: kijk eens bij www.dravers.nl en het bijbehorende forum.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:28

hey wat leuk jij hebt cookie
tsja ach, mensen denken dat arabieren, volbloeds en dravers allemaal het zelfde zijn. had toen een keer een foto mee naar school(deed paarden opleiding, daar verwacht je mensen met een beetje verstand van paarden) van een volbloedhengst "goh das een mooie draver" ...uhmmm het is gene draver maar een volbloed "maar het lijkt helemaal niet op een arabier"...dat is hij ook niet het is een volbloed. snap dat niet, als je er geen verstand van hebt...niet bemoeien

danish
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:44

Danish heeft toch 40.000 bij elkaar gekoerst hoor vind ik toch echt niet weinig.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Draver Galopperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:49

Volgens mij ging het daar niet over Maar wat is het nou, een draver of een volbloed?

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:14

als het niet wilde galoperen maar alleen maar zeer hard draven lijkt het mij een draver...

danish
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:28

Vobloed die gekoerst heeft!

prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:30

Een volbloed die in draverkoersen heeft gelopen Ik snap er niks meer van.... Wéét je het verschil tussen een draver en een volbloed eigenlijk wel?

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:29

haaj mijn vzpaard is een hackney en volgens mij is dat een draver als ik het goed heb!
Maar als wij gaan galoperen dan gaan we altijd wat naar voren zitten .. ik weet niet of het daar wat mee te maken heeft ..

CiaO marjolein

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:41

Meliaforever schreef:
haaj mijn vzpaard is een hackney en volgens mij is dat een draver als ik het goed heb!


ehm.. nee. Is niet hetzelfde.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:44

wel degelijk een hackney is een draver zoals een fries een draver is...echter hebben wij het over harddravers
ik heb danish ondervraagt...het is ene volbloed die draverijen heeft gelopen...beter bekend als een draver

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: Draver Galopperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:20

*boink*

kruipt weer op de stoel....



Dit topic wordt steeds spannender......

_Denise

Berichten: 2411
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:11

mijn draver heft ook op de koersen gelopen.
En is ook bang voor de zweep. in het begin (2 jaar geleden)
Konden wij niet met haar galloperen,
we hebben het haar aangeleerd door hard te draven en zo in galop te laten "vallen" en zodra ze het deed belonen met stem en gevoel. Zodat ze vertrouwen in zichzelf ging krijgen. nadat ze steeds meer ging begrijpen wat galopperen was. zijn we vanuit een rustige draf begonnen haar te laten aangalopperen. Nu kan ze zelfs vanuit halt op stap een mooie overgang naar galop maken, ze is nog wel erg onstabiel, maar het blijft gewoon moeilijk voor haar. ik ben het ermee eens dat de galop meer iets is van onzekerheid van dravers dat ze dit gewoon niet mochten en dat het eruitgehouden is. Eruit geslagen geloof ik niet ookal is m'n draver "bang" voor de zweep, maar dat is gewoon omdat ze weet dat ze daarmee harder moet.

nog even over de fries dat dat een draver is. of teminste soort.
een vriendin van mij heeft een tinker en dat is ook een "draver" maar geen harddraver

madam
Berichten: 869
Geregistreerd: 10-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:14

WendyBZ schreef:
danish schreef:
Dravers vinden dat eng omdat dat eruit is geslagen en het is ook niet makkelijk dat ze weer aan te leren de eerste paar keer zou je er toch echt achteraan moeten gaan rennen en veel grote bewegingen maken vooral geen zweep gebruiken.




Nee, het wordt er niet uitgeslagen. Dravers worden erop gefokt om te draven en worden ook in draf getraind. Eruit slaan lijkt me geen goed idee. Als ik dat bij die van mij zou doen heb ik een zwaar gestressed paard waar ik helemaal niets meer mee kan.
Erachteraan rennen?? Alsjeblieft niet zeg, hoe gek wil je het paard krijgen? Zweep gebruiken vind ik prima, aangezien ze in het begin nog moeten wennen aan de beenhulpen. Een zweepje als ondersteuning kan dan best.

