aan wat is jullie paardje gestorven?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
houfanblack
Berichten: 170
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:33

spiritoes schreef:
Mijn maatjes heb ik dit jaar in laten slapen....

De 1 op 15 juni Ghost was mijn mannetje, mijn maatje maar hij tobte al 3 jaar met slechte voorbenen ne vanalles geprobeert te hebben om hem een fijn leven te geven en na hem 1 keer te hebben laten spelen in de bak met een ander paard en hij de volgende dag zijn boks niet meer uit kon door de pijn in zijn voetjes was de beslissing voor mij genomen.

De andere was mijn oudste Maysflower is 24 jaar geworden en hem heb ik op 18 Juni in moeten laten slapen omdat hij aan 1 been zijn peesschede en pees doorboort had op het land. Hij had zoveel pijn en was zeker 100 kilo hierdoor kwijt geraakt. dus vond het niet fair om hem nog langer te laten lijden :-(




armee schatjess!!!!! ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( mis ze nog steeds!! zal ze nooit vergeten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;( ;(

houfanblack
Berichten: 170
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: bleiswijk

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:44

had er 1 van 32 is overleden aan hoefbevangenheid

en een paard dat ik vorig jaar zou kopen maar werd afgekeurd werd ingeslapen op haar 4e omdat ze blessure had in der nek

romuriusca
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-08-09

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:41

Aan ouderdom en ziekte.
Ze waren erg oud, en ook niet helemaal gezond meer.

plinky

Berichten: 27
Geregistreerd: 11-08-09
Woonplaats: belgie

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:20

ouderdom en knoop in de darmen

ItsMeGaby

Berichten: 636
Geregistreerd: 23-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:46

mijn 17 jarige welshXarabier is overleden aan een blindedarm en maagvlies ontsteking |(

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:44

Kippenvel.. Vind ieder verhaal echt zo erg..
Mystery is overleden toen hij nog geen 2jaar oud was.. De stal stond in de brand en is gestikt in de rook.. Echt het zwaarste moment in mijn leven..

Monica14
Berichten: 50
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Geesbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:37

Mijn 4 jarig paardje is overleden aan kanker in haar darm |( |( |(

Hobbespoes

Berichten: 39
Geregistreerd: 22-06-09
Woonplaats: Vlaams Brabant

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:49

Mijn 13 jarige is vorig jaar overleden aan een slagaderbreuk vlak na een training (kon ook gewoon op de wei gebeuren)
Mijn 3 jarige is in januari overleden ten gevolge van een bekkenbreuk en zenuw gescheurd ter hoogte van het bekken...dit had ze opgelopen met zot doen in de paddock en onderuit gegaan en verkeerd neergekomen.

Beiden zijn gestorven met hun hoofd in mijn armen....waren ze toch niet alleen...
't enige wat troost biedt is dat ze beiden na hun mishandeling en zware ondervoeding een mooi leven hebben gehad. De 13jarige heeft hier 2 jaar mogen vertoeven, de 3 jarige maar 6 maanden maar haar veulen (dat het anders sowieso niet gered had) huppelt hier nu als jaarling vrolijk rond!

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:13

Mijn friese hengst van 7,5 kreeg een hele zeldzame bacterie..
op een gegeven moment zakte hij met rijden opeens door zijn benen, toen merkten we het pas...
een week later kreeg hij een spuitje :'(

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:18

Een 3 jarige aan gebroken hoefbeen (en wat daar dan weer bij komt kijken) die is naar de slager gegaan.

En 2 maand later een merrie van 23 die al jaaaaren lekker met pensioen in het gras liep tussen het jonge spul en koliek (dubbele slag in de darmen zomaar uit het niets), het ging zo snel dat ze al met haar eigen dood bezig was dus die is ingeslapen. Dat was echt heel erg sneu en had ze ook echt niet verdient maarja thats life he..

En vorig jaar nog bijna aan veulen aan Lawsonia, daarvoor mogen wij in de handjes knijpen dat hij er Gelukkig nog steeds is

Nou moet ik

miekske

Berichten: 4377
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Reek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:21

Mijn 1e pony is op 2,5 jarige leeftijd overleden aan tetanus.. ;(

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:24

30 jaar
overleden door blikseminslag

Noon
Berichten: 2018
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Overijssel, Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:27

Wij hebben er helaas ook al 2 in moeten laten slapen:

een ponymerrie van 18 zij leed aan uierkanker,
andere ponymerrie van 8 jr had 'koliekverschijnselen' en we hebben haar zo snel mogelijk laten opereren maar ze is gestorven op de tafel en er bleek uit dat ze 12.5 m darm verlamd had...

nu hoop ik natuurlijk dat mijn nu 20 jarige en mn 4jarige erg gezond oud mogen worden...

