De engels volbloed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dvdbg
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-05-17

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:46

Hopelijk gaat het goed

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:18

helaas niet het gewenste resultaat. Op het harde erg kreupel, op het zachte niet veel te zien. Nu maar over op zooltjes, adviseert de smid. |(

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:21

oei zooltjes, daar heb ik bij de mijne alleen maar heel slechte ervaringen mee. Hopelijk werkt het voor jouw paard wel.

hier ook klein drama. Mag op zoek naar een andere smid, want de mijne heeft een ontsteking vh ruggemerg opgelopen en is nu verlamd. Uitgerekend nu is het warm en vooral heel droog weer. Hoeven zien er op 2 dagen uit om te huilen. De nieuwe smid gaat lachen (en ik waarschijnlijk groen nadien).

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:03

Ach jeetje wat erg voor je smid!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:24

wat oliebol dat jullie zo een problemen hebben met de voeten.hier nooit problemen top voeten wel gevoelig moet of op gras rijden of de hoefschoenen aan doen. ze heeft ook wel eens ijzers gehad was ook wel een optie met en zonder zooltjes en als ze die heeft blijven ze er makkelijk 10 tot 12 weken op dan moeten ze vervangen worden omdat de hoef er over gaat komen of omdat ijzer helemaal versleten is. maar ik heb geen last van slechte voeten( gelukkig)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:25

vorige mnd is ze trouwends 23jr geworden en nog top fit ze heeft nooit gekoerst en is van haar 3de in mijn bezit voorheen was ze van bloemenhandelaar die haar gefokt heeft en er eigenlijk mee wilde koersen. top beestje kern gezond

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:56

Mijn paard was redelijk verkl**t toen ik haar kocht qua hoefkwaliteit zelfs voor EV normen rampzalig.
nu had ze eigenlijk al 2j vrij goede/mooie hoeven. Kon makkelijk 9 weken met beslag ipv 3-4. Dat het er nu triest uitziet, is eigenlijk mijn eigen schuld. Weekend weg geweest en dus te laat met weken en invetten.

En tja, heb wel te doen met mijn smid. Zo'n zachtaardige mens, dit verdient hij echt niet. Revalidatie zal gezien zijn leeftijd ook niet zo eenvoudig gaan.

Thioro

Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:14

Hopelijk geneest je smid vlot Petitparis. Moet voor hem echt geen pretje zijn.
Voor jou en LS wel vervelend dat je nu van smid moet wisselen.
Mijn ervaring is dat smeden vaak toch een paar kapbeurten nodig hebben om gevoelige voeten 'in hand' te hebben.
Hier gaat het goed. Ijzers blijven steevast zitten en ze houdt het nu 8 weken vol.

Overmorgen vertrekken we voor een 2-daagse trektocht. Ze is in topvorm maar met een brokkenpiloot zoals zij blijf ik toch op m'n hoede.

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:22

Ik heb nu een hele goede smid. Tevens mijn vriend haha. Maar ze loopt beter dan ooit. Vorig weekend 77 km in 3 dagen gereden. Met onze rijvereniging. Echt genieten :D

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:16

Thioro schreef:
Mijn ervaring is dat smeden vaak toch een paar kapbeurten nodig hebben om gevoelige voeten 'in hand' te hebben.


Dit dus. En door de droogte is het al geen gemakkelijk uitgangspunt. Deze smid stond al niet bepaald te springen om het te doen en ik maar zeggen dat het zo fel verbeterd was etc...
Bon we zullen morgen wel zien.

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:59

Ik zou het toch zelf gedaan moeten hebben. Heb haar nu 7 jaar en nooit voet problemen gehad |( Nu overduidelijk kreupel op het harde en niet op het zachte.

balen van je smid, petit paris.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 07:55

Dat kan van alles zijn gewoon rust geven en dan over tijd nog eens kijken

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:23

Santos weet je zeker dat het in aan de hoef ligt? Dat er niet onderliggend een peesprobleem speelt of zo. Niet dat je daar nu vrolijker van wordt trouwens....

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:59

als ik google, dan kom ik bij kreupel op het harde en goed op zachte, toch op hoef problemen uit en niet op de pezen |( , helaas. dittaswart

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 02:19

Heb je een foto van de hoeven?