Het zal in het begin wel hard gaan, maar met training wordt dat beter. Een balkje neerleggen kan helpen bij het aanspringen. Ik heb het zelf ook veel buiten geoefend, aangezien hij daar de ruimte had en geen bochten. Ik wisselde ook veel in tempo. Vanuit de bochten aanspringen hielp ook.
Maar vooral een kwestie van oefenen


Je haalt de woorden uit m'n mond...Want eruit slaan is wel erg cruw gezegt ...

madam
Berichten: 869
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Draver Galopperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:47

danish schreef:
WendyBZ schreef:
Wat is het nou, een EV of een draver?


Het is een Enegls volbloed die gekoerst heeft.


Gaat het hier niet om Danish Dinamite (schrijf dat verkeerd denk ik) want weet dat er iemand op nakoersen forum ook Danish heete en problemen had met het galoperen van haar paard

madam
Berichten: 869
Geregistreerd: 10-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:26

nou???

D_dynamite

Berichten: 1
Geregistreerd: 30-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:38

Ik ben Danish_dynamite op nakoersen als je die bedoelt.
Maar hier ben ik D-dynamite en ben hier pas sinds 1 uur en dit valt mij toevallig op omdat ik ook een draver heb.
Danish dynamite zit ook op draverspraat.nl.
Dus hoop niet dat er hier nou verwarring komt tussen verschillende forums en de namen van mensen.
Anders is dit voor mij wel een heeeel slecht begin met al die negatieve opmerkingen enzo.
Maar mijn draver is niet heel bang voor de zweep (vind het niet heel leuk)en komt ook uit Denemarken.
Dus hoop zo in ieder geval wat duidelijkheid te hebben gebracht.
En als ik niet de persoon ben van nakoersen weet nu wel iedereen wie ik wel ben

bonnielove
Berichten: 1195
Geregistreerd: 15-05-04

Re: Draver Galopperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:02

Ik heb niet alles gelezen hoor dus misschien is iets al (vaker) gezegd .!

Maar ik heb zelf ook een dravertje echt een schat van een ding en ze wil ook echt alles voor je doen maar ik ben echt HEEL lang bezig geweest met de galop!
Gewoon VEEL geduld, echt HEEL veel en NIET boos worden want je paardje durft of snapt vaak niet wat je bedoeld met je hulpen !
ook HEEL VEEEL oefenenen en springt ie dan aan ... nou dan moet je net doen alsof het een wereldpaard is net alsof je net de olimpische spelen heb gewonnne ( beetje overdreven maar ik bedoel dr mee dat je egt HEEL overdreven moet belonen zodat je pony weet van ooo dus als ik dit doe is ze blij!!

en dan BLIJVEN oefenen , en al blij zijn met kleine stukjes het is voor je pony heel erg vermoeiend zelfs een paar passen al .

Je pony moet gewoon vertrouwen krijgen dat gallopperen goed is .!
in het begin zal het wel wat hard gaan maar daar kan je uiteindelijk(als ie geod kan galopperen) aan gaan werken
De galop zal waarschijnlijk nooit perfect worden maar je komt ene heel eind
Probeer ook bijv. buiten lekker stukjes te galopperen kan je pony ook lekker rechtuit !

Najaa ik hoop dat je dr wat aan hebt
Laatst bijgewerkt door bonnielove op 30-05-06 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:06

ik heb ook op een draver gereden die de galop ook nog niet echt kon. ik heb gewoon op de hoefslag gereden en dan in een hoek aanspringen en dan je benen erbij houden, gaat wel hard maar probeer dan van voren weer beetje tegen tehouden maar je hand ook weer ontspannen.

gaat steeds beter. gewoon een paar rondjes proberen en dan weer draven later nog een keer.
veel succes

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re: Draver Galopperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:07

Hier Racer in galop, zal ook eens kijken of ik er binnenkort een onder het zadel kan laten maken, dan galoppeerd hij natuurlijk toch weer wat anders .

Afbeelding

Afbeelding