Paspoort via NDR???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28995
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 11:20

Anderhalve week geleden heb ik een draver gekocht, zij kwam zonder paspoort.
Inmiddels heb ik oude eigenaren en trainers opgespoord en contact mee gehad in verband met dat paspoort, maar mij wordt verteld dat een draver alleen een paspoort via de NDR mag hebben als die daadwerkelijk uitgebracht wordt in de wedstrijdsport.
Paarden die niet meer worden uitgebracht worden uitgeschreven en verkocht zonder paspoort.

Mijn vraag is nu dus: Hoe kom ik aan een paspoort voor haar? Via welk stamboek regel ik dat?
Iemand ervaring hiermee??

WendyBZ

Berichten: 13143
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:06

Onzin Haha! Het paspoort van de NDR mag je best hebben, zij hebben het over de stamboekpapieren. Die worden ingeleverd als het paard verkocht wordt zonder papieren of opgegeven wordt als gestorven.

Stuur een mailtje met de gegevens van je paard naar de NDR (info@ndr.nl) , als het een beetje mee zit heb je voor nog geen 25 euro binnen een week het paspoort in huis Lachen

ruitje

Berichten: 12389
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:55

Het maakt trouwens niet uit bij welk stamboek je de papieren aanvraagt.

Je kan ook gewoon bij de NRPS een paspoort aanvragen Lachen

Het kan namelijk wel zo zijn dat de vorige eigenaren jouw paard hebben opgegeven als gestorven en dan moet het paspoort wel ingeleverd zijn geloof ik Lachen .

Goof

Berichten: 28995
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 21:33

@Ruitje; dat laatste is niet het geval, dat heb ik allemaal al nagetrokken.

Ik heb inmiddels ook via het knhs een paspoort aangevraagd, in ieder geval bedankt voor de reacties.
Ik blijft eht wel raar vinden dat ik diverse mensen van het ndr heb gesproken die mij allemaal vertellen dat dat paspoort niet meegaat als het paard uit de sport verdwijnt.
Toch vreemd.

linda22

Berichten: 423
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: utrecht

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:37

Toevallig heb ik vandaag een aanvraag opgestuurd naar de NDR voor een paspoort voor mijn draver. Het beestje loopt ook niet meer in de sport, maar stond ook nog niet geregistreerd, heb alleen een stamboekboom papier van hem. Omdat hij nog niet gechipt is heb ik voor DNA registratie gekozen, bijna de hele procedure afgelopen en alles was goed, nu alles opgestuurd naar de NDR en als het goed is krijg ik gewoon een paspoort.

Succes ermee!

ruitje

Berichten: 12389
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:57

Het paspoort gaat meestal wel mee, maar de papieren meestal niet. Omdat je met dat stamboompapier nog mee kan doen aan de wedstrijden op de baan willen een hoop eigenaren niet dat de volgende eigenaar dat papier krijgt.

Linda, je hebt dus best wel mazzel dat je dat erbij hebt zitten Lachen

Goof

Berichten: 28995
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 10:59

Mmm, toch vreemd dat het ndr zelf mij verteld dan dat ik het paspoort niet mee kan krijgen.
Ik ga hen toch nog eens mailen.

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 15:00

Vergissen ze zich niet bij de NDR tussen paspoort en stamboek papier? Maar Goof, veel geluk met je aanwinst!

Goof

Berichten: 28995
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 14:24

Dank je wel!!
Ja, ik vraag me nu ook af of ze niet zelf een foutje maken.....

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:22

Wat hierboven gezegd wordt klopt, het paspoort hoort gewoon bij het paard en moet eigenlijk altijd meegeleverd worden bij verkoop!
Want strikt genomen mag er per paard/chipnr. maar 1 paspoort zijn, dus als het achtergehouden wordt en je vraagt bij hetzelfde stamboek een nieuw aan met hetzelfde chipnr. dan kan dat problemen geven; er is immers al een paspoort met dat chipnr.

