aan wat is jullie paardje gestorven?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anneeep
Berichten: 309
Geregistreerd: 10-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:30

Myn pony is overleden op 25-01-09 |(
Hij was ongeveer 38 jaar volgens de DA.
Precies hebben we het nooit geweten.

Hij had een wond op zijn schoft echt diep. En dat maakte ik elke dag schoon en de DA kwam regelmatig langs. Maar waarschijnlijk heeft hij hierdoor mindere weerstand gehad, en op een avond at hij niet meer en de volgende morgen was die overleden |( |( |(
Maar omdat hij heel erg zweette heeft hij warschijnlijk koliek had..

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:30

In februari 2007 ben ik mijn allergrootste maatje verloren. Ronny mijn lieve schat kreeg koliek en hij moest inslapen. We zijn 25 jaar samen geweest en hij is 33 jaar geworden. Ik mis hem nog elke dag.
In mei 2009 is ons shetlandveulen Snoepie verdronken in de sloot. Op 30 mei 2009 werd Emperor geboren, maar helaas is hij voor de geboorte overleden. Tot overmaat van ramp hebben we afgelopen maandag 28 september Eefida, ons 6 maanden oude veulen verloren. Zij had een aangeboren afwijking aan de slokdarm en maag. Na een week van onzekerheid en vechten voor haar leven, is zijn tijdens de operatie overleden. ;(
[MD] Eefida in kritieke toestand, helaas niet gehaald, update p17
Alle vier mijn schatten zal ik nooit vergeten. :* :*

diana1
Berichten: 2147
Geregistreerd: 15-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:33

Laraloveyou,
Het is echt NIET jouw schuld hoor! De eigenaar heeft beslist de pony's niet te laten enten. Waarschijnlijk is er iets anders oorzaak van want zoveel pony's tegelijk overlijden is wel erg vreemd.

Mijn eerste paard was 11 jaar toen ze overleed aan koliek.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:36

pony is gestorven op ong 31 jarige leeftijd
savonds niks aan de hand sochtends lag ze dood in de wei
hele zware koliek gehad.

Break_sd

Berichten: 1223
Geregistreerd: 28-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:37

mirgino schreef:
laraloveyou schreef:
mijn kleine shetlander , ik verzorgde haar bij een handelaar, na een week op vakantie te zijn geweest kwam ik terug waren mijn verzorgpony en nog 5 andere shetlanders overleden. Ze zijn overleden omdat ze niet waren ingeent tegen de ziekte, ik heb een maand daarvoor nog gevraagd of ze wel op tijd ingeent was maar ik mocht haar paspoort niet zien? nu is het mijn schuld dat ze dood is.


ik heb er geen woorden voor, de grootste klap die ik in mijn leven heb gehad
|( |( |( |( |( |( |(

ach meisje ,dit is echt niet jouw schuld :(:)

en van te laat enten gaat een pony echt niet dood en zeker geen 5 te gelijk!
er zal vast wat anders aan de hand geweest zijn.
jij hoeft je echt
Laatst bijgewerkt door Break_sd op 04-10-09 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:40

mijn arme appaloosa is overleden aan een zware hersenbeschadeging,ze is 4 jaar jong geworden,
we wilden oefenen haar laden omdat ze omhoog ging voor de klep,helaas voor de klep is haar dood geworden,ze steigerde nu ook en gleed uit waardoor ze vol met haar hoofd tegen de beton op vloog,dit paard zal ik altijd blijven missen ze staat in mijn profiel.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:43

Mijn appaloosa veulen is op 5 dagen oud overleden aan een overdosis ontwormingspasta die ze op 2 dagen oud had gekregen. We dachten echt de juiste beslissing te maken, helaas schoot de ring door.. Ipv van 50 kilo kreeg ze voor 350 kilo.
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 04-10-09 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:44

phoeh dat is ook niet niks pluttersput.