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:49

nee

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:08


santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:48

Nee op de foto's, was misschien wat kort door de bocht.

zij is mijn 4e paard in 25 jaar. Ik heb met de vorige best veel af gedokterd, zonder het gewenste resultaat. Ik zie door de symptomen dat het bewegings kreupelheid is en dus uit de hoef zou moeten komen. Het is begonnen, nadat mijn zoon is gaan 2 spannen met onze andere 2 paarden en zij dus alleen achterbleef in het land, wat maakte dat ze 3 uur lang heeft lopen rennen tot ze terug kwamen en dat 2 a 3 keer in de week.
Ik hoop dus stiekem dat er toch iets overbelast is, waardoor het hoop ik mee valt. Voorlopig staat ze gewoon in het land en als mijn zoon weg gaat, laat hij haar naar voren, zodat ze naast de buur paarden kan lopen en rustig blijft. Ik ga morgen kijken, hoe ze het doet aan de longe, als ze nog erg kreupel is, ga ik het zooltje proberen.

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:27

Even wat foto's spammen van de vorige springles. Ik weet dat vooral ik nog veel moet leren en ik vind t eng :'). Maar we komen steeds hoger.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vraagje wat zijn nu goede peesbeschermers? Want ze heeft van die smalle pootjes. En ze krijgt ook best snel plekjes. Ik rijd altijd zonder bescherming, maar met springen is het misschien toch wel handig.

Knappen jullie volbloedjes al op? Althans degenen die in de lappenmand zaten ;)

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:28

mooie foto s hoor..

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:44

knap dittaswart. Mss kleine tip om te proberen: gaatje korter en voeren minder ver in de stijgbeugels. Heb het idee dat je eenbeetje "pitst" op de sprong

Nieuwe smid is voorlopig goedgekeurd. Maar zit zelf in een dipje (moe, koortsig). Vandaag bij een ander paard op de weide gegooid, maar ze liep te roepen op haar andere weidemaatjes. Beetje sneu, maar gezien ze de weides opstal altijde maar in kleinere stukken doen, liever per 2 dan per 3-4 op een stuk.

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 00:11

Ga ik proberen, wanneer ben ik een dressuurruiter geworden :+. Ik vond ze met 2 gaatjes korter al vrij kort. Deels komt t ook omdat ik het allemaal nog spannend vind, en soms stopt ze voor de sprong, neemt hm dan alsnog maar dan met zo'n rare bijna niet uit te zitten sprong. Maar ben nog niet gevallen ;). En mn houding is nog wel wat sleutelen waard ja. Handen naar voren, scharnieren vanuit mn bekken, uberhaupt meezitten in de sprong in plaats van krampachtig o jee doen we dit echt O:). Maar die lieve volbloed van mij, helpt wel super. Als ik dr bijna aflazer, staat ze direct stil <3. Ach eerst durfden we nog geen balkje, daarna was 25 cm toch echt wel de max en nu vandaag heb ik uiteindelijk 70cm gesprongen. We gaan in elk geval vooruit :D

Beterschap petitparis! En fijn fat de smid bevalt. Das weer een zorg minder. Loopt jouw volbloed al wat beter santos?

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:52

oh jee wat een type fouten :o Maar je begreep me

Ik ben ook een echte dressuurmiep, kan zelf amper nog "zitten" op een vzh-zadel. Maar door op de renbaan te trainen, neig ik om veel te kort te zitten bij het springen. Paardlief loopt los door mijn been naast de sprong als ze het beu is. Met haar ook nooit hoger dan 60-70cm gespringen, want ze is veel te heftig en dat in combi met weigeren... niet fijn.
Met de routinier die ik geleend had op het examen voor een wedstrijdlicentie heb ik wel 1.10 gesprongen.

Idd Santos, hoe loopt jouw merrie intussen?

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 00:08

Ik leef met je mee, dittaswart, ik maak mijn beugels ook niet echt korter met springen :D

Petitparis, De smid is dinsdag geweest en heeft zooltjes geplaatst. En.........ze loopt aan de longe nu ook rad op het harde. Werk effe veel extra op dit moment en heb weinig tijd, maar morgen avond wil ik er even op om te zien, hoe dat gaat.

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:47

Helaas liep Phoebe gister toch niet goed. Op de weg in draf was ze onregelmatig. In de bak ging prima..