snel!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gilles
Berichten: 65
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Bergen ( NH )

snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 19:12

Hoi,
Een sport is voor mij iets waarbij je je eigen prestaties keer op keer probeert te verbeteren, iest wat niet ten koste van een ander gaat.
Paardensport is volgens mij dan ook een verkeerde benaming, aangezien dat geen persoonlijke prestaties vergt, maar verschillende manieren van het dwingen van een paard.
Dat geldt voor vrijwel alle takken van de paardensport!

ehm... aanvulling voor diverse vorige topics
http://www.hauteecole.ru/en/horse_revolution.php?sid=57&id=252

http://youtube.com/watch?v=uy3873F1Bio



revolutionair snelle manier om een paard te verkloten

Naar mijn mening zijn mensen niet perfect genoeg om hun handen stil te houden, het paard in evenwicht te houden.. ze storen hem altijd wel..en jammer genoeg vaak op een pijnlijke manier.

Sarah

Gilles
Berichten: 65
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Bergen ( NH )

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 20:16

en ja , ik probeer weer een discussie aan te wakkeren.... want waarom zou je de gruwelijke feiten ontkennen?

Gilles
Berichten: 65
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Bergen ( NH )

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 20:39

Ik ben niet onschuldig hoor! Tot 1,5 jaar geleden deed ik gallopraces met mijn ijslander, ik ben 3x bij de snelste van ned geweest, maar hij had geen rem dus ik werd nooit eerste ( remmen moet ook binnen een bepaalde afstand)
Ik kwam er achter dat ik vreselijk dom bezig was toen ik steeds vaker over mond problemen hoorde naar aanleiding van bitten. Toen ben ik het zonder bit gaan proberen en merkte ik dat ik nog maar heel weinig wist over de bewegingen van mijn paard. Vannaf toen ben ik gaan oefenen aan de hand, omdat ik mezelf een belemmering vind voor hem. Inmiddels is dat paard verkocht, naar mensen die niet zulle gaan rijden, maar hem een mooie oude dag bieden. Ik heb nu een jonge merrie, nog nooit met een bit gereden en alles aan de hand aangeleerd, ze doet het geweldig. heeft haar eigen postieve ideeen, is extravert, speels, doet erg haar best en ik schaam me dood voor hoe ik eerst met paarden om ging. Het is een grote stap maar zeker de moeite waard, en het scheeld veel paarden leed.

sarah

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:40

Er is volgens mij al een ander topic geopend net over deze filmpjes...

mawaikee
Berichten: 393
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:50

Wordt bijna misselijk als ik die beelden zie.
En dan te bedenken dat ik ook jaren met bit heb gereden, en er dus ongetwijfeld ook dergelijke plaatsjes van mij zouden kunnen zijn gemaakt......

Gilles
Berichten: 65
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Bergen ( NH )

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 20:58

ik heb dat andere topic ook geopent omdat ik zoveel mogelijk mensen wil bereiken Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:05

mawaikee schreef:
Wordt bijna misselijk als ik die beelden zie.
En dan te bedenken dat ik ook jaren met bit heb gereden, en er dus ongetwijfeld ook dergelijke plaatsjes van mij zouden kunnen zijn gemaakt......

de beelden zijn idd erg bruut...en op zijn zachtst gezegd niet prettig
maar ik denk niet dat dit op het rijdne met bit geschoven kan worden
je hebt met bit rijden
en je hbt met bit je paard martelen

irmaaatje

Berichten: 781
Geregistreerd: 25-01-06

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:25

Ja, ik geef je gelijk dit is echt verschrikkelijk om te zien.. Maar dit zijn wel de meest negatieve beelden, en de meest positieve! er is altijd een middeweg, er zijn ook heust wel mensen die goed rijden met bit.. maar daar worden geen foto's van laten zien..

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:57

waarom staat dit bij draf en rensport?

dit gaat toch over paardensport in zen algemeen, nou lijkt het net alsof het in de drafwereld alleen maar gebeurd..

begin maar eens bij dressuur, springen etc. daar zie je het ook de filmpjes liegen er niet om het gaat heir niet om een bepaalde tak van sport, het gaat hier geowon om het fout gebruiken van je bit in de mond van je paard..

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:04


Kikker2

Berichten: 424
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Belgie

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:48

OMG!! Ik heb maar 1 sec ofzo kunne kijken, dit vind ik echt WALGELIJK !!!!!!!!!!!!!! Huilen Huilen

S_zanne

Berichten: 3201
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Kampen

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:04

@ gilles.
Het is zoooooo waar wat jij zegt.
Als je dit ziet denk je,
WAT is nu nog de lol van het paardrijden?!
Dat je paard/pony je het altijd vergeeft en je altijd weer even vrolijk aankijkt als je de stal binnen komt lopen.
Ik heb het nu over de "gewone paarden"
Maar als ik een paard was als op die foto's dan was ik toch wel zo tekeer gegaan tegen die mensen!

Lynniiie

Berichten: 1032
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:07

die mensen zijn echt zooo ziek in hun kop, om die dieren zo op hol te laten slaan.
als je dat ziet dan hoop je echt, paard schop hem keihard zodat ie die zelfde pijn ook eens kan voelen

Anoniem

Re: snel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 01:22