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:46

Pluttersput schreef:
Mijn appaloosa veulen is op 5 dagen oud overleden aan een overdosis ontwormingspasta die ze op 2 dagen oud had gekregen. We dachten echt de juiste beslissing te maken, helaas schoot de ring door.. Ipv van 50 kilo kreeg ze voor 350 kilo.


Gatverdamme dat is wel heel wrang. Kon daar dan helemaal niets aan gedaan worden? Ik weet idd dat paarden niet kunnen braken en bij zo een kleintje kan je de maag ook niet leeg pompen. Daar is het slangetje veel te dun voor. Maar bv iets als tegengif?

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:49

Nee, er was niets aan te doen. Om het verhaal kort te maken:
Eigenaar van de pony's had het vaker meegemaakt, dacht dat het niet meer zou worden dan diarree. Daar vanuit gegaan, 7 uur later ging het bergaf. En hoe. De volgende dag lag ze in coma. Op de gebruiksaanwijzing stond dat het tijdelijk was, en dat vond ik ook op internet. Helaas was het te zwaar. Na lang zoeken kwam ik erachter dat onder de 14 dagen de hersen-bloed barriere nog niet is afgesloten, dus het is direct haar hersens ingegaan. Dierenarts kende dit ook niet. Nog steeds spookt dat door mijn hoofd als ik de andere veulens ontworm. Ik kijk nu wel 3 keer uit. Maar een vaag schuldgevoel zal er wel blijven hangen denk ik..

roosbananas

Berichten: 2545
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:49

Zaluki schreef:
Mijn 1e pony is 10 geworden, neergeklapt tijdens een strandrit zo vanuit galop, Het leek net alsof ze begon te kreupelen. Dus ik wilde haar terug nemen, toen storte ze door haar voorbenen heen ter aarde. Ze probeerde nog overeind te komen maar het ging niet. Waarschijnlijk door een hartstilstand.

Het paard (15) wat ik nu heb moet waarschijnlijk binnenkort ingeslapen worden. Ze heeft diverse klachten in het SI gewricht plus nog over gevulde peesschedes die de lichamenten om de sesambeentjes oprekken. Heb besloten om haar niet meer door de medische molen heen te halen. Ze staast nu op de wei, maar zodra ze ernstig achteruit gaat is het einde verhaal.

Ik vind het knap van de mensen, die zelfs al meerdere paarden hebben verloren, nog steeds paardrijden. De angst die bij mij is onstaan, door het moeten laten inslapen van mijn paard, valt zwaar op de beslissing of ik ooit nog wel een nieuw paard zou willen hebben. Het klinkt gek, ik weet het. Maar er heerst gewoon zo'n inmens gevoel op me dat ik zoiets als dit nooit meer wil meemaken. Hebben jullie daar ook wel eens last van? of gehad?


Nee hoor dat gevoel heb ik ook. Ik heb mijn vorige merrie moeten laten inslapen vanwege een cyste in haar straalbeen. Verder was ze kerngezond ;(
Momenteel heb ik een 2 jarige, maar de schrik - zeker na het lezen van al deze verschrikkelijke verhalen - om hem ook te verliezen zal altijd blijven. Echt elke dag opnieuw...

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:51

ik ontworm de veulens ook niet meteen ik wacht daar altijd mee,wist niet dat je ze meteen mocht ontwormen.

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:56

Pluttersput schreef:
Nee, er was niets aan te doen. Om het verhaal kort te maken:
Eigenaar van de pony's had het vaker meegemaakt, dacht dat het niet meer zou worden dan diarree. Daar vanuit gegaan, 7 uur later ging het bergaf. En hoe. De volgende dag lag ze in coma. Op de gebruiksaanwijzing stond dat het tijdelijk was, en dat vond ik ook op internet. Helaas was het te zwaar. Na lang zoeken kwam ik erachter dat onder de 14 dagen de hersen-bloed barriere nog niet is afgesloten, dus het is direct haar hersens ingegaan. Dierenarts kende dit ook niet. Nog steeds spookt dat door mijn hoofd als ik de andere veulens ontworm. Ik kijk nu wel 3 keer uit. Maar een vaag schuldgevoel zal er wel blijven hangen denk ik..


