Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 17:56

griebels schreef:
Het liefste alles wat hij niet hoort te doen, behalve bokken.
Dus behoorlijk drammen, alles met tegenzin doen en vooral zo hard mogelijk proberen te gaan om onder het werk uit te komen...



Jaja het bliven echt dieren he. Knipoog
En een echt eigen willetje!!! Haha!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:10

mijne heeft ook heel veel moeite met normale dingen dan buiten rijden. buiten met waslijntjes zonder dat ze ook maar een seconde versnelt en optrekken bij ho maar...maar op de baan of in de paddock? om gek van te worden

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:54

Ben benieuwd of er onder jullie ook mensen zijn bij wie hun Engelse Volbloed ook erg onrustig is met het hoofd, en dan bedoel ik tijdens het aan de teugel rijden.

De mijne was vooral de eerste jaren heel erg onrustig met haar hoofd, dan weer aan de teugel dan weer er net tegenaan, heb er heel lang over gedaan om een constante aanleuning te krijgen.

Ben benieuwd of dit misschien een typisch Engels Volbloed trekje is of dat het gewoon aan mijn rijden ligt.
Haar zoon (halve Volbloed) doet het nl. ook.
Hij kliert ook zo met zijn hoofd, pas als hij een half uurtje flink gewerkt heeft wordt het beter.

Met klieren bedoel ik teugels uit je hand proberen te trekken, achter de teugel lopen, beetje hangen, steeds even zo'n knikje met het hoofd etc. en dat steeds afwisselen, waardoor je een heel onrustig beeld krijgt.
Hij doet het zowel in stap, draf als galop.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:14

ik heb er eentje verzorcht, Draver, maar omdat ie niet snel genoeg was is tie naar de slacht gegaan, de trein zat vol Haha! Haha! toen hebben degenen voor wie ik hem verzorgt heb gekocht, maar nu ist ie weer verkocht naar mensen met nog 3 dravers

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:18

geen volbloed wel draver ik deed altijd, de teugels eigelijk iets te los en op de plaats houden, dan kreegt ie zeg maar heeeele kleine trekjes in zijn mond, en dan kwam tie, dan reed ik dus wel met een los teugeltje..

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:40

het is naar mijn idee niet echt een volbloed trekje...maar ja ze blijen gefokt voor een ander doeleinde en zijn vaak een beetje verward wat er nou gevraagd wordt...teugels aannemen en rond lopen kennen ze niet, teugels aannnemen is harder gaan met ze.

Sowieso zijn volbloeds hypergevoellig op impulsen. eigenlijk hoef je minimale hulpen te geven voor een maximaal resultaat, het kan zijn dat je iets te "overdreven" de hulpen geeft. zou ze iets meer doseren en zien of dat verschil maakt, gewoon heel licht rijden en vooral met iets lossere teugels.
Je kan ook de mond laten nakijken, mede door de gevoelligheid krijgen ze snel last van de mond, zelfs al zit er maar een heel klein puntje

Futurefox

Berichten: 918
Geregistreerd: 07-06-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:21


Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:55

Mooi dier die Furore Fox van jou, kan me voorstellen dat je er blij mee bent.

basje123

Berichten: 470
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:37

Heeyy,
Vandaag was het 30 grade bij mij Cool veel te warm om te rijden maar ja... wat moet je doen?? Nou Wij gingen zwemen maar bas heeft volgens mij nog nooit water gezien dus die wou niet toen hielpen we hem een beetje en kwam die heeeel voor zichtig na een kwartier het water in hoor!! even een rondje gelopen door het water en er snel weer uit gegaan!!
Ik ben zo trots op hem dat tie dat enge water in ging!! Haha!
Moest ik even vertelle hoor!! Hahah
xxx Joyce

basje123

Berichten: 470
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:00

Wat is het hier stil? Niemand renpaardjes...??? haha
Groetjes Joyce

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:50

tsja, dat was een beetje ene overbodige reactie. mensen zitten niet 24 uur per dag voor de pc dus ook niet in dit topic

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:52

Op de manege staat er een ex-renpaard, ze heeft in Frankrijk gelopen, haar naam is Comtésse
Laatst bijgewerkt door Froemel op 05-07-06 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karolien

Berichten: 147
Geregistreerd: 15-11-05
Woonplaats: Oosteeklo (België)

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:37

Ik heb twee Franse dravers Lachen Fotos' in profiel... ik was Fjorden gewend en dan is dat toch wel effe wat anders, haha... Maar 't zijn schatten, gouden karakters Ach gut

Tifa

Berichten: 623
Geregistreerd: 01-01-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:42

Kennisen van ons, waarvan ik 1 mini shet veulentje "verzorg" hebben ook 2 dravers. Volgens mij weten ze bijna niks van hun afkomst, enz. De ene heet Trixie ( zal wel een andere naam hebben gekregen Tong uitsteken ) en zij heeft een veulen, Tycona ( volgens mij Haha! ). Trixie is nu 3 jaar.
Tycona word binnenkort 1 jaar, maar is al veel groter dan Trixie. Hij heeft best dikke knieen, zowel voor als achter. Beide zijn niet echt aanhankelijk, en doen onverwachtse dingen, maar het gaat al steeds beter Tong uitsteken Lachen

Afbeelding
Deze foto is niet erg duidelijk, maar zo kan je wel het verschil van grote zien Tong uitsteken Tycona is links, Trixie is rechts. ( Tycona word 1, Trixie is 3 )

Ik ga er vanavond weer heen, dan neem ik wel het foto toestel mee, en zal even verder vragen naar waar Trixie gelopen heeft Lachen

Tifa

Berichten: 623
Geregistreerd: 01-01-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:49

Ik kom net van de paarden van die mensen. En.... er is een nieuwe! Haha! Nou ja, nieuwe, de moeder van Trixie en Tycona is weer terug Tong uitsteken Zij heet Kirvin ( volgens mij schrijf je het zo ), kan ook dat je het zo schrijft : Kiervin, of Kirevin Tong uitsteken Bloos

Even wat over de paarden Tong uitsteken :

Trixie: Trixie is een dochter van Kirvin, ze is rustig in het weiland en met borstelen. Ik heb nog niet echt met haar gewerkt, het schijnt dat ze nog niet onder het zadel ingereden is.

Tycona: Is ook een dochter van Kirvin, net 1 jaar, en al 1.70. Zij is een paard dat altijd aandacht wil, en wil graag werken. Ook al is ze nog zo jong, ze heeft ruime gangen. Ze moet binnekort geopereerd worden aan haar sprong, daar zit een stukje bot vekeerd wat er niet hoort.

Kirvin: Zij is de moeder van Trixie en Tycona, ze is heel mak en rustig als je haar eenmaal hebt, maar ze is heel moeilijk te pakken. Ik weet niet waar zij gelopen heeft.

Hier wat foto's Tong uitsteken Haha!

Afbeelding
Tycona achteraan, veulen is Rennon en de mini shet is Serena.

Afbeelding
Tycona Tong uitsteken

Afbeelding
Trixie, Tycona achteraan Tong uitsteken

Afbeelding
Kirvin, vind ik het mooist Tong uitsteken Haha!

Afbeelding
Kirvin Haha! Tong uitsteken

Afbeelding
Nog een keer Trixie Tong uitsteken

Afbeelding
En nog een keer Trixie Haha!

Afbeelding
Kirvin, Trixie, Tycona Tong uitsteken Haha!

Kent iemand Kirvin of Trixie??

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:42

sinds drie weken heb ik WFA Benedict. Noem hem nu Benji. Dit jaar nog gekoerst. Schat van een beest en ik ben er erg blij mee.

play_coy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-12-05

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:54

ooh ja die ken ik , leuk beestje hé

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:55

Manege paard bij ons Haha!

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:57

Manegepaard Hitstar
Hele naam: Hit Star Last
Ras: Draver
Geboortedatum: 02-07-1990
Fokker: de heer Langenberg uit Creil
Manegepaard op: Belle Epoque te Almere Haven

Hitstar is eigenlijk een draver. Hij heeft ook echt op de renbaan voor een sulky gelopen. Sommigen vinden hem zo klein, dat ze zich afvragen of Hitstar een pony is. Toch is hij een echt paard en zo klein is hij ook niet qua hoogte. Door de slanke bouw, ideaal om zo snel mogelijk te gaan, lijkt hij kleiner dan hij is. Hij heeft zelfs een totaal aan prijzengeld van fl. 50.000,00 gewonnen.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:17

ben die ken ik ook wel, echt een lief baasje Lachen

MadDonna

Berichten: 79
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:42

Ik heb een Engels Volbloed renpaard in ruste, nu dressuurmuts, genaamd April Jackson, heeft vanaf haar 2e of 3e in Engeland op de baan gereden, niet zo succesvol, stak regelmatig haar middelvinger op, haar zus schijnt wel zeer succesvol te zijn geweest. Op haar vierde is ze in Nederland, Duindigt uitgebracht. Echter zelfde verhaal, geen zin om heel hard te gaan lopen om dan weer te eindigen waar je net een paar minuten geleden bent vertrokken. In haar ogen blijkbaar een zinloze onderneming.
Maar op het strand is dat een ander verhaal. Dan gaat haar nek plat, hoofd omlaag benen onder haar buik en sprinten maar, om tot je ontzetting te merken dat je voor die snelheid wel erg lang zit.
Nu is ze 13, en mijn dressuurmutsje en ben ik ontzettend blij dat we haar gehouden hebben.

Afbeelding

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:51

ha ze lijkt op een crack hengst die momenteel loopt Coff's harbour.

Leuk dat je veel plezier met haar hebt Lachen

Miss_Favre
Berichten: 676
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:14

Zoals mijn zusje (sanniekeesje) al zei,hebben wij ook een engels volbloed. Mister Favre, roepnaam Keesje ( Jules Favre x Misty Wise). Heerlijk paard,we rijden recreatief met hem en hij is ook ,net als bovenstaande paardje Knipoog een dressuurpaardje! Maar niet wedstrijdgericht meer,lekker recreatief!
Lekkere buitenritten maken en een hoop lol!

Wil ook ff een foto'tje plaatsen... Tong uitsteken Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

play_coy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-12-05

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:35

zo dan, mooi beestje hoor! naja.. heb geen engels volbloed, maar zit wel op een stal vol met engels volbloeds.. super paarden!

peppiej
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Wie heeft er een "ex-renpaard"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:08

hallo mensjes,

ik heb sinds 26 juli ook een ex-renpaard Haha! Een volbloed arabier van 9 jaartjes
Casan heet ie, en ook hij komt van Duindigt. Hij is nog steeds hengst en ook echt
de liefste en braafste hengst die ik ken Haha! Ben supertrots op hem, wist eerlijk gezegd niet
dat er zoveel ex-renpaarden werden verkocht.. maar wel heel leuk !