Vanaf 1 jan. 2007 moeten alle paarden in Nederland een paspoort hebben (tot nu toe alleen als ze vervoerd werden) dus dan kún je zelfs geen Nederlands paard meer kopen zonder paspoort erbij. Knipoog

nutcracker23
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:13

Hoi,

Dat verhaal klopt niet helemaal. Een draver wordt verkocht zonder papieren. Papieren heb je nodig om met hem te kunnen koersen. deze worden ingenomen door de NDR.
ik denk dat jij bedoelt het paspoort van het paard waarin staat wanneer die geent is. Die moet je gewoon kunnen krijgen.

Groetjes Ellen

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:20

Dat verhaal is al verteld Lachen

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:45

het paspoort van surprise is gestolen na veel gesonde mieter door van alles en nog wat heb ik uiteindelijk vorige week een nieuw binnen gekregen voor nog geen 25 euro

Goof

Berichten: 28995
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 18:34

Maar dan heb jij waarschijnlijk aangifte gedaan van diefstal voor je een nieuwe aanvroeg??
Dat zeiden ze bij de NDR wel, dat ik aangifte kon doen van verlies bij de politie en als gevolg daarvan een nieuwe kon krijgen.

Inmiddels is het trouwens wel opgelost; de oude eigenaar had het na lang zoeken toch nog thuis liggen en stuurt het me op.
(eigenlijk is het dus pas opgelost als ik het daadwerkelijk in handen heb, maar ik ga er maar vanuit dat dat gaat gebeuren nu...)

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:00

Ja iemand anders (de iegenaar van de stalling) heef tdat gedaan, ik kon een kopie krijgen en vervolgens is ze geschetst en heeft die schetser het spul opgestuurd.Iig succes!

Goof

Berichten: 28995
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 15:24

Ja, precies. Dan kan het wel.

Ik heb inmiddels het paspoort ontvangen van de oude eigenaar.
Topic kan dicht.

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:22

mooi zo!

angel25
Berichten: 163
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: rhenen

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 08:01

Hoi, ik heb een exdraver met een knhs paspoort. In dat paspoort heeft ze een andere naam dan toen ze draver was, ik heb haar zo gekocht.
Nu heb ik wat speurwerk verricht en haar geboorte datum, afstamming e.d. gevonden,
en het lijkt mij leuk als dat ook in het paspoort komt te staan.
Nu heb ik aan het NDR gevraagd of dat kan maar dan wel met haar naam erin die ze nu heeft.
Nu zeggen zij dat dat niet kan en dat het paspoort wat ik nu heb onterecht is, klopt dit wel?

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 01:05

Ja omdat het officieel een draver is maar als kwpner zonder papier geregisteerd staat! weet niet of je een paspoort via ndr kan krijgen?

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 01:13

Brammetje16 schreef:
Ja omdat het officieel een draver is maar als kwpner zonder papiergeregisteerd staat! weet niet of je een paspoort via ndr kan krijgen?

Waar haal je die wijsheid vandaan?

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:37

Dat werd mij verteld Knipoog

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:37

wat wilde jij beweren dan ? Knipoog

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:02

WendyK schreef:
Brammetje16 schreef:
Ja omdat het officieel een draver is maar als kwpner zonder papiergeregisteerd staat! weet niet of je een paspoort via ndr kan krijgen?

Waar haal je die wijsheid vandaan?



Dat kan.

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:54

Volgens mij staat ze gewoon als papierloos geregistreerd toch?

In principe klopt het inderdaad niet, maar van de andere kant heb je er geen papieren bij dus mag je haar noemen zoals je wil. Knipoog
Maar als je het via de NDR wil doen zal er wel de koersnaam op komen natuurlijk, je kunt bij hun niet zomaar een andere naam opgeven. Ze staat in hun archieven met haar originele naam.

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Paspoort via NDR???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:02

ik las in het topic dat het vanaf 2007 verplicht is dat het paspoort bij het paard blijft..
ook als het paard officieel niet van mij is? ik krijg een draver deze mag ik rijden beschouwen als mijn eigen paard is het noodzakelijk dat ik ook vraag of ik hte paspoort mag zolang ze hier is of kan de eigenaar zelf het paspoort halen?

misschien oftopic maar vroeg ik me af..