Heel erg hoor. Arm veulen.

Niien_S
Berichten: 451
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:59

Mijn vorige verzorgpony is op 10-12-2008 ingeslapen. Had een koliek aanval gehad. Kon geopereerd worden maar er was weinig kans dat het weer helemaal goed zou komen. Hij is 22 jaar geworden.

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:01

Mijn arabier was bijna 11, toen hij geslacht werd. Hij was al jaren doof, blind aan 1 oog en het andere werd steeds slechter, en kreeg door onbekende oorzaak acute ataxie. In 3 mnd werd hij door de ataxie steeds slechter ter been, dat ik hem heb laten slachten, voordat er ernstige ongelukken zouden gebeuren, voordat hij echt zou lijden, voordat hij in de gaten had dat hij niet meer mee kon met zijn vrienden op de wei.... Heb hem 8 jaar gehad...

GRANDEUR
Berichten: 61
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Anstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:15

Mijn paard is vandaag overleden, zette hem op de wei en na een paar bokkesprongen storte hij zo neer |(
De DA denkt aan een hartaanval.

diana1
Berichten: 2147
Geregistreerd: 15-12-08

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:28

Hè gatver Grandeur, wat een ellende! STERKTE.
Afgelopen week ook al zo'n verhaal gehoord hier in de buurt.

Jahnita
Berichten: 156
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:11

mijn zwarte parel heeft negen jaar mogen worden en is ingeslapen wegens een heupfractuur... ;( ;( ;( ik mis hem ontzettend....

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:17

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara_H

Berichten: 1565
Geregistreerd: 10-05-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:20

Mijn net 6 jarige ruin heb ik op 02-04-08 moeten laten inslapen voor een beenbreuk en allemaal artrose over heel zijn botten

Tictac_
Berichten: 354
Geregistreerd: 26-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:38

op 17/09/09 is mijn allerliefste maatje overleden ze was 15 jaartjes jong en ik had die avond daarvoor nog gewoon gereden en was er niks aan de hand. De volgende dag had ze zware koliek eerst mijn moeder erheen gegaan aangezien ik school had daar ben ik er toch ook maar heen gegaan ik ging erbij zitten ze reageerde nog heel even op mij (ze zijden dat ze voordat ik erbij kwam nog niet zo op iets had gereageerd) en toen 5 min. later was ze overleden op mijn schoot ze had er voor gevochten geprobeerd op te staan maar het lukt haar echt niet meer. Het kan allemaal zo vlug gaan ik heb haar gelukkig veel liefde en aandacht gegeven ik had haar 2jaar en wat wij hadden was echt speciaal ik zal haar nooit vergeten. |(

amigo_lover
Berichten: 9
Geregistreerd: 25-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:59

Ik heb op 23-09-09 mijn lieve paard moeten laten inslapen.
hij had last van artrose en hoefkatrol in beide voorbenen en er was niets meer aan te doen.
hij was nog maar 9 jaar. Ik mis hem onzettend |(

Swieb

Berichten: 984
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:39

Op 8 oktober 2009 vond ik mijn Haflinger mannetje dood in de wei, gestorven aan de gevolgen van een blikseminslag. Aran heeft maar 15 maanden mogen worden.

Break_sd

Berichten: 1223
Geregistreerd: 28-04-07

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:38

Ik wens iedereen heel erg veel sterkte!

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:05

gelukkig heb ik dat niet vaak hoeven mee te maken, maar 1 keer was het meteen goed raak. Toen zijn er 2 paarden tergelijke tijd overleden aan voedsel vergiftiging...
We weten niet waar het in zat en wat het was wat hun dodelijk ziek maakten.
Eentje was 18 en heeft de vergiftiging 3weken vol gehouden en eentje van 5jaar en die is helaas naar 2 weken al overleden