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:31

Afbeelding
Afbeelding

Foto's spreken voor zich waaraan deze kleine pony is overleden.
Pony was rond de 20 jaar oud en ondervoed.
Hij heeft nog 1 week geleefd en moest toen ingeslapen worden door een zware koliek aanval.

Symphonic

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-06-08
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:34

Mijn minipardje van 1,5 is ingeslapen na een doorgebroken maag/darm ontsteking. Heel sneu, binnen 12 uur was het gebeurd. Het had eerst nog iets weg van koliek, maar de volgende ochtend was duidelijk dat er iets ernstigers aan de hand was.

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:34

Mijn merrie is ook jong gestorven.
Op 6-jarige leeftijd is zij ingeslapen aan de gevolgen van een dom ongeluk (verschoven en verpletterde nekwervels die op hun beurt zware ataxie en verlamming veroorzaakten).

Fleuribelle
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-02-09

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:27

Mijn 4 jarige merrie had zeer zware ataxi aan alle vier haar benen. Het leek alsof ze dronken was. Zij is naar de slager gegaan.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:30

Mijn lieve kwpn paardje word a.s. dinsdag ingeslapen. Hij heeft artrose, staar, slechte tanden en zo nog wat andere ouderdomskwaaltjes, staat nu even aan de pijnstillers voor een laatste paar pijnloze dagen en dinsdag is het over |(

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:56

sterkte hoor voor dinsdag!!! :(:)
cp112 schreef:
Mijn lieve kwpn paardje word a.s. dinsdag ingeslapen. Hij heeft artrose, staar, slechte tanden en zo nog wat andere ouderdomskwaaltjes, staat nu even aan de pijnstillers voor een laatste paar pijnloze dagen en dinsdag is het over |(

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:58

Sheerza schreef:
Kippenvel.. Vind ieder verhaal echt zo erg..
Mystery is overleden toen hij nog geen 2jaar oud was.. De stal stond in de brand en is gestikt in de rook.. Echt het zwaarste moment in mijn leven..


:oo

Echt erg zeg :(:)
Sowieso, ieder verhaal is natuurlijk vreselijk maar deze vind ik echt... ;(

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:29

Mijn lieve Fleurtje is overleden aan droes.
Hoor je niet vaak, maar mijn kleine prulleke bleef maar bulten krijgen die openklapte, waardoor ze het niet meer aan kon ;(

Mis haar nog steeds elke dag...

gappiekabaal

Berichten: 144
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:44

Mijn lieve Kabaal is afgelopen donderdag ingeslapen na koliek waarbij een opreratie niet meer mocht baten.
Ze was pas 17 jaar en nog in d'r bloei van d'r leven.

Afbeelding

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:50

Mijn lieve Hendrewen Prince is 15 januari overleden aan hartfalen. Was er zelf bij, was een erg mooie dood. Hij is zelf heengegaan..

Hij is 28 jaar geworden.

ZalukiJarig

Berichten: 47
Geregistreerd: 09-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:30

Mijn 1e pony is 10 geworden, neergeklapt tijdens een strandrit zo vanuit galop, Het leek net alsof ze begon te kreupelen. Dus ik wilde haar terug nemen, toen storte ze door haar voorbenen heen ter aarde. Ze probeerde nog overeind te komen maar het ging niet. Waarschijnlijk door een hartstilstand.

Het paard (15) wat ik nu heb moet waarschijnlijk binnenkort ingeslapen worden. Ze heeft diverse klachten in het SI gewricht plus nog over gevulde peesschedes die de lichamenten om de sesambeentjes oprekken. Heb besloten om haar niet meer door de medische molen heen te halen. Ze staast nu op de wei, maar zodra ze ernstig achteruit gaat is het einde verhaal.

Ik vind het knap van de mensen, die zelfs al meerdere paarden hebben verloren, nog steeds paardrijden. De angst die bij mij is onstaan, door het moeten laten inslapen van mijn paard, valt zwaar op de beslissing of ik ooit nog wel een nieuw paard zou willen hebben. Het klinkt gek, ik weet het. Maar er heerst gewoon zo'n inmens gevoel op me dat ik zoiets als dit nooit meer wil meemaken. Hebben jullie daar ook wel eens last van? of gehad?

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:19

Jeetje wat erg Zaluki, wetende dat het einde nabij kan zijn :(:)

Toen mijn merrietje dood was riep ik dat ik nooit geen shetlandermeer wildehebben, maar toen ik Basje aangeboden kreeg van de staleigenaar, omdat hij het zo zielig vond voor mij, kon ik niet weigeren.
Vond het heerlijk weer iets te hebben om voor te kunnen zorgen.
Als 1 van mijn pony's nu om wat voor reden zijn overlijden zou het heel moeilijk zijn in het begin, maar zou denk ik wel snel iets anders zoeken.
Mis Fleurtje nog iedere dag, maar door haar dood heb ik Bas leren kennen en zou hem voor geen goud meer kunnen missen! Dus achteraf blij dat het zo snel is gegaan!