Onderzoek euthanasie bij paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
novavs
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-12-22

Onderzoek euthanasie bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 16:12

Goedendag,

Ik ben een student aan de Aeres Hogeschool Dronten en ik studeer international equine business management, ik zit nu in het derde jaar. Samen met drie andere studenten doen we onderzoek naar een gevoelig onderwerp, namelijk het besluitingsproces van euthanasie bij paarden. Met dit onderzoek hopen we andere mensen te kunnen helpen om beter begeleid en begrepen te worden tijdens het besluitingsproces van euthanasie. Om hier meer inzicht in te kunnen krijgen ben ik op zoek naar twee mensen die hun paard hebben laten inslapen en die open staan voor een (online) interview van ongeveer 15 minuten. Mocht je hieraan mee willen helpen, stuur me gerust een bericht.

Groeten,

Nova

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Onderzoek euthanasie bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 16:14

Je mag mij wel bericht sturen. Is het overigens niet een beslissingsproces?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 16:15

Wij hebben de afgelopen jaren meerdere paarden moeten laten inslapen en wisselende ervaringen met het proces. Verschillende oorzaken, verschillende leeftijden ( jongste 7, oudste 29 ) en ook verschillende veeartsen en andere manieren van werken zoals in 2en of in 3en.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Onderzoek euthanasie bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 16:21

Ik heb al meer dan 1 in moeten laten slapen. En zelfs 2 naar de slager gebracht. Daarnaast nog bij een dierenarts gewerkt op de paardenafdeling. Ik stuur je een PB.