Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 66 van de 66 [ 1636 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66
Plaats een nieuw onderwerp

De engels volbloed

 
Profiel   

Hier in Canada zijn er heel veel ottb (off the track thoroughbreds) en komt het dus vaak voor dat een eerste paard een EV is. Ik vind het ontzettend fijne paarden om mee te werken en in het algemeen vind ik ze ook net iets slimmer dan de gemiddelde warmblood.
Mijn eigen merrie is namelijk ook ontzettend veilig, maar kan wel heet worden. Ze zal nooit een stap verkeerd doen, maar als jij haar in de weg zit kan ze dat wel laten weten door druk te worden of een typisch merriebokje te geven :+
Qua springen heeft ze heel veel moed en zal ze mij echt never nooit in de steek laten, maar als ze per ongeluk zelf een foutje maakt voelt ze zich erg schuldig en moet je even de spanning laten afvloeien voordat je verder gaat.


Ik ben me trouwens even in haar afstamming gaan verdiepen en herken de merrielijn wel.
MV: Regal Classic XX MMV: Image of Greatness XX (v. Secretariat)

De vaderlijn herken ik niet zo goed omdat het voornamelijk Canadese lijnen zijn
V: Rafiki VV: My Friend MV: The Schreiber XX
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 13:52 



 
Profiel   

@woepsie: ik "schreeuwde" na mijn eerste EV dat ik geen EV meer wilde. En wat heb ik gekocht van zodra ik het me na mijn studies kon veroorloven? Juist ja een EV, waarvan ik 2 maand eerder nog zei: "op die zottin kruip ik nooit van mijn leven nog op". We hebben veel watertjes doorzwommen en blessures overwonnen, maar ik zou ze nooit kunnen wegdoen. Thuis heb ik haar tot Z-niveau opgeleid en op wedstrijdniveau maken we ons niet belachelijk in de M. Alleen krijgen we nooit spectaculaire punten gezien ze niet met haar voorbenen zwaait :+
Als ik nu een van mijn paarden moet inwisselen, dan vliegt mijn jong dressuurpaard...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 16:25 



 
Profiel   

Dag allemaal.
Ik ben recent eigenaar geworden van een Franse volbloed ruin (°03.02.2012). Zijn naam is Leonida (vader: Lawman, moeder: Avventura). Hij heeft actief meegelopen in de galoprennen van 2015 tot ongeveer 2018. Ik heb hem gekocht via een handelaar en heb dus niet zo veel achtergrondinformatie. Toen ik wist dat het een ex-renner was, ben ik opzoekingen gaan doen en werden veel dingen duidelijker (stilstaan bij opstappen, beenhulpen, ontspannen voorwaarts-neerwaarts). Ik heb het meeste moeite met galop (raar maar waar). Vooral rechtsom springt hij verkeerd aan, schudden met het hoofd enz. Ik ben 41 jaar oud en heb Leon gekocht puur voor recreatie. Hij is erg lief in de omgang, nieuwsgierig en slim. Ik zou hem ook graag een (laag!) sprongetje willen aanleren, want ik denk niet dat hij dit kent. Ik ben zelf geen held maar ik merk dat hij afwisseling nodig heeft want anders gaat hij zich vervelen. Hij staat op een manege, ik neem 2x per week privéles, ga 2x per week longeren (ook hier is de galop rechts om moeilijk) en zet hem zo veel als mogelijk op wei (weidegang is op onze manege beperkt in de winter), laat hem loslopen in de bak of ga vrij rijden. Buiten rijden vind ik in de winter nog wat te spannend. Hij draagt geen ijzers en heeft volgens de smid sterke hoefjes. We zijn nog maar een maandje samen bezig, dus alle tips zijn welkom..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 15:38 



 
Profiel   

Afhankelijk van de trainer en ruiters heeft hij waarschijnlijk nooit rechts moeten galopperen. Renpaarden mogen vaak zelf hun galop kiezen en in koers gaan ze tegen de klok in dus links krijgt de voorkeur.
Veel geduld en blijven proberen. Ze zijn slim genoeg en meestal geen slechte springers (denk aan de steeple chase). Mijne sprong op een paar lessen 80cm en in vrijheid 1.20m. Ik durf zelf niet hoger met haar, ze wordt veel te heet en durft ook evengoed naast de sprong gaan.
Vooral dressuurmatig is er veel werk aan (ontspanning en voorwaarts-neerwaarts), maar niet onmogelijk mits de juiste aanpak (les). Niet elke aanpak werkt. Heb veel lesgevers versleten alvorens eentje te vinden die echt een verschil betekende.

Veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 18:13 



 
Profiel   

Wat petitparis zegt. Op sommige stallen galopperen ze altijd maar 1 kant op.
Met mijn merrie in het begin ook wel moeite gehad met de rechtergalop. Was verkeerd, overkruist en vooral plat door de bocht racen.
Zij was ook nog jong en een laatbloeier dus ook gewoon nog weinig balans.
Het heeft wat tijd gekost maar uiteindelijk sprong ze vlot aan op beide kanten.
Bij mij hielp het om vanuit stap aan te springen, in een hoek. En als ze dan toch verkeerd aansprong, op een grote volte (ovaal :P ) blijven galopperen en de hulp voor correcte galop blijven geven tot ze omsprong. De vliegende galopwissel zat er vrij vlot op.
Van telkens terugnemen werd ze in het begin te heet.
Nu neem ik haar wel terug en vraag opnieuw de juiste galop, wordt ze niet meer jolig van.
Verder vooral ook veel rechtrichten in draf tussendoor.
Als ik nu aan galopovergangen wil werken, ga ik vaak op een grote 8 werken. Aanspringen, halve cirkel, overgang naar stap, omstellen, aanspringen andere kant op. Heb ik nooit een verkeerde aansprong.

Springen doen ze vaak ook vrij vlot. Gewoon opbouwen zoals je een ander paard zou leren springen.
Ikzelf ben er geen held in en dat was geen goede combinatie met een onervaren springpaard.

Buitenrijden heb ik altijd gedaan, dat ze 3 jaar was en net uit training kwam of nu dat ze 10 jaar is. Dat het prachtig weer is of dat het steenkoud is.
Of dat een ontspannen rit wordt (meestal) of een wat 'sportievere' hangt enkel en alleen van haar humeur af en mijn reactie daarop. Externe factoren hebben daar geen invloed op, het worden op slechte dagen alleen wel prachtige excuses om de idioot uit te hangen.

Je hebt hem nog maar net, gewoon geduld hebben en geleidelijk aan samen evolueren, dan komt het wel goed.

Ben best trots op de mijne deze winter eigenlijk. 24/7 buiten (is ze nu al wel een tijdje gewend) met een dekentje en het is de eerste winter dat ze tot voor kort geen krachtvoer nodig gehad heeft. Nu ook nog niet maar ervaring leert dat einde winter er vaak wat inhakt dus hebben we nu uit voorzorg het voer opgeschroefd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 20:58 



 
Profiel   

Hoi allemaal!
Ik was benieuwd waar jullie je Engelse volbloed hebben gekocht. Na bijna een jaar zonder eigen paard begint het toch weer enorm te kriebelen... Mijn vorige paard was een draver die een aantal jaren had gekoerst en nu ik me zo een inlees over de Engelse volbloed lijkt mij dit echt een geweldig ras, alleen ik ze ze niet of nauwelijks te koop staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 00:39 



 
Profiel   

Ik heb de mijne overgekocht op de renstal waar ik reed. Ook 1x een EV voor iemand omgeschoold voor verkoop.
Ik weet er regelmatig te koop staan eveneens AV's

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 00:55 



 
Profiel   

Ik heb haar van bij een handelaar.
Maar hier wordt je doodgegooid met volbloeden (en dravers). Zijn zelfs handelsstallen die zich enkel daar mee bezig houden.
Handelaar waar ik ze kocht zat meer in de springsport en eventing en was eigenlijk ook hogere prijsklasse. Maar ze hadden toevallig een paar volbloeden staan. Die werden netjes voorgesteld en voorbereid op verkoop maar zaten dus ook niet in haar gewoonlijke prijsklasse.
Denk dat het een experimentje was want daarna hadden ze geen volbloeden meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 12:02 



 
Profiel   

Ik heb haar kunnen kopen omdat ik haar verzorgde. In België op 2dehandse.be staan er wel vaker. In nl zie ik ze ook niet snel of ze hebben gekoerst

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 23:33 



 
Profiel   

https://www.racingpost.com/profile/hors ... dream/form

Ik heb sinds vandaag deze op stal staan, weet alleen niet wat alles betekent qua afkortingen en welke afstanden ed het zijn, kan iemand mij helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-22 20:52 



 
Profiel   

sunny16 schreef
https://www.racingpost.com/profile/hors ... dream/form

Ik heb sinds vandaag deze op stal staan, weet alleen niet wat alles betekent qua afkortingen en welke afstanden ed het zijn, kan iemand mij helpen?

Weet niet of je ondertussen geholpen bent, maar zie je post nu pas.
Ben dit paard al eerder tegen gekomen in Nederland bij K. Keizer.

Hij is als 2 jarige gecastereerd en heeft vervolgens als 3 jarige 5x op de baan gelopen, waarvan 2x gewonnen.
Deze beide overwinningen waren op Wolverhampton. Hij stond toen in training bij Marco Botti.
Eind dat jaar verkocht en daarbij ook van trainer gewisseld.
Nog een 2 tal keer gelopen als 4 jarige maar niets gemaakt.
Hij liep met name over de langere afstanden rond de 2500m.
Deze 2 foto's heb je vast van zijn vorige eigenaresse gekregen, maar dit zijn zijn 2 overwinningen.

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 07:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 66 van de 66 [ 1636 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen